K.SK. Heist - Jong KAA Gent 0-4

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Olympic Charleroi - KSK Heist 3-2

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef: 16 nov 2023, 10:23 Spelen tegen een belofteploeg die dan hun internationals moet missen zou dan weer als competitievervalsing kunnen bezien worden door andere reeksgenoten?
We maken een rangschikking zonder resultaten tegen beloftenploegen
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 06/12/2023 - 20:30 - K.SK. Heist - Jong KAA Gent

Bericht door DAVILA »

Het laatste wat ik hierover ga zeggen.
Vandaag op pagina 1 van het sport katern van HNB:

‘AA Gent dreigt hele defensie te moeten missen na winterstop’

Geschorsten ? Gekwetsten ? Zieken ? Neen simpelweg de Afrika Cup en de Aslan Cup
Van half Januari tot half Februari waar zij spelers moeten voor afstaan…

De oplossing is toch simpel ? Uitstellen die matchen ! Enkel vrees ik dat de FIFA niet zo gemakkelijk te manipuleren valt als de amateurploegen…
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 06/12/2023 - 20:30 - K.SK. Heist - Jong KAA Gent

Bericht door Johan Gazon »

Mike Smet en Heist staan voor moeilijke opdracht tegen Jong KAA Gent:

“Als je alleen naar de uitslagen kijkt, loopt het inderdaad niet goed thuis”
KSK Heist heeft er een woelige paar dagen op zitten. Thuis werd er wederom niet gewonnen tegen Virton. Na een degelijke pot voetbal gristen de Luxemburgers de 3 punten mee naar huis. Bovendien trok coach Sepp De Roover naar OH Leuven als assistent-coach. “Als zo’n kans zich voordoet, dan zullen de meeste jongens daarop ingaan”, aldus aanvoerder Mike Smet. “Zoiets kan je toch niet laten liggen?”

“En het bewijst nog maar eens dat Heist het goed doet en dat ze dat hogerop in de gaten houden”, gaat Mike Smet verder, refererend naar Jo Christiaens die in het tussenseizoen naar Lierse Kempenzonen trok.

Niet elke ploeg in nationale staat te springen om tegen een belofteteam te spelen. “Toen ik bij de beloften van Beerschot speelde, moesten we knokken voor de kansen die die jongens krijgen. Voor hen is dat de ideale leerschool. Maar heel eerlijk: het zijn geen aantrekkelijke affiches, geef dan maar Lokeren-Temse. En wat er ook niet altijd even eerlijk is: die jongens kunnen, onder voorwaarden, transfereren tussen A- en B-ploeg. Wie weet wie er op het blad staat tegen ons?”

Thuisreputatie?

Na een sterke seizoenstart loopt het ondertussen iets minder bij K.Sk Heist, zeker in eigen huis. Het is al geleden van 30 september dat er nog gewonnen werd. Niet ideaal als je opnieuw de beste amateurclub van België wil worden (en Hoogstraten al vier punten meer telt). “Als je alleen naar onze uitslagen kijkt, en niet naar het wedstrijdverloop, krijg je inderdaad het gevoel da het thuis niet goed loopt. We dwingen nochtans de nodige kansen af – maar we hebben gewoon de pech dat de bal er op cruciale momenten niet inrolt.”

Komt de wedstrijd tegen Jong Gent dan niet wat snel? “Da’s een beetje dubbel. Maar ik ben geneigd te zeggen dat we nu meteen de kans krijgen om ons te herpakken en de punten te pakken waar we recht op hebben”, besluit Smet. “Als we goed voetbal brengen, uiteraard.”

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - Jong KAA Gent 0-4

Bericht door Johan Gazon »

Heist gewogen en te licht bevonden door Jong KAA Gent

Ook tegen Jong KAA Gent lukte het Heist niet om de drie punten thuis te houden. 0-4, en zo is het al van 30 september geleden dat KSK thuis nog eens kon winnen. Meer zat er woensdagavond niet in.

Voor een oefenronde was het voor beide teams iets te fris. Met een minuutje op de klok stoof Jef Colman een eerste keer richting het doel van Jong KAA Gent, maar offside. In de daaropvolgende minuutjes had Heist het nodige kunst- en vliegwerk nodig om een vroege tegentreffer te voorkomen. Jitse Vandermotten – die de geelgeschorste Fré Van Aerschot verving in doel – was verschalkt maar Lemti kopte de bal weg. Niet veel later moest Vandermotten zelf nog een bal van de lijn keren.

Na een frivool begin doofde de match een beetje uit. Tot De Vlieger plots alleen voor doel verscheen en Vandermotten een eerste keer geklopt was. Heist kon achtervolgen en Jong KAA Gent toonde zijn ‘kunnen’ met de betere koprollen in de grote rechthoek en van die venijnige foutjes op het middenveld, die zo typisch zijn aan belofteteams. Augustynen was het eerste slachtoffer, kreeg een gele plak aangesmeerd voor protest, maar moest het veld hinkend verlaten. Mathieu Troonbeeckx probeerde van ver maar geen probleem voor de Gentse goalie. Als Heist nog iets wilde pakken, mocht het wel uit een ander vaatje tappen.

Heist ging op zoek naar de gelijkmaker: en was vooral op links gevaarlijk via Maxim Nys. Het schot van Troonbeeckx strandde enkele centimeters boven de lat. Door het Heistse offensief kwam er achterin bij KSK wel erg veel ruimte vrij – waar Abdullahi gretig gebruik van maakte. Zijn eerste schot ging voorlangs, maar de tweede keer was het wel raak. 0-2 met nog 20 minuten te spelen. Niet veel later legden De Vlieger en Goodluck Igbokwe de 0-4-eindscore vast. Heist werd gewogen maar te licht bevonden.

DOELPUNTEN: 22’ De Vlieger 0-1, 72’ Abdullahi 0-2, 77’ De Vlieger 0-3. 81’ Goodluck Igbokwe 0-4

Bron: Dries Van Thielen GVA
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - Jong KAA Gent 0-4

Bericht door Johan Gazon »

De Vlieger leidt Jong KAA Gent naar zege tegen KSK Heist[/b]

Jong KAA Gent scoorde woensdag vier keer in de uitwedstrijd tegen KSK Heist. De wedstrijd eindigde op 0-4.

Jong KAA Gent opende de score in de 21e minuut na een doelpunt van Tibe De Vlieger. Daarna werd er lange tijd niet gescoord. Ahmed Abdullahi voerde de score verder op in de 71ste minuut. Vijf minuten later bouwde Jong KAA Gent de voorsprong uit naar 0-3. De Vlieger passeerde nog een keer de doelman. Jong KAA Gent vergrootte de voorsprong verder, toen Chukwudi Goodluck Igbokwe scoorde in de 80ste minuut.

In de laatste vijf wedstrijden heeft KSK Heist één overwinning behaald en vier keer verloren, terwijl Jong KAA Gent drie overwinningen en twee keer gelijkgespeeld heeft.

KSK Heist speelt in de volgende wedstrijd uit tegen Union Namur, Jong KAA Gent treft Hoogstraten VV in de thuiswedstrijd. Beide wedstrijden worden gespeeld op zondag 10 december om 14.30 uur.

DOELPUNTEN: 21' De Vlieger 0-1, 71' Abdullahi 0-2, 76' De Vlieger 0-3, 80' Igbokwe 0-4.

GELE KAARTEN: 36' Augustynen (KSK Heist), 54' Van Den Bergh (Jong KAA Gent), 64' Sabhaoui (KSK Heist), 66' Lemmens (KSK Heist), 74' Vernemmen (Jong KAA Gent).

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - Jong KAA Gent 0-4

Bericht door Dabo »

Glenn Liekens traint KSK Heist ad interim: “Ik heb niet de ambitie om de zaken definitief over te nemen”

Heist verloor woensdag met 0-4 tegen AA Gent B. Zondag trekt men naar Union Namur. Geen Sepp De Roover op de Heistse bank. De trainer kreeg de kans om assistent te worden bij OHL. Glenn Liekens neemt zijn taken voorlopig over. Na de winterstop zal er een andere roerganger zijn.

Het rustige Heist-op-den-Berg schrok de voorbije dagen even op. Trainer Sepp De Roover deelde de clubleiding mee dat hij als assistent-coach aan de slag kon gaan bij OHL. T2 Glenn Liekens neemt over. “Het was een onverwachte situatie, niemand had het vertrek van Sepp zien aankomen. Ik gun hem die transfer, in zijn plaats zou ik ook ingaan op zo een aanbod. Geen rancune dus. Voor Heist en mezelf ging het plots wel allemaal heel snel. Van de ene dag op de andere werd mij gevraagd de zaken over te nemen.”

Glenn Liekens is meteen duidelijk, als het over de duur van zijn hoofdtrainerschap gaat. “Ik doe dit tot de winterstop (16 december, red.). Ik heb niet de ambitie om de zaken definitief over te nemen, maar ik bewijs wel graag een vriendendienst. Dergelijke jobs vragen tijd en energie en moeten combineerbaar blijven met het werk. De club voert intussen gesprekken met potentiële kandidaten. Het was ergens ook logisch dat het bestuur bij mij terechtkwam. Een eeuwigheid geleden (lacht) toen ik nog haar had, verdedigde ik zeven seizoenen de kleuren van Heist. De ploeg kwam in die dagen in derde klasse uit. Nadien richtte ik mij op het trainerschap. In het verleden had ik al enkele ploegen als T1 of T2 op verschillende niveaus. De laatste vijf jaar was ik evenwel aan de slag bij KSK Heist. Ik beoog veeleer een job zoals Fi Van Hoof destijds bij KV Mechelen.”

Dipje

Heist begon sterk aan de competitie, maar zit momenteel in een dipje. Tegen Union Namur hoopt men op een weerwoord. “Ik ken de spelers door en door en kan u verzekeren dat ze een prima mentaliteit hebben. Het klopt inderdaad dat we na een sterke start een lichte terugval kennen. Die begon tegen Lokeren, hoewel we die dag een van de betere matchen speelden. Het is aan ons samen om het tijd te keren.”

Bron: HLN
Plaats reactie