K.SK. Heist - Bocholter VV A 3-0

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
Dabo
Beheerder

K.SK. Heist - Bocholter VV A 3-0

Bericht door Dabo »

Na afgewezen klacht tegen Jong Antwerp weet KSK Heist wat het moet doen: “De focus ligt op zondag”

Zondag zal de competitie in tweede afdeling B een ‘normale’ afloop kennen. Of toch weer niet. Heist en SK Londerzeel zullen sportief bepalen wie kampioen wordt. Dat staat vast. De Heistenaren starten met één symbolisch punt voorsprong. De klacht die de club indiende tegen Jong Antwerp werd door de bond verworpen. Voorlopig?

Meer dramatiek kan een seizoenseinde nauwelijks kennen. Zondagavond stonden Heist en SK Londerzeel samen aan de leiding, al had Heist het voordeel van een beter doelsaldo. Toen raakte bekend dat de club een klacht had ingediend tegen Antwerp B omwille van het opstellen van Rein Van Helden. Als die klacht aanvaard werd, zou Heist maandag kampioen geweest zijn zonder te spelen. De bond verwierp de klacht, al valt aan Heistse kant te horen dat men zeker in beroep gaat.

Bocholt

Trainer Yves Van Borm legt meteen een duidelijke klemtoon. “De focus ligt op zondag. We weten wat er ons dan te doen staat: winnen thuis tegen Bocholt. We rekenen op de steun van de supporters. Een fantastisch seizoen moet dan een knappe apotheose kennen. Op Maarten Van Campenhout na is iedereen fit. Voor zo’n match speel je trouwens met een gebroken been. (lacht) Als het mislukt, zal ik SK Londerzeel sportief feliciteren. We mogen niet vergeten dat ook zij een geweldige campagne achter de rug hebben.”

Beroep

Logischerwijs komt Yves Van Borm terug op de beslissing van de disciplinaire commissie van de voetbalbond. “Ongeacht de uitslag van het kampioenschap, gaan we zeker in beroep. We voelen ons belachelijk gemaakt. De regels lijken me duidelijk. Een speler die twee derde van de competitie bij een A-ploeg speelt, kan niet aantreden bij een B-ploeg. Vooraf stond de naam van Rein Van Helden trouwens in het rood aangeduid op de computer. Dat betekent: niet spelen. Het feit dat Van Helden voor twee clubs uitkwam, heeft daar niets mee te maken. Een speler met een rode kaart achter zijn naam neemt een schorsing ook mee. De Pro League wordt langs alle kanten beschermd. Dat moet stoppen. We willen dat er rechtvaardigheid komt. Maar nogmaals, eerst willen we focussen op zondag.”

Bron: HLN
    Dabo
    Beheerder

Re: Zo 26 apr 15:00 - K.SK. Heist - Bocholter VV A

Bericht door Dabo »

“Promotie is erg belangrijk voor de verdere uitbouw van de club”: KSK Heist staat dicht bij onmiddellijke terugkeer naar eerste afdeling

Vergeet de ‘lidwoordenklacht’. KSK Heist moet zondag gewoon vol aan de bak om de titel in tweede afdeling te veroveren. Voor eigen volk winnen tegen Bocholt en blauw-wit keert na één seizoen meteen terug naar eerste afdeling.

“Uiteraard zit er veel spanning op de match van zondag”, zegt algemeen directeur Dennis Henderickx, die zich goed in zijn sas voelt in zijn nieuwe functie bij Heist. “Stress en geluk gaan voor een groot deel de match mee bepalen. We hebben een sterke ploeg, dat hebben we dit seizoen al ruimschoots bewezen. Naar de tegenstander kijken heeft dan ook geen zin, al hebben we zeker wel respect voor Bocholt. Het is net als wij een goed voetballende ploeg en daar mogen we niet blind voor zijn. Of die hele kwestie van die klacht op de spelersgroep gaat meespelen? Dat denk ik eerlijk gezegd niet. De spelers zijn maar met één ding bezig: de match van zondag winnen. Die klacht was een bestuursaangelegenheid en daar gaan we nu niet meer op terugkomen.”

Geen must

Met de titel zou Heist na één seizoen tweede afdeling meteen weer terugkeren naar de hoogste amateurreeks. Henderickx: “Of de promotie een must is voor ons? Dat ga ik zeker niet beweren. We gaan niet in een hoekje zitten kniezen, mocht het alsnog mislopen. Het zou wel een geschenk zijn voor de club. Heist heeft gewoon zijn plaats in eerste afdeling en het zou schitterend zijn als we onze plaats na één seizoen meteen weer kunnen innemen. Als je ziet op welk niveau onze jeugdwerking staat en als je weet met welke andere ambitieuze projecten ze hier nog bezig zijn, dan is het duidelijk dat die stap naar eerste afdeling gewenst is.”

Voor Henderickx zelf zou de promotie meteen ook een ideale start zijn van zijn periode als directeur. “Ik ben hier gekomen om de club verder uit te bouwen in al zijn facetten, waardoor we inderdaad ook durven uit te spreken dat we op termijn zelfs de stap richting 1B willen zetten. Daarvoor moet er hier nog veel gebeuren, maar ten eerste schrikt ons dat niet af en ten tweede: dat moet ook niet op twee jaar gebeuren. Deze eerste stap, waar we nu zo dicht bij staan, zou de termijn wel kunnen verkorten. Ook op sportief vlak, en dan heb ik het over het uitbouwen van de kern, zou een promotie erg belangrijk kunnen zijn. We zijn in onderhandeling met enkele spelers en van sommigen hebben we hun woord, maar het resultaat van zondag speelt daar wel een rol in.”

Van Borm blijft

Met de spelers is Heist dus volop in onderhandeling, maar hoe zit het met de coach? De club liet nog niet eerder weten langer door te gaan met Yves Van Borm, maar Henderickx schenkt nu klare wijn. “Het is op dat vlak heel duidelijk. Yves Van Borm heeft hier een contract van onbepaalde duur en heeft dit jaar zeker bewezen dat hij voor Heist de juiste man op de juiste plaats is. Het verlies van Maarten Van Campenhout was voor deze groep zeker een aderlating, maar wij gaan hem in zijn revalidatie zo goed mogelijk proberen te begeleiden en te steunen, zodat we Maarten aan boord kunnen houden. Voor het overige is het vingers kruisen voor zondag. Alles is klaar voor een feest, maar daar spreek ik liever niet te veel over vooraf. We moeten het eerst sportief afmaken en pas dan kunnen we feesten.”

Bron: HNB
    DAVILA

Re: Zo 26 apr 15:00 - K.SK. Heist - Bocholter VV A

Bericht door DAVILA »

Kampioen !
    Uitslag 3-0
    Rust 0-0
    Na enkele minuten in de tweede helft 2-0 goals Devolder en Owusu
    Jannes 3-0
    Dabo
    Beheerder

Re: K.SK. Heist - Bocholter VV A 3-0

Bericht door Dabo »

KSK Heist is kampioen en promoveert na één jaar weer naar eerste afdeling

Het voetbalseizoen in tweede afdeling B is tot de allerlaatste match een thriller gebleven. Tijdens de rust ging de titel nog naar Londerzeel, maar in de tweede helft zette KSK Heist een scheve situatie helemaal recht. Een 3-0-zege tegen Bocholt volstond voor de titel. Eén jaar na de degradatie keren de Heistenaren terug naar de hoogste amateurreeks.

Heist begon aan de slotspeeldag met één virtueel punt voorsprong op concurrent Londerzeel. Onvoldoende om zekerheid te hebben. De ploeg begon dan ook furieus aan het duel tegen Bocholt. In de eerste minuten waren er meteen drie kansen. Een goal van Owusu werd afgekeurd wegens buitenspel. Gaandeweg voelden de fans de nervositeit toenemen, zeker toen Londerzeel in Nijlen op voorsprong kwam. De thuisploeg bleef domineren, maar het verlossende doelpunt bleef voor de rust uit. Twee goals in evenveel minuten na de rust zorgden voor gemoedsrust. De champagne mocht ontkurkt worden.

Jasper Goossens bevestigt dat de nervositeit toch wel toenam. “Er kwam inderdaad toch wat stress in de rangen. We kregen voor de rust de nodige kansen, maar de bevrijdende treffer bleef uit. Intussen kenden we ook het resultaat van Londerzeel. Vooraf hadden we gezegd dat een 0-0-ruststand geen reden tot paniek mocht zijn, maar de realiteit was anders. Paniek was er niet, maar we hadden toch zoiets van: ‘het moet niet te lang meer duren’. Achteraf kan je de vraag stellen of Heist vorig jaar wel moest degraderen. Wellicht niet. Anderzijds vind ik het ook niet zo erg. Dit kampioenenfeest mogen meemaken, maakt alles goed.”

Keerpunt in januari

De voorbije maanden ontpopte Scott Bitsindou zich tot één van de sterkhouders in de defensie. Ook tegen Bocholt zorgde hij ervoor dat zijn ploeg nauwelijks kansen weggaf. “In de eerste helft van het seizoen leek Londerzeel onoverwinnelijk. Wij moesten zoeken naar ons spel. Voor mij kwam het keerpunt er in januari toen we naderden tot op drie punten. We hadden immers nog een thuismatch tegen Londerzeel in het vooruitzicht. Wist je dat, ondanks al mijn ervaring, dit de eerste keer is dat ik kampioen speel? Laat me dus genieten van dit moment.”

Heist: Van Aerschot, El Banouhi (34’ Dierickx), Zoete, Bitsindou, Reuten (75’ Maho), Goossens, Devolder (82’ Lambo), Schodts, Heyselberghs, Jannes, Owusu.

Bocholter: Daniels, Lenaerts, Peeters, Neyens (70’ Carvalhoalleoni), Baerts, Noviello (57’ Casio), Bollen (63’ Landuyt), Joosten, Soferis, Dirkx, Al Houss.

Doelpunten: 50’ Devolder (1-0), 52’ Owusu (2-0), 81 Jannes (3-0).
    Geel: Baerts, Joosten, Reuten.

-----------------------------------------

KIJK. Eén jaar na degradatie viert KSK Heist opnieuw promotie: “Zoiets maak je hier niet veel mee”

Wat een ontlading. Na één jaartje in de 2de afdeling promoveert KSK Heist opnieuw naar eerste nationale. Supporters liepen het veld op, de champagne werd ontkurkt en de jongsten gingen meteen op zoek naar handtekeningen. Heist-op-den-Berg maakt zich op voor een feestnacht.
    Een overwinning en drie punten. Dat was het doel. Bij winst tegen Bocholter vanmiddag werd KSK Heist kampioen. De supporters waren op post, de sfeer zat erin. Maar het was wachten tot minuut vijftig en het doelpunt van Athan Devolder vooraleer de thuissupporters voor het eerst konden juichen.

Wanneer amper twee minuten later de 2-0 viel, was het hek helemaal van de dam. De harde kern van KSK Heist zette een lied in en scandeerde luidkeels: “Kampioenen”. De ploeg uit Heist-op-den-Berg was nu helemaal op weg naar promotie. Bocholter bood nog maar weinig weerwerk.

Veldbestorming

Bij de 3-0, op acht minuten van het einde, werden de eerste plannen gesmeed voor een veldbestorming. De gezangen werden luider en het aftellen naar het laatste fluitsignaal begon. “Everywhere we go, people want to know, where we from...” Wel, na vandaag zullen ze die vraag niet meer moeten stellen.

Tot ver buiten het stadion was de vreugde te horen na de negentigste minuut. De plannen van een veldbestorming werden werkelijkheid. Jong of oud... Iedereen liep op het veld voor een handtekening, een knuffel of een selfie met hun held. Sommige supporters verzamelden liever collectoritems.

Mooiste moment

Zo werden er meerdere jongeren gespot met sokken en zelfs scheenbeschermers van hun lievelingsspeler. “Het is een ongelofelijk moment. Zoiets maak je hier niet te vaak mee”, vertelt supporter Chris (68). Speciaal voor de gelegenheid had hij voetbalshirt van KSK Heist aangetrokken en schminkte zijn gezicht met blauw-witte strepen.

Maar Chris had ook een bijzondere sjaal aan. “Een uit 2009... De laatste keer dat we kampioen werden en naar tweede klasse promoveerden”, aldus Chris. Al sinds 1968 komt hij kijken. Deze titel plaatst hij meteen bij een van de mooiste momenten uit zijn supportercarrière. “Behalve dan de overwinning op de Bosuil in tweede klasse.”

Feestnacht

Samen met zijn schoonbroer Rudy (65) en kameraad Maurice (68) vormen de drie een echte harde kern op zich. “Als we kunnen, komen we zeker kijken”, zegt Maurice. “Momenteel ben ik voor 99 procent content. Doe er nog een pintje bij en misschien is het dan 100 procent (lacht).”

Na de veldbestorming en de eerste feestvreugde volgde een klein rustmoment. Nadien barste het feest opnieiuw los. “De spelers kregen een kampioenen t-shirt en werden gehuldigd. Daarna mocht de DJ eraan beginnen”, vertelt Roel Grant van KSK Heist. “Het mag duidelijk zijn: Heist maakt zich op voor een feestnacht.”

Teruggekeerd

Maar dan nog iets het nog niet voorbij. Binnen twee weken staat er nog een groot kampioenenbal gepland. Sportief is de overwinning en de promotie naar eerste nationale ook een pluspunt en vooral belangrijk. “Zeker na zo’n fantastisch seizoen. Dat maakt ons een verdiende kampioen”, gaat Grant verder.

Na vorig jaar was het plan van KSK Heist om snel terug terug te keren. “Het was niet evident, maar het is toch gelukt”, klinkt het nog. Een nieuw seizoen, een nieuwe promotie, van eerste nationale naar 1B (de tweede klasse), is nog niet aan de orde: “Laat ons nu eerst onze plaats innemen op het hoogste amateurniveau dat er is.”

--------------------------------------

Spelers van KSK Heist promoveren naar eerste afdeling: “Dit kampioenschap hebben we echt verdiend”

Een lange en spannende titelstrijd in tweede afdeling B kende dit weekend haar ontknoping. KSK Heist werd na een 3-0-zege tegen Bocholt kampioen voor Londerzeel en Jong Antwerp. De spelersgroep is unaniem: de titel komt hen toe. Enkele smaakmakers blikken terug op een bewogen kampioenschap.

De Londerzelenaar: Sebastien Zoete

Als inwoner van de gemeente was Sebastien Zoete de enige Londerzelenaar die mocht vieren in Heist-op-den-Berg. “Ik doe mijn hoed af voor datgene wat achtervolger SK Londerzeel heeft gepresteerd en dat meen ik. In de eerste matchen moesten we nog wat zoeken. Het kantelmoment was onze tweede helft in de bekermatch tegen La Louvière. We ontdekten toen dat we als ploeg konden voetballen. Wie ons daarna dit seizoen zag spelen, zal zich misschien de vraag gesteld hebben waarom we vorig jaar moesten degraderen. Misschien was het niet nodig, misschien bracht het een nieuwe schwung in de club. De titelviering heeft alleszins wel deugd gedaan.”

De topschutter: Kelvin Owusu

Met 19 doelpunten werd Kelvin Owusu topschutter bij KSK Heist. “Ik had er graag 20 gemaakt, maar kan leven met eentje minder. We hadden de beste aanval van de reeks en dat is een collectieve prestatie. Uiteraard ben ik tevreden over mijn seizoen. Twaalf maanden geleden speelde ik nog met Berchem Sport nog onderdaan. De coach gaf me de voorbije maanden veel vertrouwen en dat heeft gerendeerd. Ik ben tevreden over mijn campagne en zal dus met plezier bij de club blijven.”

De pechvogel: Maarten Van Campenhout

Maarten Van Campenhout moest de titelmatch tegen Bocholt noodgedwongen vanuit de tribune meemaken. De middenvelder had nochtans een heel belangrijk aandeel in de triomfen van zijn club, maar enkele weken geleden oordeelde een zware kruisbandblessure daar anders over. “Ik had me deze viering inderdaad anders voorgesteld. Natuurlijk stond ik liever op het veld, maar ik heb toch genoten. Met dertien doelpunten is dit toch ook mijn titel. Het feest inspireert me alleszins om verder te werken aan mijn comeback.”

De kapitein: Fré Van Aerschot

Met amper 28 tegendoelpunten was Fré van Aerschot één van de minst gepasseerde doelmannen in de reeks. “Er waren weinig minpuntjes. Akkoord, onze start was aarzelend, maar nadien hebben we een sterke reeks neergezet. In de slotmatch tegen Bocholt was er wat stress, omdat de bevrijdende treffer wat langer uitbleef dan gewoonlijk. Het waren incidentele minnetjes. Dit kampioenschap hebben we echt verdiend. Het klopt dat de bekermatch tegen La Louvière het keerpunt. Toen hebben we de knop definitief omgedraaid.

---------------------

KSK Heist is kampioen na 3-0-zege tegen Bocholt: “Niet evident om na een jaar al terug te keren naar Eerste Afdeling”

K.SK Heist heeft de klus die dit weekend werd voorgeschoteld zorgvuldig en met succes geklaard. Winst tegen Bocholt was een must, zeker toen uit Nijlen de berichten binnensijpelden dat Londerzeel daar bij de rust met 1-3 aan de leiding stond. Heist klaarde de klus in een swingende tweede helft. Het was gelegenheidsspits Athan Devolder die vroeg in de tweede helft de ban brak.

We zagen voor rust vooral een gestresseerde thuisploeg, ook al had het na een minuut prijs kunnen zijn, toen de snelle Matt Jannes vanop rechts een scherpe voorzet verstuurde voor doel, maar niemand stond op de juiste plaats om binnen te tikken. Toen een minuut later hetzelfde gebeurde bij een voorzet van Owusu vanop links, werd het duidelijk dat Heist vooral geduldig zou moeten zijn deze namiddag.

Een poging van binnen de kleine backlijn van Devolder werd nog vanop de lijn gered en van Bocholtzijde noteerden we enkel een vrije trap die huizenhoog over het doel van Van Aerschot verdween. Het resultaat was een 0-0-ruststand na een matige eerste helft.

Na de pauze wou de thuisploeg opnieuw de koe bij de horens vatten en deze keer resulteerde dat in de 1-0 dankzij Athan Devolder, die een schot van Jasper Goossens in doel devieerde. De ban was nu letterlijk gebroken, want 3 minuten later schoot Kelvin Owusu raak na een assist van alweer Goossens. Heist knutselde nu aanval na aanval in elkaar en het was uiteindelijk een sterk spelende Matt Jannes die tien minuten voor tijd een mooie actie van de ingevallen Keano Maho in doel verwerkte.

Veel euforie

Tijd om de flessen boven te halen. De buit was binnen en daar hoorde veel euforie bij. “Terugkeren na een jaar is niet zo evident als het lijkt”, concludeerde doelman Fré Van Aerschot, die aan zijn tiende jaar in Heist bezig is. “Ik vind dat we de verdiende kampioen zijn, omdat we de meest dominante ploeg waren en we steeds voor aanvallend voetbal kozen. Toch ook chapeau aan Londerzeel, die ons hebben laten strijden tot de laatste minuut. We zijn blij dat we opnieuw in Eerste Afdeling gaan aantreden”, zegt Van Aerschot.

Athan Devolder was met zijn doelpunt erg belangrijk. Hij bezette de positie van spits, wat eigenlijk wat tegen zijn natuur is, maar werkte hard en werd daar dus voor beloond. “Ik ben blij dat ik met mijn doelpunt de match heb kunnen openbreken. Hoe langer die eerste goal uitblijft in zo’n matchen, hoe linker het wordt. Ik ben blij dat ik mijn steentje heb kunnen bijdragen aan de promotie, maar het avontuur in eerste zal zonder mij zijn, want ik verkas met toch wat pijn in het hart naar Lebbeke.

Bemoedigende video

Tot slot laten we uiteraard ook de architect van dit succes aan het woord. “Zo’n wedstrijden zijn anders dan alle andere matchen doorheen het jaar”, wist coach Yves Van Borm. “Gelukkig heb ik al wat ervaring met zulke situaties. Ik stond met andere clubs al eerder voor dit vuurtje. Deze week hebben we de nadruk gelegd op veel fun op training om de jongens de kopjes te doen leegmaken en ze niet met te veel extra stress op te zadelen. Ook lieten we voor de match een videoboodschap op de groep los, waarbij vele bekenden van hen de groep moed inspraken. Ik ben blij dat het gelukt is. Ook voor mij was dit een stresserend seizoen, omdat we van bij het begin onze doelstelling niet hebben weggestoken. Als dat dan lukt, mag de stress eraf en mag er worden gefeest”, zegt Van Borm.

DAVILA

Bericht door DAVILA »

Gisteren pure propaganda voor zondag namiddag voetbal onder zomerse omstandigheden 😉
    Of gaat er iemand beweren dat zo’n match meer publiek,meer verteer, meer ambiance brengt op een winterse avond ?
    Bovendien hebben we door de energie besparing de straat van Hormuz niet meer nodig !
    Sorry maar ik kon het niet laten 😉
    scheirske

Bericht door scheirske »

Proficiat mannen...
    Ge moet het maar doen.
    Direct terug promoveren na de degradatie van vorig seizoen.
    Tis weinig ploegen gegeven.
    Dabo
    Beheerder

Bericht door Dabo »

RAPPORT KSK HEIST. Yves Van Borm wilde kampioen spelen, en met dank aan een paar sterke nieuwkomers is het hem gelukt

Na een zege tegen Bocholt op de laatste speeldag werd KSK Heist kampioen in tweede afdeling VV B. Daarmee is het vooropgestelde doel behaald en kunnen we van een geslaagd seizoen spreken. Onze clubwatcher Bart Devaere overschouwt het seizoen, analyseert wat er goed en fout liep en kijkt hoe het nu verder moet.

Transfers: weinig of geen ontgoochelingen

Nadat een groot deel van de kern het schip verliet na de degradatie van vorig seizoen, moest Heist stevig aan de bak op de transfermarkt. Met Junior Lambo, Soufiane El Banouchi, Athan Devolder, Kelvin Owusu, Maarten Van Campenhout en Gilles Schodts werden een aantal jongens in huis gehaald die bewezen dat ze een schot in de roos waren. Owusu was belangrijk voor een aantal beslissende goals, maar de aanwinst van het seizoen was toch Maarten Van Campenhout, al moest hij het seizoenseinde missen door een kruisbandletsel. Het is maar te hopen voor Heist dat ze Van Campenhout – zelfs met zijn blessure – aan boord kunnen houden.

Trainer: Yves Van Borm is de juiste man op de juiste plaats

Coach Yves Van Borm heeft van bij het begin van het seizoen de ambities niet onder stoelen of banken gestoken: kampioen spelen was altijd het doel. Hij beschikte over een sterke groep, maar dan nog moet je er als coach mee kunnen werken. Van Borm leerde zijn jongens hoe ze met de druk moesten omgaan. Dat bewees hij nogmaals in de kampioenenmatch tegen Bocholt. Maar ook toen het in het begin van het seizoen minder liep – Heist stond na negen speeldagen op de achtste plaats –, bewaarde de coach de rust. Van Borm loodste zijn ploeg naar een uitmuntende prestatie in de Beker van België tegen La Louvière, waarna er een ongeziene reeks volgde die Heist naar de top van de rangschikking katapulteerde. Deze titel is meer dan een beetje te danken aan Yves Van Borm.

Grootste ontgoocheling: de maand oktober

In de maand oktober pakte Heist slechts vier punten uit vier wedstrijden. Op Tongeren en thuis tegen Young Reds werd verloren. Het verlies tegen de jonkies van Antwerp was trouwens de enige thuisnederlaag van het seizoen voor Heist. En dan was er ook nog het gelijkspel op eigen bodem tegen degradant Berchem. Heist stond aan het einde van de maand op de achtste plaats. Uiteindelijk is het er nog in geslaagd om helemaal naar de top te klimmen, maar als het seizoensbegin beter was, had de titelrace niet zo spannend moeten zijn.

Grootste lichtpunt: straffe zegereeks

Met SK Londerzeel dat zijn eerste twaalf wedstrijden van de competitie won, had Heist een mooi voorbeeld om zich aan te spiegelen na het oktoberdipje. De troepen van Yves Van Borm gingen winnen bij Rotselaar en daarna regen de zeges zich aan elkaar. De reeks van de titelconcurrent overtreffen lukte niet, want het gelijkspel bij Wellen maakte een einde aan een reeks van tien opeenvolgende zeges. Toch stond Heist plots aan de leiding, en dat gaf het niet meer uit handen.

Wat in het tussenseizoen?

De staf van Heist moet beseffen dat deze kwalitatief sterke groep toch nog wat versterking nodig heeft om in eerste afdeling mee te draaien. Zo zou de ploeg nog een echte centrumspits kunnen gebruiken. Daarnaast moet Heist zijn sterkhouders van dit seizoen aan boord zien te houden. In die zin gaven Fre Van Aerschot, Jasper Goossens, Sebastien Zoete en Matt Jannes al een goede aanzet. Ook Kelvin Owusu zou blijven. Nu Heist zeker is van zijn plaats in eerste afdeling, zouden er eerstdaags nog wat versterkingen aangekondigd worden.

Dabo
    Beheerder

Bericht door Dabo »

Yves Van Borm promoveert met KSK Heist: “De club moet opnieuw een stabiele factor in eerste worden”

De teerlingen zijn geworpen. Na een bloedstollende competitie speelde KSK Heist kampioen in tweede afdeling B. Met dank aan een beter doelsaldo! Yves Van Borm (58) is de architect achter het succes. Hoe heeft hij de voorbije maanden beleefd en hoe kijkt hij naar de verdere toekomst?

Het siert Yves Van Borm dat hij nooit verstoppertje heeft gespeeld. Vanaf dag één sprak hij duidelijke ambities uit. “Nog voor het seizoen stelde ik reeds dat Heist slechts één doel had: kampioen spelen. We staken onze nek uit. Als je dan dat doel haalt, is dat dubbel zo plezant. Alle lof trouwens voor Londerzeel. Zij legden een geweldig parcours af en ik zal voor hen supporteren tijdens hun eindronde. De basis van onze titel legden we in de tweede periode. Toen begonnen we aan de achterstand op Londerzeel te knabbelen. Wanneer ik in een goede afloop echt begon te geloven? Toen we begin februari op gelijke hoogte kwamen van onze concurrent.”

Nadeel of toch een voordeel?

De vraag kan gesteld worden of de degradatie van Heist noodzakelijk was. Yves Van Borm nuanceert. “Als je na de heenronde laatste staat met zeven punten, kan het niet anders dan dat je degradeert. Op basis van de terugronde stonden we wel op de zevende plaats. Het kan misschien raar klinken, maar nu we dit scenario kennen, ben ik blij dat we degradeerden. We hebben geleerd uit onze fouten en komen sterker uit dit verhaal. De club moet opnieuw een stabiele factor in eerste worden, de basis is er nu. De ploeg heeft niet veel nodig. Een echte spits, want eigenlijk hadden we op die positie niemand. Twee of drie kwaliteitsvolle transfers volstaan om een goed figuur te slaan in eerste afdeling.”

Toekomst

Het lijkt nogal logisch dat een succesvolle coach aan het roer blijft van een winnend team. Yves Van Borm wijst erop dat hij een contract in Heist heeft van onbepaalde duur. “In principe is zo een contract steeds opzegbaar. We hebben de voorbije maanden nog niet gesproken over de toekomst, omdat de focus op deze campagne lag. Eerstdaags zitten we wel aan tafel. Ik heb bij al mijn clubs steeds minstens drie jaar gewerkt. Wat mij betreft, is dat ook nu de intentie.”

DAVILA

Bericht door DAVILA »

Volgens de site van voetbalexpress spelen Heist en Mandel onderling
    een match om de algemene kampioen tweede nationale aan te duiden.
    Waar gespeeld wordt gebeurt door lot trekking.

Klopt dit ?

In het verleden werden zulke matchen dikwijls gecancelled omwille van het sop de kool niet waard…
    Leocannaerts

Bericht door Leocannaerts »

Geen titelmatch kampioenen 2b. Info van GC Bert vHoof
    Plaats reactie