KSK Heist - KSK Tongeren 4-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Johan Gazon

KSK Heist - KSK Tongeren 4-0

Bericht door Johan Gazon »

Om terug onze geheugens wat op te frissen wat Tongeren ons lapte bij hun thuismatch !!!
Hierbij dan wat onze analisten er over schreven op het forum ...ondertussen is onze ploeg wel heel wat sterker geworden,vooral in de aanval !

Re: KSK Tongeren - KSK Heist 1-0
Bericht door DAVILA » 05 okt 2025, 10:15
Na 11’ stond het al 1-0 via Van Bommel, zoon van
Veel Heists balbezit maar ons scorend vermogen staat zoals het Russisch geld geparkeerd bij Euroclear in Brussel….
We verliezen twee keer met 1-0, spelen 1-1 gelijk, toegegeven daar zat telkens meer in maar geluk dwing je zelf af
Wat ontbreekt in onze ploeg ?
Vooruit kenners, benoem de ziekte !

eSKaa
Bericht door eSKaa » 05 okt 2025, 11:44
2 kansen voor Tongeren, pakweg 3 voor ons. Zij maken er 1, wij niet. Het was gisteren gewoon niet goed genoeg. We hebben de eerste 10 minuten 100% balbezit, ze komen er één keer uit en t is prijs...
Tegen een ploeg als Tongeren, die ik écht niet goed vond, moet je meer kunnen brengen. Soit, volgende week terug match

Johan Gazon
Bericht door Johan Gazon » 05 okt 2025, 13:05
Zoals ik al eens eerder voorspelde: wij zullen veel ploegen tegenkomen die een blok zetten en proberen op een diefje een doelpunt te maken en dan nog een groter blok te zetten ! Dat was gisteren weer van dat !
Inderdaad eSKaa: die ploeg is niet goed...ik denk zelfs de slechtse van onze reeks. Maar ja, ze doen het toch maar.
Wij hadden denk ik (zonder te overdrijven) 80% balbezit en speelde heel goed voetbal ..tot aan de goal van de tegenstrever..en dan stopte het !!!
Wij waren weer in hetzelfde bedje ziek: goed spelen maar niet kunnen scoren. Loog het aan het plein (kunstgras) dat de voorzetten of dieptepasses te snel of te hard aankwamen voor onze aanvallers ? Moet onze trainer daar meer op trainen ? Moeten het bestuur zoeken achter een spits type Colman of Oreye?
"Father,father..help us !!!

DAVILA
Bericht door DAVILA » 05 okt 2025, 15:27
Moet ge tegen een blok blijven proberen al voetballend tot goals te komen ?
Is het soms niet aangewezen anti voetbal te bestrijden met anti voetbal ?
Maw kick and rush ? Dan moet ge niet met stylisten spelen maar met mannen die de strijd aangaan in de grote backlijn.
Coaches zullen daar wel een gefundeerd antwoord op hebben maar ik geraak gefrustreerd door honderd keer opnieuw te proberen al breiend in de zone der waarheid te geraken en waarbij ik denk ‘ die mogen nog tot morgenvroeg spelen en nog geen goal scoren ‘ Men ziet dat tot op het hoogste niveau.
In de box moet die bal !!!
En dat balbezit ? Dat krijgt ge van die mannen gratis tot aan de zestien meter.
Voila ik heb mij hier geout als voetbalprimaat, het woord is nu aan de tiktak adepten 😉
eSKaa

Re: KSK Heist - KSK Tongeren 13/12/2025

Bericht door eSKaa »

Er moet voor mij niet elke week gewonnen worden met grote cijfers. Maar deze nog wel graag.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Tongeren verloor van de laatste vijf matchen er drie, speelde een keer gelijk en won een keer.
7-0 lijkt mij realistischer dan winnen met 1 goal verschil 😉
Londerzeel moet naar Wellen, tweede in tweede periode met 13p op 15
Bocholt heeft het normaal het gemakkelijkst: uit naar Berchem dat met een trainerswissel uitpakte en 3-4 ging winnen bij Berg en Dal waar het veel Dal en weinig Berg is. Tenslotte is er nog Antwerp-Boom.
Prognose:
We duiken 2026 in op de tweede plaats met 2 punten achterstand op Londerzeel !
Johan Gazon

Allee se...morgen is het zover !!! De clash tegen Tongeren.
Wij hebben er nog een eitje mee te pellen voor het1-0 verlies van Heist daar...slechte voetbal spelen en toch winnen was pijnlijk !
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Ze direct bij de strot pakken.
Die Ambiorixen moeten met een ei zitten na onze schietoefeningen van de laatste weken.
Ze geen moment de indruk laten krijgen dat ze iets kunnen meepakken !
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Bij Tongeren:

Geenen is geschorst. Van Bommel en La Mantia ontbreken met een blessure. Schrijvers, Vanharen en Rodigaro vervoegen de selectie.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Van Bommel scoorde 3 keer, Geenen 1 keer
Bangoura is hun topschutter met 4
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Wedstrijd gestaakt bij de rust bij een 0-0 stand wegens de mist.
Dit gebeurde bij meerdere matchen vooral in Limburg.
Al die matchen zouden moeten herspeeld worden.
Londerzeel is de winnaar van de speeldag door zelf te winnen op Wellen en zo de druk bij de achtervolgers te leggen.Als je hub punten verlies van de laatste speeldagen ontleed ( tegengoals. In blessuretijd na betwistbare fases) dan kan je niet anders dan concluderen dat ze een taaie klant zijn.
Tussen haakjes, ik voerde jaren terug op dit forum een strijd tegen wintervoetbal, men oogst wat men zaait, als ik wintersport wil zien trek ik wel naar de ijsbaan…
Johan Gazon

Zoals verwacht: Tongeren kruipt met iedereen achteraan en zet een blok. De bedoeling is dat ze de nul houden en misschien met de snelle spits een goaltje te kunnen maken. Zo hebben ze ons ook liggen gehad bij hun thuismatch tegen KSK Heist.
Het bleef maar 0-0 en we misten zelfs een penalty. En dan kwam de mist op en werd de match afgelast.
Wordt de match volledig terug gespeeld of de tweede helft ???
Niettemin als we die match kunnen winnen staan we goed in het klassement.
Schermafbeelding 2025-12-14 om 18.27.46.png
Schermafbeelding 2025-12-14 om 18.27.46.png (111.2 KiB) 682 keer bekeken
Als we de uitgestelde match winnen (dat we toch verwachten) staan we tweede in het klassement en 5 punten achter Londerzeel !!!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Hopelijk wordt die match zo snel mogelijk afgewerkt, het is psychisch veel beter met 5 ipv 8 punten achterstand de winterstop in te duiken. Ook,wat de stand in de tweede periode betreft, Hopelijk,wordt die match niet gepland na de winterstop.
Nu zaterdag ?
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Wezel-Turkse Rangers werd een kwartier voor het einde bij 2-1 gestaakt wegens de mist.
Volgens hun site moet de match volledig herspeeld worden.
Dit zou voor complicaties kunnen zorgen met vakantieplannen van spelers als die match(en) tijdens de winterstop zouden dienen gespeeld te worden.

Na de winterstop dan maar ?? 😕
Fons Heremans

Bericht door Fons Heremans »

Lees op RBFA dat stilgelegde match tegen Tongeren op zaterdag 3 januari om 20u zou zijn ?
Is het de ganse wedstrijd of alleen 2de helft ??

Vriendschappelijke wedstrijd in Dessel zal dan niet doorgaan vermoedelijk ?
Dabo
Beheerder

Re: KSK Heist - KSK Tongeren 03/01/2026

Bericht door Dabo »

Spelers van KSK Heist krijgen plots ‘leuk’ nieuwjaarscadeau: training op 1 januari

Hadden de spelers van KSK Heist plannen voor nieuwjaar? Een citytrip naar Parijs, skiën in Oostenrijk of misschien zelfs het strand van Copacabana? Alle mooie voornemens mogen meteen de prullenmand in. Op 1 januari zullen de spelers trainen. Een straftraining? Geenszins. Met dank aan de voetbalbond.

Even terug naar zaterdag 13 december. De thuismatch tegen Tongeren begon normaal, maar tijdens de rust kwam dichte mist opzetten. De scheidsrechter besloot om de match te stoppen. Terecht. Daar was iedereen het over eens. Bij Heist werden meteen vragen gesteeld over het vervolg. Normaal gezien zouden de spelers twee weken vrij hebben, maar er werd gevreesd dat de nieuwe datum in die ‘vrije’ periode zou komen te vallen. Die vrees werd quasi werkelijkheid: er zal gespeeld worden op 3 januari.

Gevolgen

Meteen mocht de planning van trainer Yves Van Borm de vuilbak in. “Het zou veel logischer geweest zijn, indien men de match dit weekend had laten spelen. Dan hadden we gewoon enkele dagen verder getraind en kon iedereen vanaf maandag op vakantie gaan. Bij de profliga zou men moord en brand schreeuwen, als er dergelijke zaken beslist worden. In het amateurvoetbal moet men dat blijkbaar slikken. Het gevolg is inderdaad dat wij op 1 januari moeten trainen en dat is niet leuk. Het is wat het is, het is een beslissing waar we geen vat op hebben. De match tegen Tongeren is nu eenmaal te belangrijk om ze minder goed voorbereid aan te pakken. Of de spelers dit leuk vonden? Natuurlijk niet. We hebben het een en ander herschikt, zodat de spelersgroep wel deze week wel vrij krijgt. We hervatten op vrijdag 26 december.”

Supporters

Vreest Yves Van Borm niet dat de supporters zo kort na nieuwjaar zullen kiezen voor familiebezoeken in plaats van het voetbal? “Ik hoop van niet, maar het zou uiteraard kunnen. Op dat vlak is het wat koffiedik kijken. Links en rechts verneem ik dat de fans morren, omdat ze opnieuw moeten betalen. Dat is nochtans een logische beslissing. Onze kosten lopen ook door. Of we na nieuwjaar met dezelfde spelersgroep zullen zitten? In principe wel. Er is vraag naar onze spelers, maar we willen deze kern bij elkaar houden.”

Bron: HLN
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Werkt imo allemaal nogal destabiliserend.
Het was beter geweest op 20/12 die match te herspelen.
Voor wie nagenoeg zeker is van zijn plaats valt trainen in de feest periode waarschijnlijk nog mee, voor de bankzitters of naast de wedstrijdkern vallenden iets minder.
En dat de makelaars onze talenten ontdekt hebben zal ook niet helpen.
Fons Heremans

Bericht door Fons Heremans »

Met de toch wel duidelijke ambitie van KSK Heist zou het voor mij onbegrijpelijk zijn dat zij die altijd spelen als ze fit zijn en ook zij die er telkens bijzijn denken onze club te verlaten.
Voor zij die eigenlijk niet of bijna niet in aanmerking komen is een ander verhaal. Maar wil vermoedelijk ook iets zeggen als ze er steeds naast vallen.
Plaats reactie