K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Een kort verslag van de website van KVK Tienen - U23 AA Gent !!! We bemerken bij de ploeg van Tienen enkele bekende ex-spelers van K.SK Heist.

Woensdag staat de inhaalwedstrijd op het veld van KSK Heist op het programma. Die wedstrijd was eerder uitgesteld omwille van het winterweer. Heist staat ondertussen op een mooie derde plaats in de rangschikking en bracht leider La Louvière dit weekend de eerste thuisnederlaag van het seizoen toe, maar dit KVK hoeft geen enkele ploeg te vrezen. Aftrap woensdag om 20.30 uur.

U23 AA Gent: De Schrevel, De Meyer, Van Hauter, Munezero, Kumenda (80’ Stevens), Van Meirvenne (56’ Vanderdonck), Dubrovnyi (56’ Asselman), Bassinga, Abdullahi, Soumah, Van Den Bergh.
KVK Tienen: Bizimana, De Vos (46’ Meddour), Bergiers, Naudts (74’ Chantrain), Yagan (79’ Vandamme), Ngongo, Singh, Ceulemans (90’ Aoragh), Claes (90’ El Harrak), Meeus, Matterne.
Doelpunten: 48’ Naudts
Geel: Arnar Vidarsson, Matterne, Claes, Meddour
Rood: Soumah (2x geel)
Scheidsrechter: Florian Stove
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 20 maart 2024 20.30u

Bericht door eSKaa »

Tienen, zo'n ploeg waar we het precies altijd lastiger tegen hebben dan ge zou hopen. Althans, dat zit zo in mijn hoofd. Blijkt best mee te vallen, of.. toch niet??: laatste 3 confrontaties: 1 overwinning, 2x gelijk.

De wedstrijden volgen elkaar snel op, de stuntzege is gevierd, focus op Tienen dus. Ze halen 7 op 9, en wonnen voorbije weekend van Gent B. Een ploeg die nog niet 100% uit de gevarenzone is, en nog tegen Lokeren-Temse en La Louviere moet spelen. Ze zullen dus elk punt willen meepakken...
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 20 maart 2024 20.30u

Bericht door DAVILA »

Ze kunnen niet zakken
Er is maar 1 daler nml Winkel wegens geen licentie
Voor Tienen is het een match zoals de onze op La Lou, niks moet alles kan
Opgepast voor decompressie van onze kant…
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 20 maart 2024 20.30u

Bericht door eSKaa »

Just, da vergeet ik altijd..

Kan er iemand (in een ander topic) ne keer uitleggen van waar de ploegen gaan komen in onze reeks volgend jaar?

16 Vlaamse ploegen, waarvan 4 U23, dat weet ik. Enlighten me!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 20 maart 2024 20.30u

Bericht door Dabo »

Hun doelman Aladin Bizimana is ondertussen vertrokken naar Madagascar waar hij het nationale team van Burundi vervoegt voor twee oefeninterlands.
Ex Heistenaar Daan Matterne kreeg zijn 3de gele kaart.

Ook ex Heistenaar, Meddour Reian loopt sinds 1 maart op Tienen rond. Hij verzamelde al 3 gele en 1 rode kaart bij beloften en 1ste ploeg.
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 20 maart 2024 20.30u

Bericht door Johan Gazon »

Gelezen in het Nieuwsblad:

"Heistse kunstgras
Woensdagavond al gaat Tienen op bezoek in Heist. Het wordt voor Naudts en co. hun derde uitmatch op rij. Heist klopte zaterdagavond leider La Louvière met 1-2, de Suikerploeg is dus gewaarschuwd. “Dat kan best zijn, maar zoals we nu voetballen, hoeven we van niemand bang te zijn. Maar uiteraard wordt het een erg lastige verplaatsing tegen een ploeg uit de top vijf. Het is voetballen op gewoon gras, terwijl we kunstgras gewend zijn. Bovendien is dit een midweekmatch en hebben de meeste voetballers nog een dagtaak. Dat zijn factoren die niet helpen. Het wordt zeg maar een ongewone wedstrijd, waarin we alles gaan doen om opnieuw te winnen.”
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 20 maart 2024 20.30u

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef: 18 mar 2024, 17:57 Just, da vergeet ik altijd..

Kan er iemand (in een ander topic) ne keer uitleggen van waar de ploegen gaan komen in onze reeks volgend jaar?

16 Vlaamse ploegen, waarvan 4 U23, dat weet ik. Enlighten me!
Zoalsikhet zie:
Van de 18 ploegen uit onze reeks verdwijnen La Lou en Lokeren (stijgers), Winkel (daler), Jeunes zebra’s, Olympic, Vise, Namur,Virton (Waalse ploegen).
Er blijven dus 10 ploegen over. De nieuwe reeks bestaat uit 16 ploegen en er dienen er 6 bij te komen: 1 daler uit 1B indien dat een Vlaamse ploeg is. Momenteel staat Standard laatste en Seraing voorlaatste maar ook KVO en LIerse staan nog in de gevarenzone. Verder stijgen de kampioenen van 2de nationale, Aalst, Ninove en in de andere reels Bilzen en Hasselt er het beste voor. Dat laat dus nog plaats voor drie of vier ploegen (als er al dan niet een daler uit 1B bijkomt. Die plaatsen gaan naar beloften ploegen en naar de winnaar van de eindronde in tweede nationale, dat kan in theorie zelfs Houtvenne, Racing Mechelen, Lyra zijn.
Om aan die eindronde deel te mogen nemen dient men een licentie eerste nationale te hebben.
Ik hoop op Hasselt, Aalst, Lyra, LIerse of Racing of waarom niet beloften KVM.
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 20 maart 2024 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Het slechte nieuws is dat we maar gelijk gespeeld hebben...maar het goede nieuws: we staan in het klassement mooi derde !!!


Schermafbeelding 2024-03-20 om 22.49.21.png
Schermafbeelding 2024-03-20 om 22.49.21.png (122.99 KiB) 861 keer bekeken
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Bericht door DAVILA »

Matige match waarin we op voorsprong kwamen halfweg de eerste helft, goal Lemmens.
Vanaf dan neemt Tienen het initiatief, we komen overal een stap te kort.
Zelfde spelbeeld de tweede helft met de onvermijdelijke gelijkmaker tot gevolg.
Direct daarna missen we de 2-1 die er toch komt een kwartiertje voor tijd, goal,Goossens. Wat iedereen vreesde gebeurt 2-2 in de laatste minuut van de blessuretijd .
Vande Cauter, Augustynen en Smet ontbraken bij ons,
Terechte maar zure puntendeling voor ons.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Bericht door Dabo »

“Scoren geeft toch niet altijd voldoening”: Heist blijft tegen Tienen steken op 2-2

Heist en Tienen moesten woensdagavond tevreden zijn met een punt na een wedstrijd die weinig tot de verbeelding sprak. De ploegen hielden mekaar in evenwicht in een match met weinig kansen en een logische 2-2-eindstand.

“We waren nochtans goed aan de match begonnen”, vond Kobe Lemmens die de 1-0 voor zijn rekening nam. “Na een hoekschop viel de bal pardoes voor mijn voeten en stonden we al na een kwartier op voorsprong.”

Matchverloop: gelijkopgaand

“Spijtig genoeg hebben we die niet verder kunnen uitbouwen in een toch wel kansarme eerste helft. Na de rust wilden we beter doen maar in plaats van de 2-0 verscheen de 1-1 op het bord. Twee minuten voor tijd kwamen we dan toch op 2-1 maar in de kluts, diep in blessuretijd, werd het toch nog 2-2. En dat viel toch ferm tegen. Ook al kon ik scoren, toch knaagt er altijd iets bij zo’n late tegengoal.”

Ook Jasper Goossens, goed voor de 2-2, was niet meteen happy, “Het was een gelijkopgaande match met weinig doelgevaar. Ik vind dat we voor de rust te weinig durf hebben getoond. Het is leuk dat ik de 2-1 kon maken maar veel levert het toch niet op.”

Opnieuw in de blessuretijd

Coach Maxime Annys uitte zijn frustratie over het matcheinde. “Net als tegen Lokeren-Temse laten we ook nu diep in blessuretijd de gelijkmaker scoren. Dat heeft toch met een gemis aan maturiteit te maken. We wisten dat we van de eerste tot de laatste minuut scherp moesten blijven. En dat heb ik soms gemist. Na onze stunt tegen La Louvière was dat ook niet zo evident. Zo miste ik de geschorste Mike Smet en ook Augustynen en Vande Cauter verschenen niet aan de aftrap door een blessure. Zo moest ik mijn ploeg herschikken op een aantal posities.”

“Over de eerste helft ben ik best tevreden. Ik vind het gewoon spijtig dat we niet wonnen, want we hadden een hele goeie zaak kunnen doen in het klassement. We hadden twee punten kunnen uitlopen op Jong Charleroi en hadden alleen op de derde plaats kunnen staan. Ik hoop voor de match van volgende zaterdag wél Augustynen en Vande Cauter te recupereren. En met Dessel ontvangen we dan een ploeg in vorm. Zij verloren al vier matchen op rij niet meer en met El Attabi en Peers zijn er bij ons ook twee spelers die volgend seizoen voor Dessel zullen spelen.”

Bron: GVA
Johan Gazon
Berichten: 576
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Een artikel gelezen op de FB-pagina van KVK Tienen:


KVK Tienen Official
·
𝐊𝐒𝐊 𝐇𝐄𝐈𝐒𝐓 - 𝐊𝐕𝐊 𝐓𝐈𝐄𝐍𝐄𝐍 𝟐 - 𝟐
De partij in Heist werd zonder de geschorste Matterne afgewerkt. Doelman Moutha-Sebatoui verving Bizimana die voor twee interlands in Madagascar vertoeft onder de lat. Ceulemans en Yagan kregen wat rust en begonnen de partij op de bank, maar zouden in de loop van de tweede helft invallen.
In de eerste helft toonde Tienen zich de gevaarlijkste ploeg. Toch was het de thuisploeg die na een kwartier de score opende. Lemmens trapte de bal na een hoekschop voorbij Moutha-Sebtaoui. Aan de overkant toonde thuisdoelman Van Aerschot zich paraat op een laag overhoeks schot van Claes. Ook Naudts raakte met een pegel in de korte hoek niet voorbij de Heistse doelman. Af en toe kwam ook de thuisploeg opzetten. Moutha-Sebtaoui tikte een schot van Carrasco uit het kader.
Kort na de pauze was de verdiende gelijkmaker een feit: na een knappe rush van De Vos over het middenveld kwam de bal aan de tweede paal bij Claes terecht. Die legde het leder panklaar voor Naudts die onhoudbaar binnentrapte. Heist imponeerde niet, maar ook grote Tiense mogelijkheden bleven nu wat meer achterwege. Pas in de slotfase kwamen er meer kansen. De ingevallen El Attabi testte de vuisten van de Moutha-Sebtouai. Ceulemans werkte een lage uithaal uit de tweede lijn van Troonbeeckx weg. Aan de overzijde kreeg Yagan een prima kans nadat hij zelf het gaatje in de verdediging zocht. Van Aerschot pareerde met de voet.
Thuisspeler Goossens had na 88 minuten meer succes. Na een teruglegger richting de penaltystip trapte hij de bal hard tegen de Tiense netten. Even leek het er op dat KVK zonder punten huiswaarts moest, maar dat was zonder Arne Naudts gerekend. In blessuretijd trapte hij de verdiende 2-2 tegen de Heistse netten. KVK pakt een mooie 5 op 9 in drie opeenvolgende uitwedstrijden. Zondag wacht Hoogstraten in het eigen Bergéstadion.
KSK Heist: Van Aerschot, Nys, Sabhaoui, Carrasco (62’ Colman), Benhamou (75’ Heyselberghs), Goossens (90’ Vande Cauter), Lemmens, Troonbeeckx, Peers, Van Hout (62’ El Attabi), Jannes (74’ Weckhuysen).
KVK Tienen: Moutha-Sebtaoui, De Vos, Bergiers, Chantrain, Naudts, Ngongo (74’ Ceulemans), Singh (74’ Singh), Claes, Jochmans (87’ Meddour), El Harrak (66’ Vandamme), Meeus.
Doepunten: 16’ Lemmens (1-0), 56’ Naudts (1-1), 89’ Goossens (2-1), 92’ Naudts (2-2)
Geel: Claes, El Harrak, Goossens
Scheidsrechter: Ruben Calluy
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Bericht door DAVILA »

Als ik met de nodige afstand terugkijk op de match: zijn wij niet te kritisch ?
Als ik,sommige matchen in 1A zie val ik haast in slaap.
Wij zagen vier goals en de beide doelmannen hadden enkele stevige reddingen in huis.
Feit is dat buiten de twee koplopers vele ploegen aan elkaar gewaagd zijn. De strijd om de titel BAP (beste amateur ploeg) belooft spannend te worden. Mooi toch ?
kennerke
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2023, 09:28

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Bericht door kennerke »

Heimwee naar de competitie waar het spannend was in alle geledingen van de reeks, en dit tot de laatste speeldag.
Spanning om niet te degraderen.
Spanning om niet in de eindronde voor dalers te belanden.
Spanning om de eindronde voor promotie te halen.
Spanning om kampioen te kunnen spelen en te promoveren.
Blij zijn als je in rustig vaarwater komt.

… geen hap door de keel krijgen van spanning / adrenaline.

Dat is voetbal ! De rest is surrogaat.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Bericht door DAVILA »

Enkele statistieken:

Op Charleroi na slikte geen enkele ploeg uit de linkerkolom meer goals dan wij
Uit die zelfde kolom verloor niemand meer matchen dan wij.
Nog uit die kolom speelde niemand minder keer gelijk dan wij.

Deze cijfers zeggen onder meer dat uit die 10 nederlagen toch vier winstmatchen en dus 8 punten meer hadden kunnen gepuurd worden (ziie onze recente match)
Qua gemaakte en tegengoals tov vorig seizoen : vorig jaar 69/59 in 38 matchen, geëxtrapoleerd naar de 27 matchen tot nu toe gespeeld werden geeft dat 49/42. In realiteit 45/38 maw we scoorden iets minder en incassseerden iets minder.
Die cijfers sporen met vorig seizoen.
Wie kan hier zinnige conclusies uit trekken tenzij dat er gekken zijn die zich hier mee bezig houden 😉 !
Laatst gewijzigd door DAVILA op 22 mar 2024, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - KVK Tienen 2-2

Bericht door eSKaa »

Ben hier wel mee akkoord. En na 3 competitiewijzigingen op nog geen 10 jaar tijd, heb ik er stilaan ook genoeg van. 16 ploegen, 1 of 2 stijgers, 2-3 dalers (rechtstreeks en via eindronde). Zelfs de periodekampioenschappen zie ik met plezier terugkomen. Nog één keer een competitie wijziging dan 🙂
kennerke schreef: 22 mar 2024, 09:32 Heimwee naar de competitie waar het spannend was in alle geledingen van de reeks, en dit tot de laatste speeldag.
Spanning om niet te degraderen.
Spanning om niet in de eindronde voor dalers te belanden.
Spanning om de eindronde voor promotie te halen.
Spanning om kampioen te kunnen spelen en te promoveren.
Blij zijn als je in rustig vaarwater komt.

… geen hap door de keel krijgen van spanning / adrenaline.

Dat is voetbal ! De rest is surrogaat.
Plaats reactie