Londerzeel - Heist 1-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

Londerzeel - Heist 1-0

Bericht door Dabo »

📰 Voorbeschouwing: competitiestart in Londerzeel

Na een intense voorbereiding en een tot dusver succesvolle bekercampagne is het eindelijk zover: K.SK. Heist start zondag de competitie in de 2e Afdeling Voetbal Vlaanderen. Onze eerste opdracht wordt meteen een stevige test op verplaatsing tegen K.L.S.K. Londerzeel.

📅 Zondag 31 augustus 2025
⚽ K.L.S.K. Londerzeel – K.SK. Heist
⏰ Aftrap: 15u
📍 Eeckelaers Stadion, Brusselsestraat 149, 1840 Londerzeel

Een nieuwe start

Na de degradatie uit 1e Nationale wil coach Yves Van Borm samen met zijn spelersgroep tonen dat Heist klaar is om opnieuw mee te draaien in de top van de reeks. Het bekeravontuur leverde alvast vertrouwen op, met knappe resultaten tegen Berchem en Nijlen. Nu is het tijd om die lijn door te trekken in de competitie.

De tegenstander

K.L.S.K. Londerzeel is een ervaren ploeg, die vorig seizoen kampioen speelde in de 3de Afdeling VV B en staat bekend als een lastige klant, zeker in eigen huis. Het belooft dus een interessante openingsmatch te worden waar inzet en efficiëntie het verschil zullen maken.

Supporters op post!

We rekenen op de Heistse achterban om onze jongens vanaf de eerste speeldag massaal te steunen. Samen willen we dit seizoen met volle overtuiging aanvatten en laten zien dat Heist er staat.
eSKaa

Re: Londerzeel - Heist 1-0

Bericht door eSKaa »

Valse start: 1-0 nederlaag.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Zonder te beweren dat we een goeie match speelden KSK mocht zeker aanspraak maken op minstens één punt. Londerzeel is een uitgekookte ploeg die eens op voorsprong alles dichtmetselt en zelf op de counter loert en ondertussen alle trukken van de foor gebuikt.
Ik vrees dat we dit scenario nog vaak gaan zien dit seizoen.
Op naar Arquet !
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Doelpunt maker Sieben noemt Londerzeel,keeper Joossen MVDM
Zegt ook,wel iets.
Nogmaals, echt overtuigend was het nog niet.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Londerzeelse goal op Starsport TV nog eens bekeken (en interview met onze coach):
Lijkt een fase uit het veteranen voetbal: centrale verdediger Dellevoet (38 in December) mag op eigen helft rustig rondkijken waar hij de bal zal spelen…
Geen Heistenaar in de buurt, geen druk op die verdedigers….
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Ook,de afgekeurde goal ban Londerzeel,herbekeken: pas vertrekt op rechts, twee Londerzeel spelers gaan diep waarvan 1 in offside staat, de tweede speler is eerst bij de bal maar de andere nam door zijn loonactie deel aan het spel: offside en zo ervoer ik het live.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 01 sep 2025, 09:46 Londerzeelse goal op Starsport TV nog eens bekeken (en interview met onze coach):
Lijkt een fase uit het veteranen voetbal: centrale verdediger Dellevoet (38 in December) mag op eigen helft rustig rondkijken waar hij de bal zal spelen…
Geen Heistenaar in de buurt, geen druk op die verdedigers….
Lijkt mij nog geen beetje Offside, maar veel.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

itelfavoriet KSK Heist begint competitie met nederlaag bij promovendus: “We mogen nu vooral niet gaan panikeren”

Van een valse start gesproken. Titelfavoriet Heist ging op de eerste speeldag verrassend met het kleinste onderuit op het veld van promovendus Londerzeel. Toch maakt doelman Fré Van Aerschot zich niet ongerust.

“Of deze nederlaag ons ook verrast heeft”, herhaalt Fré Van Aerschot onze vraag. “Als je onze voorbereiding bekijkt wel, maar Londerzeel is gewoon geen slechte ploeg. Zeker vooraan zijn ze sterk. Wij hadden veel balbezit, maar waren niet scherp genoeg en ook wat onrustig aan de bal. We kregen ook veel hoekschoppen, maar hebben daar veel te weinig mee gedaan. Met Maarten Van Campenhout hebben we nochtans een wapen. Zelf heb ik niet al te veel moeten opknappen. Londerzeel dreigde op de counter, maar tot echt uitgespeelde kansen kwam het niet.”

Van Aerschot wil vooral niet gaan panikeren na dat verlies in Londerzeel. “Deze nederlaag is jammer, maar het is ook niet meer dan dat. Je verlaat het veld na zo’n nederlaag altijd met een slecht gevoel, maar als je zelf niet top bent, kan je tegen een goede ploeg verliezen. We moeten dit zeker niet gaan dramatiseren, maar de volgende keer moeten we er 120 procent voor gaan.”

Bij Heist zijn zo meteen met de neus op de feiten gedrukt. De titel mag dan ambitie zijn, het gaat Van Aerschot en co. niet cadeau gegeven worden. “Onze ambitie is inderdaad de titel, maar ik zie wel enkele grote concurrenten. Vooral Rupel Boom, dat de competitie met een 5-0-zege gestart is, lijkt me heel sterk. Ook naar Cappellen ben ik heel benieuwd en de belofte-ploegen zijn meestal ook technisch sterk. De Limburgse ploegen kan ik niet zo goed inschatten, maar daar zullen ook wel enkele goede bij zijn. Ik schat dat er een achttal ploegen mee gaan doen voor de prijzen.”

Beker van België

Heist kan zijn misstap volgende week nog niet rechtzetten in de competitie. In de Beker van België komt het Waalse Arquet op bezoek. “Die beker leeft bij ons echt wel. Als we zaterdag voor eigen volk winnen, spelen we tegen een eersteklasser. Daar willen we voor gaan. We moeten die wedstrijd van zondag vergeten en er gewoon vol voor gaan. En de week erna willen we ook in de competitie onze eerste zege pakken.”

Bron: HNB
Plaats reactie