1e Amateur (2018-2019)

DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Nog terzijde: vandaag in een krant nog iets gelezen over 'beloften profploegen in amateurreeksen':
Nieuw voorstel tegen seizoen 2019-2020: opsplitsing van eerste amateur in twee reeksen, een vlaamse en een waalse.
Vier beloftenploegen zouden in de vlaamse reeks spelen, twee in de waalse.
Wat mij ontgaat: hoeveel ploegen spelen dan in die reeksen ? Ik tel nu 11 vlaamse ploegen, 4 waalse en 1 brusselse...
Het zal de komende dagen wel duidelijker worden zeker ?
Feit is dat de amateurs weer gen***t worden door de profs !!! :roll:
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door Johan Gazon »

Oeps...!!! Ik zat nog in mijn winterslaap !!

Natuurlijk Davila....zomervoetbal !!!...of in ieder geval voetbal op zondagnamiddag !!!
Daar wil ik me met mijn rollator nog voor in gang zetten !!!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door eSKaa »

De competitie is afgetrapt!

Direct al enkele uitslagen waar je ogen bij kan trekken. Bijvoorbeeld Dessel - Virton (0-3). Dessel, voorgaande jaren één van de beste ploegen in de reeks, krijgt toch een stevige pandoering (thuis!) van Virton, dat zich weliswaar stevig versterkt heeft. Offday Dessel? Of gewoon een sterk Virton? Of Misschien 3x aan de goal geweest en prijs? Afwachten tot het verslag op RTV vanavond.
De 'slag der titelkandidaten' Lierse-Kempenzonen (kokhals) - Knokke eindigde op 1-1. Knokke begint trouwens aan de competitie met een zeer stevig programma. Volgende week krijgt het Dessel over de vloer, de week erna moet het naar Deinze.

Eigenlijk mag je bij het begin van de competitie niet spreken over wie er gaat degraderen, maar het is duidelijk dat er enkele kandidaat-kampioenen zijn, dus zijn er ook kandidaat-zakkers aan het andere einde van de tabel.
Zonder erg veel te weten over de aankopen die de ploegen gedaan hebben, zijn mijn kandidaat dalers Geel en Dender. De 3e is een moeilijke. De andere 2 hebben het sinds vorig jaar al moeilijk qua financiën, en ik heb nergens gehoord van een verlossing (overnemer, ander bestuur,...). Ik hoop enkel dat deze ploegen het seizoen kunnen volmaken.

Ik hoor graag jullie vooruitzichten en meningen over deze nieuwe competitie! Tis Begost (gelijk ze in Heist zeggen)
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door Johan Gazon »

eSKaa schreef:De competitie is afgetrapt!
Ik hoor graag jullie vooruitzichten en meningen over deze nieuwe competitie! Tis Begost (gelijk ze in Heist zeggen)



Das just begot..Tis Begost !!!
Voor mij de derde daler: Chatelet-Farciennes.Of ook kandidaat-daler : Boom.
Kandidaat titel: Knokke, niettegenstaande de 1-1 uitslag van gisteren. Die ploeg is enorm versterkt: een voorbeeld: de beste man Djoem bij Berchem weggehaald !Ik vermoed dat er wat geld achter zit daar !
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door hesteneer »

Voor mij titelkandidaat nr 1: Virton
Kandidaten dalers: daar is het nu wat vroeg voor, maar als je boom vandaag zag spelen zie ik die toch wel voldoende ptn pakken om een zorgeloos seizoen te spelen...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Volgens mij zijn er dit seizoen geen dalers, tenminste als de beloften van 1A er bij komen in 2019-2020 en zo ziet het er momenteel naar uit.
Twee reeksen, een Vlaamse met 16 ploegen waarvan 4 beloftenploegen en een Waalse met 12 ploegen waarvan 3 beloftenploegen. Samen dus 28 teams, trek daar 7 beloftenteams af en je hebt 21 amateurploegen nodig: logisch gezien 16 uit het huidig seizoen (- de stijger naar 1B + de daler uit 1B) aangevuld met 5 stijgers uit tweede amateur.
Gelukkig maar want als Gazon Boom als kandidaat daler beschouwd dan zijn wij dat na het debacle van gisteren met stip ! :D
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Toch maar oppassen: het dossier Beloften in Amateurreeksen is nog niet rond:

'De amateurploegen hebben voorwaarden gekoppeld aande integratie van de beloftenploegen van de profclubs in de amateurreeksen. Eén van die voorwaarden, de versoepeling van de licentievoorwaarden in het eerste jaar dat een amateurploeg naar 1B promoveert, is 'onbespreekbaar', aldus Coucke. 'We willen niet terug naar de oude toestanden.' Het dossier waarin een doorbraak nabij leek, zit opnieuw vast.


De arrogantie ten top, ze wouden de splitsing, wat komen ze zich nu moeien bij de amateurs ???


Of Eerste Amateur maar afschaffen en er 1C van maken ? :roll:
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef:
Sterke reeks ? Ik vrees dat dit een understatement is Raul ! Met de effectieven die wij nu hebben zie ik ons hoogstens top rechterkolom halen, dit is geen depreciatie van onze sportieve cel, men moet zaaien naar de zak zoals men vroeger zegde of naar zijne beurs ter markt gaan zoals men nog veel vroeger zegde, enfin, de tering naar de nering zetten ;)

Enkele persoonlijke bedenkingen:

- bij de stijgers enkel stevige kleppers: RWDM, FC Liège, Thes en zelfs Boom ! Bij RWDM lopen enkele profs rond zoals bv Liard, die enkele jaren terug met Tubize op Heist drie keer scoorde op vrije trap ! FC Liège heeft de wind in de zeilen: voor de finale van de eindronde voor een plaatsje in 1ste amateur ging het op Hamme met 2-4 winnen en won het ook de return met 2-1 voor niet minder dan 4000 toeschouwers. Tussen haakjes: Laurent Dethier speelde haast alles en scoorde 25 keer ! Bij Thes verlengde Oris zijn contract wat iets zegt over hun financiële draagkracht, Boom versterkte zich oa met De Maeyer van Beerschot, verleden jaar uitgeleend aan Oosterzonen en met Damblon van STVV, verleden jaar uitgeleend aan RWDM

- Knokke, de kampioen, hield al hun sterkhouders in huis en versterkte zich met oa Clepkens,, Djoum van Berchem, Tibo Van de Velde, Sander Van Eyck, 75 goals in 167 matchen bij Hamme, Aalst, Dender en Londerzeel

- Dessel hield ook de kern samen en voegde er nog wat aan toe

- Seraing eindigde al voor ons, Oudenaarde zat ons op de hielen

- Deinze legde Van Acker langer vast en duwt zeker door voor promotie

- Lierse neemt de kern van Oosterzonen over en vindt zeker nog geldschieters om zich te versterken
Post mij toen niet in dank afgenomen...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Trost buiten bij Lierse, Spaenhoven (Boom) neemt over !

Bron: HNB
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door eSKaa »

Zo zie je maar hoe hard zo'n clubs proberen de druk af te houden...

"De titel is geen must" werd er nog gezegd voor de competitie.
We hebben nog geen herfstkampioen en ze stellen de ambities al bij. Schrik van de supporters dus :-)

Persoonlijk: --> wel een goeie keuze met Spaenhoven. Vind ik een goeie trainer.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef: Persoonlijk: --> wel een goeie keuze met Spaenhoven. Vind ik een goeie trainer.
Vooral heel plezant voor Boom en zijn supporters... :(
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door eSKaa »

Dat ze dan Rene Trost pakken... :-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door Dabo »

Afbeelding Afbeelding

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door DAVILA »

Wat doet de spreekwoordelijke hoek waar de klappen vallen met een ploeg ?
Knokke stond tot 17 minuten voor het einde 3-0 voor tegen het modale Oudenaarde, toch gingen ze met 3-4 de boot in...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 1e Amateur (2018-2019)

Bericht door Dabo »

Tom De Cock ontslagen als trainer van Eendracht Aalst.
Plaats reactie