BEN YAGAN MAAKT ZIJN EERSTE DOELPUNT VOOR HEIST
"Tevreden met mijn goal, niet met het resultaat"
KSK Heist liet zich afgelopen weekend een stuntzege op het veld van Eupen ontglippen. In de wetenschap dat de heenwedstrijd op 1-5 eindigde, mag een 0-1-uitzege een stuntzege genoemd worden. Maar die stuntzege kwam er niet. Finaal moest Heist met een 3-1-nederlaag afdruipen.
TWEEDE KLASSE
Heist slikte drie doelpunten in de ultieme slotfase, in de 86ste, 90ste en 92ste minuut. Van 0-1, doelpunt van Ben Yagan na 76 minuten, ging het binnen een tijdsbestek van vijf minuten naar 3-1. De wereld werd voor Heist in die dolle vijf minuten helemaal op zijn kop gezet. "Het is het verhaal van het hele seizoen, hé", reageerde verdediger Jan Van den Bergh. "Laat ons een klassement opmaken waarbij de wedstrijden na 85 minuten worden afgefloten en de rangschikking ziet er helemaal anders uit. Een punt hadden we zeker verdiend. Tegen een technisch sterke tegenstrever heeft Heist het moeilijk, maar ook andere ploegen kreunen als ze hier op bezoek komen. Als je dan zo diep in de tweede helft nog op voorsprong kan komen ook, groeit het geloof in een heuse stunt. Op die slotfase na leek die er te gaan komen en dan is de teleurstelling begrijpelijk. Dat we het mooiste doelpunt van de avond konden scoren, is maar een magere troost."
Dat doelpunt kwam van Ben Yagan, zijn eerste goal sinds hij het truitje van Heist draagt. "Ik ben tevreden met die eerste goal voor de club, maar tevreden over het resultaat kan ik natuurlijk niet zijn. Mijn doelpunt was een mooi voorbeeld van hoe je op tegenaanval kan scoren. Ik bracht al herhaaldelijk doelpunten aan en dan doet het deugd dat de rollen een keer omgedraaid waren. Youssef Boulaouali loodste mij op perfecte wijze door de buitenspelval, waarna ik de hoek maar uit te kiezen had. Maar uiteindelijk leverde dat dus niets op, hé. De bus op naar het verre Heist, in de wetenschap dat je in de slotfase drie goals om de oren hebt gekregen. Dat vindt niemand leuk. De supporters niet, maar de spelers ook niet. Het is het lot van een ploeg uit de onderste regionen van de rangschikking." (JBS)
Bron: http://www.hln.be
KAS EUPEN - KSK HEIST 3-1
Re: KAS EUPEN - KSK HEIST 3-1
OHL heeft niet goed gekeken naar Eupen-Heist: 8 minuten voor tijd stonden ze nog 0-1 voor, uitslag 3-1 !!!