Einde van een tijdperk... Bart Webers stopt.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Einde van een tijdperk... Bart Webers stopt.

Bericht door Dabo »

Onze kapitein Bart Webers heeft, na veel wikken en wegen, besloten om zijn schoenen aan de haak te hangen.

Het clubicoon dat ons bijna op z´n eentje van 4de naar 2de klasse bracht; onze topschutter aller tijden met meer dan 100 doelpunten; bijna 200 matchen in 2de klasse, ongeveer 400 in totaal: K.SK. zal nooit meer hetzelfde zijn...

Bedankt, Bart, voor alles wat je onze club hebt gegeven!!!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Einde van een tijdperk... Bart Webers stopt.

Bericht door eSKaa »

Dit is zeer zuur. Hij is verre van versleten, en kon nog vanzelf mee. Maar als je prioriteiten elders liggen, dan is dat uiteraard te begrijpen. Ik denk dat iedereen deze man een beter afscheid had gegund. Eéntje met een galamatch, met een applausvervanging en staande ovatie, net zoals Roel eentje kreeg op Beerschot. Een moment van puur respect.

Het zal anders zijn. Geen zekerheid meer van bijna gemaakte kopbalgoal op corner. Geen lekkere vrije trap in de haak meer. Geen rushes à la Ceulemans meer (ach wat, zo'n rushes, laat ons dat toch gewoon een Webers-rush noemen).

Verdoeme, spijtig spijtig spijtig.

Ik gok dat Leon al in zijn beeldarchief aan't graven is, om een compilatie te maken van zijn mooiste momenten (rushes, voorzetten, acties, goals,..). Dat zal wel wat tijd in beslag nemen, maar wat ga ik daar met plezier naar kijken.

Merci Captain! Merci nummer 3!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Einde van een tijdperk... Bart Webers stopt.

Bericht door DAVILA »

Wat al een tijdje als een donkere wolk boven ons voetbalhoofd hing is uitgemond in een ijskoude stortbui...
Voetbal zal nooit meer hetzelfde zijn in Heist voor wie de periode Webers meemaakte.
Het is een wonder dat Bart nooit opgepikt is door een eersteklasser maar een weldaad voor onze club.
Bart vervoegt onze rangen in het seizoen 2007-2008 als een voor de modale supporter nobele onbekende speler, Ook ik schatte hem niet hoog in toen ik hem ging scouten in de match Lyra-Leopoldsburg op het einde van het seizoen 2006-2007 nadat zijn komst naar Heist was aangekondigd. Ere wie ere toekomt: het was T2 Hugo Van Doninck die hem opmerkte in een reservematch in Heist en T1 Cis Bosschaerts meegaf dat 'die lange verdediger wel potentieel had' en zo verzeilde Bart voor een appel en een ei bij Heist. Merk op 'verdediger'... In zijn eerste seizoen scoorde hij trouwens maar drie keer, zijn eerste goal viel in minuut 55 tegen Berchem op 04.02.2008. Dat jaar was ook het laatste van Dave Van den Schoor bij ons en Glenn Van Asten werd topschutter met 21 goals.
We versterken ons voor het volgende seizoen met drie kleppers: Thijs, Ozcan en Janssens. We spelen kampioen met 6 punten voor op Hasselt.
Bart scoort als verdedigende half18 keer en wordt clubtopschutter. Ik weet niet meer op welk tijdstip Cis het geniale idee had Bart een rij hoger te posteren en Sven Gorts een rij lager maar het was wel de sleutel tot het succes.
Met nagenoeg dezelfde kern, Van Vlasselaer en Van der Mieren komen erbij, Van Asten gaat naar Westerlo, trekken we naar derde.
Na een bloedstollend seizoenseinde worden we kampioen voor Boom. Eén van de laatste matchen is op Ternat waar we aantreden zonder Thijs, Van der Mieren, Sels en Webers, deels het gevolg van scheids Chetta's capriolen in de match thuis tegen Koksyde (Bart en Jan Hendrickx pakken onterecht rood); Bovendien speelt de Ternat (reserve)keeper de match van zijn leven. De voorlaatste match op Racing spelen we kampioen, Bart wordt clubtopschutter met 16 goals.
Met een bang hart gaan we naar tweede maar Bart sleurt er ons seizoen na seizoen door en blijft scoren: remember de 1-2 in de slotminuten op Antwerp !
De trein is vertrokken, in het seizoen 2012-2013 wordt Bart vice-topschutter in tweede klasse met 15 goals, na Hervé Onana van Tubeke maar voor onder meer Laurent Depoitre van kampioen Oostende (14) ! Trouwens even de statistieken erbij halen: een 420 matchen voor Heist zo'n135 goals waarvan de helft in tweede nationale...
Bedankt Bart voor al die mooie jaren, het ga je goed, beroepshalve maar vooral familiaal.

Hopelijk organiseert de club een passend afscheid voor De Man van de Heistse voetbalgeschiedenis !
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Einde van een tijdperk... Bart Webers stopt.

Bericht door eSKaa »

In Bart's eerste seizoen wist hij op mij toch al indruk te maken. Er is 1 doelpunt van hem van dat seizoen dat ik me nog levendig herinner, met name een afstandsschot tegen Temse. Bart deponeerde de bal vanop een stevige afstand in de rechterhaak. Het zou niet zijn mooiste worden :-) Misschien meer chance dan kunde, maar ik heb het toch maar onthouden, in tegenstelling tot de hattrick van Van Asten die match.

De beelden staan op Youtube, met dank aan RTV

https://www.youtube.com/watch?v=YhIFWPy-SRE
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Einde van een tijdperk... Bart Webers stopt.

Bericht door DAVILA »

Niet uit te voeren maar een compilatie van al zijn goals...

Hopelijk kan Leon iets moois bij mekaar zoeken ?

En als men nog een naam zoekt voor het sportcentrum...
Plaats reactie