Transfers/contractverlengingen 2022-2023

eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door eSKaa »

Is er echt geen alternatief? Wat we qua verdedigers binnenhalen is van relatief dichtbij. Zo moet je toch een aanvaller kunnen vinden ook?
Is er van de jeugd/reserven geen enkele speler die in aanmerking komt om door te groeien naar de Eerste ploeg?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Probleem is dat we al spelen op de grens van prof en amateur voetbal.
Jan Hendrickx bv kon debuteren in eerste provinciale en doorgroeien tot tweede klasse. Een speler uit eerste provinciale gaan we nu zelfs niet meer scouten.
Alternatief ? Ik weet het niet.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef: 21 apr 2022, 19:46 Is er echt geen alternatief? Wat we qua verdedigers binnenhalen is van relatief dichtbij. Zo moet je toch een aanvaller kunnen vinden ook?
Is er van de jeugd/reserven geen enkele speler die in aanmerking komt om door te groeien naar de Eerste ploeg?
Nee. Jeugdspelers die in aanmerking zouden kunnen komen voor de 1ste ploeg spelen al lang niet meer bij ons. Iets of wat talent komt men halen om het hoger te proberen. Zeer af en toe kan er natuurlijk eens een laatbloeier opduiken. Benhamou is als jeugdspeler vertrokken bij Heist naar hoger. Nu is hij terug bij ons. Zo kan het ook.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Jef Colman, wordt 23 in September, scoorde dit seizoen 25 keer in 29 matchen voor Zwarte Leeuw in derde nationale.
Voordien scoremachine bij ‘s Gravenwezel- Schilde: 40 goals in twee seizoenen in tweede en eerste provinciale.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Englebert naar Vise, dicht bij huis.
Bedankt voor de mooie jaren bij ons.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Nu valt de naam Geert Emmerechts als kandidaat trainer.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Op internet is niet veel te vinden over onze nieuwe spits, hij komt dan ook niet van Liverpool of Madrid 😉
Neem echter maar aan van ondergetekende: het is een counterspits met als grootste troef (surprise 😉) zijn snelheid.
Op de eerste training eens na Mathieu zetten 😊
In alle geval hij weet de goal staan en die staat in Heist zoals overal elders op dezelfde plaats.
Welkom Jef, maak je geen zorgen, Heist heeft een publiek dat positief is ingesteld, doe je best, toon inzet en alles komt goed !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Dabo »

Bevestigd door de club:

K.Sk Heist heeft een bijkomende speler aangetrokken in de persoon van Jef Colman (10 sept) 1999 die overkomt van Zwarte Leeuw.
Jef woont in Schoten en is een spits die dit seizoen 25 goals gemaakt heeft in 3de amateur.
Voordien speelde hij bij ’s Gravenwezel – Schilde.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Correctie: hij scoorde het enige doelpunt in de laatste match tegen Witgoor.
Hij zit dus aan 26 !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Vandaag interview met Colman in HNB
Dabo ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Dabo »

Topschutter Jef Colman (22) verlaat Zwarte Leeuw voor stap in het onbekende

“Heist is een unieke kans”

Heist hoopt zijn prijsschutter voor volgend seizoen gevonden te hebben. De 22-jarige Jef Colman komt over van derdeklasser Zwarte Leeuw, waar hij nog maar één seizoen aan de slag was. Daarvoor speelde de voetballer uit Schoten haast zijn hele leven voor tweedeprovincialer ’s Gravenwezel-Schilde. “Ik wil mijn grenzen aftasten”, zegt Colman.

“Het is best lastig geweest”, begint Colman. “Het was echt niet zo evident om Zwarte Leeuw te verlaten. Ik heb één jaar bij de Leeuwen gespeeld en zal er voor altijd op een schitterende manier op terugkijken. Vanaf de eerste dag heeft iedereen me daar in de armen gesloten, vanaf de eerste minuut kreeg ik het vertrouwen. Ik ben er ook van overtuigd dat we zo hoog geëindigd zijn door die schitterende sfeer. En wat me nog het meest verbaasd heeft, was de houding van iedereen. Altijd die positieve coaching, iets wat je als mens en sporter zo nodig hebt. Eén woord daarvoor: prachtig.”

Door je vele goals speelde je je meteen in de kijker van verschillende clubs. En zo geraakte dus ook Heist geïnteresseerd.

“Ik maakte 26 doelpunten. Dan loop je altijd wat voorop in commentaren en wellicht ook bij de scouts. Ik ben een centrumspits die graag in de hoeken duikt, want op de flank heb ik nooit gespeeld. In de voorbereiding op dit seizoen hebben we het weleens geprobeerd, maar mijn positie is toch centraal vooraan, ideaal om te koppelen aan mijn snelheid.”

Voor je passage in Zwarte Leeuw was je tien jaar speler van ’s Gravenwezel-Schilde.

“Ik heb er drie jaar in de eerste ploeg gespeeld. In mijn eerste jaar promoveerden we naar eerste provinciale, in het coronajaar - met de stopzetting van de competitie in maart - degradeerden we door een klassement waarin we een match minder hadden gespeeld dan onze concurrenten. En toen we naar tweede provinciale zakten, werd de competitie al in oktober stil­gelegd. Dit seizoen was ik fitter, in ’s ­Gravenwezel heb ik door blessures minder kunnen spelen.”

En volgend seizoen wacht dus Heist, dat nog eens twee reeksen hoger speelt dan Zwarte Leeuw.

“Ik zag mijn nieuwe club twee keer aan het werk, in Mandel United en vorige zaterdag tegen Knokke. Het is een serieus niveauverschil, dat besef ik. Verder ken ik Heist niet. In de jeugd heb ik ook nooit hoger gespeeld dan Schoten of ’s Gravenwezel-Schilde.”

Hoe komt dat eigenlijk, een veelscorende spits die in de jeugd niet of nauwelijks werd opgemerkt?

“Tot mijn zestiende was ik een kleine jongen, twee koppen kleiner dan de rest eigenlijk. Vanaf mijn zestiende ben ik me echt beginnen te ontwikkelen. Dat heeft zeker meegespeeld. En ja, toen deze kans zich dan aandiende, mocht ik ze niet laten schieten. Het was een beetje nu of nooit. Ik ben 22 en nog student. Wat brengt de toekomst met een job? Ik moest dit nu doen.”

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Dabo »

Jacky Mmaee --> Rupel Boom
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Stephan Demets nieuwe trainer Boom

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Hij vindt dat hij een stap vooruit zet na Heist… in het artikel in HLN.
En die zever voooraf ‘ ik weet nog niet waar mijn toekomst ligt’
Toevallig nu dat de deal met de Amerikanen vastligt ( zie het geld dat ze meebrengen) tekent hij
Hoe een grote meneer ineens een klein ventje wordt 😉
Plaats reactie