Young Reds - K.SK. Heist 1-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Young Reds - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 10/02/2024 - 20:00- Young Reds - K.SK. Heist

Bericht door Dabo »

Maxime Annys met KSK Heist naar Antwerp: “Als speler heb ik goede herinneringen aan de Bosuil”

Zaterdag neemt KSK Heist het op tegen de beloften van Antwerp. Na de verrassende thuisnederlaag tegen Cappellen is de spelersgroep gemotiveerd om een goede prestatie neer te zetten. Trainer Maxime Annys zal het graag zien gebeuren. Als speler maakte hij enkele leuke momenten mee tegen de Sinjoren.

Maxime Annys kijkt uit naar de verplaatsing naar Antwerp B. “In feite zijn er weinig vergelijkingspunten met mijn actieve carrière. Als speler heb ik goede herinneringen aan de Bosuil. Die traditie mag overeind blijven. Toch zijn het twee verschillende werelden. De beloften van Antwerp werken hun thuiswedstrijden niet op de Bosuil af, maar in Lier. Antwerp was toen ook niet de topploeg die ze nu is. Achtduizend supporters schreeuwden hun ploeg naar voor, dit weekend pakweg achthonderd. Ik herinner me dat ik met OHL op Antwerp kampioen speelde in tweede klasse. Met Roeselare wonnen we in de eindronde ook tegen de Great Old. Die zege legde ook de basis voor de promotie naar eerste. Wellicht heb ik tegen Antwerp ook wel eens verloren, maar die matchen herinner ik mij minder goed (lacht).”

Twee maanden?

Twee maanden geleden nam Maxime Annys de trainersfakkel over van Sepp De Roover. “Twee maanden? Dat beeld moet je nuanceren. Bij mijn debuut versloegen we Thes, maar nadien was het winterstop. We hervatten tegen Charleroi, maar daarna werd onze match uitgesteld omwille van de sneeuwval. Tegen Charleroi hadden we trouwens altijd moeten winnen, maar een scheidsrechterlijke dwaling (rood voor Benhamou, red.) kostte ons punten. Vorige week hebben we tegen Cappellen de kansen niet afgemaakt. Dat was echt zonde. Het klopt wel dat ik de spelersgroep intussen veel beter ken. In feite ben ik een viertal weken echt aan de slag. Antwerp is me trouwens ook niet helemaal onbekend. Met Thes versloeg ik hen al eerder. De moeilijkheid zit hem in het feit dat ze niet iedere week met dezelfde ploeg spelen. Het is koffiedik kijken wat hun opstelling betreft, omdat een aantal spelers soms met de A-ploeg aantreden. In de heenronde beschikten ze over Doumbia. Die is nu titularis geworden na het vertrek van Vermeeren.”

Bron: HLN.be
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 10/02/2024 - 20:00- Young Reds - K.SK. Heist

Bericht door Johan Gazon »

Young Reds - K.SK. Heist 1 - 2

Wat was dit voor een spannende match : onze spelers lukten erin tot in de laatste minuten er toch een overwinning uit de brand te slepen !!!
Voor hetzelfde geld ( ??? slechts 5 euro inkom 8-) ) was de uitslag eigenlijk 1 - 4 of 5 moeten zijn : heel veel open kansen die er niet in wilden !
Augustijnen (hoeveel doelpunten heeft hij al gemaakt dit seizoen ?) opende de uitslag met een mooie voorbereiding en een sterke kopbal weer van hem.
Een beetje vlug erna slaagde de Reds erin met heel veel geluk en een foutje van onze verdediging de stand naar 1-1 te brengen. Voor de Reds was dit een zeldzame mogelijkheid om te scoren, terwijl KSK Heist er wel wat open kansen miste.
En dan werd het heel spannend: 1 minuut voor affluiten slaagde Jef Colman erin te scoren. Jef had het heel moeielijk gehad: op zijn eentje vooraan tegen stoere en grote verdedigers...maar hij maakte dan toch de winning goal !!!
Schermafbeelding 2024-02-10 om 23.06.06.png
Schermafbeelding 2024-02-10 om 23.06.06.png (122.78 KiB) 626 keer bekeken
Er moeten morgen nog wel wat matchen worden gespeeld...maar nu is de enigste ploeg (als ze wint) die gelijk met KSK Heist op 6de plaats kan komen: en dat is Knokke die tegen Capellen moeten aantreden. Hierbij staan we dan toch bij de hoger geplaatste ploegen.
Komaan KSK Heist !!!
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Young Reds - K.SK. Heist 1-2

Bericht door DAVILA »

De Young Reds, gesterkt door hun stunt op Lokeren, namen het initiatief (of lieten wij de dirigeerstok in hun handen). Er vloeide daar weinig gevaar uit voort, wij bleven op de loer liggen en dwongen enkele kansen af, de goal wou echter niet vallen. Tot minuut 38: een mooi genomen corner ( Carrasco ?) werd door Augustynen genadeloos binnen gebuffeld. Helaas, weer eens onoplettend na die goal en 1 minuut later stond het alweer gelijk. Het was hun enige kans in de eerste helft terwijl wij er vier telden met slechts 1 goal tot gevolg.
Na de rust starten wij furieus: vijf corners in de eerste vijf minuten ! De goal wilde niet vallen. Net naast, op de paal, een afgeweken bal die de keeper kansloos laat maar net over zeilt . Antwerp kreeg twee kansen in geschenk verpakking: eentje belandt in het zijnet, de tweede gaat huizenhoog over. We blijven op de winning goal jagen maar stilaan beginnen wij als supporters het gevoel te krijgen dat 1 punt beter is dan niks. Zo denken onze krijgers op het veld er niet over, als kamikazes blijven ze zich op het vijandelijke doel storten en zie, 1 minuut voor tijd begeeft het rood-witte fort, Jef kroont zich met de winnende treffer tot prins carnaval, in euforie verlaten wij het Lisp, op naar de volgende zege.
Al bij al lag het veld er na de regens nog redelijk bij.
Een gemeend proficiat aan alle spelers, wat een mentaliteit !

PS: als de kranten zich beperken tot met AI in elkaar geflanste artikels dan zorgen wij zelf wel voor een met emotie en vuur gekruid verslag. Oproep: laat jullie horen op het forum !
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Young Reds - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Johan Gazon »

Uitslagen volledig.
En het volledige klassement van dit weekend. Gelukkig heeft Knokke maar gelijk gespeeld, zodat we alleen staan op de 6de plaats !!


Schermafbeelding 2024-02-11 om 18.13.22.png
Schermafbeelding 2024-02-11 om 18.13.22.png (78.19 KiB) 523 keer bekeken


Schermafbeelding 2024-02-11 om 18.14.13.png
Schermafbeelding 2024-02-11 om 18.14.13.png (119.91 KiB) 523 keer bekeken
Leocannaerts
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 apr 2013, 20:58

Re: Young Reds - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Leocannaerts »

Vlg RAFC Academy (Facebook) had KSK de ref mee … ze mochten de Heistse spelers niet aanraken of fout
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Young Reds - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Johan Gazon »

VOETBAL 1STE NATIONALE YOUNG REDS - KSK HEIST 1-2

Yannis Augustynen en KSK Heist winnen in extremis van Young Reds: “Met dank aan een stilstaande fase”
Na een recente 3 op 9 moest KSK Heist absoluut winnen van Young Reds als het in de buurt van Hoogstraten wilde blijven (en nog aanspraak wilde maken op de daarbijhorende titel van ‘beste amateurclub van het land’). Zaterdagavond won het team van Maxime Annys met milde 1-2-cijfers. Dat de overwinning pas in het absolute slot viel, maakt het niet minder mooi. “Veel overschot hadden we niet”, beseft ook Yannis Augustynen.

peter nys GVA

Het was diezelfde Yannis Augustynen die iets voorbij het halfuur de 0-1 op het bord zette. “En dat was zeker niet eenvoudig, Young Reds was best een taaie tegenstander. Niet dat we daarvan verschoten, je weet op voorhand dat dit soort teams aardig kan voetballen, en 90 minuten gretig blijft. Een paar weken geleden hadden we het daar maar wat moeilijk mee tegen AA Gent. Het is aan ons om daar ervaring en duelkracht tegenover te zetten. Maar heel eerlijk? Tot veel kansen heeft dat absoluut niet geleid, we hadden echt heel weinig overschot en moesten het uiteindelijk afmaken via stilstaande fases. Een specialiteit van KSK Heist ondertussen”, duidt Augustynen.

Beste amateurclub van België?
Door de overwinning blijven de troepen van Maxime Annys aardig bovenin meedraaien. Zo blijft Heist op 4 punten van Hoogstraten VV, en is de titel van ‘Beste amateurclub van België’ nog binnen handbereik. Toch nuanceert Augustynen de situatie. “Ik ben niet 100% tevreden over de voorbije weken. Ons verlies vorige week tegen Cappellen? Dat was absoluut onnodig en zorgt nog altijd voor een wrange nasmaak. En ook in de heenronde hebben we iets te vaak onnodig punten laten liggen. Maar goed: als je naar het totaalplaatje kijkt, mogen we absoluut niet klagen.”

Augustynen zit dankzij het doelpunt van zaterdag al aan zeven stuks dit seizoen, wat alvast kan tellen qua persoonlijke statistieken. “Dat begint inderdaad aardig op te lopen. Ik weet dat ik in principe elk seizoen wel goed ben voor enkele doelpunten, maar zeven stuks is in deze fase van de competitie zeker niet slecht. Ik hoop er daar uiteraard nog een aantal bij te doen maar het is geen doel op zich.”

Interesse van andere clubs
Waar hij volgend seizoen voetbalt, weet Augustynen nog niet. Maar de goaltjesdief heeft wel een duidelijke voorkeur. “Ik ben graag in Heist en hoop dat we er samen uit komen om mijn contract te verlengen. Dit is een leuke club en ik voel me hier prima. Er is interesse van andere clubs maar daar ga ik pas echt naar kijken als zou blijken dat ik hier niet langer gewenst ben. Ik wil sowieso nog enkele jaren op dit niveau spelen. Het is de voorbije jaren wel een pak drukker geworden want ik heb intussen twee kindjes, maar het valt voorlopig allemaal nog wel te combineren”, aldus de middenvelder.
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Young Reds - K.SK. Heist 1-2

Bericht door Johan Gazon »

Davila schreef: PS: als de kranten zich beperken tot met AI in elkaar geflanste artikels dan zorgen wij zelf wel voor een met emotie en vuur gekruid verslag. Oproep: laat jullie horen op het forum !

Toch lijkt het mogelijk een artikel in elkaar te flansen ..over bijvoorbeeld K.SK.Heist ! Natuurlijk zoekt AI alles af naar informatie over de club...zie voorbeeld van Bing van Skype !! Natuurlijk geen nieuwe weetjes of belangrijke informatie !
Schermafbeelding 2024-02-13 om 13.58.13.png
Schermafbeelding 2024-02-13 om 13.58.13.png (176.43 KiB) 420 keer bekeken
Plaats reactie