Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Gian Verschoren volgend seizoen naar Betekom
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

QUINTEN VAN GOYLEN VOLGEND SEIZOEN NAAR KSK HEIST

Quinten Van Goylen zal volgend seizoen niet meer in het shirt van K. Lyra-Lierse spelen. Onze bijna 22-jarige speler besloot na 5 seizoenen de club te verlaten en trekt naar 1e Nationaler KSK Heist. Tot op heden kwam hij 103 keer uit voor Lyra-Lierse in zowel 3e als 2e Afdeling.

Quinten Van Goylen in een reactie aan lyralierse.be:

“In 2018 heb ik me na de teloorgang van K. Lierse S.K. als 17-jarige aangesloten bij K. Lyra-Lierse als nieuwe Lierse voetbalclub. Als nieuweling werd ik meteen opgenomen in de A-kern en in januari 2019 mocht ik onder trainer Tom Schipper tegen Tienen (de latere kampioen, n.v.d.r.) voor het eerst in de basiself staan. Het seizoen daarna stond ik bijna elke speeldag mee tussen de lijnen en mocht ik mee de titel vieren.”

“De coronapandemie was een spijtige onderbreking en heeft naar mijn gevoel mijn verdere ontwikkeling wat tegengehouden. Dit terwijl ik als voetballer ambitieus wil blijven. Ondertussen zijn we 5 jaar verder sinds mijn start bij de club. Sinds dit seizoen, mede door hard werken, heb ik het vertrouwen als basisspeler onder trainer Bart De Roover kunnen afdwingen. De laatste maanden kreeg ik dan ook veel positieve commentaren over mijn gespeelde wedstrijden.”

“DE VELE SUPPORTERS BEDANKEN DIE MIJ IN GOEDE EN SLECHTE VOETBALDAGEN TEN VOLLE ZIJN BLIJVEN STEUNEN”

“Dit werd ook opgemerkt door andere clubs en een aantal weken geleden werd ik gecontacteerd door 1e Nationaler KSK Heist. In gesprek met hen sprak hun ambitie en project mij direct aan. Ik heb de beleidsmensen van Lyra-Lierse dan ook op de hoogte gebracht van de belangstelling van KSK Heist. Zij gunnen mij deze stap hogerop. Via deze weg wil ik ook nog de vele supporters bedanken die mij in goede en slechte voetbaldagen ten volle zijn blijven steunen. Ik blijf jullie altijd in mijn hart dragen. En de volgende weken zal ik nog het volle pond blijven geven om deze club zo hoog mogelijk te laten eindigen. Ook al verlaat ik de club, ik wens K. Lyra-Lierse alle succes toe in de toekomst.”

We bedanken Quinten voor 5 mooie seizoenen samen en wensen hem het allerbeste toe bij de buren van Heist.

Bron: LyraLierse.be
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Zou een aanvallende middenvelder zijn
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Quinten Van Goylen trekt na vijf seizoenen Lyra-Lierse richting KSK Heist: “Mijn mooiste moment? De Guti-pass naar Peffer op verplaatsing tegen Hades”

Ook KSK Heist is bezig met de kern samen te stellen voor volgend jaar. Woensdag raakte bekend dat Quinten Van Goylen (21) bij Lyra-Lierse vertrekt en de buren uit KSK Heist in eerste nationale zal versterken. “Ik kijk echt uit naar het nieuwe avontuur met KSK Heist, maar eerst wil ik met Lyra-Lierse nog de derde periodetitel pakken”, aldus Van Goylen.

“Een paar weken geleden belde Heist mij ineens. We hadden een paar sportieve gesprekken en alles verliep vlot en positief. Ik heb dan al redelijk snel de keuze gemaakt om de overstap te wagen”, aldus Van Goylen. “Ze waren bij Heist echt op zoek naar iemand met mijn profiel.”

Daarmee promoveert Van Goylen meteen van tweede naar eerste nationale. “Ik ben echt supercontent. Maar ik kijk er ook enorm hard naar uit om al die nieuwe ploegen te ontdekken. Olympic Charleroi, Visé,… dat is allemaal wat verder dan nu, maar ik ben echt heel benieuwd om al die nieuwe stadions te bezoeken. Het is echt een nieuwe uitdaging, en ze kan niet snel genoeg beginnen. Al wil ik nog eerst op een mooie manier afscheid nemen van Lyra-Lierse.”

In 2018 kwam Van Goylen bij de Pallieters terecht. “In de jeugd speelde ik bij Mechelen, Anderlecht en Lierse. Met wie ik samenspeelde bij Anderlecht? Verschaeren, Koshi, Balikwisha,… Toen Lierse failliet ging, moest ik een keuze maken. Ik koos voor het avontuur van Lyra-Lierse. In het begin was dat niet altijd gemakkelijk als jonge speler bij zo’n ervaren ploeg. Maar Tom Schipper liet me als 18-jarige toch debuteren tegen KVK Tienen. Dat was de periode dat er nog vier à vijf bussen supporters meegingen op verplaatsing.”

Guti-pass

“Mijn mooiste moment bij Lyra-Lierse? Uiteraard mijn debuut en de promotie van derde naar tweede nationale. En dan was er nog mijn Guti-pass naar Peffer op verplaatsing tegen Hades. Ik kwam voor de doelman tikte onder de zool naar achter en hij schoot hem hard binnen. Heerlijk.”

“Ik ga Lyra-Lierse echt hard missen: het was de ploeg die mij de kans gaf om me te tonen bij een eerste ploeg. En ook de supporters die ons bleven steunen, ook al hadden we eens een minder dagje. Voor ik vertrek, wil ik nog de derde periodetitel pakken, in de hoop dat we ook eindronde kunnen spelen. En als we winnen, dan spelen we volgend jaar ook tegen elkaar. Dat zou toch ideaal zijn.” (lacht)

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Onze club heeft voor volgend seizoen (2023-2024) al twee nieuwe spelers aangetrokken.

– Quinten Van Goylen (14 maart 2001) komt over van Lyra-Lierse. Quinten is een linksvoetige, aanvallende speler die nog jong is en toch al heel wat wedstrijden in 2de Nat. op zijn teller heeft. Hij woont in Hooikt en kwam in de jeugd voor Lierse, KV Mechelen en Anderlecht uit.

– Jasper Goossens (27 sept 2002) komt over van de U23 van Beerschot. Jasper is een rechtsvoetige speler die dit seizoen voor het eerst op ‘eersteploeg-niveau’ uitkomt (in 2de Nat met de U23) en zowel op positie 10 als op de flank uit de voeten kan. Jasper woont in Mechelen waar hij voor zijn overstap naar Beerschot bij KV uitkwam.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Mo Bouzerda (af en toe op de bank bij het 1ste team) gaat naar Nijlen.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

K.SK. Heist heeft nog een bijkomende transfer gedaan in de persoon van Mike Smet (6 maart 1991) die overkomt van FC Dender.

Mike is een rechtsvoetige verdediger (back of centraal) die een pak ervaring toevoegt aan onze kern, met een verleden bij respectievelijk Dender, Beerschot, Dessel en Aalst.

Mike woont in Westmalle.

Afbeelding Afbeelding
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Mooie transfer !
Betekent dit dat David stopt ?
Ik zou hem nog graag een jaartje houden als was het maar als back-up voor Mike.
Hopelijk zien we hem nog dit seizoen terug, onze laatste Mohikaan 😉, die kan toch niet zo maar verdwijnen ??,
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

Dabo schreef: 22 apr 2023, 13:12 K.SK. Heist heeft nog een bijkomende transfer gedaan in de persoon van Mike Smet (6 maart 1991) die overkomt van FC Dender.

Mike is een rechtsvoetige verdediger (back of centraal) die een pak ervaring toevoegt aan onze kern, met een verleden bij respectievelijk Dender, Beerschot, Dessel en Aalst.

Mike woont in Westmalle.

Afbeelding Afbeelding

Mike Smet (Dender EH) stopt per direct met profvoetbal: "Geen andere oplossing mogelijk"

Challenger Pro League | Dender pakte vrijdagavond (alweer) een belangrijke driepunter. De Oost-Vlamingen wonnen met 1-0 van Jong Genk en mogen zich zo stilaan opmaken voor een verlengd verblijf in het profvoetbal. Dat zal dan sowieso wel zonder verdediger Mike Smet zijn. Hij stopt per direct met zijn activiteiten als profvoetballer omdat ze niet langer te combineren zijn met zijn job in de haven van Antwerpen.

De 32-jarige Smet was dit seizoen titularis bij Dender EH (en droeg zelfs enkele malen de aanvoerdersband). Maar sinds eind januari stond hij langs de kant met een adductorenletsel en in de rand van de match tegen Jong Genk raakte bekend dat Smet niet meer zal terugkeren in het shirt van Dender.

Smet kan zijn job in de Antwerpse haven niet langer combineren met het profvoetbal en besloot om op z'n 32e een punt te zetten achter zijn profcarrière. “Een jammerlijke zaak voor hem en voor de club, want hij is een speler met het hart op de juiste plaats, maar er was geen andere oplossing mogelijk”, bevestigde coach Timmy Simons bij Het Laatste Nieuws.

Smet speelde in zijn carrière voor Beerschot, Eendracht Aalst, Dessel en Dender. Hij speelde zo'n 250 duels in de hoogste amateurklasse en in 1B. Mogelijk kiest hij volgend seizoen opnieuw voor een club in het amateurvoetbal.

Bron: Pickx
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Volgens HNB toont Heist interesse in Laurens Symons, met 15 goals topschutter bij Cappellen (tweede nationale). Cappellen dat ons uit de beker knikkerde, is met nog twee speeldagen te gaan nog in strijd om de titel. Wel zou ook Thes graag Symons inlijven.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Zou een 1.85 m centrumspits zijn die 22 wordt in augustus
Korte passage bij KVM, daarna op huurbasis bij een IJslandse ploeg, nu dus bij Cappellen.
Speelde voor nationale u17 18 en 19
Moet in topschuttersstand wel twee ex KSK spelers laten voorgaan: Deflem leidt met 18goals, Mathei svoorde er 16.
Wijst dit op een vertrek van Nico ?
Danneman
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Danneman »

DAVILA schreef: 02 mei 2023, 12:34 Zou een 1.85 m centrumspits zijn die 22 wordt in augustus
Korte passage bij KVM, daarna op huurbasis bij een IJslandse ploeg, nu dus bij Cappellen.
Speelde voor nationale u17 18 en 19
Moet in topschuttersstand wel twee ex KSK spelers laten voorgaan: Deflem leidt met 18goals, Mathei svoorde er 16.
Wijst dit op een vertrek van Nico ?
Heb vernomen dar Nico niet bijtekend.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

Toch maar oppassen, we hebben in 2020 nog eens een spits van Cappellen gehaald Dante Walen Dekeyzer, die speelt nu bij Racing Mechelen.
Orye is voo mij een ideale centrumspits maar ik begrijp dat die het hogerop wil proberen.
Iemand die de kloof gedicht heeft is voor mij Jef Colman (twee reeksen dan nog)
Laat die de laatste drie matchen starten, op de bank gaar hij niet verbeteren en in aanloop naar volgend seizoen kan dit enkel verrijkend zijn voor hem.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door Dabo »

KERN 2023-2024

Blijvers:

Yannis Augustynen, Redouan Benhamou, Daan Briat, Mylan Carrasco, Maxim Nys, Jef Colman, Faissal El Attabi, Rayane Hannach, Matt Jannes, Kobe Lemmens, Amri Lemti, Brent Peers, Yousri Sabhaoui, Mathieu Troonbeeckx, Fré Van Aerschot, Kobe Vande Cauter, Jitse Vandermotten, Jay Van Opstal, David Wijns.

Nieuw:

Jasper Goossens (Beerschot), Mike Smet (Dender) Quinten van Goylen (Lyra).
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2023-2024

Bericht door DAVILA »

De 25 goals gescoord door Sam en Nicolas zullen door iemand anders moeten gescoord worden…
Plaats reactie