Ksk heist - FC Brussels 0-2

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3008
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Afbeelding

Bron: GVA

-------------------------------

Aanvoerder Roel Grant gelooft ook na Heistse nederlaag in degradatieduel tegen Brussels in de redding

Roel Grant: ‘We geven niet op'


Heist zit in de hoek waar de klappen vallen. Met een gewijzigd elftal gaf het tegen Brussels één helft een goede indruk, maar een rode kaart voor Kurt Van Dooren strooide roet in het eten. Brussels profiteerde van zijn numeriek overwicht.

Trainer Cis Bosschaerts wijzigde voor de levensbelangrijke wedstrijd tegen Brussels ten opzichte van vorige week zijn ploeg op vier plaatsen.

Raphaël Thys debuteerde onder de lat. Yusuf Özcan en Yannick Rymenants waren voldoende hersteld om in de strijd te worden geworpen en Glenn Neven werd weer opgevist.

In die nieuwe versie deed Heist het verre van slecht. De uitsluiting van centraal verdediger Kurt Van Dooren na een tweede gele kaart, kort na de pauze, stak evenwel stokken in de wielen.

Een tegengoal sneed de adem af, ook al kreeg Simon Vermeiren na de 0-1 een unieke kans om gelijk te maken.

Trainer Cis Bosschaerts bracht daarop met Siegerd Degeling, Bram Criel en Jorn Rijmenams vers bloed in. Met tien tegen elf trachtte Heist druk te zetten. Ei zo na leverde dat resultaat op.

Een kopbal van Bart Webers viel op de dwarslat. Het was het laatste wapenfeit, want een tweede Brussels doelpunt betekende de genadestoot. De ontgoocheling in het Heistse kamp was groot.

In de kleedkamer was het achteraf muisstil, vooral omdat Brussels nu vier punten op Heist uitloopt.

Bart Webers

Een aangeslagen aanvoerder Roel Grant reageerde somber.

‘Wat wil je dat ik zeg', zuchtte hij. ‘We begonnen vol overtuiging en met goeie moed aan de wedstrijd. We dwongen meteen mooie kansen af en verdienden na een helft met 1-0 te leiden.'

‘De uitsluiting van Van Dooren deed ons de das om', vervolgde de Heistse advocaat. ‘Door die beslissing werden we tot tien man herleid. Dat vergemakkelijkte onze taak niet.'

Toch vocht SK Heist nog fel terug.

‘We dwongen nog kansen af, maar opnieuw hadden we pech. Bart Webers trof de lat', aldus Grant.

Heist ziet na deze nederlaag Brussels vier punten uitlopen.

‘Toch mogen we het nog niet opgeven', aldus de Heistse kapitein. ‘Er volgen nog achttien wedstrijden. Daar moeten we de helft van proberen te winnen. Dat kan. We zijn tot nu maar één keer weggespeeld. We moeten in het slechtste geval op de derde laatste plaats mikken.'

Bron: http://www.sportwereld.be
Sexy Drikke Mil
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2012, 11:36

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door Sexy Drikke Mil »

Voor het eerst sinds enorm lang nog eens gaan kijken en buiten de 2 (fenomenaal getrapte!!) corners in de eerste minuten weinig positiefs te melden.

Gebrek aan zuiver voetballende kwaliteiten lijkt me duidelijk en had ik me ook aan verwacht. Maar als dan bij een 0-1 stand toch eens rustig een breedtepas gegeven worden in de hoop eindelijk eens iets op te bouwen, hoor ik de supporters roepen: "stampt dieje bal toch naar voor!". :shock:
Verliezen is 1 ding, maar niks voetbal vertonen vind ik van het goeie te veel. En ik weet ook dat ze voetballend zwakker zijn dan de tegenstanders, dan wilt het nog ni zeggen dat ge het niet kunt proberen. Met dit lange-ballen en holderdebolder voetbal hebben ze mij, vrees ik, alleen maar overtuigd om weer een heel lange tijd niet meer te komen zien. Ook enkele heist-supporters hebben daartoe geholpen trouwens, want daar werd iets gezegd ze :o :D

En voordat er gezegd wordt: "dan zijt ge gene echte supporter", ik ben een liefhebber van het voetbal die heel hard hoopt dat heist wint en goed speelt maar idd ni zo dikwijls (meer) komt kijken. Noem dat zoals ge wilt.
DAVILA
Berichten: 4135
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door DAVILA »

Voor ik aan mijn (voetbal)winterslaap begin wens ik hier iedereen, ook diegenen waar ik vaak niet mee akkoord ging (ik heb de waarheid niet in pacht) een zalig Kerstfeest en een vooral gezond 2013. En als ik één wens mag doen: dat we 'ALLEMAAL SAMEN' op 28 april op Brussels het behoud in tweede kunnen vieren !!! Iets later na de eindronde mag ook !!! ;)
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door foxy »

Ramzy, de opvolger van Chris Janssens bij Lierse, zegt na enkele weken ; "Ze doen erg hun best, maar een aantal is niet goed genoeg voor eerste klasse.Er moet kwaliteit bij, voorin en achterin"(gelezen in Sport-
voetbalmagazine) waarin ook, Wim Decorte , interimtrainer bij Beerschot zegt: "wij hebben een manifest tekort
aan snelheid" Dit zijn twee uitspraken die ook voor Heist van toepassing zijn. Ik heb het al enkele keren gemeld;
kijk naar de handelingsnelheid ,gekoppeld aan techniek en je kent het niveau van de spelers. Met de nodige
apparatuur zou dit zelfs wetenschappelijk kunnen vastgesteld worden "hoeveel seconden hebben onze spelers
nodig om bal aan te nemen en weg te draaien" en je zult zien dat de tegenstrevers dat sneller kunnen.
Regelmatig worden onze spelers zelfs zonder bal voorbijgelopen door spelers met bal aan de voet.
Door deze handicap alleen al wordt de moeilijkheidsgraad om de tegenstrever onder druk te zetten en om te
combineren met elkaar (de tegenstrevers zitten er door hun reactiesnelheid direct bovenop met balverlies of
paniekpasses tot gevolg) veel groter. Dit heeft dus niets te maken met tactiek of systeem maar zijn de
basisvoorwaarden om met succes te kunnen concurreren. Geen enkele trainer kan hier iets aan veranderen.
De mening dat de Cis geen trainer zou zijn voor 2e of 3e klasse vind ik onzin; voetbal is in alle reeksen hetzelfde, alleen dat tempo is verschillend waarin ieder zijn plaats of niveau heeft. In 3e klasse had niemand
verwacht dat we kampioen konden spelen, dat betekent dus wel degelijk een grote verdienste en bewijs van
bekwaamheid van de trainer. Trouwens, eender welke trainer die langer als 10 jaar met veel succes in één
club weet te blijven geeft hiermee een bewijs van grote kwaliteitsbekwaamheid af. Dat sommige spelers daar
anders over denken zegt niets over de trainer maar veel over zichzelf, er zijn altijd "natuurlijke" redenen
(energieuitstraling via onderbewuste ...) voor persoonlijke aversies tussen mensen en binnen een groep van
20 zou het abnormaal zijn dat iedereen lief is voor elkaar.
In de media beoordeelt men een trainer meestal met de vraag "heeft hij spelers beter gemaakt en naar een
verhoogd rendement gestuwd ?" De spelers die onder het beleid van de Cis verbeterden en hoogtepunten in hun
carrière beleefden : Jurgen Laenen , de draver op de linkerflank, werd het koniginnestuk en topscorer tijdens
kampioenenjaar in 1e prov. / Roel Grant kwam als verdedigende middenvelder in de ploeg, en kon dank zij de
switch naar centrumverdeging doorgroeien tot in 2e klasse / de omstreden Jan Hendrickx werd in 4e klasse in
de ploeg gebracht en bleef een belangrijke; pion in het spelsysteem door de trainer geinstalleerd , tot in 2e
klasse (wie had dat verwacht ? hij zit nu op de bank in 1e prov. ) / De jonge VanAsten werd geleidelijk gebracht
en ontwikkelde zich tot topscorer in 4e klasse en kreeg zelfs een kans bij Westerlo in 1e klasse/ David Wijns
kwam als wisselvallige jonge spits en evolueerde, dank zij het inzicht van de trainer, tot beste offensieve
rechtsback in 3e en 2e klasse waardoor Kortrijk hem kwam halen / Bart Webers kwam als centrale verdediger
maar werd , dank zij de switch met Gorts en het inzicht van de trainer , de ideale box to box speler die zelfs
een topscorer werd in 4e , 3e en 2e klasse ( wie had dat voorzien ? Hij zelf niet hé) Ook Ozcan , Sels, Thys
beleefden hoogtepunten in hun loopbaan onder het beleid van deze , door sommigen nu gecontesteerde
trainer. Ieder heeft recht op zijn mening inderdaad, dit is de mijne die denk ik onderbouwd is met objectieve
feiten en heeft dus weinig te maken met persoonlijke sympathie alhoewel ik ook moet toegeven dat de
gesprekken die ik met Cis al had een goed en evenwichtig mens tonen die alle respect verdient en waarschijnlijk
ook krijgt van bestuur , anders is het onmogelijk om 14 seizoenen aan het roer te blijven. Sommigen willen nu
misschien iemand anders en dat begrijp ik ook wel . Laat dit democratisch beslist worden en ik vraag mij af
of de Cis zelf nog verder wil na dit seizoen , hij kan immers nooit nog beter doen in deze club.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door foxy »

nog iets over trainers die veel of weinig tactische uitleg geven; Ernst Happel was een der grootste trainers van
zijn tijd (successen met Ajax, Club Brugge, Keulen enz;;;) hij koos een veldbezetting en zeidan tegen de
spelers ; en nu hard werken en aanvallen , meer niet. Tijdens de wedstrijd bleef hij roerloos zitten op de bank.
Zo zijn er nog veel voorbeelden van trainers met het motto "eenvoud is de kunst " (te)veel praten waarbij spelers de concentratie verliezen is niet noodzakelijk een meerwaarde maar "iedere vogel zingt zoals hij gebekt
is", een vaste conclusie van bekwaamheid moet men hier niet aan verbinden. De Cis kiest al jaren een
duidelijke veldbezetting met een kwaliteitsmix op de juiste plaats (zie de talrijke positiewissels die het succes
hebben gebaard) in 1e prov werden we kampioen in een 3-5-2 / vanaf 4e klasse werd het 4-2-3-1 . Meer moet dat niet zijn , dat bewijzen de resultaten.
Sommigen vinden ook dat de trainer moet rechtspringen en met de armen zwaaien en roepen om betrokkenheid
te tonen; ook dat is onzin ( zie Happel/Ceulemans/Ferguson ... ) maar is natuurlijk afhankelijk van deaard van
de persoon en geen bewijs voor beter resultaat.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door foxy »

ik herinner mij nog iets ivm de trainer Cis Bosschaerts dat ik met jullie wil delen. In het siezoen 2001/2002
bereikten wij de eindrondefinale in 1e prov (verloren tegen Witgoor) met Daniel Simmes in de ploeg. Hij
speelde jaren in 1e klasse o.a. in Lierse waar hij nu assistent-trainer is en zei het volgende in een dagblad-
inerview " ik ben aangenaam verrast door de kwaliteit van de trainingen en de coach. Hij is één van de beste
die ik heb meegemaakt en kan zeker in hogere afdelingen functioneren" dit was geen praatje achteraf; hij kon
niet weten dat dezelfde trainer in 2e klasse zou geraken met Heist.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door hesteneer »

daar beginnek nog geneens aan :)
DAVILA
Berichten: 4135
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door DAVILA »

Dit zei Simmes toen letterlijk:
De 35-jarige Duitser is laaiend enthousiast over zijn eerste jaar eerste provinciale. Hij begint spontaan over zijn trainer te praten, de manier waarop getuigt van heel veel respect voor de mens Cis Bosschaerts. 'Ik praat niemand naar de mond, ik weet hoe het er in dit wereldje kan aan toe gaan. Ik trainde onder Vogts, Gerets en Ribbeck, ik ken het klappen van de zweep. Ik heb het pas nog tegen Bosschaerts gezegd: Trainer, jij kan het op hoger niveau maken.'
stranger
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2012, 17:33

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door stranger »

In een ploeg met goeie spelers die de reeks aankan kan Cis veel bijbrengen.
Maar je moet gewoon het materiaal hebben.En dat is er niet voldoende.

Ik schaamde me woensdag toen supporters verwijten naar Cis begonnen te roepen.Waarschijnlijk hebben deze hoogvliegers zelf niet veel gevoetbald.

Maar ja, dat zijn we gewend in Heist. Zelfs toen de ploeg kampioen speelde twee jaar na elkaar was er kritiek op spelers en trainer
DAVILA
Berichten: 4135
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door DAVILA »

De trainershistoriek in Heist.
Onze vorige periode van hoogconjunctuur vertoont nogal gelijkenissen met de recente. In 1984-85 speelde trainer Frans Schellens in zijn eerste jaar direct kampioen in eerste provinciale. Naast het feit dat het ook een Nijlenaars was, kreeg ook hij de tijd om te bouwen. Het tweede jaar in bevordering was het al roos: kampioen. De volgende twee jaar eindigden we vierde en tweede. Schellens bleef zes jaar, tot en met 1989-90, op het Sportcentrum. Daarna volgde de neergang met een pleiade aan trainers:
1990-91 Van Gorp, daarna Van Snick
1991-92 Merchez
1992-93 Merchez
1993-94 Merchez, daarna interimtrainer Johny Dupont die de val naar vierde niet kon vermijden
1994-95 Van Herck, daarna Doy Perazic
1995-96 Doy Perazic, daarna Raymond Jaspers
1996-97 Jaspers, kampioen eerste provinciale
1997-98 Jaspers, daarna Merchez
1998-99 Luc Leys, daarna Doy Perazic
1999-2000 Cis die meteen zakt naar eerste provinciale, ik citeer de krant op het einde van dat seizoen: 'Met het aanblijven van Cis Bosschaerts getuigde de club alvast werk te willen maken van een langetermijn visie'...
The rest is history :D

Een man als Cis moet men imo binden aan de club, ik besef dat het voor hem zware jaren zijn geweest, ook de kampioenenjaren, als hij het zelf niet meer zou zien zitten als coach maak hem dan technisch directeur met ruime bevoegdheden !
stranger
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2012, 17:33

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door stranger »

DAVILA schreef:De trainershistoriek in Heist.
Onze vorige periode van hoogconjunctuur vertoont nogal gelijkenissen met de recente. In 1984-85 speelde trainer Frans Schellens in zijn eerste jaar direct kampioen in eerste provinciale. Naast het feit dat het ook een Nijlenaars was, kreeg ook hij de tijd om te bouwen. Het tweede jaar in bevordering was het al roos: kampioen. De volgende twee jaar eindigden we vierde en tweede. Schellens bleef zes jaar, tot en met 1989-90, op het Sportcentrum. Daarna volgde de neergang met een pleiade aan trainers:
1990-91 Van Gorp, daarna Van Snick
1991-92 Merchez
1992-93 Merchez
1993-94 Merchez, daarna interimtrainer Johny Dupont die de val naar vierde niet kon vermijden
1994-95 Van Herck, daarna Doy Perazic
1995-96 Doy Perazic, daarna Raymond Jaspers
1996-97 Jaspers, kampioen eerste provinciale
1997-98 Jaspers, daarna Merchez
1998-99 Luc Leys, daarna Doy Perazic
1999-2000 Cis die meteen zakt naar eerste provinciale, ik citeer de krant op het einde van dat seizoen: 'Met het aanblijven van Cis Bosschaerts getuigde de club alvast werk te willen maken van een langetermijn visie'...
The rest is history :D

Een man als Cis moet men imo binden aan de club, ik besef dat het voor hem zware jaren zijn geweest, ook de kampioenenjaren, als hij het zelf niet meer zou zien zitten als coach maak hem dan technisch directeur met ruime bevoegdheden !
of hij kan als kinesist fungeren
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door klenne »

Er word ook iets te veel geroteerd he , dan speelt dan dieje , dan zit den dieje is op de bank... Nooit ni goe voor het vertrouwen !
Ik zal ni rap iet zegge over iemand maar as ik woensdag da wedstrijdblad in men handen kreeg moest ik toch eerst is van men pint drinke zenne ... En dan maar te zwijge over de wissels da was ech TE belachelek !!!
Twas precies of hij wou liever ni mee 0-2 verlieze dan 1-1 te spelen... Maar das natuurlek ook MIJN mening :twisted:

Bon de feiten zijn wat ze zijn en we zulle nog een heel moeilek´seizoen tegemoet gaan maar... Maar na die 2 superjaren da we gehad hebbe in tweede klasse nu opeens gaan zegge van ik kom nimeer zien ???!!! Ik dacht het ni , supporter zijt ge in goede en ook´in slechte tijden ! Als ge er alleen maar goei wilt verhuist ge beter naar spanje en ga voor barcelona supporteren...

Hopelek krijge we in 2013 toch betere voetbal te zien en kunne we ons toch redden , is da ni zo zitte we volgend seizoen gewoon op het buske naar de stadions in derde klasse 8-)
MrBiestie
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2012, 18:15

Re: Ksk heist - FC Brussels 0-2

Bericht door MrBiestie »

Idd Technisch Directeur om mee de sportieve lijn uit te zetten, zoals Fi Van Hoof bij KV doet, ideale functie denk ik.
Plaats reactie