27/01/2013 15h. Ksk Heist - KSV Roeselare (afgelast)

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 27/01/2013 15h. Ksk Heist - KSV Roeselare (afgelast)

Bericht door Dabo »

Tweede afgelasting op een rij komt voor Glenn Neven en SK Heist erg ongelegen

Glenn Neven: ‘Zo graag gevoetbald'

Bij SK Heist was alles in gereedheid gebracht om het veld sneeuwvrij te maken voor de thuismatch tegen Roeselaere, maar een tweede afgelasting op een rij bespaart de club veel moeite. Toch is niet iedereen gelukkig. Voor Glenn Neven hoefde het niet.

Glenn Neven kwam de jongste weken nauwelijks aan spelen toe. Hij keek dan ook met veel honger uit naar zondag, wanneer de thuiswedstrijd tegen Roeselaere moest worden gespeeld.

‘Ik speelde sinds de winterstop alleen in Tubeke', vertelt de jongeman uit Borgloon. ‘Daar kreeg ik toen mijn vijfde gele kaart van het seizoen, waardoor ik voor de match tegen Eupen geschorst was.'

‘Nadien volgde een eerste afgelasting. Nu komt er daar een tweede bovenop. Ik ben ontgoocheld. Ik had zo graag gevoetbald.'

De Limburger heeft daar zijn redenen voor.

‘Ik kwam nogal laat toe in Heist', aldus de oud-speler van Sint-Truiden en KV Tienen.

‘Ik miste de voorbereiding. Hoewel ik fysiek in orde was, had ik het de eerste maanden moeilijk om me aan te passen aan het wedstrijdritme. Ik vond er in mijn nieuwe omgeving minder goed mijn draai door, tot het kort voor de jaarwisseling plots begon te beteren.'

Dat Neven net dan een strafdag moest uitzitten, kwam erg ongelegen.

‘Het was spijtig, maar niet te vermijden', legt de boekhouder zich bij de gang van zaken neer. ‘In mijn positie van verdedigende middenvelder incasseer je al eens meer een gele kaart. Dat is inherent aan je opdracht. Daar moet ik me kunnen naar schikken.'

Moed

Dat geldt uiteraard ook voor afgelastingen.

‘We moeten nu maar een weekje langer wachten', haalt Neven de schouders op.

Het seizoen dreigt nu wel wat langer te duren, terwijl Glenn Neven er al een druk jaar heeft opzitten.

‘Ook in Tienen, waar ik laatst aan de slag was, was het een lang seizoen. We waren er veroordeeld tot de eindronde. Dat was toen heel slopend.'

Het leverde de Suikerjongens niets op. De degradatie was onafwendbaar en daarom ook dat Neven er absoluut weg wilde. Nu zit hij in Heist in hetzelfde schuitje.

‘Het ziet er niet goed uit, maar hier heb ik een ander gevoel dan twaalf maanden geleden in Tienen', toont Glenn zich optimistisch. ‘Hier is meer kwaliteit aanwezig. We leven nog steeds met het geloof en de wil om ons te redden.'

Spijt van zijn overstap heeft hij dus niet.

‘Ik trof hier een fijne groep met een geweldige omkadering van fijne mensen. Dat geeft moed', klonk het tot slot.

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie