KSK HEIST - Patro Eisden MM 2-2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

KSK HEIST - Patro Eisden MM 2-2

Bericht door Dabo »

KSK Heist leeft in prima omstandigheden toe naar de openingsmatch van de competitie van zaterdag in Eisden. Op de dinsdagtraining hielden Redouan Benhamou en Philippe Janssens het bij loopoefeningen. Voor de rest was de kern voltallig, want ook Seppe Maesen trainde met de groep.

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM (26/09 - 20h)

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM (26/09 - 20h)

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Voorbehoud bij Janssens en Benhamou.

Kern: Van Aerschot, Wijns, Webers, Nys, Absisan, Jutten, Carrasco, Benhamou, Walen De Keyser, Englebert, Lemti, Verbist, Gendebien, Tambeur, Vande Cauter, Janssens, Bamona, Orye, Maesen.

------------------------------------------------

Mehdi Bounou Patro Eisden

“Dribbelen moet ook efficiënt zijn”

Patro trapt het nieuwe seizoen zaterdag thuis af tegen Heist. Nieuwkomer Mehdi Bounou (22) speelt dus meteen gastheer voor zijn ex-club. De dribbelkont ontpopte zich in de voorbereiding alvast tot één van de smaakmakers bij Patro. “Dribbelen zorgt voor spektakel, maar moet ook efficiënt zijn,” beseft Bounou.

“Trainer Stijnen zag me bij Hasselt en gaf me nu de kans om naar Patro te komen. Een stapje vooruit richting 1B, waar ik op mijn 18de debuteerde, met OHL tegen Union, club waar ik ooit startte.”

Met Heist kom je ook een ex-club tegen.

“Naast OH Leuven en Hasselt speelde ik ook bij Heist en Aalst. Heist, met ex-ploegmaats Webers, Tambeur, Wijns en Orye, is een sterk geheel met ervaring, meteen al een goede test.”

De generale repetitie in de beker tegen Jong Lede was niet goed.

“Die uitschakeling was erg zuur. We kregen kansen bij de vleet, alleen wilde die bal er, zelfs vanop amper een meter, gewoon niet in.”

Jijzelf lijkt je stek al beet te hebben als aanvallende rechterflank?

“Vroeger speelde ik altijd op links, nu op rechts. Geen probleem, ik ben tweevoetig.”

“Ik werd prima onthaald. Met Gueroui speelde ik in Hasselt en met Azevedo in Leuven. Ik deel een appartement met die andere Mehdi, Ouamri. Patro biedt een heel professionele structuur, die ik op amateurniveau nog niet tegen kwam. Nu hopen dat we bovenaan kunnen meedraaien.”(

patro eisden

Brulmans en Alessio blijven out. Cornet en Kolen zijn inzetbaar.

Selectie: Belin, Azevedo, Brouwers, Bounou, Cheprassov, Cornet, Corstjens, Dijkhuizen, Gueroui, Kolen, Lenaerts, Mombongo, Ouamri, Renson, Reuten, Terwingen, Vrijsen en Rosala.

Bron: HNB
de greize
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM (26/09 - 20h)

Bericht door de greize »

Na de match werd bekend dat Patro-speler Jordan Renson positief testte op Corona-virus.

Morgen wordt de rest van de ploeg getest. :o
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM (26/09 - 20h)

Bericht door eSKaa »

Patro Eisden - KSK Heist 2-2

Heist begon sterk aan de wedstrijd, met goeie passing en veel balbezit, maar echt kansen leverde dat aanvankelijk niet op. Toch zette Orye halfweg de 1e helft de verdiende voorsprong op het bord.
Patro grossierde in foute passes, en leek van geen hout pijlen te kunnen maken.
Na rust, in de felle regen, een fellere thuisploeg, die potiger gaat spelen en feller is in de duels. Toch is het Heist de via Webers op stilstaande fase op 0-2 komt.
Voor Stijnen het sein om Freddy Mombongo in te brengen. Patro speelt nu echte power-play en drukt Heist achteruit. Van echt voetbal is geen sprake meer nu. Heist geraakt moeilijk uit de wurggreep, en kan sporadisch nog eens snel counteren.
Een kwartier voor het einde lukt het dan toch voor de thuisploeg. Een vrije trap wordt in 2 tijden in doel gedevieerd. Niet veel later een quasi gelijkaardige fase, met gelijkaardig resultaat. 2x de ingevallen Mombongo die de bordjes weer gelijk hangt.
Beide ploegen willen nog voor de overwinning gaan, en Heist heeft nog enkele kansjes, maar het duel eindigt in een gelijkspel. Iets waar vooral Patro Eisden tevreden mee mag zijn.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Het is een uitslag waarvoor je zou tekenen op voorhand ! Al het goede nieuws van Patro Eisden en als je de spelerslijst ziet !!!??
Maar (ik heb spijtig genoeg niet naar de wedstrijd kunnen gaan kijken) als je leest en hoort hoe sterk KSK Heist was in de eerste helft en voorgekomen is tot 0-2, is het spijtig dat ze dit niet hebben kunnen vasthouden.
Maar voor mij: een goede start tegen een heel sterke ploeg...en we hebben nog niet verloren !!!
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Gevonden op de facebook-site van Patro Eisden:
Schermafbeelding 2020-09-27 om 12.28.03.png
Schermafbeelding 2020-09-27 om 12.28.03.png (119.82 KiB) 6688 keer bekeken
Op diezelfde FB-site is er een kort intervieuw met een (bebaarde) Stijn Stijnen...nog altijd dezelfde !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM 2-2

Bericht door DAVILA »

<iframe src="https://embed.deburen.tv/tvl/sxNMcqBL8ZO0/" width="560" height="315" allowfullscreen webkitallowfullscreen mozAllowFullScreen frameborder="0"></iframe>

Beelden TV Limburg
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM 2-2

Bericht door eSKaa »

"Je kan pas laten zien hoe goed je bent, als je wat tegenslagen verwerkt. Dat hebben we niet 1x gedaan, maar 3x"

Dixit: S. Stijnen.

Een uitspraak die zich nu al nestelt tussen uitspraken van andere Grote Filosofen als Socrates en Confucius.
Sta me toe, meneer Stijnen, u te pareren met een quote van deze laatste, een groot wijsgeer:

"Een mens heeft 2 oren en 1 mond, om 2 keer zoveel te luisteren dan te praten"

of deze van Aristoteles:

"Je hebt een beetje geluk nodig om gelukkig te worden"
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - Patro Eisden MM 2-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: HNL

Afbeelding

Bron: HNB
Plaats reactie