FC SERAING - KSK HEIST 1-1

hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: FC SERAING - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

mag ik even vermelden dat ik als eerste dat voorstel ingediend heb johan gras ? ;) ;)

Ik noem dit: PLAGIAAT!!! :) :)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door DAVILA »

Wedstrijd waarover nog veel zal nagekaart worden.
Engelen scoort de 0-1 in de eerste helft, Ventose pakt in de tweede helft twee keer licht of zelfs onterecht geel en met nog 22' te gaan staan we met 10.
Acht minuten voor tijd 1-1 en twee keer op tegenaanval via Troonbeeckx scoren wij bijna, bij een van die aanvallen schiet Englebert op de onderkant van de lat, helaas de bal springt aan de verkeerde kant van de lijn.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door DAVILA »

KK was ons gezaag over het grote aantal tegendoelpunten blijkbaar beu. Hij reed dan ook niet met de spelersbus mee naar Seraing, hij kwam met een betonmixer :D
Tambeur verhuisde naar rechts, Matterne op links, centraal Roosen en Engelen. Twee verdedigende middenvelders; Regnier en Englebert, daar voor Lokando, Webers en Napoleone.
Eenzaam in de spits Ventose. Dat resulteerde in een non match voor de rust, een slappe kopbal van Seraing en een doelpunt van Engelen op een vrije trap vanop links door Matterne.
Seraing drong wel aan na de rust maar leek onmachtig om het Kerkstoel beton op te breken. Mooi was het niet maar we leken wel met drie punten huiswaarts te keren.
Tot de Luikse ref een handje ging helpen: geel voor Ventose, mooi uitgelokt door de Seraing keeper, zeer licht imo. Toen Dries later in de tang genomen werd door twee Metallo's
en viel, aan de middenlijn notabene, beoordeelde de scheids dit als een schwalbe, geel en rood !
We leken toch nog te gaan overleven tot tien minuten voor tijd Gueye werd ingebracht, twee minuten later kopte die een vrije trap vanop rechts binnen aan de tweede paal.
De ingevallen Troonbeeckx zorgde nog twee keer voor levensgevaar, bij één van die acties trapte Englebert de rebound onderkant lat, in tegenstelling met de pegel van Orye tegen Berchem, kiest
het leder deze keer om niet in doel maar in het veld te springen. Bij de tweede gelegenheid wordt Mathieu foutief afgestopt zonder reactie van de ref. Het blijft 0-0.
De andere uitslagen bewijzen later dat iedereen van iedereen kan winnen. Nog één kanttekening: Ventose had na zijn eerste geel misschien beter direct vervangen dienen te worden, met
Troonbeeckx, Kabeya, Orye en Bounou op de bank. In ieder geval een gedurfd experiment van KK, persoonlijk hou ik wel van dergelijk avontuurlijk voetbal.
Wat denken jullie ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door Dabo »

Ik zeg zogoed als nooit iets over scheidsrechters omdat ik besef dat dit niet altijd gemakkelijk is. Maar dit deed mij terugdenken aan Chetta.

Wat een schandalige arbitrage. Lijnrechters met respectievelijk 2 en 3 blokken. Allemaal niets als je niet in de Walen bent. Tegen zoveel onrecht kan je niets doen. Onze trainer zei het ook. Hier win je altijd als Ventose niet de meest 2 onnozele gele kaarten krijgt die er ooit zijn gegeven. De scheidsrechter heeft bereikt wat hij wilde, een goal voor Seraing.

De schande van Seraing is de opvolger van de schande van Gijon. Charles boeur (zeg maar BOER) is de opvolger van Marco Chetta. De plaatselijke fotograaf maakte een fotoreportage over de match, Seraing - Knokke Heist. Met wat ben je dan allemaal bezig?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door hesteneer »

mooie samenvatting waar het belangrijkste moment vergeten wordt: de totaal onterechte buitenspel fase waarbij ventose alleen op doel afgaat. Dit was 0-2, boeken toe en 3 punten.

Voor de rest ben ik volledig akkoord met Davila, alleen ben ik niet zo te vinden voor deze experimentjes. Tegen deze ploeg MOET altijd gewonnen worden, ondanks dat je tegen 14 man speelt! Dit wordt echter moeilijk met zoveel snelheid, creativiteit en doelgerichtheid op de bank. Als je Bounou, Kurtis, Mathieu én David op de bank zet vraag je om problemen op deze vlakken. Onze kern is groot, heel groot zelfs, maar teveel wisselen is mss ook geen optie. Lokando liep (logisch) verloren in de spits en de inwerpen van Roosen aan de eigen klein baklijn...daar krijg ik koppijn van! (al kan dat ook van dat afwaswater onder het half zijn) Laat Roel gewoon ingooien en blijf op je plaats staan. Met de 2 thomassen naast elkaar werd er te weinig aan voetballen gedacht waardoor ook Luca en Bart verdronken.
Voor het eerst in anderhalf jaar schrok ik van de opstelling.
Met het voetbal dat wij gespeeld hebben in Knokke, Virton, Geel, thuis tegen Oosterzonen,...win je hier met 0-5.

SPIJTIG maar laat dit een les zijn voor onze coach! Wij willen voetbal en geen beton ;)

We hebben nu 2 op 12 en staan op 3 ptn van de leider. Ik zou zeggen IDEAAL want wij komen snel weer uit ons dipje!!!! #roadtothetitel
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:KK was ons gezaag over het grote aantal tegendoelpunten blijkbaar beu. Hij reed dan ook niet met de spelersbus mee naar Seraing, hij kwam met een betonmixer :D
Wawasda ? KK kwam met een niet in te beelden verrassende opstelling ! Defensiever kan je volgens mij niet spelen. Deed me een beetje aan de laatste jaren van Cis denken.
Eigenlijk is het misschien de fout van Davila ( en ook hesteneer die de eer van die wissel opeiste :roll: ) dat KK Lukando vooraan plaatste. Maar dat hij niet meer aanvallers gebruikte verbaasde me. Ventose die volgens het cijfermateriaal van Davila het minst scoorde en het minst assisten leverde van onze aanvallers stond (ocharme) helemaal in de diepe spits tegen nen mettalo-beer waar Ventose minstens tweemaal in kon !
Nochtans ! Nochtans bleek het plaatje bijna te kloppen voor KK ! 0-1 tiental minuten voor het einde ! Maar dan kwam ref Boer zich moeien en zorgde ervoor dat Seraing toch langszij kon komen . Eigenlijk was het al gebeurd bij het aanstellen van 3 refs uit het Luikse !
En dan moest KK toch een klein beetje toegeven aan zijn te defensieve gedachte door Mathieu Sneltrein in te brengen die erop zijn eentje bijna erin slaagde de overwinning binnen te halen.
En toch kan ik KK gelijk geven ! Onze ploeg liet te veel tegendoelpunten toe en hij greep in. Maar misschien de volgende keer niet zo overdreven defensief en een aanvaller meer en een ploeg meer in balans.
En daarbij kan ik beamen dat het spreekwoord helemaal klopt: " DE BESTE STUURLUI (lees trainers) STAAN AAN WAL !"
En daarbij blijf ik favoriet van KK en ben ik zeker dat we nog vele punten halen...te beginnen nu zaterdag al tegen Hamme.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Zopas de beelden van Leon Brochetto bekeken:
Ventose ging wel wat erg door op de keeper van Seraing en volgens mij verdiend geel.
MAAR...de tweede gele kaart (en rood) was nergens een overtreding waar te nemen van Dries..integendeel de eerste ingreep van de verdediger op Ventose was een fout en had moeten gefloten worden.
Een bedenking: we hebben als ploeg toch de laatste tijd veel pech bij het afwerken...de verdediging staat er volgens mij (behalve bij de tegengoal had men meer oog voor de bal dan de af te dekken man)..middenveld draait...nu nog wat meer aanvallers en we zijn terug op peil.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door DAVILA »

Op de beelden zie ik nu dat in de eindfase Mathieu de paal treft alvorens Englebert de onderkant van de lat treft...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door DAVILA »

Johan Gazon schreef:Zopas de beelden van Leon Brochetto bekeken:
Ventose ging wel wat erg door op de keeper van Seraing en volgens mij verdiend geel.
Dries draait zich in een reflex van zelfbescherming weg van de keeper die gretig neergaat... NOOIT geel voor Dries !

Voor alle duidelijkheid: beide grensrechters aangesloten bij een club op 12 km van Seraing, scheids een Waal uit de provincie Luxemburg, die schaart zich in het rijtje Dubois, Chetta, Boeur, in de toekomst een scheids met familienaam beginnend met A weigeren (doordenker voor Gazon) ;)
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door hesteneer »

Kan heist daar eigenlijk geen klacht tegen indienen? Dit zijn toch zaken die gewoonweg niet kunnen..."het opzettelijk beinvloeden van het resultaat"
Raul zet uw beste beentje is voor!!!! ;)
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door Raul »

tegen gele kaarten valt meestal niets aan te vangen...
de eerste is nog te verdedigen: Ventose geeft wel degelijk nog een zetje (volgens de beelden), niet zo slim, de keeper is dat wel.
de tweede is belachelijk: fout op Ventose, die nog wel eens tackelt, maar zelfs de speler van Seraing is zich van geen fout bewust...
Hij had voordien wel al eens afgewerkt na het fluitsignaal; daarvoor kreeg Napoleone vorige week nog geel.

Ik was ook wat verrast door de opstelling; wat een bank! Aan verdedigers dus duidelijk geen gebrek... Webers (terug) omvormen tot centrale verdediger is een optie, maar toch nog niet meteen aan de orde.

Zonder die rode kaart was het plan misschien ook nog gelukt. Wat minder attractief voetbal, maar ook weinig weggegeven. Het juiste evenwicht vinden (kan elke match anders zijn) is de opdracht!
(En de individuele fouten moeten eruit, want die kosten punten; maar dat is uiteraard niet nieuw...)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door DAVILA »

Enige conclusie na deze speeldag:

Boer, paal en lat houden ons van de tweede plaats op een puntje van Lommel :(
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door Johan Gazon »

DAVILA schreef:Enige conclusie na deze speeldag:

Boer, paal en lat houden ons van de tweede plaats op een puntje van Lommel :(
En : "Wat baten kaars en bril, als den Boer niet zien wil" !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Afbeelding

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: FC SERAING - KSK HEIST 1-1

Bericht door DAVILA »

Nu het opgewaaide stof is gaan liggen en ik terug klaar zie: waarom Lokando als aanvaller uitspelen als we baden in offensieve weelde: Troonbeeckx, Bounou, Kabeya en Orye (deze twee goed voor 7 goals alhoewel ze niet alles speelden), Bambi nog in de wachtkamer... En ik die dacht dat we een DEFENSIEF probleem(pje) hebben :D
Plaats reactie