KSK HEIST - LA LOUVIERE 1-1

Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

KSK HEIST - LA LOUVIERE 1-1

Bericht door DAVILA »

Wakker worden, match zaterdag 20h !

Bekijk de kern van de 'wolven' op www.urlc.be
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door Dabo »

Voor de goede orde:

Er zijn in La Louvière 2 clubs actief in hetzelfde Tivoli stadion.

Hier spelen we vandaaq tegen.

Union Royale La Louvière Centre is een Belgische voetbalclub uit La Louvière in de Henegouwse regio Centre. De club is aangesloten bij de KBVB met stamnummer 213 en heeft groen-wit als kleuren. De club speelde de eerste helft van de 20ste eeuw in de hogere nationale reeksen, sindsdien hoofdzakelijk in de nationale Bevorderingsreeksen of de provinciale reeksen.
------------------------

De voortzetting van de club die in 1ste klasse speelde

RAAL La Louvière is een Belgische voetbalclub uit La Louvière. De club is aangesloten bij de KBVB met stamnummer 94 en heeft groen en wit als clubkleuren.

De club kende een bewogen geschiedenis tussen 2009 en 2013. Ze speelde tot 2009 als RACS Couillet in Couillet, een deelgemeente van Charleroi, verhuisde toen even naar La Louvière, maar keerde in 2011 terug naar Charleroi, en het stamnummer kwam in 2013 te koop toen de ploegen werden ondergebracht in voetbalclub Charleroi Fleurus. Na een grote stamnummerwissel tussen een aantal clubs, bouwde men in de regio weer onder stamnummer 94 een club uit met de naam RC Charleroi-Couillet-Fleurus. In 2017 vond er opnieuw een wissel plaats toen men het in 2009 ter ziele gegane RAA Louviéroise, met stamnummer 93, nieuw leven wilde inblazen. De club verhuisde naar La Louvière en nam de naam Royale Association Athlétique Louviéroise (RAAL) aan.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door DAVILA »

Uitslag 1-1
La Louviere was duidelijk gekomen voor een punt: 5-4-1 opstelling die wij moeilijk konden ontmantelen. Tot overmaat van ramp komen zij 0-1 voor na een onterecht toegekende vrije trap. Onmiddellijk na de rust een schot van Osah dat onvoldoende wordt weggewerkt door de doelman, in de rebound schiet Orye binnen. 15’later staat La Louviere met tien, we ruiken de drie punten. Helaas, we profiteren niet van de man meer, LL blijft gevaarlijk, er lopen daar enkele vaardige jongens rond. 15’voor tijd laat Benhamou de 2-1 liggen. We dreigen nog met enkele afstandsschoten van Osah (goede invalbeurt).
PS: naar wat ik in de Waalse pers lees zitten ze daar met zware financiële problemen (niet betaalde spelers enz.) Ze houden wanhopig zoeken naar een overnemer, een nieuw WS Brussels in de maak ?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door DAVILA »

Par Wendy Dendal | UR La Louvière Centre 3/10/2019

C’est la guerre à l’URLC: les joueurs ne sont plus payés!

Le torchon brûle à La Louvière Centre.Entre Momo Dahmane et Huseyin Kazanci, rien ne va plus, l’un et l’autre s’accusent. Le club a une dette colossale qui repousse les acheteurs, les joueurs ne sont plus payés depuis plusieurs mois, un ultimatum a été lancé.

Bron: La Nouvelle Gazette

Kazanci is de eigenaar/voorzitter. In de loop van dit jaar werd nog een café van hem in La Louvière verzegeld (en dat was waarschijnlijk niet omdat het vat af was ;) )
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door eSKaa »

En toch kan zo'n team een licentie krijgen.. Tenzij de betalingsproblemen pas nadien zijn begonnen, zeer raar. De competitie is ook nog geen anderhalve maand ver, dus dat kan't ook niet zijn.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door DAVILA »

Reeds in Maart, op het moment dat LL de titel behaalde, had het arbeids auditariaat hen in het vizier: geen enkele speler stond ingeschreven bij de sociale zekerheid...
Het waren zogezegd allemaal vrijwilligers die daar speelden... Enz.
Inderdaad, hoe kwamen die aan een licentie ?
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door eSKaa »

Tja, mss gaan huilen bij het BAS? dan komt het allemaal wel goed. Is al jaren zo, zelden worden ploegen gestraft.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door Dabo »

Het is daar ook Wallonië hè boys. Een laat maar waaien mentaliteit. Vlaanderen zal wel sponsoren.
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door boomkes »

Ik was gisteren als Boomsupporter vrij, dus ik dacht: laat ons eens een wedstrijdje in de reeks meepikken. Hieronder de bemerkingen van een neutrale toeschouwer:

- Aardig wat volk op de been, waarvan heel wat jongeren. Was het toevallig jeugddag zaterdag? Anders zit hier wel wat potentieel in.
- La Louvière is voetballend op enkele spelers na een erg zwak elftal. Een Heist op niveau moet hiertegen altijd winnen.
- Bamona is een heel vaardige speler, maar is niet efficiënt. Zelfs ik geraakte gefrustreerd van de overtollige dribbels.
- Gendebien weet ik niet wat jullie trainer daarin ziet, als je een Osah op de bank hebt...zou mijn keuze snel gemaakt zijn.
- Bart Webers blijft een dijk van een speler.
- Uitzonderlijk zwakke arbitrage...maar dat is niks nieuw.

Succes nog mannen, ik ben onze overwinning op Vise nog even aan het vieren. :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE

Bericht door DAVILA »

Net de beelden gezien: twee huizenhoge penalties niet gefloten:
- bij die kopbal van Orye komt de keeper, hij mist de bal maar raakt Nicolas vol: altijd strafschop: omgekeerd zou het altijd rood zijn
- fase helemaal op het einde Jawad gaat de zestien in, een vliegende tackel die enkel de man raakt: altijd strafschop (en rood !).
Zoals ik eerder al zegde : een strafschop krijg je tegenwoordig (of niet).
Povere prestatie van de scheids, al zal die zelf wel vinden dat hij een prima match floot...

Tav Boomkes: ik maakte de wederopstanding van Boom mee tegen Charleroi, dat kreeg een vervolg,opgeteld bij jullie tweede helft bij ons: jullie gaan hoog eindigen
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE 1-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - LA LOUVIERE 1-1

Bericht door hesteneer »

enkele dagen voor de clash in lier...eventjes de ploeg op scherp zetten ;)

We zijn nu 6 wedstrijden ver, hebben 10 punten (wat heel veel is), maar uiteindelijk hebben we nog geen enkele echte goal gemaakt die voortkomt uit een uitgespeelde actie. Is die iets waar we ons zorgen moeten om maken? zeer zeker.

Bamona is al enkele maanden een speler met potentieel, maar 100 overbodige dribbels op een match zijn echt niet nodig. Hij gaat naar binnen, gaat zijn man voorbij...en gaat terug naar buiten. Kan iemand hem wijsmaken in het frans dat de kortste weg naar doel rechtdoor is en niet in 10 bochten?

Wat Osah op de bank zit te doen is mij ook een raadsel Boomkes...niet voor Florian want dat vind ik wel een speler waar iets in zit. Hij heeft heel de voorbereiding gespeeld, waaronder toch enkele redelijk goei matchen en sindsdien geen spoor meer van hem in de basiself...raar...zeer raar

Ik zal blij zijn dat Philippe terug is, dan zit er een beetje creativiteit in de ploeg...

Verdedigend zit het top! Met dank aan Bart & Thomas. Topduo achteraan!!!!!


#EntochwinnenweinLier!!!!!
Plaats reactie