Jong KAA Gent - K.SK. Heist 0-1

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Jong KAA Gent - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Dabo »

De sneeuw is weg en dus kijken we uit naar de volgende wedstrijd: zaterdag gaan we op bezoek bij Jong KAA Gent

Daar hebben we nog wat recht te zetten uit de heenmatch!

Komaan, SK!

#kskheist
#1enationale
#genhei
#awaydays
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Jong KAA Gent - K.SK. Heist 0-1

Bericht door DAVILA »

Is recht gezet 0-1 Goossens in begin minuten
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Jong KAA Gent - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Johan Gazon »

Goossens is goud waard voor KSK Heist tegen Jong KAA Gent

KSK Heist won de uitwedstrijd tegen Jong KAA Gent met 0-1.

Bron: GVA RBFA app


KSK Heist startte goed en nam in de 10de minuut de leiding via Jasper Goossens.
In de laatste vijf wedstrijden heeft Jong KAA Gent twee overwinningen behaald, één keer gelijkgespeeld en twee keer verloren, terwijl KSK Heist twee overwinningen, één gelijkspel en twee nederlagen heeft. Dit was de vijfde overwinning van KSK Heist met één doelpunt verschil.

Jong KAA Gent speelt zijn volgende duel uit tegen Winkel Sport. De teams staan op zondag 4 februari om 15 uur tegenover elkaar. KSK Heist neemt het zaterdag 3 februari om 20 uur thuis op tegen Cappellen FC.

DOELPUNT: 10' Goossens 0-1

Dit is een automatisch samengesteld artikel op basis van data van de Belgische voetbalbond.
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Jong KAA Gent - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Johan Gazon »

Klassement na 20 speeldagen.png
Klassement na 20 speeldagen.png (122.78 KiB) 449 keer bekeken
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Jong KAA Gent - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Johan Gazon »

Jasper Goossens en Heist boeken knappe zege tegen Jong AA Gent: “Mijn vroege goal besliste over winst en verlies”

Heist won zaterdagavond met het kleinste verschil tegen Jong AA Gent. Een schitterend resultaat bij een ploeg uit de top vijf. Jasper Goossens scoorde al vroeg in de partij het enige doelpunt.

“We namen een geweldige start”, weet Goossens. Doelman Van Aerschot trapte de bal uit tot bij Troonbeeckx, via hem kwam die bij mij en met een lob versloeg ik al na tien minuten de doelman. Het is mijn vierde goal, al moest ik er nu wel heel lang op wachten. Na de derde speeldag stond ik al op drie. Het is vooral een mooie overwinning omdat we de zware nederlaag uit de heenronde, toen werd het 0-4, op een formidabele manier hebben beantwoord. We lieten de bal aan hen, we zorgden ervoor dat het centraal heel compact stond en op die manier kwamen zij aan niet veel kansen. We beseften na de heenmatch dat we de mouwen hoog moesten opstropen om tot een resultaat te komen. We legden er deze keer negentig minuten onze kop voor. En het bewijs is geleverd: dit is een schitterend resultaat.”
“Verdedigend gaven we nauwelijks wat weg”, ging Maxim Nys verder. “Het balbezit was voor Gent maar wij hebben een aantal mooie kansen gekregen. Meer dan Gent trouwens, het enige minpunt is dat we verzuimden de 0-2 te maken. Want in de eerste helft hadden we zeker kunnen gaan rusten met een dubbele voorsprong. Dat gebeurde niet en zo bleef het spannend tot het einde. Nys was ook tevreden dat de nul op het bord bleef. “Zeker, dat geeft je als verdediger altijd een kick. En het was ook al een tijd geleden dat we nog eens konden uitpakken met een clean sheet. We flirten met de vijfde plaats, nu wat extra punten en we zijn weer vertrokken voor een sterke periode zoals in het begin van het seizoen.”

geert fierens Nieuwsblad
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Jong KAA Gent - K.SK. Heist 0-1

Bericht door Dabo »

Louis Fortin gaat met Jong AA Gent onderuit voor eigen publiek: “Moeten keihard blijven werken”

Jong AA Gent heeft nog steeds geen eerste overwinning beet in 2024. Tegen een scherp counterend Heist bleek één tegendoelpunt meteen fataal voor het team van coach Vidarsson. “Die goal was echt zeer zuur.”

“We hadden de partij 90 minuten onder controle maar dat volstond uiteindelijk”, baalde doelman Louis Fortin na afloop. Heist toonde zich daarbij een heel moeilijk te ontwrichten geheel. “Ze maakten het ons vooral op de tegenaanval knap lastig. Zo kwamen ze ook op voorsprong en dan moesten wij uiteraard vol aan de bak. Zeker na rust hadden we heus nog wel enkele kansjes, maar het was telkens net niet genoeg.”

Al in het openingskwartier moest Fortin zich gewonnen geven en dat bleek uiteindelijk ook meteen de winning goal voor de bezoekers. “Die goal was echt zeer zuur: zij recupereerden en profiteerden van de desorganisatie in onze rangen”, aldus de 22-jarige Luikenaar, die achteraf wel veel respect toonde voor de bezoekers.

Laag blok

Die eerste Gentse zege van het nieuwe jaar blijft uit, maar Fortin panikeert niet. “De 0-0 in Knokke was best oké en nu was het toch ook een degelijke tegenstander. We mogen ook niet te snel wanhopen en moeten gewoon keihard blijven werken. Het zijn vaak details die zo’n duel beslissen. Veel tegenstanders kiezen voor een laag blok. Dat is niet nieuw, maar we moeten nu de manier terugvinden waarop we voor Nieuwjaar prima resultaten boekten.”

Terwijl De Schrevel bij het eerste elftal op de bank zat, kwam Fortin dus in actie bij de jonge Buffalo’s. “Ikzelf ben best tevreden van mijn prestatie. Heist loerde op de tegenaanval en werd niet zo vaak gevaarlijk, maar ik moest toch een viertal keer tussenbeide komen en daarbij kon ik het team helpen. Zo bleef het ook slechts 0-1 en konden we blijven hopen. Volgende week trekken we naar Winkel en dan moeten we winnen, dat is een feit. We weten wat ons te doen staat, maar we zullen het ook daar niet cadeau krijgen.”

Bron: HNB
Plaats reactie