K.SK Heist - R. Knokke FC. 1-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK Heist - R. Knokke FC. 1-1

Bericht door Dabo »

Kobe Vande Cauter (KSK Heist) wil een eventueel titelfeestje van Knokke vergallen: “Niet met mij, niet in ons stadion”

Nog negentig minuten voetballen en dan zit het seizoen er voor KSK Heist op. Het heeft niet gebracht wat Heist ervan gehoopt had. Het betere voetbal was er bij momenten wel, maar té vaak werd het geleverde werk niet beloond, en dan kom je tot een eindrangschikking waarin Heist nog hooguit de achtste plaats mag ambiëren. Aanstaande zaterdag sluit KSK Heist het seizoen af met een thuiswedstrijd tegen Knokke, en dat is zowaar een mogelijke kampioen.

Knokke en FC Luik, de leiders met 47 punten, hebben de beste kaarten om dit weekend de titel te pakken. Knokke telt een gewonnen wedstrijd meer dan de Luikenaars. De kustjongens hebben daardoor genoeg aan een overwinning in Heist om zich tot kampioen te laten kronen. Maar dat is iets dat niet aan Kobe Vande Cauter besteed is. “Nee, man, niet met mij, niet in ons stadion. Voor mij is dat zeker een drijfveer om er nog voor te gaan en het seizoen af te sluiten met een overwinning. We spelen tenslotte ook voor de centen, toch?”

Vodden op het plein

Bovendien, de vorige wedstrijd in Visé was van Heistse kant geen hoogvlieger. “Zeker niet. We waren net vodden op het plein. Oké, de scheidsrechter had geen goede dag, maar bij ons ontbrak de scherpte. Ook het uitvallen van Thomas Jutten (die een kruisband- én meniscusletsel heeft opgelopen en dus een lange revalidatie te wachten staat, red.) werkte op ons gemoed. Dat is menselijk. Maar dat zijn meer dan voldoende redenen om tegen Knokke nog een laatste keer het onderste uit de kan te halen.”

Niet van de partij zijn Mathieu Troonbeeckx en Yousri Sabhaoui, die in Visé een rode kaart pakten en daardoor op de tribune zullen zitten. “Klopt. Beide spelers zijn we kwijt voor deze wedstrijd en dat is natuurlijk jammer. Dan zullen andere jongens moeten opstaan. Maar onze kern is groot genoeg om de afwezigheid van beide spelers op te vangen.”

Nacht van KSK

Zaterdag sluit Heist het seizoen af, maar een week later op zaterdag 7 mei wordt er gefeest tijdens ‘De nacht van KSK’, in Cultuurcentrum Zwanenberg. Feesten doe je best met een overwinning op zak. “Het is ook de bedoeling om met de hele ploeg aanwezig te zijn op de Nacht van KSK. En dat wordt natuurlijk alleen maar leuk wanneer je het seizoen met een goed gevoel kan afsluiten.”

Hoe beoordeel jij het seizoen van KSK Heist? “We zijn onder onze mogelijkheden gebleven. Er heeft zeker meer in gezeten. Als je naar de rangschikking kijkt, dan is het verschil met de kop niet groot. Maar op cruciale momenten hebben we het laten afweten. We hebben onszelf te weinig beloond voor het spel dat we hebben gebracht. En dat zijn dan uiteindelijk de punten die we nu te kort komen. Anderzijds, aan het eind van een competitie sta je ook op de positie die je verdient. En dat is voor aanvang van die laatste wedstrijd van zaterdag nu eenmaal de tiende plek.”

--------------------------------------

Kristof Arys en Knokke gaan spannend weekend tegemoet: “We willen graag als eerste eindigen”

Laatste speeldag van de reguliere competitie in eerste nationale. Leider Royal Knokke Football Club maakt de verplaatsing naar Heist en heeft aan een punt genoeg om zeker te zijn van deelname aan de eindronde. Sportief manager Kristof Arys blikt terug op de ongeziene remonte van de kustploeg.

Het is ongemeen spannend aan de top van het klassement in eerste nationale. Knokke staat aan de leiding met 47 punten, gevolgd door Luik (47pt), Charleroi (46pt), Patro Eisden (46pt), Dessel (45pt) en Dender (45pt). Dat maakt zes teams die strijden om de vier felbegeerde tickets richting eindronde. Luik speelt tegen Olympic Charleroi, waardoor Knokke met een gelijkspel altijd zeker is. “Wij weten waar we aan toe zijn”, vertelt Arys. “We zijn niet afhankelijk van de andere ploegen en moeten inderdaad zelf minstens een punt pakken. Mits winst sluiten we de competitie zelfs af op de eerste plaats.”

Geen champagneflessen ontkurken

“Ik herinner me nog de heenmatch tegen Heist, het gevoel vooral na de 1-3-nederlaag toen een verlengd verblijf in de reeks in gevaar dreigde te komen”, aldus Arys. “Na een indrukwekkende remonte bekampen we hen straks als leider. Ik las in jullie krant het artikel van hun spits Kobe Vande Cauter, die ons titelfeest wil vergallen. Het is echter niet zo dat wij van plan zijn om de flessen champagne te ontkurken, indien we zouden winnen. Van een feestje is er helemaal geen sprake, we zouden alleen maar bijzonder trots zijn op hetgeen we verwezenlijkt hebben. Indien alles volgens plan verloopt, staan er ons nog zes boeiende wedstrijden te wachten tegen de ploegen met uitgesproken ambities. Het kan weliswaar nog alle kanten uit, dus we willen zeker nog de nodige rust prediken, wat niet wegneemt dat we weten waar we naartoe willen. We steken het niet onder stoelen of banken dat we graag die eerste plaats willen behouden.”

Transferbeleid

Trainer Yves Van Borm kan voor het duel in Heist opnieuw een beroep doen op Vervaque en Atteri, terug uit schorsing. Wolf Ackx hervatte de trainingen, maar is nog twijfelachtig. Sportief manager Arys haalde in het tussenseizoen een aantal versterkingen in huis en lag hiermee aan de basis van de kentering. “Het is mooi om vast te stellen dat de transfers gerendeerd hebben, maar ik ga die pluimen absoluut niet alleen op mijn hoed steken. Het is en blijft altijd teamwork. De mogelijke pistes worden altijd eerst bekeken met de voorzitter en zowel de sportieve als de medische staf. In een wisselwerking met onze trainer mikken we op jongens waarbij we een win-winsituatie kunnen creëren.”

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 30/04/2022 - 20:00 K.SK Heist - R. Knokke FC.

Bericht door DAVILA »

1-1
Eerste helft voor Knokke, 0-1
Tweede helft voor ons, 1-1 Absisan

Hartverwarmende tweede helft, mogelijk de beste van een, toegegeven, ontgoochelend seizoen.

We zagen het echte Heist, strijdend!

Bedankt mannen !

De meeste spelers blijven dus die weten al wat we willen zien:winnaarsmentaliteit !

Daar legde de coach al de vinger op de wonde…

Op naar 22/23
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - R. Knokke FC. 1-1

Bericht door Dabo »

Heist bijt van zich af tegen Knokke en maakt er nog een intense wedstrijd van na achterstand (1-1): “Blij dat we onze coach nog een mooi afscheidsgeschenk hebben gegeven”

In de prijzen vallen kon KSK Heist al een tijd niet meer. De ploeg van de afscheidnemende coach Stéphane Demets beet in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Knokke echter flink van zich af. Beide ploegen hielden het op een billijk 1-1-gelijkspel. Vooral na de gelijkmaker van Absisan ontpopte de wedstrijd zich tot een intens en aangenaam kijkstuk. Graag meer van dat in de eindronde, maar dan mét Knokke en zonder Heist.

Niet verliezen was voor Heist dé drijfveer om er nog iets van te maken in de apotheose van het seizoen. De zware nederlagen van Heist tegen Thes (0-4) en Wezet (3-0) lagen nog op de maag én fris in het geheugen, en moesten worden uitgevaagd. Dat is ook gebeurd. Knokke kwam via Savaete wel op voorsprong, maar met een lage knal, en na een hoekschop, knalde Absisan de 1-1 op het scorebord. “Een mooie goal waarbij we veel gebruik hebben gemaakt van de ruimte in die tweede zone”, aldus Jawad Absisan. “Alleen heeft ook deze wedstrijd weer uitgewezen dat we niet zuiver genoeg zijn op de beslissende momenten en dat we dan dergelijke fases nodig hebben om tot scoren te komen. Maar ik ben uiteraard wel blij dat we onze coach een mooi afscheidsgeschenk hebben aangeboden en het seizoen op een positieve noot hebben kunnen afsluiten.”

Het seizoen zit erop. “Ja, en het volgende seizoen zal wellicht al vroeg beginnen. Het WK komt eraan in het najaar en er zouden ook clubs uit 1B aan onze reeks worden toegevoegd. Er komt dus wat verandering aan. Dat houdt het spannend, maar tegelijk ook onzeker. Er zijn toch wel enkele vraagtekens over hoe de competitie er volgend seizoen gaat uitzien.”

Afscheid van Demets en Englebert

Een woordje van afscheid kwam er na de wedstrijd ook van Stéphane Demets en Thomas Englebert, die de club na vijf seizoenen verlaat. “Ja, ik heb voor mezelf de beslissing genomen om dichter bij huis te gaan voetballen. Ik heb hier vijf mooie seizoenen en vele mooie momenten beleefd, maar de afstand Luik-Heist begon toch wel wat te wegen. Het is uiteindelijk Wezet geworden. We zien elkaar dus zeker nog terug”, knipoogt de verdediger, die in zijn periode bij Heist zelden of nooit ontgoochelde en zelden of nooit geblesseerd of zelfs geschorst is geweest. Heist gaat Englebert missen, zoveel is zeker.

Stéphane Demets gaf na de wedstrijd aan trots te zijn op wat er samen met de spelersgroep is neergezet tijdens de twee seizoenen dat hij bij Heist aan het werk is geweest. “Ik kijk met veel blijdschap terug op mijn periode hier. Ik kreeg de vrijheid om te bouwen. De band met de spelersgroep is intens. We hebben dan wel een té wisselvallig seizoen achter de rug, maar ik ben er wel van overtuigd dat deze groep met een tikkeltje meeval ook bij die eerste vier had kunnen eindigen. Wat mijn toekomst brengt, is nog onzeker. Waar ik aan de slag ga, is nog niet duidelijk. Er zijn enkele contacten, maar niets is concreet. Ook een sabbatjaar hou ik open als optie.”

Wie volgend seizoen trainer wordt bij Heist, is eveneens nog niet bekend. De naam van Geert Emmerechts doet wel de ronde in de wandelgangen.

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Nys, Absisan, Benhamou (68’ Rosy), Mmaee (83’ Quadflieg), Orye, Englebert, Lemti, Meddour (64’ Van Keilegom), Vande Cauter.

Knokke: Dhoest, Vanraefelghem, Pierre, Van Walle, Savaete (50’ Samyn), Lambo, Van den Bossche (87’ Bailly), Buysse, Vervaque, Cassaert, Atteri.

Doelpunten: 27’ Savaete (0-1), 64’ Absisan (1-1).

Geel: Absisan, Rosy, Nicaise (T3 KSK Heist), Pierre, Van Walle.
Rood: 87’ Meddour (2x geel, protest vanop de bank).

Bron: HLN
Plaats reactie