Transfers 2025-2026

Niet wedstrijd gebonden info over het 1ste elftal.
DAVILA

Re: Transfers 2025-2026

Bericht door DAVILA »

Contract van drie jaar bij Dessel.
Wij hadden hem zelf een langdurig contract moeten aanbieden.
Nu Jef nog weg en we zullen zelf de goals moeten mzaken.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Hoogstratenaar Yannis Augustynen (30) maakt nu toch langverwachte transfer van Heist naar de Rooikens: “Je wil niet weten hoe vaak ik die vraag al gekregen heb”

Zijn naam is de laatste jaren meermaals gevallen als het gaat over de invulling van de Hoogstraatse kern, maar komend seizoen is het dan toch eindelijk zover. Hoogstratenaar Yannis Augustynen ruilt na drie seizoenen Heist in voor de Rooikens.

Het stond eigenlijk in de sterren geschreven dat Augustynen ooit het shirt van Hoogstraten zou aantrekken. “Je wil niet weten hoe vaak ik die vraag al gekregen heb”, zegt de 30-jarige ex-speler van onder meer Rupel Boom. “Al is het natuurlijk ook niet onlogisch als je zoals ik in Hoogstraten woont. Alleen zat ik de laatste jaren goed bij Heist, waardoor ik niet meteen de nood had om van club te veranderen.”

Maar komende zomer maakt Augustynen dus wel degelijk de overstap naar de Rooikens. “Hoewel ik mooie jaren gekend bij Heist, gaat het op sportief vlak elk seizoen iets minder. Met dit seizoen als dieptepunt natuurlijk. (Heist staat laatst met amper zestien punten, red.) Daarom stond ik ook open voor een nieuwe uitdaging en dan was het logisch dat Hoogstraten als eerste in beeld kwam.”

Augustynen moet op het Hoogstraatse middenveld aanvoerder Ruben Tilburgs doen vergeten. “Dat zijn grote schoenen om te vullen, maar ik ga mijn uiterste best doen om de ploeg te helpen. Alleen ga ik dat wel op mijn manier doen. Ruben is een iets ander type van speler, waardoor de vergelijking niet helemaal opgaat. Wat mijn grootse troeven zijn? Dankzij mijn lengte ben ik onder meer kopbalsterk, zodat ik hopelijk geregeld mijn goaltje zal kunnen meepikken.”

Contract voor twee seizoenen

Augustynen tekende een contract voor twee seizoenen bij de Rooikens. “Als het van mij afhangt, zou ik er liefst van al mijn carrière afsluiten. Met twee kindjes en een gezin kan ik tenslotte nergens beter zitten dan vlak bij de deur. Daardoor ga ik bijvoorbeeld ook een veertigtal uur per maand minder in de auto zitten dan nu naar Heist. Al wil ik daar eerst nog wel in schoonheid afscheid nemen. Zo zal ik tot het bittere einde alles blijven geven, zodat zich in de laatste vijf matchen hopelijk nog een mirakel voltrekt.”

Bron: HNB
Fons Heremans

Bericht door Fons Heremans »

Is er al duidelijkheid van welke spelers al toezegde dat hij wil blijven volgende seizoen ook in 2de nationale ?

Hoe verloopt de genezing van M. Nijs en wil hij blijven ook in 2de nationale ?
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Fons Heremans schreef: 22 mar 2025, 15:38 Is er al duidelijkheid van welke spelers al toezegde dat hij wil blijven volgende seizoen ook in 2de nationale ?

Hoe verloopt de genezing van M. Nijs en wil hij blijven ook in 2de nationale ?
De ploeg die op Lyra begon met uitzondering van Augustynen is op dit moment volgend jaar nog bij Heist. Al kan hier nog veel aan veranderen. Nijs is bezig met Lyra en daar is men niet blij mee.
Fons Heremans

Bericht door Fons Heremans »

Is er al duidelijkheid over de licentie situatie bij de andere clubs in 1ste nationale?

Er zou hier en daar sprake zijn van fusies bv Belizia met Hasselt vraagje is hier iets over geweten.?
Laatst gewijzigd door Fons Heremans op 31 mar 2025, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Danneman

Bericht door Danneman »

Wanneer krijgen we eindelijk eens een update van de blijvers en de mogelijk inkomende transfers!
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Kobe Lemmens --> Thes Sport
Raul

Bericht door Raul »

Danneman schreef: 29 mar 2025, 11:52 Wanneer krijgen we eindelijk eens een update van de blijvers en de mogelijk inkomende transfers!
Moest eigenlijk verboden zijn om daarover tijdens het seizoen te communiceren...

Zoals altijd wordt er achter de schermen hard gewerkt om een competitieve kern samen te stellen voor volgend seizoen. Nog even geduld, Danneman!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Inderdaad Raúl, maar andere teams doen dit wel.
Anderzijds vernemen wij wel wat er buiten gaat maar niet wat er binnen komt.
De laatste seizoenen zagen we een nagenoeg volledige basisploeg vertrekken.
Er wordt vaak gezegd ‘een ploeg kan je niet kopen’.
Wel wij zullen dat wel moeten doen, niet letterlijk kopen maar wel aantrekken.
Speculatie naar wie er eventueel bijkomt is het enige wat de supporters nog bezig houdt, het seizoen is gedaan.
Vanzelfsprekend behouden de supporters het vertrouwen in het bestuur.
Hopelijk wordt het wachten op nieuwe spelers beloond.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Davila ge moet het ook zo zien: welke sjotter tekent al als er nog geen zekerheid is in welke reeks hij speelt? Da's opportunistisch zijn he.
Gewoon wa geduld hebben toch?
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Ok, wat frustraties geventileerd 😉
We gaan hier geen spel van maken hè mannen.
Op naar seizoen 2025/26 !
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Nijs naar Lyra LIerse

Bron:HNB
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Maxim Nys (K.SK Heist) trekt volgend seizoen naar Lyra-Lierse: “Ik vond het moeilijk om dit seizoen toe te kijken aan de zijlijn”

Is de leegloop van K.SK Heist begonnen? Na Mathieu Troonbeeckx (Dessel Sport) en Yannis Augustynen (Hoogstraten VV) heeft nu ook verdediger Maxim Nys een nieuw onderkomen gevonden. Het hing al even in de lucht, maar Nys bevestigde dinsdag dat hij volgend seizoen naar de buren van Lyra-Lierse trekt. “Een sportieve keuze: want Heist is echt een ongelofelijke club.”

“Ik heb echt vijf geweldige jaren bij Heist gekend. Leuke club, plezante groep en wij waren het die jaar na jaar bleven strijden om de titel van beste amateurclub achter de profclubs…”

Dit seizoen loopt het wel iets minder voor Heist. Al redelijk snel pakte het de rode lantaarn, en daar raakte het dit seizoen maar niet van af. “Hoe dat komt? Een van de verklaringen is misschien wel de veel te kleine kern. En als je met een paar blessures komt op enkele key posities (zo waren Yannis Augustynen en Mike Smet lange tijd out, Jasper Sols moest tijdens het seizoen stoppen, red.) dan valt dat op. Zelf heb ik ook maar drie wedstrijden meegespeeld: daarna lag ik in de lappenmand met een gescheurde kruisband. Ik speelde niks meer sinds eind september…”

“En had Heist zich sportief weten te redden, had ik sowieso al snel bijgetekend. Ik zeg het: ik ben hier graag. Maar dit is een sportieve keuze. Lyra-Lierse had al eens eerder gepolst en een paar weken geleden kwamen ze opnieuw op mijn pad. Da’s een club in een heel positieve flow, met volgend seizoen een nieuw stadion in Lier. En ze zijn daar op zoek naar enkele meer ervaren profielen die de reeks wat kennen (ook Laurens Symons (Cappellen) en Jiri Struyf (Hoogstraten VV) maken de overstap naar Lier, red.). Ik heb er alvast zin in, misschien dat het na vijf jaar tijd was voor iets anders”, besluit Nys.

Bron: HNB
Danneman

Bericht door Danneman »

DAVILA schreef: 02 apr 2025, 10:27 Nijs naar Lyra LIerse

Bron:HNB
Vorige jaren gingen wij de talenten weg halen bij Lyra......tijden veranderen
hesteneer 2.0

Bericht door hesteneer 2.0 »

Welke talenten hebben wij weggehaald bij Lyra? Spelers die uiteindelijk niet goed genoeg waren voor ons toemalige niveau.

Die Jiri, die moesten wij gehaald hebben 3 jaar geleden!

Wat Nijs betreft, kan ik alleen maar beamen dat dit een zeer spijtige zaak is. Tevens ook niet een heel correcte zaak wat hem betreft. Als ge een heel jaar geblesseerd bent zou ik precies het jaar nadien toch bij deze club blijven. Al is het maar om hen te bedanken voor de (waarschijnlijk) gedane opvolging van zijn blessure. Maarja...

Als ik van hem was had ik precies een ploeg genomen die op gewoon gras speelt ipv synthetische brol. Is nie goed voor het knieke ;)
Plaats reactie