KSK Heist - KVK Tienen 2-0

Plaats reactie
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

KSK Heist - KVK Tienen 2-0

Bericht door eSKaa »

We spelen alleen maar belangrijke wedstrijden tegenwoordig :-)

Zaterdag om 20u - Sportcentrum

Aangezien we de week na deze wedstrijd vrij zijn, en Tienen vlak achter ons staat, lijkt het me toch aangewezen om te winnen. Al is dat natuurlijk een open deur intrappen :-). Tienen speelt de komende weken tegen Boom en Mandel, dat zijn ook voor hen rechtstreekse concurrenten, dus 't gaat er voor nieuwjaar nog om spannen in de onderste regionen van het klassement.
Tienen haalde een week of 3 geleden Urbain Spaenhoven als trainer binnen, maar die gooide de handdoek al na een week of 2, wegens familiale redenen. Vorige week won KVK nog wel thuis tegen Francs Borains. Een ploeg die het gewoon is om op kunstgras te spelen (zowel 'thuis' in het stadion van STVV, als in het eigen Bergéstadion ligt kunstgras), krijgt het hopelijk iets lastiger op onze natte akker :D

Tijd om er een paar binnen te sjotten!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - KVK Tienen

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef: 25 nov 2021, 09:55 Tienen haalde een week of 3 geleden Urbain Spaenhoven als trainer binnen, maar die gooide de handdoek al na een week of 2, wegens familiale redenen.
Om bij Temse Lokeren te tekenen ja !!!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - KVK Tienen

Bericht door Dabo »

KSK Heist aan het begin van de weg naar eerherstel tegen KVK Tienen: “Die achtste plaats, dat is niet waar we op gehoopt hadden. Winnen is een absolute must”

Zaterdagavond kijkt KSK Heist KVK Tienen in de ogen, de achtste tegen de negende uit de rangschikking, een duel uit de grijze middenmoot van eerste nationale dus. KSK Heist kan nog een beetje prat gaan op een stevige thuisreputatie, maar ook die kreeg tegen Patro Eisden een flinke deuk te verwerken. Tegen Tienen is een overwinning een absolute noodzaak om niet helemaal kopje onder te gaan in de rangschikking.

“Dit is niet waar we op gehoopt en gerekend hadden”, bevestigt Heistdoelman Fré Van Aerschot, die we na de wedstrijd van vorig weekend in La Louvière nog maar zelden zo ontgoocheld hebben gezien. “We laten veel te veel kansen onbenut. Ik ben niet diegene die voor de goals moet zorgen, hé. Ik sta er om de doelpunten tegen te houden. En een assist zoals die van Beerschotgoalie Mike Van Hamel tegen KRC Genk, dat is mij ook niet gegeven (lacht).”

“Ik was inderdaad zeer ontgoocheld. Zeven, acht kansen die een voor een verkwanseld werden, tja, dan kan je geen wedstrijden winnen, hé. Over de kwaliteit van ons spel valt weinig negatiefs te zeggen, behalve dan dat de kansen er niet in gaan. Het is goed dat we kansen creëren, maar het rendement ligt veel te laag. Dat is een probleem waar we graag snel een oplossing voor vinden, maar dat is niet zo eenvoudig. Er wordt vaak op getraind, maar in wedstrijden komt het er niet uit. Laat ons hopen dat we tegen Tienen toch de punten thuis kunnen houden. Voor mezelf wordt het sowieso al een speciale wedstrijd. Dave Laeveren is er immers assistent-coach en videoanalist. Dave was hier vorig seizoen nog de trainer van de doelmannen.”

Heist speelt nu twee maal in eigen stadion, tegen KVK Tienen en Sint-Eloois-Winkel, en krijgt zo een uitgelezen mogelijkheid om nog één en ander recht te trekken. “De topwedstrijden hebben we inderdaad gehad. We zullen beide wedstrijden moeten winnen om nog iets te kunnen maken van dit seizoen. Als dat niet lukt, ziet het er erg somber uit. Een seizoen lang rond die achtste, negende plaats draaien, daar hebben we niks aan en dat is ook niet wat we bij de start van het seizoen voor ogen hadden. Nee, winnen tegen Tienen is een echte must.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - KVK Tienen

Bericht door Dabo »

Ambitieuze Xander Van Keilegom: “Als jonge speler streef je naar een basisplaats”

Heist speelt nu twee opeenvolgende thuismatchen. Zaterdag komt Tienen en twee weken later, na een weekje rust, is het de beurt aan Winkel Sport. “Ik hoop wel dat we na drie matchen zonder overwinning opnieuw met de zege aanknopen. En zeker thuis, voor eigen publiek, is dat altijd nog een tikje leuker”, zegt Xander Van Keilegom.

Jij kwam de voorbije weken meer en meer in beeld?

Xander Van Keilegom: “Ik versierde tegen Thes en tegen Patro Eisden twee basisplaatsen. Maar al een heel seizoen zit ik bij de wedstrijdselectie. Dat ervaar ik als heel positief, want vorig seizoen speelde ik nog bij de beloften van KV Mechelen. De keuze voor Heist is goed gebleken. Ik ben in een goede groep terechtgekomen waar ik van in het begin het gevoel had dat ik er welkom was. En dan is het aan mij om te laten zien wat ik kan.”

Vorige week op het veld van La Louvière viel je in en was je achteraf bijzonder ontgoocheld?

“Ik kon eigenlijk maar niet begrijpen dat we daar niet hadden gewonnen. Ongelooflijk hoeveel kansen we hebben gemist. Dat vind ik een heel groot verschil met de beloften. Spelen in een eerste ploeg is toch op vele vlakken een pak meer, anders ook. Bij de beloften telt het resultaat ook wel, maar dat is totaal niet te vergelijken met een eerste elftal. Daar zit elke match het mes tussen de tanden. Er wordt ook meer op het resultaat gespeeld, tactisch ook, en er worden meer accenten op het verdedigende werk gelegd.”

Wat is je indruk van een voor jou toch totaal nieuwe reeks?

“Dat het elke week een nieuwe kans is, dat de ploegen sterk aan elkaar gewaagd zijn en dat je eigenlijk van iedereen kan winnen of verliezen. En ik voel me daar zeer goed bij. Hoe meer kansen je krijgt, hoe beter natuurlijk. Een basisplaats is het doel waar je als jonge speler naar streeft. Ik hoop wel dat we na drie matchen zonder overwinning opnieuw met de zege aanknopen. En zeker thuis, voor eigen publiek is dat altijd nog een tikje leuker. Want op verplaatsing is het ons nog altijd niet gelukt om te winnen.”

Jij bent de broer van Arno Van Keilegom?

“Hij speelde een tweetal jaar geleden een half jaar in Heist en werd toen samen met Alec Van Hoorenbeeck door KV Mechelen uitgeleend. Arno speelt nu in de Nederlandse tweede klasse bij Helmond Sport. Vorig jaar uitgeleend, nu definitief overgenomen. Hij woont er vanaf dit seizoen ook. Maar hij is daar niet de enige met een KV-achtergrond. Ook De Bie, Bosiers, Lion, Houttequiet en Breugelmans spelen bij Helmond. Zij zijn uitgeleend.”

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - KVK Tienen

Bericht door Johan Gazon »

Citaat op de website van KVK Tienen:
Schermafbeelding 2021-11-26 om 12.37.23.png
Schermafbeelding 2021-11-26 om 12.37.23.png (140.7 KiB) 3510 keer bekeken
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - KVK Tienen

Bericht door DAVILA »

2 -0
MVDM MATHIEU !
Eerste goal en assist voor Lemti 2-0
Dit had Mathieu nodig
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - KVK Tienen

Bericht door Johan Gazon »

Zeer boeiende wedstrijd !!! Vooral dank zij de ingeving om de tribuneplaatsen te verlagen naar de prijs voor een staanplaats zodat de Bosmans-clan de nodige sfeer bracht op de (anders heel stille) zittribune !!!

Inderdaad Davila...man v/d match: Mathieu met een doelpunt (prachtige lob trouwens).... en een assist !!! Eindelijk !!!
Maar ook 2de man v/d match: Nijs Maxim...hij bracht de verbetenheid en strijdlust in de ploeg !
Wij komen stillekes terug bij de grote mensen ...en nu binnen 14 dagen Winkel ! Inpakken zou ik zeggen en wij komen misschien op de 4de of 5de plaats !

Komaan KSK HEIST !!!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK Heist - KVK Tienen 2-0

Bericht door eSKaa »

@Johan Gazon: helaas, 't heeft niet met de prijs te maken dat we op de tribune zaten. Staan was toegelaten, maar dan mocht er niet gedronken worden. Ne mens moet zijn prioriteiten stellen natuurlijk.

Tienen liet me als ploeg niet zo'n goeie indruk. Wisten niet waar de bal naartoe spelen door de hoge druk van Heist, zeker in de eerste helft. Wij creëerden genoeg kansen, mooie doelpunten ook, het hadden er ook 4 kunnen zijn. De strijdlust op het veld was idd aanwezig, en ook goeie punten voor Carrasco, die 2 weken geleden een absolute non-match speelde. Heeft zich goed herpakt, mss enkel nog iets rapper een pass naar een maat geven ipv zelf te willen scoren. Zoals iemand gisteren zei: da's het verschil tussen ne sjotter en ne goeie sjotter :-)

Als nu volgende week de resultaten een beetje meevallen, kunnen we tegen Winkel nog een goeie zaak doen. Maar da's voor binnen 2 weken!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - KVK Tienen 2-0

Bericht door DAVILA »

KSK Heist - KVK Tienen: 2 - 0
Geen tweede opeenvolgende overwinning na de driepunter tegen R. Francs Borains. Heist hield de volle buit in eigen huis tegen een Tienen dat de hele wedstrijd lang zocht naar oplossingen.

In het openingskwartier kwam Bouzian attent uit z’n doel om een aanval van Troonbeeckx onschadelijk te maken. Aan de overzijde verdiende een prachtige knal van Struys meer. Zijn schot belandde op de kruising. Heist toonde zich offensief wat gevaarlijker en toen Troonbeeckx op het half uur net wat te makkelijk in het straatje werd gestuurd aarzelde hij niet om de Tiense doelman met een afgemeten schot te verslaan.

Trainer Laeveren gooide bij de herneming na de pauze Laureys in het elftal. Vos bleef in de kleedkamer. Het verhoopte effect bleef echter uit. Na 48 minuten benutte de wat vrijgelaten Lemti een voorzet vanop de flank: 2-0. Bouzian voorkwam even later de 3-0 na een vrije trap van Englebert.

KVK zette druk naar voren in het laatste half uur, maar toonde zich niet scherp genoeg in de zone van de waarheid. Laureys mikte de bal vanuit de draai eerst nog naast en besloot enkele minuten later ongelukkig voorlangs toen de doelmond overhoeks helemaal open lag. Ook de Tiense wissels brachten geen soelaas. De aansluitingstreffer bleef uit. In de slotminuten nam Tienen risico’s en waren de grootste kansen nog voor de thuisploeg. De ingevallen Quadflieg besloot voorlangs. Oreye vond eerst Bouzian en daarna de dwarsligger op zijn weg.

Trainer Dave Laeveren, jarenlang actief als beloftentrainer en assistent bij tegenstander Heist, moest niet lang zoeken naar de oorzaken van het verlies: ‘We laten twee keer na de gevraagde basistaken uit te voeren. Daaruit komt een doelpunt. En als je op Heist achter komt heb je een probleem omdat ze vanuit een laag blok in de omschakeling willen spelen. Dan moet je simpel en snel blijven voetballen om hen onder druk te zetten en dat gebeurde vooral in de eerste helft te weinig. De inschuivende flankverdedigers brachten voetballend te weinig oplossingen.’

‘In de tweede helft toonden we karakter en probeerden we meer initiatief te nemen. Na vijf minuten werden we al op de counter gepakt. Dan weet je dat het lastig wordt. Daarna creëerden we zelf ook wel wat kansen waaronder twee mooie voor Laureys, maar die lieten we dan liggen. Een gemiste kans om Heist alsnog aan het twijfelen te brengen.'

'Het komt er nu op aan al onze volgende thuiswedstrijd te winnen. Volgend weekend moeten we er tegen Mandel United opnieuw met de nodige intensiteit staan’.


KSK Heist: Van Aerschot, Nys, Absisan, Rosy (92’ Sabhaoui), Ferreira Carrasco (88’ Quadflieg), Orye, Englebert, Troonbeeckx (68’ Van Keilegom), Lemti, Meddour, Vande Cauter.
KVK Tienen: Bouzian, Vos (46’ Laureys), Meeus, Farin, Struys (81’ Lenaerts), Mputu (68’ Osei-Berkoe), Yagan, Claes, Jochmans, Spaenhoven (68’ Matterne), Bogaerts.
Doelpunten: 30’ Troonbeeckx (1-0), 48’ Lemti (2-0)
Geel: Demets (trainer Heist), Claes, Bogaerts, Van Keilegom
Scheidsrechter: Yves Verslycken

Bron: site KVK Tienen
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - KVK Tienen 2-0

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef: 28 nov 2021, 12:55 Zoals iemand gisteren zei: da's het verschil tussen ne sjotter en ne goeie sjotter :-)

Of tussen een Yannick en een Milan ;)

Maar ik ben best tevreden met een Milan...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - KVK Tienen 2-0

Bericht door DAVILA »

Knappe goal van Mathieu Troonbeeckx helpt KSK Heist aan een 2-0 zege tegen een onmondig Tienen: “Een lob à la Rob Schoofs”

KSK Heist speelde zaterdag thuis tegen KVK Tienen. En dan weet je het wel: veel kans op winnen, behalve dan wanneer de tegenstander Patro heet. Die non-match van enkele weken geleden was zaterdag reeds lang vergeten en vergeven, en al zeker na de 2-0-zege van Heist tegen de jongens uit de suikerstad. Troonbeeckx en Lemti zorgden voor de doelpunten.

Redactie 28-11-21, 12:36 Laatste update: 12:43
Het was alweer even geleden dat Heist nog eens kon winnen. Wat uit niet lukt - Heist staat in dat klassement op de voorlaatste plaats, met enkel Boom achter zich - lukt thuis wel. In het thuisklassement moet Heist enkel Patro boven zich dulden. Vreemd toch.

Bij Heist ontbrak nogal wat volk. Vooral corona drukte zijn stempel op de keuzemogelijkheden van coach Demets, die geen beroep kon doen op Benhamou, Wijns (ook nog gekwetst) en Gilis. Bamona was geschorst, en daardoor kreeg Troonbeeckx zijn kans op rechts. Troonbeeckx greep die en zat meteen goed in de wedstrijd. Nadat hij eerst nog op doelman Bouzian (ex-KVM) had besloten, kon hij niet veel later wél scoren. En hoe! Balletje van Orye doodleggen op de borst en vlammen, een lobbal à la Schoofs, of toch ongeveer. Troonbeeckx, die na de wedstrijd tegen Patro niet veel kwijt kon of wou, liet de woorden nu wél van zijn tong rollen.

“We wisten goed waar de ruimte lag, op de flanken. Daarop hebben we de hele week getraind. Iedereen kende zijn taken en die zijn tot in de puntjes uitgevoerd. Ik kreeg de bal van Nico, kon ‘m dood leggen op de borst en dan zag ik de doelman te ver voor zijn doel staan. Ik heb niet getwijfeld en meteen met een boogje over Bouzian raak geschoten, een lob à la Rob Schoofs. Ja, dit is een deugddoende overwinning. Na de 2-0 van Amir Lemti hebben we nagelaten onze voorsprong nog verder uit te diepen. We lieten enkele wenkende counterkansen onbenut, daar hadden we meer moeten mee doen. Maar ach, het zware veld en de vermoeidheid speelden zeker ook hun rol. De zege staat er en dat is het voornaamste.”


“De nul gehouden en twee keer gescoord”, analyseerde een blije Kobe Vande Cauter de net geleverde prestatie van zijn ploeg. “We hebben vooral goed gecommuniceerd achterin, want daar ontbrak het wat aan in de vorige wedstrijden. Laat ons hopen dat dit de start is van een nieuwe reeks. We krijgen nu een weekje rust. Daarom trainen we woensdag niet, maar gaan we aan teambuilding doen tijdens een partijtje padellen bij de Carrasco’s. Daar kijk ik wel naar uit. Met deze overwinning in het achterhoofd zal dat ook extra leuk worden.”

KSK Heist - KVK Tienen 2-0

KSK Heist: Van Aerschot, Nys, Absisan, Rosy (90’ Sabhaoui), Ferreira Carrasco (88’ Quadflieg), Orye, Englebert, Troonbeeckx (66’ Van Keilegom), Lemti, Meddour, Vande Cauter.

KVK Tienen: Bouzian, Vos (46’ Laureys), Meeus, Farin, Struys (81’ Lenaerts), Mputu (73’ Osei-Berkoe), Yagan, Claes, Jochmans, Spaenhoven (73’ Matterne), Bogaerts.

Doelpunten: 30’ Troonbeeckx (1-0), 48’ Lemti (2-0).

Geel: Demets (trainer Heist), Van Keilegom, Farin, Spaenhoven, Bogaerts.

Bron:HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - KVK Tienen 2-0

Bericht door Johan Gazon »

Dat ziet er wel al beter uit !!! (natuurlijk wel de meest aantal matchen al gespeeld)
Schermafbeelding 2021-11-28 om 17.40.25.png
Schermafbeelding 2021-11-28 om 17.40.25.png (100.72 KiB) 3373 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - KVK Tienen 2-0

Bericht door Dabo »

Mathieu Troonbeeckx helpt KSK Heist aan deugddoende zege

“Mooie goal, al heb je ook wat geluk nodig”

Heist behaalde zaterdag een fraaie thuiszege tegen Tienen. Na drie matchen zonder overwinning was het opnieuw prijs voor KSK. Vooral het mooie doelpunt van Troonbeeckx werd na de partij druk besproken.

“Ik zag de keeper uit zijn doel staan en dacht eigenlijk niet na”, zei Mathieu Troonbeeckx na de match. “Met een mooie lob kon ik de doelman verslaan. Ik kreeg de bal aangespeeld van Orye, legde hem dood op mijn borst en ik haalde uit. Een mooie goal, al heb je natuurlijk ook wat geluk nodig.”

Troonbeeckx vond de overwinning zeker verdiend.

“We hebben als ploeg de taken goed uitgevoerd. We wisten waar de mogelijkheden lagen en hebben de ruimtes goed benut. Toen we er direct na de rust 2-0 van maakten, was de klus eigenlijk geklaard. Met een assist kon ik Lemti bedienen, die de bal in doel werkte. Het geeft een goed gevoel om ook eens belangrijk te kunnen zijn met een assist en een doelpunt. Na de 2-0 hebben we de partij gecontroleerd en zijn we nooit meer in gevaar gekomen. Tienen kreeg dan ook niet veel kansen. Een overwinning kunnen vieren in eigen huis is toch ook altijd een pak leuker dan op verplaatsing. En op deze manier zetten we onze goede thuisreputatie verder.”

Heist miste nochtans een aantal spelers. Benhamou, Wijns en Gilis ontbraken en Bamona zat een gele schorsingsdag uit. Zo moest de coach al vrij diep graven in zijn kern om de bank nog goed te bezetten. Zo zat daar onder meer ook Thomas Jutten op, ook al had die in de loop van de week niet heel veel kunnen trainen. Volgend weekend is de ploeg vrij, en om die reden wordt het voor de groep volgende woensdag een avondje padel in plaats van voetbal. Teambuilding met de focus op de komende wedstrijd, over twee weken thuis tegen Winkel Sport. “Zo’n weekendje rust komt toch niet ongelegen”, wist Kobe Vande Cauter. “Zo kunnen we de batterijen wat opladen, zeker in een periode waarin de velden er toch wat zwaarder bij liggen. En eens gaan padellen met de hele groep kan de sfeer alleen maar verbeteren.”

Vande Cauter droeg ook zijn steentje bij door de nul te houden.

“Het was belangrijk om goed te communiceren, zeker als verdediging. Goede afspraken leiden wel eens vaker tot goede resultaten. Ik ben blij met de overwinning omdat we zo toch weer onder de mensen staan. Als we ook Winkel Sport zouden kunnen verslaan, maken we de aansluiting met de betere plaatsen. En deze zege is ook mentaal belangrijk met een vrij weekend in het vooruitzicht.”

----------------------------------------

Dave Laeveren: “Waarschuwingen werden in de wind geslagen”

Met 2-0 ging KVK Tienen onderuit bij Heist, wat hard aankwam bij coach Dave Laeveren, die daar zelf als beloftencoach en assistent enkele jaren actief was. Hij kent Heist als zijn broekzak en gaf waarschuwingen, maar die brachten geen zoden aan de dijk.

“ Ik had mijn jongen vooral gewaarschuwd voor Mathieu Troonbeeckx en Nicolas Orye, maar toch werden we gepakt in de eerste helft door Troonbeeckx. De waarschuwingen werden in de wind geslagen. Mathieu scoorde wel zijn eerste goal van het seizoen, maar ik weet dat hij heel snel is en goed loopt tussen de lijnen.”

“Trouwens, ik heb met hem vier seizoenen gewerkt en ken hem door en door. Bij de bal die over de verdediging zoefde was hij eerst op de bal en hij scoorde met een lob over de keeper. Hij is iemand die steeds op de loer ligt. Ik weet dat het moeilijk wordt wanneer Heist op voorsprong komt, omdat die ploeg daarna een laag blok zet en focust op de omschakeling.“

“Ik wisselde Alexander Vos bij de rust, gewoon een tactische wissel. Alexander speelde een mindere wedstrijd en moet zich hier overheen zetten. Als je vaak met drie tegen één staat, dan weet je het.”

Hoog druk

“In de tweede helft probeerden we hoog druk te zetten en Jonas Laureys had tot tweemaal toe de kans op de aansluitingstreffer. Het lukte niet om de 1-1 te maken en we slikten snel een tweede doelpunt in de omschakeling, waarbij Heist altijd gevaarlijk is. Efficiëntie blijft hier een probleem. Ook moet ik zeggen dat enkele spelers onder hun normale niveau bleven.”

“Als je moet achtervolgen, moet je iets proberen. Ik bracht Daan Matterne in om via zijn snelheid goede centers af te leveren en ook Terry Osei-Berkoe haalde ik in omwille van zijn balvastheid en creativiteit. Het mocht niet baten om de scheve situatie om te buigen. We misten de kans om over Heist te wippen en met een overwinning een goede zaak te doen. Een probleem is er niet na dit verlies. We focussen nu de thuismatchen.”

Bron: HNB
Plaats reactie