Regioploegen

alle overige voetbalweetjes.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Regioploegen

Bericht door Dabo »

Rita Berlaar is eerste kampioen van het land na winning goal van afscheidnemende Michael Lauwers in slotminuut: “Een memorabel moment”

Onder het motto ‘de laatste minuut is zo goed als de eerste’, kroonde Rita Berlaar zich op het veld van Hombeek tot eerste kampioen van het land. Invaller Michael Lauwers (35) verloste de bezoekers in de slotminuut met een halve omhaal en dat in zijn laatste seizoen als voetballer. Met negentien punten voorsprong kan Rita Berlaar niet meer worden bijgehaald in de stand en pakt het oververdiend de titel.

“Hiervoor doe je het als voetballer”, aldus matchwinnaar Lauwers. “Een memorabel moment. We waren de betere ploeg, maar de bal wilde er niet in. Helemaal op het eind kwam de bal mijn richting nog uit en pakte ik uit met een halve omhaal. Een soort alles -of- niets poging die ons de titel opleverde. (lacht) Dat ik er aan het einde van het seizoen mee stop, maakt dit natuurlijk extra speciaal. Dit is er eentje voor de geschiedenisboeken.”

Eerste van het land

Een mening dit ploegmaat Robbe Verstrepen deelde. “Dit is een fantastisch gevoel”, zegt hij. “Dat we de eerste kampioen zijn van het land, maakt het extra speciaal. Maar het was een moeilijke wedstrijd. Zoals voorspeld zat de stress in de benen en niemand durfde echt risico’s in zijn spel te leggen. Bang om dat ene foutje te maken dat ons een tegengoal zou kosten. Er waren uiteindelijk kansen aan beide kanten. Hombeek had zeker op voorsprong kunnen klimmen, maar gaandeweg namen wij over.”

Karatetrap

“In de tweede helft probeerden we iets meer druk te zetten, maar bleef het toch een nerveuze bedoeling. Al vond ik wel dat we op conditioneel vlak sterker waren. Zo bleef het spannend tot het laatste moment. Letterlijk. (lacht) We kregen een vrije trap rond de zestien waarbij de bal tot twee keer toe weer in de box werd gedropt. Bij de laatste poging haalde Michael uit met een soort karatetrap en verdween de bal in doel. Een enorme ontlading en niemand die ik het iemand meer gun dan Michael. Hij loopt hier al tien jaar rond en kent niet zijn makkelijkste seizoen. Dat net hij het dan ook afmaakt, is ronduit geweldig.”

“Nu gaan we een feestnacht in. Er was veel volk naar Hombeek afgezakt om ons te steunen en dat feestje zetten we verder in ons supporterscafe. Er zullen ongetwijfeld nog veel vaten bier vloeien.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Regioploegen

Bericht door Dabo »

Jong Genk speelt vanaf volgend seizoen op Leunen

Jong Genk, dat dit seizoen uitkwam in de Challenger Pro League, speelt volgend seizoen in Geel. Het gerucht hing al eerder in de lucht, maar vandaag maakte ASV Geel het nieuws zelf bekend.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Regioploegen

Bericht door Dabo »

Mariekerke-Branst en KSV Bornem bergen fusieplannen voorlopig op.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Regioploegen

Bericht door Dabo »

KFC Bevel is kampioen na 0-2-zege bij Tor Deurne Pirates, Cis Bosschaerts zegt voetbal vaarwel met achtste titel: “Tijd om te genieten van wat echt belangrijk is in het leven”

KFC Bevel kroonde zich zondagmiddag tot kampioen dankzij een 0-2-zege op bezoek bij Tor Deurne Pirates. Een oververdiende titel voor de troepen van trainer Cis Bosschaerts die een nagenoeg foutloos parcours moesten afleggen om hun concurrenten af te houden.

“Eindelijk krijgen we waar we zolang voor hebben gewerkt”, zegt doelman Tom Verelst. “We begonnen met uitgesproken titelambities aan het seizoen en dus was die nul op zes bij de start meteen een stevige tik, maar we stonden op als een ervaren en complete ploeg. Uiteindelijk heeft het nog lang geduurd om daadwerkelijk kampioen te zijn, want met Zandhoven en Hoboken klampten twee concurrenten lange tijd aan, maar onze mentale sterkte gaf mee de doorslag.”

Beenbreuk Sterckx

“Of er sprake was van titelstress in Deurne? Hier en daar ongetwijfeld wel, maar zelf maakte ik me weinig zorgen. We wilden het zelf afmaken om geen rekening te moeten houden met andere resultaten en de focus zat meteen goed. Dat bleef ook zo toen de wedstrijd lange tijd stil lag voor de blessurebehandeling van Cane Sterckx bij de thuisploeg. Hij ging samen met iemand van ons in duel en allebei kwamen ze slecht neer waarbij het been van Sterckx brak. Het klonk verschrikkelijk en daarna was het nog een tijdje wachten op de ambulance. Daarna denk ik dat de thuisploeg wat van slag was en geen vuist meer kon maken, maar wij lieten ons niet uit ons lood slaan.”

Penalty

Al was er in het slot van de wedstrijd wel nog een redding nodig van Verelst op een penaltypoging van Deurne. “Ploegmaat Tom Van Aerschot en ik jennen elkaar regelmatig en dan vraagt hij wanneer ik plan nog eens belangrijk te zijn voor de ploeg”, aldus Verelst. “Toeval wilde dat hij net de strafschopovertreding beging. Dat ik nog net redding kon brengen met een beenveeg en zo de nul op het bord hield, was dus ook voor mij een opsteker. Van Aerschot zelf was dan weer de eerste om me te feliciteren. (lacht) Ach, we kennen elkaar al jaren en deze titel is een geweldig afscheid voor hem. We maken ons op voor een heuse feestweek in Bevel en dan proberen we er volgend weekend nog een galamatch van te maken.”

Afscheid Bosschaerts

Wie nog afscheid neemt van Bevel is trainer Cis Bosschaerts. Na een carrière van veertig jaar en acht titels, die hem tot in nagenoeg alle reeksen van ons voetbal brachten, zegt hij volgend weekend het voetbal definitief vaarwel. “En dan is kampioen worden het mooiste afscheid denkbaar”, zegt de 67-jarige Nijlenaar. “Er bestaat ook geen discussie over dat wij deze titel verdienen. Na een moeilijke start hebben we de rug gerecht en verloren we nog één wedstrijd. Als je dan uiteindelijk zeventig punten moet halen om kampioen te worden zegt dat voldoende.”

“Maar zoals dat altijd gaat bij succes is dit het resultaat van een mooie samenwerking. Wij hebben geen absolute uitblinkers in de ploeg zoals een Sherjill MacDonald die 35 keer scoorde voor Hooikt, maar met Ooms, Van Peer en Vervoort tellen we wel jongens die regelmatig hun goals meepikten. Aan de overzijde waren we dan weer heel solide en slikten we het minst aantal tegengoals in deze reeks. Als je dan ook negentien wedstrijden ongeslagen bent intussen, maakt de optelsom een terechte kampioen.”

Terugkeer

En dus kan de slotwedstrijd volgend weekend tegen Mortsel helemaal in het teken van het afscheid van Bosschaerts. “Maar het draait niet om mij”, relativeert de coach. “Ik ben iemand die altijd met de voeten op de grond bleef en nu ben ik vooral blij dat ik Bevel kan terugbrengen waar het hoort. Bevel is een klein dorp, maar heeft een grote club die nu meer klaar is voor eerste provinciale dan enkele jaren geleden. Ik ben er zeker van dat mijn opvolger (huidig Schriek-trainer Kris Goris red.) er een mooi seizoen van zal maken.”

“Ikzelf ben nu vooral dankbaar voor wat ik de voorbije veertig jaar mocht meemaken. Ik moest al vroeg noodgedwongen stoppen met voetballen en wist op mijn zesentwintigste al dat het noodzakelijk zou zijn om een trainersdiploma te halen. Ik begon mijn trainersloopbaan daarna bij Excelsior Kessel en werd er meteen een eerste keer kampioen. Daarna volgden nog twee titels met Nijlen, drie met Heist en twee met Bevel.”

Winst op de Bosuil

“Mijn mooiste momenten? Een eerste is de zege van Heist bij RC Mechelen op de slotspeeldag, die ons zekerheid gaf over de titel. Racing kwam op 2-2 in de laatste minuut, maar in de toegevoegde tijd scoorde Wijns de beslissende treffer. Een tweede moment zijn de twee zeges met Heist op de Bosuil tegen Antwerp en dan vooral die waarbij Webers, ook al in de toegevoegde tijd, de winning goal maakte."

1350 wedstrijden

“Ik ben fier op mijn parcours. Zo coachte ik 1350 wedstrijden na mekaar en dat is een record dat niet meer verbroken zal worden in de huidige maatschappij, maar ik pak er niet mee uit. Er zijn genoeg mensen die leven vanuit de ‘ik’, terwijl ikzelf altijd de ‘wij’ vooropstelde. Daarom ben ik vooral fier dat ik met iedereen waarmee ik samenwerkte ook nu nog een pint kan gaan drinken. Ik wil alle spelers en bestuursleden waarmee ik ooit samenwerkte dan ook nadrukkelijk bedanken. Maar nu is het mooi geweest. Met een derde kleinkind op komst is het tijd om te genieten van wat echt belangrijk is in het leven.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Regioploegen

Bericht door Dabo »

KFC Putte wint bij Booischot (1-3) en is kampioen: “Het moest en zou gebeuren”

KFC Putte kroonde zich zaterdagavond tot kampioen na een verdiende 1-3-zege op het veld van Booischot. De leider ging met een comfortabele 0-2-voorsprong de rust in, maar liet de thuisploeg na de pauze opnieuw in de wedstrijd komen. In een nerveuze tweede helft kon het daarna nog alle kanten uit, maar het was uiteindelijk toch Sousa Oliveira die zijn ploeg vijf minuten voor tijd zekerheid schonk over de titel én de langverwachte promotie naar tweede provinciale.

“Eindelijk”, lacht Putte-middenvelder Ken Vets (35). “Ik vierde al wel wat promoties in mijn carrière, maar het is mijn eerste titel. Dat is genieten. En ook voor de club is dit de bekroning na enkele mislukte pogingen. De voorbije jaren gaven we het zelf vaak uit handen op bepalende momenten en dat was dit seizoen anders. We waren heel constant, koppelden kwaliteit aan maturiteit en grepen nu wél onze momenten. Als je dan op de voorlaatste speeldag met zeventig punten bovenaan staat, ben je verdiend kampioen.”

“Maar we kregen het zeker niet cadeau van Booischot. Na de zege op het veld van Walem vorig weekend (0-3) zou je op basis van de stand en het programma denken dat het moeilijkste achter de rug was, maar in praktijk was dat niet zo. Op een klein veld voetballen, is zelden in ons voordeel en ook de zenuwen speelden duidelijk hun rol. We begonnen wel goed aan de wedstrijd, maar kwamen veel te slap uit de kleedkamer. Daardoor lieten we Booischot in een positieve flow komen en werd het nog spannend. Die 1-3 vijf minuten voor tijd zorgde dus voor een grote ontlading, maar eigenlijk had ik altijd vertrouwen in de goede afloop.”

Laatste rechte lijn

Een gevoel dat ook doelman Ruben Coppens deelde. “Al moet je het uiteindelijk wel nog altijd afmaken”, weet hij. “We kenden even een moeilijk moment na rust, maar al bij al was de zege verdiend en de titel is dat zeker. SC Duffel en Hallaar klampten lang aan en de nederlaag tegen de Duffelaars was een tik, maar daarvan hebben we ons wel prima hersteld. We spraken daarna meteen onze ambitie uit om kampioen te worden en maakten het helemaal af in de laatste rechte lijn. Op eigen veld de titel pakken, was misschien nog iets mooier geweest, maar nu kunnen we er volgende week een galamatch van maken. We nemen dan ook afscheid van De Rijck, Spruyt en onze kapitein Trogh. Voldoende redenen dus voor een tweede feestje op rij.”

Ziekenhuisbezoek

En voor die kapitein werd het een extra speciaal titelfeestje, want voor hij aanpikte bij de viering wachtte hem een bezoek aan het ziekenhuis. In de wedstrijd knalde hij met zijn hoofd tegen dat van een tegenstander en werkte hij het duel met een tulband af. De controle na afloop was noodzakelijk. “Het ging allemaal heel vlot, maar uiteindelijk kwamen er toch vier draadjes aan te pas”, zegt Jeroen Trogh. “Of een feestavond zal lukken? Absoluut! (lacht) Een mooier afscheid kon ik me niet inbeelden. Ik speelde hier tien jaar en om dan in je laatste seizoen nog een eerste titel te pakken, voelt ronduit fantastisch."

“Waarom ik ermee ophoud? Het is een combinatie van factoren. Vrijwel heel mijn leven stond in het teken van het voetbal en nu is het tijd voor iets anders. Ik debuteerde op mijn zestiende in het eerste elftal van Rijmenam, kende hele mooie jaren, was al die tijd nummer tien, maar nu werd ik het trainen een beetje beu. Ook het feit dat ik pas voor het eerst vader werd, speelde zeker mee in mijn beslissing. Maar deze titel laat me toe om in schoonheid afscheid te nemen. Het moest en zou vanavond gebeuren en nu kunnen we er volgende week nog een groot feest van maken.”

Booischot - KFC Putte 1-3

Doelpunten: 8' Sousa Oliveira (0-1), 24' Nunes Soares (0-2), 62' Van Der Auwera (1-2), 86' Sousa Oliveira (1-3).

Bron: HLN
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Regioploegen

Bericht door DAVILA »

Vandaag in HNB: Houtvenne 6de in tweede nationale trekt ganse voorlijn aan, drie spelers met profcontract.
Die willen naar eerste nu de reeks hervormd wordt en de licenties toegankelijk worden…
Zotter moet het niet worden, gaan we terug naar provinciale toestanden ?
Leocannaerts
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 apr 2013, 20:58

Re: Regioploegen

Bericht door Leocannaerts »

Keukens VLommel, vlg prooi KSK ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Regioploegen

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 17 jan 2024, 16:03 Vandaag in HNB: Houtvenne 6de in tweede nationale trekt ganse voorlijn aan, drie spelers met profcontract.
Die willen naar eerste nu de reeks hervormd wordt en de licenties toegankelijk worden…
Zotter moet het niet worden, gaan we terug naar provinciale toestanden ?
Houtvenne strooit kwistig met profcontracten om nieuw bloed aan te trekken

Januari is hét moment om wat te sleutelen aan de ploeg en de laatste lijn richting terugronde in te zetten. Bij Houtvenne werd de laatste dagen kwistig met prof­contracten gestrooid om nieuw bloed aan te trekken. Zo lijfde het nummer zes in tweede afdeling VV B een nagelnieuwe voorlijn in.
Dries Van Thielen
Normaal moest Houtvenne vanavond ook aan de bak tegen Lille United, maar als gevolg van de weersverwachting werd die wedstrijd uitgesteld naar 31 ­januari.

“Dat vind ik eigenlijk niet zo erg”, aldus Ali Yildiz, die de overstap naar Houtvenne maakte van Wezel Sport met zeven doel­punten en vijf assists onder de arm. “Dat was een match van de heenronde en die mocht ik toch nog niet meespelen.”

Yildiz is een van de namen die de Houtvense ambitie in de ­terugronde moet waarmaken. Daarvoor weekte Houtvenne ook Tongerentopschutter Selim Cilt (tot 2025) én Nizar Mekkaoui (van het Nederlandse SteDoCo) los.

“En dan is er nog Maxime ­Limbombe”, vult sportief ver­antwoordelijke Herwig Van ­Lommel aan. “De broer van ­Anthony (Beveren, red.) en ­Stallone (tot voor kort actief in ­Cyprus, red.). Ik kende hem nog uit mijn periode bij Lierse en hij trainde de voorbije maanden al mee met ons. Het gaat nog ­wel enkele weken duren voor we hem kunnen inzetten. Hij is nog even out door ziekte.”

Maar hoe komt het toch dat Houtvenne eensklaps een heel nieuwe ploeg uit de hoge hoed ­tovert?

Van Lommel: “In de zomer ­waren we bezig een volledig nieuwe kern uit te bouwen, ­samen met nieuwe coach Stijn Geys. We hoopten enkele spelers van ­Westerlo te stallen, want we ­hebben nog altijd een samen­werkingsakkoord met hen. In dat opzicht hadden we ­misschien ook wel iets meer ­verwacht van Westerlo, want momenteel hebben we geen ­enkele speler van Westerlo in ­onze kern. Nul. En we keken wel naar hen voor aanvallers… ­Last minute kon ik Freddy ­Mombongo opnieuw aantrekken (vorig jaar topschutter bij Houtvenne met 26 doelpunten, red.). Maar voor de rest hadden we geen voor­spelers. We hebben de hele heenronde gespeeld zonder uit­gesproken aanval. Daarom ­moesten we nu enkele jongens aantrekken, met een (semi)profcontract.”

Naar eerste?

“Het is niet de eerste keer dat ik een profcontract heb”, pikt ­Yildiz in. “Bij Dessel had ik er ook eentje. Maar er is nog een extra reden waarom ik naar Hout­venne kom en dat is coach Stijn Geys, met wie ik nog samen­speelde bij Londerzeel. Hij heeft, samen met T2 Nico Van Kerck­hoven, de knowhow om me als speler beter te maken én ze zijn ook uitermate ambitieus. ­Verder had ik het echt naar mijn zin bij Wezel. Maar het is nu al twee keer op rij gepromoveerd. Wat volgt daarna? Houtvenne heeft, net als ik, ambitie.”

Maar wat bedoelt Houtvenne met ambitie?

Van Lommel: “We zien wel waar het schip strandt. Maar als ik me met het voetbal bezig hou, wil ik altijd winnen. Of er nog transfers gaan komen? Nee, hier gaan we het mee moeten doen.”

En liefst volgend weekend al ­tegen Belisia.

Yildiz: “Dat is echt een topper waarin ik meteen wil laten zien wat ik waard ben.”

GVA
Plaats reactie