Heist - Patro 0-2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Heist - Patro 0-2

Bericht door Dabo »

Maxime Amenga debuteert als eerste doelman bij Heist

“Eens de wedstrijd begint, ben ik helemaal zen”

Heist moet het tegen Patro Eisden doen zonder zijn geschorste eerste doelman Fré Van Aerschot. Het geeft de 21-jarige Maxime Amenga wel de kans om zijn kunnen onder de lat van Heist te tonen.

Je begon te voetballen bij Herent, niet?

Maxime Amenga: “Dat klopt, ja, en ik ben daar tot de U13 gebleven. Ik ben altijd een winnaar geweest. In mijn eerste jaren wilde ik zowel veldspeler als doelman zijn. Maar mettertijd moest ik in de goal blijven staan van mijn trainers. Vanaf de U13 ben ik naar OH Leuven getrokken. Daar groeide ik door tot de beloften. Begin 2020 tekende ik dan voor tweeënhalf jaar bij Tienen.”

Zo lang ben je niet in Tienen gebleven, toch?

“Neen, want op een bepaald moment hoorde ik dat men daar niet meer op mij rekende. Ik mocht beschikken ondanks een nog doorlopend contract. Jammer, want ik zag bij Tienen zeker mogelijkheden. Ik had er nog de titel in tweede afdeling mee gevierd. Maar goed, zo ben ik uiteindelijk bij Heist terechtgekomen.”

In Heist moest je eerst een testperiode afleggen?

“Ik ben sinds dit seizoen bij Heist. Tijdens de voorbereiding was ik een tester om het aantal doelmannen uit te breiden. We zijn met drie: Fré Van Aerschot, Dax Hufkens en ik. Het klikt goed tussen ons.”

Waarom koos je voor een club waarvan je vooraf al wist dat je vaak op de bank zou zitten?

“Ik ben iemand die zich daar eigenlijk niks van aan trekt. Het kan elke week gebeuren dat ik in het doel sta. Zoals nu dus. Ik train ook elke keer in de veronderstelling dat ik in het weekend tussen de palen zou kunnen staan. Ik heb behoorlijk veel vertrouwen in mezelf. Het statuut van tweede doelman doet daar geen afbreuk aan.”

Nu volgt dus je grote debuut?

“Ik speelde in Heist nog niet zo veel wedstrijden. Mijn laatste was de vriendschappelijke tegen RWDM begin oktober. Tijdens de voorbereiding keepte ik bijvoorbeeld tegen de beloften van Standard. Uit zo’n matchen tracht ik toch vertrouwen te halen. Oké, het waren dan maar vriendschappelijke duels, maar ik moest me wel tonen als tester.”

Zal je nerveus zijn?

“Vooraf misschien een beetje, maar eens de opwarming is begonnen, valt de stress van me af. Ik zal heel rustig tussen de palen staan. Ik ben altijd zen als ik moet presteren. Ik zal niet als een stresskip rondlopen. Al hoop ik wel dat mijn eerste bal een goeie is. Dan ben ik hopelijk vertrokken voor een topmatch.” (lacht)

Ploegnieuws: Nys (ziekte) is twijfelachtig. Jutten (hamstrings) trainde individueel. Doelman Van Aerschot is geschorst.

Bron: HNB

------------------------------

Yassin Gueroui staat straks oog in oog met Nicolas Orye: “Patro blijft altijd speciaal”

Vanavond trekt Patro Eisden naar Heist voor een confrontatie die een weerzien wordt tussen Nicolas Orye (Heist) en Yassin Gueroui (Patro), ooit nog profs én ploegmaats bij Lommel. Bij Patro kruisten beider wegen net niet. “Patro blijft speciaal,” onthult het duo tijdens een rondje clubcarrousel.

Patro

Orye: “Bij Patro debuteerde ik op mijn zeventiende in tweede klasse. Coach Nico Claesen stelde me zo op mijn gemak dat het een succes werd. Ik scoorde meteen bij mijn debuut tegen Union en maakte drie goals in elf wedstrijden.”

“Plots toonden verscheidene eersteklassers interesse. Dat ik toen die kans kreeg, maakt dat Patro voor mij altijd speciaal zal blijven.”

“Bij Patro debuteerde ik op mijn 17de in tweede klasse”

Gueroui: “Ik kwam in 2012 voor het eerst naar Patro. Na intermezzo’‘s bij Lommel, Hasselt en Marokko, ben ik hier al aan mijn derde passage toe. Patro is dus wel mijn club. Onder Eric Eurlings promoveerden we naar tweede klasse. Bij mijn tweede terugkeer pakten we onder Stijn Stijnen de titel en ook nu loopt het uitstekend.”

Waasland-Beveren

Orye: “Na Patro koos ik voor Waasland-Beveren, dat echt moeite deed. Veel speelkansen kreeg ik er niet, maar ik leerde er als jonge prof enorm veel bij. Nu combineer ik het voetbal met een job bij vastgoedbedrijf Vestio.”

Lommel

Gueroui: “Ik startte onlangs met drie collega ‘s voetbalacademie FPD. Bij Lommel was ik vier jaar profspeler. Met toppers als Trossard en Regales misten wetoen nipt de promotie naar eerste klasse. Die pakte Sint-Truiden.”

Orye: “Ik werd in Lommel goed onthaald, ook door Yassin. Ik kon er echter nooit mijn stempel drukken, waardoor die uitleenbeurt een teleurstelling werd.”

Gueroui: “De jonge Nico had pech dat we toen in 1B slecht bezig waren en degradeerden. De druk op de ketel was te groot om jongeren rustig te brengen.”

Mouloudia Oujda

Gueroui: “Toen de Marokkaanse eersteklasser Mouloudia aanklopte, twijfelde ik niet. Oujda is de geboortestad van mijn vader. Op trainingskamp leek alles in orde. We hadden ons appartement in België opgezegd en mijn vrouw ook haar job. Toen woonst en salaris maar niet geregeld werden, keerde ik terug naar België.”

Heist-Patro

Orye: “Ik voel me echt thuis in Heist, dat wel bovenaan wil spelen maar nog niet beloond werd qua punten. Patro zit in een goede flow, maar wij kunnen ook wel kwaliteiten daartegenover zetten.”

Gueroui: “Heist, altijd al een zware verplaatsing, heeft in eigen huis nog niet verloren. Gelukkig is Webers er intussen gestopt (lacht). Als nummer 6 kom ik straks spits Nicolas tegen. Zeker in luchtduels zal ik me schrap moeten zetten.”

Dijkhuizen keert terug uit schorsing. Terwingen (hamstring) blijft out.

Kern: Anthonissen, Arénate, Baysal, Belin, Boonen, Brouwers, Bounou, Corstjens, Dijkhuizen, Gueroui, Hamm, Kenne, Kokkinis, Massengo, Mombongo, Naudts, Renson, Vandergeeten.

Bron: HNB
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Heist - Patro 0-2

Bericht door hesteneer »

Dat ruikt hier verdacht hard naar vriendjespolitiek....iemand die in thes op een ongelooflijk lakse wijze invalt, de eerste helft gisteren meegedaan heeft aan de 2km lange wandeltocht en toch nog mag blijven staan...wetende dat er 3 spelers 60 minuten hebben opgewarmd...i'm sorry...maar daar begrijp ik geen snars van!
eSKaa
Berichten: 1394
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Heist - Patro 0-2

Bericht door eSKaa »

Tja, ik hou me gewoon bij het feit dat het niet goed was. We zijn te licht voor de (sub)top. 0 overwinningen en 2 ptn tegen de ploegen uit de top 5. Dan moet je gewoon je conclusies trekken. We hebben vroeger al wel beter voetbal laten zien, de laatste 2 weken is dat zo wat weggevallen. Gisteren 2x op doel getrapt, da's gewoon te weinig.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Heist - Patro 0-2

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef: 13 nov 2021, 11:55 Tja, ik hou me gewoon bij het feit dat het niet goed was. We zijn te licht voor de (sub)top. 0 overwinningen en 2 ptn tegen de ploegen uit de top 5. Dan moet je gewoon je conclusies trekken. We hebben vroeger al wel beter voetbal laten zien, de laatste 2 weken is dat zo wat weggevallen. Gisteren 2x op doel getrapt, da's gewoon te weinig.
Ik sluit me hier bij aan. Reactie op post Hesteneer. Smijt zo'n salonvoetballers voor mijn part buiten. Ne Gilis heeft verleden jaar een heel seizoen in 1B mee gedaan als 1 van de beteren van De Zonen. Die moet altijd spelen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Heist - Patro 0-2

Bericht door Dabo »

KSK Heist was nooit zichzelf en kon geen vuist maken tegen Patro Eisden (0-2): “Catastrofaal”, en “Beter niks zeggen”

Catastrofaal, zo omschreef Stéphane Demets de prestatie van zijn spelers tegen Patro Eisden. We gaan de KSK Heistcoach hier niet tegenspreken, integendeel. Alles wat van KSK Heist anders een sterk Heist maakt, bleef afwezig. Geen druk op de tegenstander, geen grinta, geen beweging, geen diepgang, amper drie halve kansen. Patro hoefde niet eens diep te gaan om te winnen. Heist vond de oplossingen niet om Patro uit verband te spelen en had dan ook niks in te brengen tegen de 0-2 zege van de bezoekers.

Amper (halve) kansen, en één enkel strak en hard schot op doel. Het kwam van David Wijns, waarna er op de tribune toch een zeldzame ‘oh’ volgde. Op zoek naar een al even zeldzame reactie bij de spelers van KSK Heist over de pas afgeleverde wanprestatie kwamen we dan maar uit bij de rechtsback van KSK, die zelf ook nog eens gekwetst uitviel en zich op de 62ste minuut, meteen nadat hij de blessure gewaar werd, liet vervangen. “Eén enkel schot op doel? Ja, dat klopt. Kijk, we hebben niet gebracht wat ons gevraagd was. We hebben niet gevoetbald zoals we dat normaal doen. Er was geen dash, geen engagement, geen grinta, geen dreiging.”

Off-day

Van de thuisreputatie die jullie met die 10 op 12 aan het opbouwen waren, blijft alweer weinig overeind. “Patro was niet eens zo sterk, want veel kansen hebben ze ook niet afgedwongen. Maar wij hebben daar nog minder tegenover gesteld. Noem het een off-day, zo je wil. Maar ik zou er wel graag een verklaring voor hebben, want die heb ik niet. Weet je, na zo’n wedstrijd - en die kan er al eens tussen zitten - zeg je beter niets, want alles wat je zegt, kan tegen je gebruikt worden. Eén ding weet ik wel: in het voetbal krijg je na één week een kans om iets recht te zetten. Dat iedereen, van de eerste tot de laatste, dit maar goed in de oren knoopt: we moeten ons herpakken.” David Wijns klopt dus even op tafel. Hopelijk worden zijn terechte woorden gehoord.

Ook coach Stéphane Demets maakte er liever niet al te veel woorden aan vuil. “Catastrofaal”, was zowat het enige wat hij kwijt wou. “Heel veel spelers bleven onder hun niveau. Een verklaring? Vraag het hen, ik heb de verklaring niet.” En daar moesten wij het dan mee doen.

Op naar de volgende opdracht dan maar, uit bij de hekkensluiter, La Louvière, waar de crisis naar verluidt om de hoek loert. Een gewond dier is vaak dubbel gevaarlijk, maar op het veld van La Louvière zou Heist toch de volle buit moeten kunnen pakken. Maar dan zal er wel uit een héél ander vaatje moeten getapt worden. Liefst een creatief vaatje.

KSK Heist-Patro Eisden Maasmechelen 0-2
KSK Heist: Amenga, Wijns (62' Meddour), Vande Cauter, Englebert, Absisan, Rosy (68' Erdem), Lemti (78' Troonbeeckx), Van Keilegom (46' Gilis), Bamona, Carrasco, Orye.

Patro Eisden Maasmechelen: Belin, Dijkhuizen, Corstjens, Renson, Vandergeeten, Gueroui, Massengo, Bounou (90' Kenne), Arénate (72' Brouwers), Baysal, Naudts.

Doelpunten: 22' Naudts (0-1), 65' Naudts (0-2, pen.).
Geel: Absisan, Renson, Stijn Stijnen (T1 Patro).
Rood: 63' Carrasco (2 x geel).

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Heist - Patro 0-2

Bericht door Dabo »

Kobe Vande Cauter slikt met Heist na zwakke prestatie eerste nederlaag op eigen veld: “We stonden erbij en keken ernaar”

Heist maakte vrijdagavond een slechte beurt tegen Patro Eisden. De onkennelijk zwakke thuisploeg kon op geen enkel moment de indruk wekken dat het de bakens zou kunnen verzetten. Het 0-2-verlies was dan ook een logisch resultaat.
Vrijdagavondwedstrijden, weg ermee. Dat moet zowat de samenvatting van de wedstrijd van Heist tegen Patro Eisden zijn. Niets lukte, het scorebord een hele eerste helft op nul, geen persconferentie na de match en de kwaliteit van het spel benaderde dat van het scorebord. Je kon ernaar kijken, maar veel gebeurde er niet. Een harde conclusie, maar ze werd na de wedstrijd wel bijgetreden door Heist-trainer Stéphane Demets.

“Het was catastrofaal”, aldus Demets. “Voor oorzaken kan ik meteen verwijzen naar wat je hebt gezien, ik kan daar verder niks aan toevoegen. Het was helemaal niet goed.”

Ook Mathieu Troonbeeckx zocht naar antwoorden die hij niet vond. De aanvaller bleef dan ook eerder op de vlakte.

“Heel veel kan ik ook niet vertellen, ik stond hooguit tien minuten op het veld. Het zou niet heel netjes zijn van mij om nu met de vinger naar iemand te wijzen. Het eerste woord is nu aan mezelf, ik moet weer meer op het terrein staan.”

Ook Kobe Vande Cauter had er het raden naar over hoe het tegen Eisden allemaal in de soep draaide. “We kenden een offday”, zei Vande Cauter. “Daar waar we als ploeg altijd zo goed in zijn, was nu onze zwakte. We vormen heel graag één geheel, we kunnen een blok zetten. Op die manier kunnen we het de tegenstrevers normaal moeilijk maken, alleen was daar deze keer niks van te zien. Over een hele wedstrijd hebben we één keer naar doel getrapt. Dat is toch wel heel weinig. We wonnen geen duels, stonden erbij en keken ernaar.”

Eerste thuisnederlaag

Voor Heist was het meteen ook de eerste thuisnederlaag van het seizoen. “We hadden een thuisreputatie met tien op twaalf en speelden op eigen veld wedstrijden die gezien mochten worden. Maar als je te veel ruimte weggeeft, je man te vaak laat lopen en dan het laatste halfuur ook nog eens met een man minder moet gaan spelen, tja, wat blijft er dan nog over om je aan op te trekken? Dit wordt wellicht een match waar we veel dingen uit moeten leren. Hoe kan het beter? Wat liep er fout? Waar moeten we bijsturen opdat dit niet nog eens gebeurt? We speelden in Luik een mindere match, maar dat was op het veld van de leider en dan hadden we nog een zeker excuus. Eisden is ook niet slecht, het zet een laag blok en liet ons komen, maar we liepen ons vast op een muur van spelers, een muur waar geen barsten in te vinden waren.”

Bron: HNB
Plaats reactie