Heist Ladies - Gent 3-1

Plaats reactie
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Heist Ladies - Gent 3-1

Bericht door eSKaa »

Net voor de winterstop ook nog een match van de dames meegepikt. Mits winst kwamen ze voorlopig weer alleen aan de leiding, en kroonden ze zichzelf tot herfstkampioen.
De wedstrijd werd op het reeds zware A-terrein afgewerkt. Het water en slijk spelen dus een meer dan belangrijke rol in dit duel. Slechte passes door het veld, tackles, slidings en kleine foutjes die erger schijnen dan het was, noem maar op.

Heist begint het best aan de wedstrijd, maar het vlotte combinatiespel van anders zit er vandaag dus niet in. Waterpolo aan de lostraat, en neen, niet in het zwembad.
In de 19' de eerste grote kans. Een speelster van Gent komt alleen voor doel, maar haar slechte afwerking, en blijkbaar ook nog een lichaamsdeel van de Heistse goalie, werken de bal naast.
Een minuut later, snelle counter Heist, waarbij Nele Eurlings op links de bal krijgt, en ongehinderd op doel mag afgaan. Ze mist niet. 1-0
22' Gent probeert goed mee te voetballen, en de Heistse defensie reageert veel te traag. Gent komt voor doel maar het schot wordt gepakt door Willeke Willems.
Net voorbij het half uur verdubbelt Heist de voorsprong. 2-0 Via Jolie Lebegge, op assist van Jaqueline Van Velthoven.

De 2e periode komt Gent veel scherper uit de kleedkamer. De Heistse dames zoeken blijkbaar nog naar hun posities als een voorzet-schot in de verste hoek binnengaat. 2-1 (47')
Gent lijkt bloed geroken te hebben, en dat vertaalt zich ook op het veld. De duels worden scherper, en de scheids kan de wedstrijd moeilijker en moeilijker onder controle houden.
Gevolg daarvan: in de 52' minuut strafschop voor Heist, na een zware fout (voet in buik) op Jaqueline, als ik me niet vergis. Niet enkel op het veld tumult, ook op de tribune. Terwijl ikzelf mee een klein brandje aan het blussen was, werd het 3-1 vanop de stip. Doelpuntenmaakster moet ik u schuldig blijven.
In de 59' laat Jolien Lebegge nog een open kans liggen... Ze mist onbegrijpelijk.
Als in de 75' minuut een speelster van Gent 2x geel krijgt na elkaar (protest blijkbaar), is de match finaal naar de botten...
Heist wint uiteindelijk wel verdiend, en blijft zo de rangschikking in 1e Klasse aanvoeren.
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Heist Ladies - Gent 3-1

Bericht door DAVILA »

Mooi verslag eSKaa. Vraagje: is het zo dat als de dames kampioen spelen ze volgend jaar in de Bene-liga spelen ?
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Heist Ladies - Gent 3-1

Bericht door eSKaa »

In principe wel Davila. Maar ik hoorde vandaag dat het lot van de Dames zou vast hangen aan dat van de Heren. Als de mannen zakken, zouden de vrouwen niet mogen opgaan naar de BeNeLiga, en dus in 1e Klasse moeten blijven spelen. In hoeverre dit klopt,kan ik niet zeggen.
Free
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 dec 2012, 17:46

Re: Heist Ladies - Gent 3-1

Bericht door Free »

Aanvulling op het verslag: De 3e goal (van op de stip) werd gemaakt door Nele Eurlings.

DAVILA, om op je vraag te antwoorden: Het lot van de Heistse dames hangt af van de mannen. Sinds dit jaar wordt er ook gewerkt met een licentie. Zo moet er bijvoorbeeld een zittribune zijn aan het veld, maar... De belangrijkste voorwaarde is dat het mannenteam uitkomt in eerste of tweede nationale!
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Heist Ladies - Gent 3-1

Bericht door DAVILA »

Misschien moeten de dames eens 'vriendelijk' gaan klappen met de mannenploeg. Qua motivatie kan dat tellen, dat de Cis daar nog niet aan gedacht heeft ! ;)
Alle gekheid op een stokje: zou wel pech zijn voor de dames: het sportieve zou zo weer ondergeschikt gemaakt worden aan andere factoren. :(
anke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2012, 15:38
Contacteer:

Re: Heist Ladies - Gent 3-1

Bericht door anke »

Leuk verslag. Doe zo voort dames!
Plaats reactie