KSk Heist - KV Oostende 0-1

DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:'t gaat er niet over dat het kot moet kunnen volzitten (al is dat natuurlijk wel leuk), 't gaat er over dat eigen supporters niet half in de regen moeten gaan staan. Want tot nu toe is't meegevallen, maar dat kan rap veranderen. Voor mijn part kregen de bezoekers maar de helft van 't geen ze nu hebben, want dat is voor ons op een ander ook zo. En die vrijgekomen plek, daar kan wel wat beter gezet worden dan die 3 treden die we nu hebben om op te staan. Soit, dit is allemaal al gezegd geweest, en ik wilde gewoon op uw vraag een antwoord geven: Niet alles supporters stellen zich de vraag of dat er moet komen. 2e of 3e klasse: ik sta graag een beetje droog
Volledig akkoord eSKaa, een overdekte staantribune tegenover de hoofdtribune was idd aangewezen, wat men nu gaat bijtimmeren is niet bepaald een staantribune dacht ik
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door Peter »

De mensen die op een staantribune staan brengen niet zo veel geld op als eters en drinkers in ne club ik weet ni hoeveel hè...maar soit ik hoop gewoon op nen herfst/winter zonder al te veel regen...
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door eSKaa »

Er is wel gezegd geweest eind vorig seizoen, dat als de werken aan dat nieuwe stuk tribune beginnen, er een overdekte staantribune bijkomt, daar waar nu nog dat open stuk is voor de B-Kantine. Aangezien die werken van de tribune starten begin november (zie topic: infrastructuurwerken) zal er kortelings dus meer overdekte ruimte zijn. Hoera!
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door DAVILA »

Voilà, na de matchen van vandaag: de 15de (dus veilige plaats) telt 2 punten meer dan Heist, de 9de 5 punten. Geen reden tot paniek dus, kalm blijven en naar oplossingen zoeken.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:
eSKaa schreef:'t gaat er niet over dat het kot moet kunnen volzitten (al is dat natuurlijk wel leuk), 't gaat er over dat eigen supporters niet half in de regen moeten gaan staan. Want tot nu toe is't meegevallen, maar dat kan rap veranderen. Voor mijn part kregen de bezoekers maar de helft van 't geen ze nu hebben, want dat is voor ons op een ander ook zo. En die vrijgekomen plek, daar kan wel wat beter gezet worden dan die 3 treden die we nu hebben om op te staan. Soit, dit is allemaal al gezegd geweest, en ik wilde gewoon op uw vraag een antwoord geven: Niet alles supporters stellen zich de vraag of dat er moet komen. 2e of 3e klasse: ik sta graag een beetje droog
Volledig akkoord eSKaa, een overdekte staantribune tegenover de hoofdtribune was idd aangewezen, wat men nu gaat bij timmeren is niet bepaald een staantribune dacht ik
Een iets of wat fatsoenlijk stadion staat voor mij los van het feit dat we in 2de, 3de of nog lager gaan spelen de volgende seizoenen. Ik vind de geplande aanpassing dan ook niet meer dan normaal. De hoofdtribune is van begin jaren 70 en totaal verouderd. Ook dit zou in de nabije toekomst tegen de grond of tenminste volledig gerenoveerd moeten worden. Waar vind je nog zo'n houten banken waar je tussen 2 plankskes schuift met je gat? Wat staanplaatsen betreft hoop ik dat de staantribune die aan de ingang gaat gezet worden meer is dan het verplaatsen van het staantribunneke.

Deze info vond ik op een ander forum. Ik weet niet of dit klopt.
Ook mogen we niet vergeten dat de nieuwe normen voor 2de nationale vanaf 2015 de volgende zijn: capaciteit moet van 3300 naar 4000, zitplaatsen van 950 naar 1500 en de verlichting van 400 naar 800lux.
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door DAVILA »

Een op papier defensief ingesteld Oostende legde van meet af aan het meeste initiatief aan de dag. Toch leverde dat tegen een solide Heistse defensie slechts halve kansen op zonder dat die Ruttens konden verontrusten.

De veelal op eigen helft teruggedrongen thuisploeg dreigde enkel op hoekschop met één prangende fase, maar Kudimbana redde subliem de kopbal van Neven (33'). Degeling keerde aan de overkant een kopbal van De Schutter op de lijn.

Ook na de pauze bleef Oostende de lakens uitdelen, wat beloond werd met en treffer van centrale verdediger Schmisser. Heist reageerde, maar Fockaert trof op zijn beurt een uitstekende Kudimbana op zijn weg (74'), zodat Oostende verdiend won.

TOESCHOUWERS: 1.300

SCHEIDSRECHTER: Ottevaere

DOELPUNT: 73' Schmisser 0-1

HEIST: Ruttens, Van den Broeck, Grant (83' Vanderputte), Van Dooren, Pittoors, Özcan (58' Rijmenants), Neven (75' Rijmenams), Webers, Degeling, Fockaert, Stevens

OOSTENDE: Kudimbana, Luissint, De Schutter, Dequaire, Schmisser, Jonckheere, Vandamme (80' Moreels), Kaminiaris, Van Steenbrugge (71' Martens), Brouckaert, Dissa (65' Depoitre)

GELE KAARTEN: geen

Bron: site HNB
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef:Deze info vond ik op een ander forum. Ik weet niet of dit klopt.
Ook mogen we niet vergeten dat de nieuwe normen voor 2de nationale vanaf 2015 de volgende zijn: capaciteit moet van 3300 naar 4000, zitplaatsen van 950 naar 1500 en de verlichting van 400 naar 800lux.
Toeschouwersaantallen dit weekend:

Dessel-Woluwe 800
Visé-Westerlo 1000
Boussu Dour-Antwerp 800 (500 Antwerp sups)
Lommel-Oudenaarde 1500
Brussels-Roeselare ?
Aalst-Sint Niklaas 2500
Tubize-Eupen 500
Moeskroen-STVV ?
Heist-Oostende 1300

Bron: GVA
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door hesteneer »

tel daar de 200 jeugdspelers af en ong 300 volwassenen die normaal nooit komen kijken...en dan kom je ook aan 800...
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door foxy »

zeer goede analyses van Davila, ook over de transfers waarin de verantwoordelijken zich deze keer inderdaad
vergist hebben; Fockaert is geen type spits die op zichzelf veel gevaar kan creeren; hij heeft de juiste hulp
nodig die wij blijkbaar hiet hebben. Het laten vertrekken van een targetspits als Weuts (bij aanvang ondermaats
maar geleidelijk beter toch) was ook een vergissing en Crabeels veel te gemakkelijk laten gaan. Ook het
vertrek van Hendrickx,VanAsten en VanVlasselaer hebben tekorten van bepaaalde kwaliteiten veroorzaakt
(vooral dan voetbalintelligentie om goede loopacties en keuzes te maken voor aanvalscombinaties). Nu is er
weliswaar veel fysieke inzet en goede wil maar het inzicht ontbreekt.
Positief vond ik wel dat een tempo 1eklasse waardig werd volgehouden zonder doelkansen weg te geven; de
verdedigende organisatie en inzet waren perfect. Ons probleem begint wanneer we bij balbezit er niet in slagen
het middenveld over te steken zonder balverlies na 2 à 3 passses ; de hoofdoorzaak is natuurlijk een heel grote
moeilijkheidsgraad voor onze spelers omdat de tegenstrevers zeer snel druk zetten op de balontvanger die dan
niet direct weet waar naartoe; hoe hoger het niveau wordt (bijna 1e klasse) hoe meer voetbal een snel-denksport
wordt en hoe meer en beter men ook zonder bal moet meedenken en spelen door zich voortdurend te
verplaatsen ook al ben je aan de andere kant van het veld .
Er is nog een kans met een fitte Criel om dreiging in de diepte te brengen en Cis moet nog andere veldbezettingen uitproberen. Vorig seizoen is dat wonderlijk gelukt met de tandem Criel-Stevens in de spits.
We blijven de ploeg steunen en beseffen hoe moeilijk de opdracht wordt.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

----------------------------------

CIS BOSSCHAERTS KSK HEIST

‘Blijven op trainen'

Heist slaagde er ook tegen Oostende niet in het tij te keren. Al voor de vijfde keer werd verloren met één goaltje verschil. Voor de vijfde keer kwam het team van trainer Cis Bosschaerts niet tot scoren. ‘We kampen met een gebrek aan afwerking', trapte die met een sombere blik een open deur in. ‘Daar kunnen we maar één ding aan doen: blijven werken en daar blijven op trainen.' Jimmy Fockaert, die opnieuw het vertrouwen kreeg, kon er evenmin aan verhelpen. ‘We stuitten tweemaal op een uitstekende Oostendse doelman.'

Bron: http://www.sportwereld.be
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-----------------------------------

Roel Grant: ‘We hebben nog één troef’

Alle goede voornemens en redeneringen vooraf ten spijt moest Heist ook tegen Oostende berusten in de nederlaag. Andermaal met het kleinste verschil, opnieuw zonder zelf te hebben gescoord. Ook aanvoerder Roel Grant is ontgoocheld, maar relativeert.

Geen vlucht in de duisternis na het 0-1-verlies van Heist tegen Oostende. Wél gezamenlijk doorpraten van de situatie waarin Heist na zijn zwakste start in drie jaar tweede klasse is verzeild geraakt.

‘Ik heb samen met enkele spelers, de trainersstaf en enkele bestuursleden de wedstrijd nog eens onder de loep genomen. Alle geledingen van de club waren vertegenwoordigd’, aldus Grant.

‘Persoonlijk vond ik dat de beste manier om de nieuwe nederlaag te verwerken’, zegt de aanvoerder verder nog. ‘We moesten opnieuw een grote ontgoocheling slikken door weer eens zo ongelukkig te verliezen. Weeral incasseerden we een tegengoal uit een stilstaande fase.’

Toch valt de Heistse defensie met slechts zeven tegengoals in acht wedstrijden niet veel te verwijten. Of er dan door de verdedigers niet met de vinger naar de aanvallers wordt gewezen?

‘Zeker niet’, ontkent Roel Grant met veel nadruk. ‘Als we zo weinig tegengoals slikken, dan is dat de verdienste van de hele ploeg. Verdedigen, dat doen we met z’, elven.’

Keerzijde

Er is wél een keerzijde aan die medaille.

‘Dat klopt’, geeft de aanvoerder toe. ‘Omdat we met verdedigen met z'n allen en de spitsen zo veel energie verspillen, zijn we na balrecuperatie niet zo precies meer bij het opzetten van een aanval.’

Dat gold in de meeste wedstrijden, iets minder zaterdagavond tegen de kustjongens.

‘Ik vond Oostende niet bijzonder goed’, aldus weer Grant. ‘Het kon amper een doelkans afdwingen.’

Dat winst en verlies zaterdagavond dicht bij mekaar lagen, is voor Heist een troost.

‘Laat ons het zo opvatten’, pikt de Heistse advocaat in. ‘We hebben alvast nog één stevige troef in handen, dat is een voorbeeldige groepsgeest. Iedereen van ons beseft dat we in het verleden ook al in vieze papieren zaten en we ons daar konden uitwerken.’

‘Daar geloof ik nu ook in. Om van ons af te bijten, moet iedereen honderd procent zijn en sommigen moeten dat niveau zelfs overstijgen. Daar moeten we de komende weken naar streven.’

Bron: http://www.sportwereld.be
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSk Heist - KV Oostende 0-1

Bericht door DAVILA »

Eén ding mag ook gezegd worden:dame Fortuna die ons niet echt goed gezind is...
Roel heeft gelijk, KVO had ook niet zoveel kansen maar scoort... terwijl in mijn ogen de twee beste kansen voor ons waren, jammer genoeg stond die keeper sterk te spelen... Dan dat schot van Degeling onderkant lat tegen Westel... De kopbal van Stevens in de slotfase op Eupen die naast zeilt...
Natuurlijk ga ik niet zeggen dat wij in die matchen onze wil oplegden aan die ex-eersteklassers maar nog geen enkele ploeg is over ons heen gelopen (zie de 5 nederlagen met één goal verschil)
Rustig blijven, het kan snel keren.
Plaats reactie