Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3009
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door Dabo »

Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach van @ksk_heist De langst zittende trainer uit de topreeksen! Nu in @RTV_Vandaag

http://rtv.be/artikels/cis-bosschaerts- ... aar-a16983
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door KSKH »

Ik vind dit toch een slecht moment om te stoppen (persoonlijk). Ik had dit liever eerder gezien of na het 1ste jaar amateur liga.
Waarom? Ik had wel eens graag gezien wat een andere trainer zou doen in 2de klasse met KSK Heist. Zou dieje het beter doen?
Zou dieje het slechter doen? Of is op dit ogenblik wat Cis doet gewoon het hoogst haalbare. Ik dacht ook dat dit
seizoen toch een beetje als "voorbereiding" diende op de amateur liga. Dan vind ik dit toch maar een raar moment. Dan had ik
liever een nieuwe trainer gehad dees jaar. Zodat dieje nieuwe trainer al naar een bepaald systeem kan toewerken. Om
zo "klaar" te zijn aan het begin van het nieuwe seizoen in de amateur liga. Want nu moeten we weer vanaf 0 beginne.

Nooit echt ne Cis fan geweest maar toch respect wat hij heeft gedaan 4de, 3de, 2de klasse elk jaar direct kampioen en dan toch
de eerste 2 seizoen in 2de klasse heel goe gespeeld (matchen op den Antwerp enzo).
Danny
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:14

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door Danny »

KSKH schreef:Ik vind dit toch een slecht moment om te stoppen (persoonlijk). Ik had dit liever eerder gezien of na het 1ste jaar amateur liga.
Waarom? Ik had wel eens graag gezien wat een andere trainer zou doen in 2de klasse met KSK Heist. Zou dieje het beter doen?
Zou dieje het slechter doen? Of is op dit ogenblik wat Cis doet gewoon het hoogst haalbare. Ik dacht ook dat dit
seizoen toch een beetje als "voorbereiding" diende op de amateur liga. Dan vind ik dit toch maar een raar moment. Dan had ik
liever een nieuwe trainer gehad dees jaar. Zodat dieje nieuwe trainer al naar een bepaald systeem kan toewerken. Om
zo "klaar" te zijn aan het begin van het nieuwe seizoen in de amateur liga. Want nu moeten we weer vanaf 0 beginne.

Nooit echt ne Cis fan geweest maar toch respect wat hij heeft gedaan 4de, 3de, 2de klasse elk jaar direct kampioen en dan toch
de eerste 2 seizoen in 2de klasse heel goe gespeeld (matchen op den Antwerp enzo).
Stapt zelf op of krijgt geen verlenging meer van contract? Wordt in een schoon pakske gestoken natuurlijk.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door foxy »

ik vind het zeer verstandig om het einde van zo'n uitzonderlijk lange trainersloopbaan nu al aan te kondigen.
De werksfeer met spelers en medewerkers is 17 jaar lang goed gebleven en zal dat de volgende maanden ook blijven.
Er is geen schokeffect nodig om degradatie af te wenden en nu een nieuwe trainer laten overnemen is weggesmeten
geld en is ook beter voor de nieuwe die nu rustig en zonder druk kan gezocht worden. Hij kan dan de huidige
spelersgroep in alle rust evalueren en overleggen met de scoutingcel welk type spelers hij erbij wenst en ook zelf mee
gaan scouten. Een ideale situatie vind ik dat.
Wat een andere trainer in 2e klasse met een team als Heist zou gedaan hebben is gemakkelijk vast te stellen; kijk
naar Rupel-Boopm,Wetteren,StNiklaas,Oudenaarde,RCMechelen enz. Zij degradeerden allemaal sneller en dus heeft
Cis Bosschaerts het hoogst mogelijke bereikt met als voor altijd blijvend hoogtepunt een 8e plaats in 2e klasse.
KSKHeiist zal dat nooit meer evenaren tenzij een onverwachte rijke sponsor opduikt uit binnen- of buitenland.
Bij deze proficiat en bedankt Cis .
DAVILA
Berichten: 4135
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door DAVILA »

Ik sluit mij aan bij Foxy.

M E R C I CIS

en... MERCI HUGO
stranger
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2012, 17:33

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door stranger »

DAVILA schreef:Ik sluit mij aan bij Foxy.

M E R C I CIS

en... MERCI HUGO
Zoals met alles en iedereen zal later blijken hoe goed dat Cis wel was; Gelukkig beseffen er dat nu reeds.
Merci Cis voor al die mooie jaren
de greize
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door de greize »

IK kan me alleen maar aansluiten bij de commentaar van Davila en Foxy
DAVILA
Berichten: 4135
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door DAVILA »

'De koning is dood, lang leve de koning'

Hoe jammer ook, we moeten op zoek naar een nieuwe trainer. Wie zien jullie als ideale trainer voor een club als de onze ?

Ik heb alvast een kandidaat want wat lees ik vandaag in de krant in een dubbelinterview met Jan Ceulemans en Paul Van Himst:
'Jan Ceulemans, ex-succestrainer, jawel. ''Intussen lijkt een job in eerste niet meer mogelijk, maar een club uit de lagere reeksen zie ik nog steeds zitten.''

Man van de streek die trouwens al eens opdaagt in het Sportcentrum ! ;)

Akkoord Danny ? ;)
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door foxy »

akkoord Davila; Jan Ceulemans zou een goede kandidaat zijn ;hij woont in Kessel,dichtbij dus en heeft in Westerlo
bewezen goed werk voor langere tijd te kunnen leveren.
will
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:35

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door will »

Den Bob Peeters is ook vrij... Denk niet dat die direct nog een kans zal krijgen in eerste.
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door Peter »

foxy schreef:akkoord Davila; Jan Ceulemans zou een goede kandidaat zijn ;hij woont in Kessel,dichtbij dus en heeft in Westerlo
bewezen goed werk voor langere tijd te kunnen leveren.
Bespaar ons aub Jan Ceulemans, ongetwijfeld een aangenaam persoon met een aanzienlijk palmares, maar denk niet dat hij de juiste man is voor een club als Heist. Hij lijkt ook wel heel veel op Cis (rustig, wat ouder, ...) en denk dat veel mensen/spelers/supporters op 'iets' nieuw zitten te wachten.
En denk ten andere dat het bestuur nog wel eens achterover zou vallen als ze horen wat hij wil verdienen.

Ik zou eerder gaan voor een totaal ander type. Jong, uit de streek, gewend zijn aan het werken met jongere spelers, geen probleem hebben om elk jaar van nul te beginnen. Want ik vermoed dat we voor al die uitdagingen staan de volgende seizoenen.

Een aantal namen, Bart Struyf van Temse, Filip Pelckmans van Vosselaar of anders de iets bekendere namen als een Karl Meseure.

Ben benieuwd wie het wordt.
Danny
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:14

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door Danny »

Peter schreef:
foxy schreef:akkoord Davila; Jan Ceulemans zou een goede kandidaat zijn ;hij woont in Kessel,dichtbij dus en heeft in Westerlo
bewezen goed werk voor langere tijd te kunnen leveren.
Bespaar ons aub Jan Ceulemans, ongetwijfeld een aangenaam persoon met een aanzienlijk palmares, maar denk niet dat hij de juiste man is voor een club als Heist. Hij lijkt ook wel heel veel op Cis (rustig, wat ouder, ...) en denk dat veel mensen/spelers/supporters op 'iets' nieuw zitten te wachten.
En denk ten andere dat het bestuur nog wel eens achterover zou vallen als ze horen wat hij wil verdienen.

Ik zou eerder gaan voor een totaal ander type. Jong, uit de streek, gewend zijn aan het werken met jongere spelers, geen probleem hebben om elk jaar van nul te beginnen. Want ik vermoed dat we voor al die uitdagingen staan de volgende seizoenen.

Een aantal namen, Bart Struyf van Temse, Filip Pelckmans van Vosselaar of anders de iets bekendere namen als een Karl Meseure.

Ben benieuwd wie het wordt.
Ceulemans? Ik twijfel er ook aan dat Heist met zo'n type moet uitpakken. Kan door zijn bekendheid wel spelers overtuigen om naar een club te komen. Maar inderdaad we hebben iets 'nieuw' nodig. Ander type, andere visie, gedrevenheid..
DAVILA
Berichten: 4135
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door DAVILA »

Danny schreef: Maar inderdaad we hebben iets 'nieuw' nodig. Ander type, andere visie, gedrevenheid..
Leeft den Doy eigenlijk nog ? Dat zou pas een stijlbreuk zijn... :D
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: K.SK Heist - K. Lierse SK 0-1

Bericht door KSKH »

Trainer Cis Bosschaerts vertrekt na 17 (!) seizoenen bij KSK Heist

Op de dag dat RFC Seraing onverwachts besloot om trainer Alex Czerniatynski de laan uit te sturen (lees hier), kondigt zich nog een trainersvertrek aan in de Proximus League. Cis Bosschaerts van KSK Heist doet nog het seizoen uit en legt daarna zijn functie neer.

Na 17 (!) seizoenen besloot trainer Cis Bosschaert om na afloop van dit seizoen niet langer de sportieve touwtjes in handen te houden. Volgens Het Laatste Nieuws werd in onderling overleg beslist dat hij de club verlaat.

De redactie van koningvoetbal.be zal de coach morgen proberen te strikken voor een reactie. Eerder besloot ook John Bico al zijn functie neer te leggen bij RWS Bruxelles na dit seizoen.

koningvoetbal.be
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Cis Bosschaerts stopt einde seizoen als coach.

Bericht door KSKH »

Cis Bosschaerts (KSK Heist) over vertrek: “Schijnheilig om het nog langer geheim te houden”

Trainer Cis Bosschaerts houdt het na zeventien (!) seizoenen voor bekeken bij tweedeklasser KSK Heist. Het zal even wennen zijn, want een vertrouwd gezicht verdwijnt van het toneel.

Volgens Het Laatste Nieuws was die beslisssing al in april van vorig seizoen genomen. In gezamenlijk overleg met het bestuur is toen beslist dat Cis Bosschaerts zijn contract, dat nog tot juni 2016 loopt, zou uitdoen, maar dan niet meer verlengd zal worden. Ook assistent Hugo Van Doninck en doelmannentrainer Marc Haemels houden het voor bekeken.

“De cyclus is hier rond voor mij”, aldus Cis Bosschaerts na de wedstrijd van afgelopen zondag. “Ik heb met KSK Heist alles bereikt wat ik kon bereiken. Heel wat topclubs zijn hier één of meerdere keren gesneuveld en heel wat beginnende trainers beten op ons veld in het zand.”

Ook de competitiehervorming heeft duidelijk een invloed gehad op de beslissing van de coach. “Wat er staat aan te komen, de Amateurliga, is een uitdaging die ik graag aan andere mensen laat. Ik doe deze aankondiging nu omdat alle betrokkenen op de hoogte zouden zijn. Het zou schijnheilig zijn om dit nog langer geheim te houden”, aldus de coach. “Ik ben KSK Heist heel erg dankbaar en erkentelijk voor de vele mooie jaren. Het is mooi geweest. We hebben met KSK Heist een uniek verhaal geschreven.”

Cis Bosschaerts zegt naar eigen zeggen het voetbal geen vaarwel, maar concrete contacten met andere clubs zijn er (nog) niet.

koningvoetbal.be
Plaats reactie