SK Heist verzekert zich van galamatch tegen KV Kortrijk na winst tegen Tongeren: “En toch hebben we met ons overwicht nog altijd te weinig
gedaan”
“De slag der zwanen”, zoals ze in Heist vooraf werd genoemd omdat beide ploegen een zwaan in hun logo hebben, was een duel met inzet. In de volgende ronde een ploeg uit de Jupiler Pro League over de vloer krijgen, daar doe je het toch altijd voor in deze bekercompetitie. Voor Heist-coach Yves Van Borm is dit overigens elk jaar een van zijn hoofddoelen.
Heist begon met veel druk naar voor aan de match en dat zorgde ervoor dat Tongeren werd veroordeeld tot het hanteren van de lange bal. “Tot aan het halfuur hebben we zeker en vast te weinig gedaan met ons overwicht”, pikt doelpuntenmaker Matt Jannes in. “Na een hoekschop voor hun kwam de bal bij Louange Muhire die me mooi diep stuurde. Ik kwam 1 op 1 met hun doelman en kon de eerste goal binnenschieten. Daarna trokken we het gaspedaal wat terug wat eigenlijk niet nodig was.”
Gelukkig bestuur
“In de tweede helft hebben we dan onze overmacht opnieuw aangepakt en kregen we tal van kansen waar we veel te weinig hebben uitgehaald. Omdat zij na de 1-0-ruststand moesten komen kwam er voor ons meer ruimte en dat leverde tal van kansen op waar we slechts eentje van benut hebben via Louange Muhire. Tot overmaat van ramp wisten zij ook nog een tiental minuten voor tijd tegen te scoren, waardoor we het ons de laatste tien minuten nog best lastig hebben gemaakt. Maar we doorstonden de lichte druk en wisten ons te plaatsen, dat was het bijzonderste. Die mooie match tegen Kortrijk is nu binnen. Dat betekent dat ook de mensen van het bestuur er erg gelukkig rondliepen zaterdagavond”, aldus nog Jannes, die al aan zijn zesde seizoen bij Heist begint.
Tevreden Tongeren-coach
Coach Silvio Giovannelli van Tongeren was best wel fier op de prestatie van zijn team. “Ik vind dat wij naar Heist zijn gekomen om mee te voetballen, wat niet altijd evident is tegen een sterke ploeg die zoveel druk zet. We hadden gehoopt met 0-0 de rust in te gaan, maar dat is ons niet gelukt. Daardoor zijn we in de tweede helft ook met wat meer risico in ons spel zijn gaan voetballen wat uiteraard mogelijkheden creëerde voor hen. Wanneer dan de wissels eraan kwamen zie je dat zij niet aan kwaliteiten moeten inboeten terwijl ik jongens van 2007 en 2008 moest inbrengen.”
“Toch was ik aangenaam verrast dat we na de 2-0 nog de energie vonden om tegen te scoren. Een mooi doelpunt overigens van Lukas Vanharen, een van die jongens van 2008. Daarna weet je dat er nog wat holderdebolder voetbal komt om die gelijkmaker nog te lukken, maar Van Aerschot heeft eigenlijk geen echte redding meer moeten verrichten. Al bij al dus uiteraard een verdiende kwalificatie van Heist, maar ik neem voor mijn team toch ook wel veel positieve zaken mee uit deze match”, besloot Giovannelli.
Bron: HNB
Beker van België (Croky Cup) 2026-2027
Re: Beker van België (Croky Cup) 2026-2027
ik denk dat Aaron al langer bij de ploeg is hé!!
Onze coach heeft wat trainingen en matchen gemist.
Hij zat met zijn gedachten al in Knokke
Hij zat met zijn gedachten al in Knokke
KSK Heist – KV Kortrijk
Zaterdag 26 september
Aftrap om 20.00 uur
Zaterdag 26 september
Aftrap om 20.00 uur