K.SK. Heist - Thes Sport 4-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. Heist - Thes Sport 4-1

Bericht door Dabo »

THES-trainer-ad-interim Tom Custers moet wel serieus puzzelen aan zijn basisploeg. M. Vermijl, Mele, Keulen, Lufundu, L. Vermijl (alle vijf een spierblessure), Hulsmans (kuit), Jeunen (voet) en Kerckhofs (enkel) waren vorige week al out en daar komen nu Herbots (knie), Van den Broeck (knie) en de geschorsten Vanaken, Truyers en Mehanovic nog bij. Herbots (achterste kruisband ingescheurd) staat lange tijd aan de kant, de club gaat mogelijk op zoek naar een nieuwe doelman. Lufundu, Van Genechten en Naqqadi (ziek) zijn nog onzeker.

“Er zitten zo meer dan tien jeugdspelers in onze kern. Dit is ongezien”, zegt De Wit. “Een aantal jongens gaan zelfs op een positie spelen, die ze niet gewoon zijn. Ik denk dat onze verdediging een gemiddelde leeftijd van 17 à 18 jaar gaat hebben. Hoe de trainer het gaat oplossen, weet ik niet. Maar we gaan er het beste van maken.” (kj)

De kern: Roeckaerts, De Wit, Voca, Biglin, Geladi, Swinnen, Van Genechten (?), Naqqadi (?), Symons, Bah, Van Elsen, Willemoons, Veraghtert, Lufundu (?), Jorissen, Latet, Coeckelbergs, Claeys.

Bron: HBVL
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 16/12/2023 - 20:00 K.SK. Heist - Thes Sport

Bericht door DAVILA »

Hier moeten we drie punten tegen pakken.
Alhoewel, vaak blijkt dat op matchdag de doden zoals Lazarus uit het graf opstaan.
Zand in de ogen strooien heet dat 😉
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 16/12/2023 - 20:00 K.SK. Heist - Thes Sport

Bericht door Johan Gazon »

Niet alleen problemen met het uitvallen van basisspelers bij Thes Sport, maar ook met de shirts. Die bleken teveel op die van KSK Heist te lijken. Dus heeft iemand vlug nog naar Tessenderlo moeten rijden om andere truitjes ...lijkt me wel heel amateuristisch, daarom begon de match 15 minuten later.
Wat de match zelf betreft: men zag al direct dat het onervaren en minder sterke spelers waren...maar !!! Ze slaagden er toch in met 0-1 voor te komen...weliswaar met een (piet-)goal...een voorzet die in het doel waaide en dat zeker niet de bedoeling was.
Toch nog altijd problemen met ons scorend vermogen...maar toch vlak voor half-time maakten wij vlug twee doelpunten...!
En dan ging het vlug en zonder veel problemen naar 4-1 !!! Goede prestatie van onze ploeg !
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 16/12/2023 - 20:00 K.SK. Heist - Thes Sport

Bericht door DAVILA »

Oef, we staan vijfde met de winterstop.
Toch iets te weinig. Bv verleden week,de zege uit handen gegeven tege Namen, die kregen 8 - 1 op hun donder vandaag op La Lou.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 16/12/2023 - 20:00 K.SK. Heist - Thes Sport

Bericht door eSKaa »

Mooi beeld na de wedstrijd gisteren: we stonden quasi als laatsten aan het 'barakske' een pintje te drinken, toen de spelers van Thes passeerden. 1 van hen zag de fotos van onze (ex) spelers hangen, en kwam even kijken. Hij nam een selfie met de foto van Roel Tambeur. Enkele minuten later zelfde scenario met een andere kerel, die de foto van Webers uitzocht en een selfie nam. Blijkbaar hadden ze samen bij Leopoldsburg gespeeld.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 16/12/2023 - 20:00 K.SK. Heist - Thes Sport

Bericht door DAVILA »

Eerste goal zou van Peers zijn
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - Thes Sport 4-1

Bericht door Johan Gazon »

Schermafbeelding 2023-12-17 om 19.27.32.png
Schermafbeelding 2023-12-17 om 19.27.32.png (130.36 KiB) 2994 keer bekeken

Dit ziet er goed uit !!!
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - Thes Sport 4-1

Bericht door Johan Gazon »

Maxime Annys (Heist) debuteert met ruime overwinning tegen THES: “Maar mijn verdienste in de zege is miniem”

Heist won met ruime 4-1-cijfers van een fel gehavend Thes. Meteen goed voor het eerste succes voor de onlangs aangestelde coach Maxime Annys. “Maar mijn verdienste in dit succes is miniem”, meent Annys zelf.

Heist had het aanvankelijk niet onder de markt met een verzwakt Thes, waar een resem spelers ontbraken. “Zij kwamen met een wereldgoal op voorsprong”, zag Jef Colman. “Al was dat volgens mij eerder een groot toeval. Van aan de zijlijn de bal in de verste hoek mikken, je moet het maar doen.”

Maar de thuisploeg zette de match nadien naar zijn hand, met twee goals van Colman. “Ik ben blij dat ik eens twee keer in een match kan scoren”, ging de aanvaller verder. “Mijn heenronde sluit ik af met acht goals en twee assists. De eerste indruk van de nieuwe trainer? Die was goed. Het is nog pril, natuurlijk.”

“Mijn verdienste in dit succes is heel miniem”, meent Annys zelf. “Het zijn mijn voorganger Sepp De Roover en de staf die dit mogelijk hebben gemaakt. Deze zege doet wel deugd en we kunnen met een goed gevoel de winterstop in. Ik geef de groep de komende week rust, daarna wordt individueel hervat met een loopschema. Op woensdag 3 januari volgt de eerste training.”

Na een moeilijke periode pikte ook Redouan Benhamou een doelpunt mee. “Mijn seizoen verliep niet rimpelloos. Ik startte goed, daarna viel ik uit de ploeg door ziekte en blessure. Dan volgde een moeilijke periode. Ik was niet de meest aangename van het gezelschap (lacht). De groep heeft me goed gesteund. En nu volgde de beloning, met een behoorlijke prestatie en een goal. En dat is wat je als voetballer nodig hebt, iets positief waar je kan op verder bouwen.” (gf)

GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - Thes Sport 4-1

Bericht door Dabo »

Maxime Annys debuteert bij KSK Heist met opmerkelijke zege tegen ex-club Thes: “Ik wou niet uitdagen”

Heist behaalde een 4-1-zege tegen Thes Sport en daar viel weinig op aan te merken. De ploeg schuift opnieuw op richting de top vijf in eerste nationale. Voor kersvers trainer Maxime Annys (37) was het in meerdere opzichten een bijzonder debuut. Acht dagen eerder was hij nog als coach bij de tegenstander aan de slag.

Opschudding voor de wedstrijd: ref Calluy keurde de uitrusting van Thes niet goed. Die zou te veel verwarring veroorzaken – nou ja – op het veld. De bezoekers hadden geen reserveshirts mee, zodat een afgevaardigde in allerijl naar Tessenderlo moest afreizen voor het reservemateriaal. Gevolg: de wedstrijd begon met vijftien minuten vertraging. Het gaf de streekderby extra pit. Maxime Annys kon het achteraf allemaal rustig kaderen. “Voor mij was het een speciaal debuut bij Heist. Vorige week vrijdag werd ik nog ontslagen bij Thes Sport. Minder dan een week heb ik zonder club gezeten. De Heistse clubleiding kon me snel overtuigen met hun project. Ik heb slechts drie trainingen bijgewoond. De zege tegen Thes was hun verdienste. Als speler probeerde ik vroeger op het middenveld de lijnen uit te zetten en was ik verbaal aanwezig. Dat ligt ook in mijn coaching, maar tegen Thes hield ik me rustig. Ik wou niet uitdagen.”

Van west naar oost

Maxime Annys was als speler actief in eerste en tweede klasse. Hij is een geboren Oostendenaar, maar week uit naar het oosten van het land. “Toen ik bij OHL voetbalde, leerde ik mijn vrouw kennen. Zij is afkomstig uit Sint-Truiden. Dat verklaart meteen mijn verhuis naar het oosten. Mijn trainerschap begon in 2020 bij Wellen, waar ik op dat moment voetbalde. Ik was toen geen prof meer en besefte dat er na mijn voetbalcarrière moest gewerkt worden zoals iedereen. Hard werken hoorde bij mijn opvoeding, nederig zijn is ook een belangrijke waarde. Ik werk als vertegenwoordiger bij Eco Water (waterverzachters, red.). Dat bevalt me goed. Ik kan mijn job prima combineren met het trainersschap bij Heist. De winterstop is nu aangebroken. Dat geeft me de tijd om de ploeg beter te leren kennen en meer mijn stempel te zetten op het spel.”

Heist: Van Aerschot, Nys, Sabhaoui, Carrasco (75’ Van Goylen), Benhamou (75’ El Attabi), Colman, Goossens (80’ Lemmens), Lemti, Smet, Peers (80’ Hannach), Jannes (67’ Van Hout).

Thes: Roekaerts, Boca, Swinnen, Naqqadi (80’ Coeckelbergs), Sory Bah (60’ Willemoons), Bilgin, Geladi, Van Elsen (70’ Veraghtert), De Wit, Van Genechten (60’ Latet), Symons (80’ Claeys).

Doelpunten: 17’ Naqqadi (0-1), 32’ Symons (1-1, og.), 34’ en 55’ Colman (2-1 en 3-1), 67’ Benhamou (4-1).Geel: Symons.

Bronk HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - Thes Sport 4-1

Bericht door Dabo »

We vonden ook een gekleurd verslag uit Limburg.


Twee goals in twee dolle minuten nekken jeugdig THES in Heist

Een gehavend THES - met vijf jeugdproducten aan de aftrap - klom op het kwartier op voorsprong toen Naqqadi de bal heerlijk binnenkrulde. Heist verhoogde daarna de druk en keerde de rollen om met twee lucky goals in twee minuten tijd. In de tweede helft probeerden Voca en co meer vooruit te voetballen, maar dat werd afgestraft met twee doelpunten op de counter. Bij de 3-1 verdiende THES wel een strafschop na een fout op Symons.(kj)

Bron: HBVL
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - Thes Sport 4-1

Bericht door Johan Gazon »

Nog een gekleurd verslag ...van de website van Thes:
Thes heeft wel wat problemen met het herkennen van kleuren...vooral met hun voetbalshirts ...geen woord daarover in onderstaand verslag !!! :ugeek:


KSK Heist – THES Sport: 4-1

Door een waslijst aan afwezige spelers was het stevig puzzelen voor coach Custers. Er zaten maar liefst 9(!) spelers van onze beloften in de selectie. Doelman Roekaerts, Geladi, De Wit, Van Elsen en Van Genechten stonden allemaal in de basis.

De thuisploeg was als eerste gevaarlijk, hun schot ging wel over. Thes kwam daarna met een antwoord. Een knappe actie van Van Elsen, maar ook hij trapte over het doel. Nadien was het wel raak voor de Looienaars. Naqqadi kwam naar binnen en trapte van heel ver bijzonder mooi in doel. De doelman kon er niet bij en Thes al vroeg op voorsprong.

De bezoekers uit Tessenderlo gingen op dat elan verder. Van Elsen speelde naar Bah die zijn bal binnen zag gaan. De doelman van KSK Heist raakte de bal nog met zijn vingertoppen en vermeed zo een dubbele achterstand. Pas na een half uur voetballen moest doelman Roekaerts voor het eerst aan het werk komen. Een hoekschop werd in zijn richting gekopt. Toch had hij er geen problemen mee.

Een paar minuten later was het dan wel raak. Een hoekschop werd deze keer verzilverd. Amper twee minuten later was het alweer doelpunt. In een paar minuten tijd zagen de Looienaars hun voorsprong veranderen in een achterstand. Het stond 2-1 aan de rust.

In de tweede helft was het eerste gevaar voor Thes na een lange solo van Voca. In de herneming was het Van Genechten die over doel trapte. Ook aan de overkant werd een bal over doel geschoten. KSK Heist scoorde een derde keer en was zo quasi zeker van de overwinning.

Toch wilde Thes niet plooien en nog een tweede keer scoren. Symons schoot op de doelman en even later was het aan de overkant doelman Roekaerts met een goede voetredding. Van Elsen was daarna sneller dan zijn belager. Symons kon zijn voet net niet tegen die voorzet zetten. Even later opnieuw Van Elsen. Zijn schot ging maar centimeters naast.

Symons kreeg daarna nog een trap in het strafschopgebied. De scheidsrechter vond het geen strafschop. Door een vierde doelpunt van KSK Heist was het over en uit voor de Looienaars. Bijna scoorde ze nog een vijfde keer. Eerst ging een schot net naast en enkele ogenblikken later was het doelman Roekaerts die moest tussenkomen en dat goed deed. In de laatste minuten werd een bal van KSK Heist nog op de paal getrapt en zo bleef het 4-1.

Thes eindigt dit kalenderjaar met 19 punten. De eerste wedstrijd in 2024 wordt gespeeld tegen La Louvière op zaterdag 13 januari. Tegen dan kunnen we opnieuw heel wat sterkhouders recupereren. Wij hopen ook in het nieuwe jaar dat de supporters opnieuw talrijk zullen afzakken naar het Sportpark in Tessenderlo. Afspraak binnen vier weken!
Plaats reactie