Voorbereiding seizoen 2012-2013

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Dabo »

Rupel Boom - K.SK. Heist - 3.08.12 19:30h
Itegem - K.SK. Heist - 6.08.12 19:30h
K.SK. Heist - R.C. Mechelen - 8.08.12 19:30h
Oosterzonen - K.SK. Heist - 11.08.12 18:00h
St. Lenaerts - K.SK. Heist - 14.08.12 20:00h

---------------------------------------------------

Mak Heist verliest van Bornem

Tweedeklasser Heist werkte tegen Bornem zijn slechtste wedstrijd uit de voorbereiding af. ‘Dit kan en moet beter, maar dat beseffen de spelers zelf ook wel', stelde assistent-coach Hugo Van Doninck.

‘Ik wil heel duidelijk stellen dat er veel te weinig spirit en beleving in onze wedstrijd zat. De drang om te winnen was volledig afwezig. Goed voetbal was ver weg', reageerde Van Doninck na het 0-1-verlies.

Een oorzaak voor het mindere presteren was er niet meteen. ‘Donderdag en zaterdag hadden de spelers vrij. Vrijdag hebben we gewoon getraind. Dus fysiek was het zeker niet te zwaar de afgelopen dagen. Wij trachten in de voorbereiding trouwens altijd een evenwicht te bewaren tussen trainingen en oefenmatchen.'

Toch wou men in de Lostraat ook niet al te zwaar tillen aan de nederlaag. ‘De trainer en ikzelf zijn natuurlijk ontgoocheld, maar ik ben er zeker van dat het in onze volgende oefenmatchen tegen Duffel en Rupel Boom veel beter zal zijn. Want ik vind dat we nog altijd op schema zitten', aldus nog Van Doninck. ‘Wel zijn er met Degeling, Criel en Verhart nog drie gekwetsten, maar dat mag geen excuus zijn voor onze makke wedstrijd tegen Bornem. We gaan dit nu even laten bezinken en dinsdag of woensdag hebben we het er wel over met de spelers.'

Bron: http://www.sportwereld.be
etje
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:36

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door etje »

Dabo schreef:Mak Heist verliest van Bornem

Tweedeklasser Heist werkte tegen Bornem zijn slechtste wedstrijd uit de voorbereiding af. ‘Dit kan en moet beter, maar dat beseffen de spelers zelf ook wel', stelde assistent-coach Hugo Van Doninck.

‘Ik wil heel duidelijk stellen dat er veel te weinig spirit en beleving in onze wedstrijd zat. De drang om te winnen was volledig afwezig. Goed voetbal was ver weg', reageerde Van Doninck na het 0-1-verlies.

Een oorzaak voor het mindere presteren was er niet meteen. ‘Donderdag en zaterdag hadden de spelers vrij. Vrijdag hebben we gewoon getraind. Dus fysiek was het zeker niet te zwaar de afgelopen dagen. Wij trachten in de voorbereiding trouwens altijd een evenwicht te bewaren tussen trainingen en oefenmatchen.'

Toch wou men in de Lostraat ook niet al te zwaar tillen aan de nederlaag. ‘De trainer en ikzelf zijn natuurlijk ontgoocheld, maar ik ben er zeker van dat het in onze volgende oefenmatchen tegen Duffel en Rupel Boom veel beter zal zijn. Want ik vind dat we nog altijd op schema zitten', aldus nog Van Doninck. ‘Wel zijn er met Degeling, Criel en Verhart nog drie gekwetsten, maar dat mag geen excuus zijn voor onze makke wedstrijd tegen Bornem. We gaan dit nu even laten bezinken en dinsdag of woensdag hebben we het er wel over met de spelers.'

Bron: http://www.sportwereld.be
Wie is Verhart ?
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Peter »

etje schreef:Wie is Verhart ?
Enige die ik kan bedenken is Senne Verbert...maar bij de gekwetsten vergeet m'n uiteraard wel Grant te vermelden...
fredjetrek
Beheerder
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:01

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door fredjetrek »

op zaterdagavond 11 augustus is er een extra oefenmatch vastgelegd tegen oosterzonen.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door klenne »

is da thuis of in oosterzonen ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Dabo »

Raphaël Thys: ‘Mentaal en fysiek sterker’

De voorbije twee seizoenen werd Raphaël Thys uitgeleend aan tweedeprovincialer Heikant, maar deze zomer keerde de doelman terug naar het oude nest. Bij Heist moet hij er de concurrentie aangaan met Jonathan Ruttens.

Het oude nest bleek voor de 25-jarige doelman ook en vooral een warm nest.

‘Ik voel me thuis bij Heist en zoals verwacht ben ik opnieuw in een plezante groep terechtgekomen’, stelt de rasechte Heistenaar. ‘De trainersstaf is nog altijd dezelfde en ook spelers zoals Grant, Webers, Ozcan waren nog op post. Maar ook Van Dooren, Vanderputte, Stevens en Pittoors kende ik al. De voorbije twee seizoenen probeerde ik zo veel mogelijk thuismatchen van Heist mee te pikken en dan bleef ik na afloop wel eens hangen om met die jongens iets te drinken.’

Hoewel hij nipt de promotie naar eerste provinciale misliep, blikt Thys tevreden terug op zijn periode bij Heikant.

‘Door voor de knikkers te spelen, heb ik er veel ervaring kunnen opdoen. Toch een groot verschil met wedstrijdjes bij de reserven. Bij Heikant ben ik daardoor zowel fysiek als mentaal sterker geworden. Ook in Heist waren ze blijkbaar tevreden met mijn progressie. Hugo Van Doninck (hulptrainer, hdv) is geregeld naar de Hei komen kijken. De poort is altijd open blijven staan voor mij, en ik ben bijzonder blij dat ik dit seizoen weer op een hoger niveau kan trainen en spelen.’

Of Thys dit seizoen veel speelt, hangt af van zijn concurrent, de 24-jarige Jonathan Ruttens, en de keuze van trainer Cis Bosschaerts.

‘In de voorbereiding hebben we tot nog toe afgewisseld, maar afgelopen zondag mocht ik maar 25 minuten invallen tegen Bornem. Ik vrees dus dat de voorkeur naar Ruttens uitgaat en dat ik het seizoen op de bank moet aanvangen.’

Foutje

‘Jonathan maakte in die wedstrijd weliswaar een foutje, maar daar mag je als keeper niet op worden afgestraft. Het is gewoon een hele goede doelman. Al blijf ik het hoogste nastreven en wil ik in Heist nog altijd de nummer één worden’, aldus Thys, die in de oefencampagne wél al zijn moment de glorie beleefde door tegen Heikant een penalty te stoppen.

‘Een geweldig moment, zeker omdat Jef Bruynseels miste, uitgerekend één van de spelers waar ik goed mee overeenkwam. Vorig jaar waren we elkaar op training al constant aan het jennen als we elkaar konden vloeren. Dus het was leuk om het er bij Jef nog eens in te wrijven na de wedstrijd.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Dabo »

klenne schreef:is da thuis of in oosterzonen ?
11.08.12 om 18:00h Oosterzonen - K.SK. Heist
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Dabo »

KFC Duffel - KSK Heist 2-2

KFC Duffel
Verschueren, Verachtert (K), Van Den Brande, Huygen, Van Damme, Mariën, Van Reeth,
Vets, Dooms, Omena, Smet

KSK Heist
Thys, Vanderputte, Rijmenans (K), Vermeiren, Stevens, Fockaert, Moeyersons, Reynders,
Verdonck, Pittoors, Degeling

Vervangingen KFC Duffel
46' Raeymaeckers i.p.v. Dooms, 46' Etuwe i.p.v. Huygen, 46' Matkovic i.p.v. Omena,
46' Van Den Broeck i.p.v. Van Den Brande, 46' De Swert i.p.v. Van Damme,
64' De Buck i.p.v. Mariën

Vervangingen KSK Heist
niet meegedeeld

Scoreverloop
17' Degeling 0-1, 32' Dooms 1-1, 47' Raeymaeckers 2-1, 86' Van Roosbroeck

Wedstrijdleiding
Scheidsrechter: Dhr. Dirk Schoenmaeckers
Assistent-scheidsrechters: Dhr. Inan Ureyil & Dhr. Kurt Verberckt

Highlights

De belangrijkste fases:
17' 0-1; Degeling is sneller op de bal dan Mariën; hij werkt beheerst af.
32' 1-1; Dooms kan een voorzet van Omena mooi in doel verlengen.
47' 2-1; De pas ingevallen Raeymaeckers kan een snelle aanval van Duffel afronden.
86' 2-2; Van Roosbroeck werkt de bal binnen na een mooi opgezette aanval van Heist.

Conclusie: De eerste helft verliep gelijkopgaand. Beide ploegen hadden een twee- à drietal kansen, waarvan er telkens één werd afgewerkt. De 1-1 ruststand was dan ook een juiste weergave van het vertoonde spel. In de tweede helft was er ook geen sprake van een klasseverschil. Het was integendeel Duffel dat de beste kansen had. De eerste van die reeks kansen werd afgewerkt. Heist had niet zo heel veel kansen. Alleen naar het einde van de partij toe kon het Verschueren en zijn defensie enkele keren verontrusten. Eén aanval werd verzilverd. Zo eindigde de partij op een 2-2 eindstand.

Bron: http://www.kfcduffel.be
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Dabo »

KFC Rupel Boom - Ksk Heist 3-5 (3x Fockaert, Vermeiren en ?)

Puike prestatie als je weet dat ontbraken door blessures, Van Dooren, Criel, Grant, Ozcan. Webers met overbelasting en Put met verlof.

-------------------------------

Blessureleed bij KSK Heist

Van Dooren brak tegen Bornem een beentje in zijn hand. Criel (kuit) beperkt zich tot lopen. Grant (enkel) hoopt volgende week de looptraining te hervatten.

Ozcan (lies) is hervallen. Hij moet een tweetal weken rust houden.

Put verschijnt volgende week weer op training. Positief is het wederoptreden van Degeling.

Bron: GVA
Naas
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Naas »

Inderdaad een puike prestatie van de ganse ploeg. Veel inzet, goei samenspel, mooie combinaties en veel goalen...ook dikke pluim voor alle youngsters. Er zit duidelijk nog veel potentieel bij KSK.
Verder was het gewoontetrouw een leuke verplaatsing en een goede sfeer....
De doelpunten kwamen, volgens mij, van Stevens, Vanderputte, Vermeiren en 2x Fockaert...
Gebruikersavatar
Boltblue
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2012, 10:45

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Boltblue »

0-1: Fockaert
0-2: Vanderputte
0-3: Vermeiren
2-4: Fockaert
3-5: Fockaert (Penalty)
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door eSKaa »

Leuke match, dito busrit. Dat er zo nog veel mogen volgen dit jaar.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door hesteneer »

ja da hebbe we gezien da de busrit leuk was :)
idd, zeer goede wedstrijd van onze jongens, vooral de tweede goal van fockaert was een beauty!

Keep up the good work boys! :)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Dabo »

Itegem - KSK Heist: 0-13

Heist zag in deze oefenpot Bram Put wederoptreden. Hij speelde negentig minuten.

Yusuf Ozcan (lies) mist al zeker de competitiestart.

Ook Bram Criel, Jorn Rijmenams (hamstrings) en Roel Grant gaven verstek. Heist legde nog een bijkomende oefenmatch vast op zaterdag 11 augustus om 18 uur op KFC Oosterzonen. Woensdag 8 augustus om 19.30 uur speelt Heist thuis tegen RC Mechelen.

Bron: GVA
Doef
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 jul 2012, 23:56

Re: Voorbereiding seizoen 2012-2013

Bericht door Doef »

Naar aanleiding van de match van vanavond de beelden van onze laatste match tegen Racing nogis bekeken. Blijft genieten! :) Echt ferm om te zien hoe iedereen na die goal van den David alle kanten op loopt, nie weten waar ge met uw vreugde moet blijven, zalig :)

http://www.youtube.com/watch?v=MWU6g9pPv14
Plaats reactie