K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Raul
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door Raul »

Euh... dat is dus morgen, hè...

Ter info: Morgen wordt het erg druk op het Sportcentrum!

Om alles in goede banen te leiden en iedereen zoveel mogelijk van dienst te kunnen zijn, wordt gevraagd om rekening te houden met volgende maatregelen:

- Het Bosmans Supporterscafé zal sluiten om 14u30; jeugdspelers en ouders kunnen vanaf dan terecht in de Après-ski tent.-
- Ook de supporters van ons 1ste elftal zullen 's avonds meteen terecht kunnen in de Après-ski tent en de Jef Bosmans Chalet, aangezien het Bosmans Supporterscafé grotendeels gevuld zal zijn met extra eters.
- Parking Orshagenstraat (achteringang) zal vanaf 17u enkel toegankelijk zijn voor houders van een parkeerkaart; maak dus zoveel mogelijk gebruik van de parkings rond de Sporthal.

Alvast bedankt voor ieders begrip en medewerking.

(P.S.: wie morgenvroeg vanaf 9u graag een handje komt toesteken voor de inrichting van de tent, is altijd welkom!)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC

Bericht door Dabo »

M A T C H D A Y ! ! !
💙⚽🤍⚽💚
Vanavond om 20u gaan we de strijd aan met Royal Knokke Football Club
De bezoekers halen het merendeel van hun punten thuis, maar zullen daar zeker verandering in willen brengen... In de stand staan ze ook maar 3 punten achter ons en die kloof zou men maar al te graag dichten.
Onze helden hebben de teleurstelling van de laatste minuut van vorige week nog vers in het geheugen; samen met het 2-1 verlies uit de heenwedstrijd hebben we reden genoeg om er vol tegenaan te gaan!
Vervolgens staat de Feesttent al klaar voor een knaller van een Après-ski Party!
Komaan, SK!
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC

Bericht door DAVILA »

2-2
Sleutelpunt van de match in de vijfde minuut: Jef stormt alleen op de keeper af en wordt neergehaald in de zestien: strafschop en slechts geel.
De penalty van Milan wordt gestopt, keeper al dan niet te vroeg weg :
Ipv 1-0 en een ganse match tegen tien man blijft het 0-0 tegen elf.
We krijgen nog enkele kansen maar zonder gevolg, Knokke trapt twee keer hoog over.
Knokke begint sterk in de tweede helft en als ons middenveld een Knokkenaar ongehinderd laat lopen zegt die dank u en vlamt van ver in. De kruising.
Een zondagsschot voor ons een wereldgoal voor de kust supporters.
We moeten nu komen en ruimte weggeven, 0-2
In een prangend slotoffensief komen we gelijk via Jannes en Vande Cauter.
Winst had mits efficiëntie gekunnen/gemoeten.
Spektakelwaarde kregen we in de plaats.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door DAVILA »

Niet enkel de niet getrokken rode kaart was een ‘top moment’ in de match.
De eerste Heistse tegengoal werd door de scheids in eerste instantie goedgekeurd maar de grensrechter hief zijn vlag de lucht in. Buitenspel ? Onze spelers protesteerden hevig. Op de tribune vermoedden wij dat de pass kwam van een Knokke speler. Iets in het hoofd van de vlaggeman deed een hendeltje overgaan, vlag naar beneden en goal ! Zonder VAR op een beslissing terugkomen, zelden gezien !
In een (geslaagde) poging om tijd te winnen simuleerde een Knokkenaar een bijna doodservaring: hij bleef bijna tien minuten voor dood liggen in zijn eigen doel, de twee verzorgers hoorden wij in onze slechte geest zeggen ‘ speel voor dood’, ‘blijven liggen’. Toen wij al aanstalten maakten om een ambulance of godbetert De Ryck te bellen ontwaakte Assepoester uit zijn slaap. Doodgemoedereerd stapte hij langs de zijlijn naar de middellijn om daar terug in het veld te stappen en vrolijk deel te nemen aan de Knokse Comedia del Arte met een opvoering van hoe win ik tijd.
En hoeveel werd er overgespeeld ? Een kleine fractie van de extratijd die Lokeren toegekend werd verleden week.
Altijd wat te beleven op het sportcentrum, om het met de Pitta Boys te zeggen:
‘Waar is da feestje’
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door eSKaa »

Betreft de penaltyfase:

Correcte beslissing van de ref daar dacht ik. De 'dubbele bestraffing' is al even afgeschaft. Bij dergelijke fase wordt binnen de 16m de fout bestraft met strafschop en geel. Als die kerel 5 meter vroeger de fout maakt, is het buiten de 16, en is het vrije trap en rood.

Al had ik hem ook liever rood zien krijgen natuurlijk. En vooral die bal zien binnengaan. Het had met de rust 3-0 moeten zijn, een 'walk in the park'. Helaas was het allesbehalve dat.
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Wat betreft die veel besproken penalty-fase: in mijn achterhoofd vermoedde ik ook zoiets wat eSKaa schrijft ! De dubbele bestraffing is eigenlijk gelukkig afgeschaft: dus penalty maar slechts een gele kaart in dit geval...maar dan is de bedoeling natuurlijk dat we de penalty erin schoppen !!!
Voor de rest: inderdaad hadden we de tweede helft 2-0 of 3-0 al moeten voorstaan...we missen teveel open kansen !
En de ref had wel wat langer mogen laten doorspelen...de komedianten hebben weer gewonnen !!!
Nochtans blijven we mooi dicht vooraan staan...er wacht nog ons een moeielijke match tegen La Louviere..de anderen zijn haalbaar. In het gunstigste geval is de derde plaats haalbaar (met de nodige "piet" (zeggen ze op zen Hests) en dat mag beschouwd worden als een grote overwinning voor de amateurclub KSK Heist !!!
Komaan KSK Heist !!
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door Johan Gazon »

DE DERDE PLAATS NOG ALTIJD IIN HET VERSCHIET !!!
Schermafbeelding 2024-03-03 om 18.20.47.png
Schermafbeelding 2024-03-03 om 18.20.47.png (122.67 KiB) 742 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door Dabo »

Heist pakt in extremis nog een punt tegen Knokke: “Gelukkig hebben we die nederlaag nog kunnen vermijden”

Heist veroverde tegen Knokke een punt met een late goal diep in blessuretijd. Na een prima eerste helft moest de thuisploeg in de tweede helft een 0-2 achterstand ophalen. “Knokke kwam in de tweede helft 0-2 voor. Dan vind ik het wel knap dat mijn ploeg er tot de laatste minuut is blijven voor strijden om toch nog een punt mee te graaien”, aldus Heist-coach Maxime Annys.

Heist miste de geschorste Mathieu Troonbeeckx en ook de licht geblesseerde Youri Sabhaoui kwam niet op het wedstrijdblad. Daardoor moest coach Maxime Annys zijn team wat herschikken. “Ik bracht Benhamou weer aan de aftrap na een aantal weken blessureleed, omdat ik de bal meer tussen de lijnen wilde. En dat pakte zeker in de eerste helft heel goed uit. Want voor de rust verdienden we meer dan 0-0.”

Heist had in de eerste helft het betere van het spel en het kreeg al vroeg in de wedstrijd een strafschop. Carrasco zette zich achter de bal, laag naar de hoek maar de keeper pakte. Er vloog nog een bal tegen de paal en er verschenen nog een paar keer spelers alleen voor doel. Maar scoren zat er niet in. “Na de rust kwam Knokke beter in de wedstrijd”, ging Annys verder. “En ze namen een 0-2 voorsprong. Dan vind ik het wel knap dat mijn ploeg er tot de laatste minuut is blijven voor strijden om toch nog een punt mee te graaien.”

Weinig begrip bij Knokke

Heel wat commotie was er in het stadion bij de 1-2 van de ingevallen Matt Jannes. Die scoorde, maar de assistent stak zijn vlag de lucht in. De ref keurde de goal eerst af, maar na overleg met zijn lijnrechter daarna werd het doelpunt alsnog goedgekeurd. Reden: de bal kwam van een tegenstander en het doelpunt telde dus wel. Tot ongenoegen van Knokke dat maar weinig begrip kon opbrengen voor deze beslissing en dat op de persconferentie ook duidelijk maakte. Maar voor de net ingevallen Jannes dus wel een juichmoment. “Ik was eerst verbaasd dat mijn doelpunt werd afgekeurd, maar achteraf mocht ik toch juichen”, aldus doelpuntenmaker Matt Jannes. “Een droge knal voorbij de keeper, dat was persoonlijk een heel mooi moment. Ik ben blij dat ik belangrijk kon zijn. Ik moet werken voor mijn speelminuten en door dit doelpunt klop ik als jongere dus weer iets harder op de deur. Die aansluitingstreffer was belangrijk en we konden ons opladen voor een pittig slot. Dat hebben we ook gedaan en gelukkig hebben we in de laatste minuut een nederlaag nog kunnen vermijden.”

Spanning tot het einde

De 2-2 mocht er ook wezen. De mee opgerukte centrale verdediger Kobe Vande Cauter plaatste de bal met een mooie halve omhaal in de bovenhoek. Zo ontliep Heist de nederlaag in een wedstrijd waarin het voor de rust met wat meeval 2-0 had kunnen leiden.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door DAVILA »

Natuurlijk hebben we dat belletje horen rinkelen: niet altijd rood maar er is geen enkel reglement waar dit duidelijk zwart op wit in staat voor zo ver ik kan achterhalen. Het zou kunnen geel zijn als de verdediger de intentie had om de bal te spelen. Wat als de voorbij gelopen verdediger een doodschop uitdeelt waarbij de aanvaller de wedstrijd moet staken en zijn seizoen voorbij is ? Geel en penalty ?
Dit is een extreem voorbeeld maar recht is niet altijd rechtvaardig.
In ons geval wordt Knokke beloond,het blijft 0-0 en ze blijven met elf en krijgen geen geschorste speler !
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door DAVILA »

Redactie

Het gaat slechts om een kleine spelregelwijziging. Een opzettelijke handsbal, duwen, vasthouden of een tackle zonder intentie om de bal te spelen, waarbij een scoringskans ontnomen wordt in het strafschopgebied, dienen nog altijd bestraft te worden met een rode kaart. Alleen een tackle mét intentie om de bal te spelen of onopzettelijk hands zullen voortaan met een gele kaart worden bestraft.

Bron: HLN

In ons geval oordeelde de scheids dus dat de verdediger de intentie had de bal te spelen maar niet de bal maar de speler raakte
Dit hangt dus af van de interpretatie van de scheids...

Eerlijkheidshalve was de eerste Heistse goal zelfs geen interpretaiefout. De lijnrechter diende bij zijn beslissing te blijven (al gaven de beelden hem achteraf wel gelijk)

Voetbal, een heerlijke spelletje ;)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - R. Knokke FC 2-2

Bericht door Dabo »

Nog een zeer vreemd verslag over deze wedstrijd gevonden:

RKFC Verspeelt Zege in Bizarre Voetbalclash tegen KSK Heist!

In een wedstrijd die het script van een Hollywood-film leek te volgen, hebben onze jongens van RKFC in een tumultueus slotkwartier een dubbele voorsprong uit handen gegeven tegen KSK Heist, resulterend in een 2-2 gelijkspel. Dit sensationele duel, geplaagd door een ongekende konijneninvasie en onorthodoxe beslissingen, heeft de de wedstrijd op zijn kop gezet.

Uit en thuis, het blijkt een wereld van verschil voor de kustploeg FC Knokke. Ondanks een veelbelovende start en een comfortabele 0-2 voorsprong, kon het team de overwinning niet over de eindstreep trekken in hun confrontatie met KSK Heist. De laatste momenten van de match werden gekenmerkt door een reeks onverwachte wendingen die de toeschouwers op het puntje van hun stoel hielden.

De wedstrijd nam een bizarre wending toen de scheidsrechters, in een moment van verwarring, zichzelf tot tijdelijke VARs kroonden. Deze unieke interpretatie van de regels zorgde voor opschudding en discussie, zowel op het veld als daarbuiten. Alsof het drama nog niet genoeg was, werd het veld in Heist tevens het toneel van een ongekende konijnenplaag, een fenomeen dat zelden gezien is op dit niveau van competitievoetbal.

De reacties op deze ongebruikelijke gebeurtenissen waren gemengd, met sommigen die de originaliteit en onvoorspelbaarheid van de situatie prezen, terwijl anderen hun bezorgdheid uitten over de integriteit van de wedstrijd. “Zaken gebeurd die ongezien zijn op dit niveau,” verzuchtte een betrokkene na afloop van de wedstrijd, wijzend op de ongebruikelijke reeks van gebeurtenissen die het spel kenmerkte.

In een voetballandschap waar het onverwachte steeds vaker de norm lijkt te worden, herinnert deze wedstrijd ons eraan dat passie, veerkracht en een beetje humor essentieel zijn om de onvoorspelbaarheid van het spel te omarmen.

Bron: LokaalNieuws Kniestikrant.be
Plaats reactie