ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Robain

Re: ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Robain »

Kabananga wordt in A'lecht echt wel bezien als dé opvolger van Mbokani..heb die kerel paar keer zien ballen en is echt wel te goe voor in 2de klasse te liggen rondlopen.
Niet onterrecht dus dat ik in de week hier zei dat ik hoopte dat ze hem nog zouden sparen tegen ons.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Ten eerste: ik heb de match niet gezien. Maar je bent maar zo goed of zo slecht als de tegenstrever toelaat... Cis vond na de match tegen Boussu Dour ook dat BD maar een matige ploeg was. Ze staan ondertussen wel alleen los aan de kop. Koffi heeft weer de twee goals gemaakt op Sint Niklaas. Als men de statistieken van onze potentiêle schutters nagaat (Stevens, Fockaert, Webers,Criel, Vandeputte, Ozcan, Vermeiren) dan zijn die niet mis maar als men dat gaat vergelijken met professionele spitsen die in tweede rondlopen...die hebben meestal van het hoogste niveau geproefd (bv Van Tornhout bij Antwerp, Onana bij Tubize, Vandenbergh bij Westerlo, Koffi bij Boussu Dour, Dekelver enz ) en zelfs dat is geen garantie op succes (Van Tornhout zit op de bank bij Antwerp). Kan iemand proberen een objectieve analyse te maken van wat er schort ? Foxy ???
Die was aanwezig. Die moet dat kunnen. Den 1ste van de stand zou zelfs in vieze papieren zitten en was inderdaad tegen ons maar een matig ploegje. Nu, tegen Westerlo zijn de verwachtingen niet hoog natuurlijk. Het is dan dat we kunnen verbazen. Westerlo is zelf niet bijster bijzonder.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-------------------------------
hesteneer

Bericht door hesteneer »

" Kan iemand proberen een objectieve analyse te maken van wat er schort ?"

dat er redelijk rap paniek is...competitie is just bezig mensen. Vorig jaar pakte we onze eerste overwinning pas tegen wetteren, toen een positiewissel van Yus aan de basis lag. Nu zullen wij ook wel boven water komen zenne! Tegen dat fockaert zijn draai heeft gevonden, de jorn mss terug meedoet (toch een voet in 15 goale vorig jaar, en naar mijn inziens de enige speler die een perfecte assist kan afleveren) en onze geblesseerden terug zijn.

Heb nu ondertussen nog steeds geen match gezien dankzij mijn ongeziene hooliganisme....maar ik weet wel dat we met deze groep geen paniek moeten zaaien na ochot 5 matchen.
Laatst gewijzigd door hesteneer op 17 sep 2012, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
hesteneer

Bericht door hesteneer »

ik zie dat die Neven in de plaats is gekomen van VDPutte. Zit/zat jorn eigenlijk in de kern of is die geblesseerd?
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

hesteneer schreef:ik zie dat die Neven in de plaats is gekomen van VDPutte. Zit/zat jorn eigenlijk in de kern of is die geblesseerd?
Op de beelden zie je Jorn invallen voor Simon Vermeiren.
hesteneer

Bericht door hesteneer »

heb nog geen beelden gezien, enkel da ding van de gazet :)

aan diegene die gaan zien zijn: mag ik mij dan terecht afvragen waarom jorn links invalt, en neven centraal? ken de jongen niet maar als je beter het spel kunt verdelen dan jorn ben je wel een toppertje ;)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:" Kan iemand proberen een objectieve analyse te maken van wat er schort ?"

dat er redelijk rap paniek is...competitie is just bezig mensen.
Hoho, wie spreekt er hier van paniek ? Als de prestatie zo slecht was als wat men ons doet geloven is de vraag 'wat scheelde er ?' toch wel gerechtvaardigd...
Nog eens herhalen dat voetbal maar de hoofdzaak is van de bijzaken in het leven ;)
Er wordt ook buiten tweede klasse nog voetbal gespeeld: gisteren de derby Hove-Mortsel (vierde prov) bijgewoond en mij goed geamuseerd :D
klenne

Bericht door klenne »

Idd van de slechtste matchen dak al gezien heb van heist...

Maar altijd positief blijven , slechter kan ni :D

Maar we blijve de ploeg steunen !!! tis ni omda we verlieze da ge direct as den arbitter afflijt ge naar u bus moet gaan... Vonnek wel spijteg maja...
DAVILA

Bericht door DAVILA »

KSV Roeselare heeft zijn eerste seizoenszege beet. Het versloeg KSK Heist met 2-1. Bovendien recupereerde het zijn beste aanvaller.

Nadat hij tijdens de bekerwedstrijd tegen Luik uitviel, kon Roeselare dit weekend eindelijk weer rekenen op de diensten van aanvaller Junior Kabananga. Het Laatste Nieuws weet dat de Congolees een prima beurt maakte tegen Heist.

"Als Kabananga volledige fit is, dan wordt hij de beste spits van tweede klasser", aldus sportief manager Luc Devroe. "Het ontbreekt hem natuurlijk nog wat aan scherpte nadat hij maanden out is geweest. Al na 3 minuten kreeg hij immers een grote kans na een knappe voorzet van Lutun. Een honderd procent fitte Kabananga scoort in dergelijke omstandigheden altijd."

De 23-jarige Junior Kabananga wordt tot het einde van het seizoen door Anderlecht aan Roeselare uitgeleend. Eerder verdedigde hij de kleuren Beerschot AC.

(TV | @VoetsThomas)
Bron: site nr10
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Ook debutant Glenn Neven kan het tij niet keren

‘Blij dat ik mocht invallen’

Ondanks een 0-1-voorsprong bij de rust beet Heist op het veld van een sterker Roeselare met 2-1 in het zand. Daar kon ook de late aanwinst Glenn Neven met zijn korte invalbeurt geen verandering in brengen. Toch was hij blij met zijn korte debuut.

Glenn Neven werd door Heist net voor het sluiten van de transfermarkt aangetrokken. Gezien zijn conditionele achterstand op dat ogenblik moest de jongeman uit Borgloon tot zaterdag wachten op zijn eerste speelminuten. Hij had die wel in betere omstandigheden kunnen beleven.

‘Het was niet dankbaar om een kwartier voor tijd bij een 2-1 achterstand nog in te komen’, blikt hij terug op zijn kort debuut bij zijn nieuwe club.

‘De tijd om nog iets te forceren was sowieso al vrij kort. Kwam daarbij ook dat de tegenstand niet van de minste was. We beten eigenlijk heel de wedstrijd onze tanden stuk op een sterker Roeselare.’

Toch was Glenn na de nederlaag minder ontgoocheld dan zijn teamgenoten. ‘Ik had ons uiteraard ook liever een beter resultaat zien boeken, maar wat mij persoonlijk betreft was ik al blij dat ik mocht invallen. Ook al bleef mijn inbreng beperkt tot het recupereren van zoveel mogelijk ballen op het middenveld.’

De 22-jarige Glenn Neven, die zijn jeugdopleiding bij Sint-Truiden genoot en sinds zijn achttiende vier seizoenen met KVK Tienen in tweede klasse uitkwam, had bij zijn komst naar de Lostraat nog een hele achterstand weg te werken.

‘Ik zat bij Tienen, waar ik een honderd matchen in tweede klasse afwerkte, al lang op een zijspoor’, vertelt hij. ‘Er was dispuut over een clausule in mijn contract dat stipuleerde dat ik bij degradatie mocht vertrekken. Daarom dat ik vrij lang inactief was. Ik trainde al die tijd wel individueel, maar dat is anders dan deelnemen aan groepstrainingen en wedstrijden.’

Toch wist Glenn Neven, die sinds vorig jaar als boekhouder aan de slag is, zijn conditie in korte tijd aan te scherpen.

‘Na twee wedstrijden in de beloften vond de trainer blijkbaar de tijd al gekomen om me op de bank te plaatsen’, ziet Glenn zijn toekomst aan de Lostraat helemaal zitten.

‘Ik denk dat ik de ploeg wel wat kan bijbrengen. Ik ben nog vrij jong maar in tegenstelling met andere spelers van mijn leeftijd heb ik toch veel ervaring in tweede klasse kunnen opdoen. Ik ken veel van de tegenstanders en weet ook op welke wijze er wordt gevoetbald.’

In die zin richt de Limburger zijn nieuwe omgeving al meteen een ernstige waarschuwing. ‘Met vier op vijftien kenden we geen al te goede start. Het komt er nu op aan om niet verder achterop te geraken want dan staan we echt wel voor een zwaar seizoen. Dat kon al ervaren met Tienen’, klonk het tot slot.

Bron: www.sportwereld.be

-------------------------------------

Afbeelding

Bron: GVA
foxy

Bericht door foxy »

De prestatie in Roeselare was ondermaats op voetballend gebied: een viertal degelijke aanvallende combinaties
is veel te weinig ; de slechte passes waren legio. Wat is het probleem ? De onbeschikbaarheid van Criel en
Ozcan weegt bijkbaar zwaar op het aanvallend potentieel; we missen de kwaliteitsmix die nodig is om
rendement in efficientie te verkrijgen. Vorig seizoen hadden we enkele complementaire duo's zoals
Pittoors-crabeels / Vdbroeck-Ozcan / Webers-Thys / Stevens-Criel. Door het ontbreken van Criel en Ozcan en het
verlies van Crabeels en Thys moeten er nieuwe duo's gevormd worden en dat lukt met de nieuwelingen niet goed op dit ogenblik. De coach zal moeten zoeken naar andere opstellingen en systeem (opnieuw met 1 diepe spits ? en dus 4-3-3 ? ) waarmee opnieuw efficient kan gevoetbald worden.
Meer of minder geslaagde transfers zijn tegenwoordig cruciaal ; zie Cercle Brugge, Westerlo, StTruiden.
Misschien kan Yannik Rijmenams al verbetering brengen , vind Fockaert toch zijn draai nog op dit voor hem
hoger niveau , kan Jorn nog doorgroeien , wordt Neven een meerwaarde : het zijn vragen die hopelijk spoedig
positieve antwoorden krijgen.
Peter

Bericht door Peter »

Automatismen kweken kost inderdaad tijd en die tijd hebben we zeker nog wel met pas 5 wedstrijden gespeeld, maar toch maar onderstaand zinnetje van één van onze nieuwe aanwinsten in gedachten houden:
Dabo schreef:Ook debutant Glenn Neven kan het tij niet keren

In die zin richt de Limburger zijn nieuwe omgeving al meteen een ernstige waarschuwing. ‘Met vier op vijftien kenden we geen al te goede start. Het komt er nu op aan om niet verder achterop te geraken want dan staan we echt wel voor een zwaar seizoen. Dat kon al ervaren met Tienen’, klonk het tot slot.
Op naar zaterdag, ik ben eens curieus of we gaan kunnen "stunten"!
hesteneer

Bericht door hesteneer »

@ foxy:

ik vind dat we me de huidige ploeg, en dan tel ik Neven en Yannick nog niet mee, een mooi geheel kunnen vormen.
Thys stond naast webers vorig jaar, nu hebben we degeling in de kern. Volgens mij toch een topper, dus waarom niet naast Webers posteren? Degeling is een stofzuiger zoals Ken maar voetballend van een hoger niveau. Hij zou zo ook Fockaert beter kunnen doen draaien. Hij heeft bruikbare ballen in de voet nodig.
Een 4-3-3 zou idd een optie kunnen zijn, maar weet niet of we daar op dit moment de geschikte spelers voor hebben. Bart/ROel/Kurt/Matthias zijn op elkaar ingespeeld Webers/Degeling/Jorn in een verdedigende driehoek waar Jorn het diepste punt is. Stevens/Fockaert/Criel (als hij fit is) vooraan waar Criel en Fockaert kunnen wisselen van flank en diepgang zoeken. Dan hebben we ook nog een alternatief met Yus....Nu komen daar Neven en Yannick nog bij en hebben we Jeroen nog (vergeet er wss nog een paar), dus ik zie niet in waarom we moeten panikeren. Deze ploeg is beter dan die van vorig jaar!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Cis heeft jarenlang gesleuteld aan een ploeg die ons de laatste jaren zoveel plezier verschafte. Momenteel staat enkel Webers als enige overlevende nog in ons elftal, Ozcan en Grant vielen uit met blessures. Ik meen dat Cis opnieuw tijd zal nodig hebben om een combatieve ploeg te smeden. Als hij daar in slaagt en we kunnen al die jonge spelers samenhouden dan staan we er goed voor. Het uitvallen van Grant, Criel en Ozcan plus de laattijdige komst van spelers als Degeling, Neven en nu Rijmenants hebben ons zeker punten gekost. Met dit materiaal moeten we altijd in tweede blijven.
Plaats reactie