Olympic Club Charleroi - K.SK Heist 1-0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Olympic Club Charleroi - K.SK Heist 1-0

Bericht door Dabo »

Fré Van Aerschot kijkt niet op tegen midweekspeeldag: “Ik vind het wel iets hebben”

Heist trekt vanavond naar Charleroi voor een duel met een club uit de top drie, want de Henegouwers hebben zich ondertussen in de kop van het klassement genesteld.

Heist-doelman Fré Van Aerschot kende afgelopen zaterdag in Tienen een rustige avond, al moest hij in de laatste minuut toch nog ingrijpen om de 0-0-eindstand op het bord te houden.

“Ik gooide me voor de bal en een speler van Tienen”, vertelt Van Aerschot. “Het was een noodzakelijke redding en ik had er lijf en leden voor over. Dat mag je letterlijk nemen, want ik mis nu een klein stukje tand.” (lacht)

Hoe ervaart de keeper een midweekmatch? “Als heel bijzonder, want volgens mij speelde ik nooit eerder een wedstrijd in het midden van de week voor de punten. Ik vind het wel iets hebben. Het doorbreekt ook voor een stuk de normale gang van zaken. Maandag en dinsdag waren de trainingen eigenlijk momenten van recuperatie. In aanloop naar de match van zaterdag tegen Thes zal dat op de trainingen van later deze week niet anders zijn. En er zijn ploegmaats die er verlof moeten voor nemen. Dat probleem heb ik niet. Ik ben pas aan een vakantie van twee weken begonnen. Ik leef even als een prof, hé.” (lacht)

Toch gaat Van Aerschot in Charleroi voluit voor de winst. “Willen we in het spoor van de vierde blijven, dan zal dat ook nodig zijn. Staat Olympic derde? Het verrast me wat, alhoewel ik het in de heenmatch een stugge ploeg vond met veel ervaring en stevig in de duels.”

Meddour is geschorst. Het is afwachten of Wijns en Benhamou fit geraken.

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Olympic Club Charleroi - K.SK Heist

Bericht door Johan Gazon »

Match Olympic Club Charleroi - KSK Heist is aangekondigd om live te kunnen volgen via de website sporttotal.tv . Dit is het systeem die werken met een vaste camera zonder camera-man. (wij hebben Leon he !!!)
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Olympic Club Charleroi - K.SK Heist

Bericht door eSKaa »

Dat systeem werd eerder al toegepast tijdens de corona-wedstrijd uit op La Louvière. Het minste wat we kunnen zeggen is dat het nog serieus wat gebreken heeft. Uiteraard is het een goed alternatief als je op een druilerige woensdagavond naar de andere kant van het land zou moeten.

Betreffende de match: winst is een must als we nog een poging willen doen om in de top 4 terecht te komen. Anders resten ons nog 4 einde-seizoens matchen. Hopelijk staat het vizier van onze jongens beter afgesteld dan vorige zaterdag :-).
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Olympic Club Charleroi - K.SK Heist

Bericht door DAVILA »

Dieptepunt
Zielloos
Nul,over gans de lijn

Uitslag 1-0

Herbronnen !!!
Danny Wuyts
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 sep 2018, 09:48

Re: Olympic Club Charleroi - K.SK Heist

Bericht door Danny Wuyts »

DAVILA schreef: 06 apr 2022, 22:02 Dieptepunt
Zielloos
Nul,over gans de lijn

Uitslag 1-0

Herbronnen !!!
Eén doelpunt tegen krijgen en Heist verliest. Zelf komen we amper aan kansen in een wedstrijd. Zonder onze toch wel sterke verdediging bengelden we los onderaan. Een spits die de goal weet staan wordt topprioriteit. We hebben daar nu niets. Eerlijk. Ik heb er nu zaterdag ook geen goed oog in. Op naar dan.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Olympic Club Charleroi - K.SK Heist 1-0

Bericht door Dabo »

Olympic Charleroi - Heist 1-0

Coach Demets wijzigde op één positie: Rosy kwam in de ploeg voor de niet volledig fitte Troonbeeckx. Voor rust was er weinig gevaar. Carrasco schoot een vrije trap op de vuisten van de keeper. Voor de thuisploeg mikte Saidane een individuele actie over doel. Net voor het uur knalde Delbergue laag over de grond de 1-0 binnen. De bezoekers geraakten niet meer aan een uitgespeelde kans, in de slotminuten lieten Lioka ­Lima en Collet op de tegenaanval de 2-0 nog liggen.(gf)

Olympic Charleroi: Cremers, Felix, Corneille, Ghesquiere (68’ Cottet), Delbergue (88’ ­Kakudji), Vanderbecq, Lioka Lima, Ito, Zorbo, ­Guedj, Saidane.

Heist: Van Aerschot, Wijns, Englebert, Vande Cauter (70’ Jutten), Nys, Lemti, Rosy, Absisan (77’ Sen), Carrasco, Mmaee, Orye.

Doelpunt: 59’ Delbergue 1-0.

Gele kaart: 83’ Nys.

Bron: HNB
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Re: Olympic Club Charleroi - K.SK Heist

Bericht door Raul »

Danny Wuyts schreef: 07 apr 2022, 09:26
DAVILA schreef: 06 apr 2022, 22:02 Dieptepunt
Zielloos
Nul,over gans de lijn

Uitslag 1-0

Herbronnen !!!
Eén doelpunt tegen krijgen en Heist verliest. Zelf komen we amper aan kansen in een wedstrijd. Zonder onze toch wel sterke verdediging bengelden we los onderaan. Een spits die de goal weet staan wordt topprioriteit. We hebben daar nu niets. Eerlijk. Ik heb er nu zaterdag ook geen goed oog in. Op naar dan.
Een week geleden waren we nog de meest productieve ploeg van de reeks...
Het is de 7de keer dat we niet tot scoren komen; dat is erg gemiddeld; even veel als Patro en Knokke, beter dan Dender...
Orye heeft er 9 gemaakt; er doen maar 2 spelers beter in de reeks (Perbet 16, Breugelmans 12)

Uiteraard kan het altijd beter...
Leocannaerts
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2013, 20:58

Re: Olympic Club Charleroi - K.SK Heist 1-0

Bericht door Leocannaerts »

Hoeveel punten haalden we dit jaar al op verplaatsing? In dat klassement staan we waarschijnlijk onderaan.
Zaterdag winnen of ... terug naar beneden kijken!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Olympic Club Charleroi - K.SK Heist 1-0

Bericht door eSKaa »

Op www.vbal4.be kan je die statistieken terugvinden. We staan daar in de rechterkolom, maar niet direct onderaan.
Ook nuance bij het uitkijken naar onder. Boom staat momenteel op een barrageplaats, 9ptn na ons. Met nog 4 matchen te spelen, zouden ze ons pas voorbij geraken als zij alles winnen en wij alles verliezen, en dan spreek ik nog niet over de ploegen die nog tussen ons en Boom staan.
Dat we er in blijven, is al 80% zeker.

Dat wil niet zeggen dat ik bovenstaande frustraties niet begrijp. We scoren op 3 matchen slechts 1 goal, terwijl we 3 weken terug nog de meest productieve (jaja, echt waar) ploeg van de reeks waren. Intussen staan we daar ook 4e.

Om maar te zeggen: het gaat de laatste weken echt niet goed. Maar het heeft effectief beter gegaan. Dat ons seizoen erop zit, is wel zeker. Nog 4x spelen, en dan bouwen aan volgend jaar.
En als we mathematisch zeker zouden zijn van het behoud, zou ik graag wat jongeren speelminuten zien vergaren.

En in augustus isber al terug bekervoetbal. Eerst ne zomer van bbq's en feesten inhalen 😉
Plaats reactie