BEKER VAN VLAANDEREN

Alles over de wedstrijden van Ksk Heist.
Plaats reactie
DAVILA
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door DAVILA »

NIEUW VANAF JULI 2026 - "DE BEKER VAN VLAANDEREN" - ZOMER 2026

"Voetbal Vlaanderen" en de "Vlaamse Amateurclubs van de Hogere Afdelingen" (VACHA) lanceren vanaf het seizoen 2026-2027 een nieuwe bekercompetitie voor de vijf Vlaamse hogere amateurreeksen, de 1e, 2e en 3e afdeling, in totaal dus 80 clubs.
Dat is de "Beker van Vlaanderen" waarbij het format gebaseerd is op het vernieuwde en succesvolle Champions League-model.

Op de fb-pagina van Voetbal Vlaanderen (c), waaruit we deze informatie halen, werden al een aantal geplande zaken bekendgemaakt. Tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van VACHA op maandag 12 januari 2026 wordt het volledige format concreet en in detail voorgesteld. We zetten alles even op een rijtje.

1. In de groepsfase van de "Beker van Vlaanderen" zijn er 4 poules van telkens 20 clubs. Elke ploeg speelt twee thuis- en twee uitwedstrijden. De datums van de 4 speeldagen zijn zaterdag 25 juli, woensdag 29 juli, woensdag 5 augustus en woensdag 12 augustus.
2. De loting wordt geografisch geleid, waardoor verre verplaatsingen tot een minimum worden beperkt.
3. Na de vier speeldagen gaat de top 4 van elke poule door naar de knockoutfase.
4. In die knockoutfase nemen de beste 16 clubs het tegen elkaar op, te beginnen met de 8e finales (vanaf woensdag 19 augustus), gevolgd door de kwartfinales, de halve finales en de finale (waarvan de datums nog niet gekend zijn).
5. Alle wedstrijden in de knockoutfase worden gespeeld met rechtstreekse uitschakeling.
(bron: facebookpagina Voetbal Vlaanderen)

BRON: voetbalexpress

Late aprilvis of iets over het hoofd gezien ?
DAVILA
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door DAVILA »

Eindelijk,zomervoetbal !
DAVILA
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door DAVILA »

Aangepaste abonnementen invoeren ?
Bv
Basic (competitie)
Light (competitie en Crocky Cup en BVV)
Die Hard (alle thuismatchen eerste elftal)

Zot idee ?

Zet de boekhouding eens aan het werk 😉
DAVILA
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door DAVILA »

De vier reeksen van 20 ploegen vallen grosso modo samen met de provincies:
- reeks Oost en West Vlaavndereb
- reeks Antwerpen
-:reeks Limburg
-;reeks Vlaams Brabant

Dn Waalse clubs spelen de beker van Wallonië en mogelijk spelen de winnaars van beide landsdelen onderling een finale

Bron: HNB online
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3374
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 21 mei 2026, 16:08 Aangepaste abonnementen invoeren ?
Bv
Basic (competitie)
Light (competitie en Crocky Cup en BVV)
Die Hard (alle thuismatchen eerste elftal)

Zot idee ?

Zet de boekhouding eens aan het werk 😉
Bekerwedstrijden zijn bij mijn weten steeds met gedeelde inkomsten met de tegenstander. Daarom tellen abbonementen niet in de beker. Zal hier wel hetzelfde zijn.
DAVILA
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door DAVILA »

Is inderdaad mogelijk
Anderzijds is een geleide loting, elke ploeg speelt 2 thuiswedstrijden, in de BvB is dat anders,
Je kan daar de eerste 5 matchen uit spelen en toch in de zesde ronde staan
Waait and see
Hermans
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 sep 2017, 21:09

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door Hermans »

Wedstrijden zijn bekend
Zondag 26/07/26 houtvenne-ksk heist 15uur
Woensdag 29/07/26 ksk heist-geel 20uur
Woensdag 5/08/26 lyra lierse-ksk heist 20uur
Woensdag 12/08/26 KSK heist-Dessel 20uur
DAVILA
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door DAVILA »

Aantrekkelijke affiche
eSKaa
Berichten: 1519
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door eSKaa »

Deze wedstrijden vervangen de klassieke oefenwedstrijden voor een stuk. Matchen met een zekere inzet, kan ik mee leven. Maar na deze matchen gaat het verder natuurlijk. We spelen nog steeds in de amateurreeksen, dus eens benieuwd hoe deze matchen nog in de kalender gepast worden (waarschijnlijk op de dagen dat er beker van België gespeeld wordt).
Op den duur ga je toch verre verplaatsingen moeten maken. Laat dat dan niet op een weekdag zijn.

Ik ben geen liefhebber van extra wedstrijden. Er was dit jaar al amper ruimte voor sneeuwmatchen in te halen.
DAVILA
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: BEKER VAN VLAANDEREN

Bericht door DAVILA »

Sneeuw ?
Voetbal is toch een wintersport ?
Liever matchen met inzet , desnoods gedeeltelijk met ‘invallers’ dan die oervervelende oefenmatchen waarin 25 spelers opdraven.
Trouwens matchen zijn de beste training.
Plaats reactie