WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Bericht door Dabo »

Siegerd Degeling (lies) meldde af voor de dinsdagtraining. Voor de rest was iedereen aanwezig.

Bron: GVA
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: 03/03/2013 15h. WS Woluwe - KSK Heist

Bericht door klenne »

Denk wel da we daar kans maken , is ook nimeer de ploeg van is heist dus c'mon :roll:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 03/03/2013 15h. WS Woluwe - KSK Heist

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

------------------------------

THOMAS STEVENS WIL HEIST ALS AFSCHEID MEE AAN HET BEHOUD HELPEN

‘Draag club warm hart toe'

SK Heist zweeft na de zege tegen Oudenaarde tussen hoop en vrees. Kunnen we ons nog redden of is de degradatie niet te vermijden, vraagt men zich af. Voor Thomas Stevens is het duidelijk: ‘Ik vertrek, maar niet zonder Heist aan het behoud te helpen.'
Thomas Stevens kwam naar Heist met de roep van vlot scorende spits. Dat was de Kalmthoutenaar ook want bij Sint-Lenaarts, weliswaar in vierde klasse, vond hij blindelings de weg naar de netten. Aan de Lostraat was dat wel anders. In de tweede klasse lopen nu eenmaal stevigere verdedigers rond.

‘Een groot verschil', moest ook de net als advocaat afgestudeerde aanvaller vaststellen. ‘Je komt op dit niveau tegen al die gerenommeerde clubs als ploeg ook niet aan zoveel kansen. En als die er niet komen, dan is het ook moeilijk om te scoren. Verhoudingsgewijs deed ik het op dat vlak dus zeker niet slecht.'

Thomas Stevens speelde ook niet altijd op zijn geliefkoosde plaats.

‘Ik werd meermaals op de rechterflank uitgespeeld. Voor mij geen probleem. Ik probeerde me dan maar op een andere manier nuttig te maken. Met assists af te leveren bijvoorbeeld.'

Stevens was ook niet altijd een vaste waarde.

‘Tegen Sint-Truiden was ik geschorst. Op Oostende startte ik als bankzitter. Afgelopen weekend tegen Oudenaarde stond ik terug aan de aftrap', vertelt hij. ‘Ook al scoorde ik opnieuw niet, toch was ik tevreden met mijn prestatie. Ik droeg zeker mijn steentje bij tot de 3-1 overwinning.'

Toch maakte Thomas Stevens al voor zichzelf al uit dat hij aan het einde van het seizoen andere oorden gaat opzoeken.

‘Ik ben graag bij Heist. Ik beleefde er lief en leed en zal deze club altijd een warm hart blijven toedragen', weet hij. ‘Maar ik werk nu bij een advocatenkantoor in Schilde en woon intussen in Antwerpen. Dat is steeds moeilijker te combineren met de vrij tijdrovende verplaatsing naar Heist. Ik wil voortaan dichter bij huis voetballen.'

Lang zal Thomas niet moeten zoeken. ‘Ik heb al enkele aanbiedingen waar ik de komende weken en maanden rustig mijn tijd ga voor nemen', maakt hij zich weinig zorgen over zijn voetbaltoekomst.

Toch ligt er voor hem eerst nog een belangrijke taak weggelegd bij Heist. ‘Ik zou het jammer vinden om hier afscheid te moeten nemen met een degradatie. Ik wil er in de resterende wedstrijden dan ook alles aan doen om Heist mee van het behoud in tweede klasse te verzekeren.'

In Woluwe wacht alweer een zware opgave.

‘De Brusselse club kroonde zich in de heenronde tegen ons tot periodekampioen. Die ploeg onderging inmiddels grote wijzigingen maar blijft zeker een te duchten tegenstander.'

Bron: http://www.sportwereld.be
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: 03/03/2013 15h. WS Woluwe - KSK Heist

Bericht door malinwa fc »

Sint Niklaas-Dessel 0-2
STVV-Brussels 1-0

Komaan jongens!!
Er blijven in geloven begot.
Een nieuwe overwinning en we zen vertrokken zenne!!
Komaan SK!!
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: 03/03/2013 15h. WS Woluwe - KSK Heist

Bericht door klenne »

We pakke ze !!!!
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Bericht door hesteneer »

10 finales? dees was de opwarming ;)
Laatst gewijzigd door hesteneer op 04 mar 2013, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Jitse
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:53

Re: WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Bericht door Jitse »

Wie speelde er vandaag? Gele kaarten of geschorsten? Terug in een 5-3-2 opstelling gespeeld vandaag
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Bericht door Peter »

Opstelling was idd 5-3-2. Bart Vdb kwam terug in ploeg voor Degeling (gekwetst) waardoor Put doorschoof naar centrum.
Voor de rest was het Ruttens, Yannick R, Grant, Van Dooren, Put, Vanderputte, Neven, Webers, Stevens & Criel.

Gele kaarten waren er voor Webers (fout) & Stevens (aanstelleritits).

Voor mij zeer teleurstellende match. Er was in mijn ogen te weinig geloof in een puntengewin. En als enige wat de generaal uit z'n hood tovert de wissel Fockaert-Put is in 80e minuut...tja dan doen we voor 10e keer dit jaar de boeken toe vrees ik. Puntenwinst zat er gisteren echt wel in...een serieus gemiste kans.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

--------------------------

HUGO VAN DONINCK ‘Dit is een serieuze opdoffer'

Gesterkt door de recente zege tegen Oudenaarde liet SK Heist zich niet afschrikken door de reputatie van Woluwe, dat dit seizoen aan de Lostraat de eerste periodetitel in de wacht had gesleept.
Toch keerde het team van trainer Cis Bosschaerts, die zelf tijdig hersteld was van een griepaanval, met lege handen huiswaarts.

‘We waren zeker de evenknie van Woluwe', vond de Heistse assistent-trainer Hugo Van Doninck (foto).

‘Tot kort voor tijd hadden we uitzicht op minstens één punt. Op die manier hadden we een mooie zaak kunnen doen.'

Toch draaide het anders uit.

‘Tien minuten van het einde was er achteraan even concentratieverlies en dat werd genadeloos afgestraft', kon de T2 zich voor het hoofd stoten om zoveel onrechtvaardigheid.

‘Dat was een serieuze opdoffer. Het was duidelijk dat we in een betere periode zaten en dan gebeurde dit. Ik denk dat we nu al voor de twaalfde keer verliezen met één doelpunt verschil. Dat vergt deze week opnieuw oplapwerk', besloot Hugo Van Doninck.

Bron: http://www.sportwereld.be
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Bericht door hesteneer »

geprobeerd van te beginnen met een 3-5-2 denk ik jitse. Maar door omstandigheden al snel omgeschakeld naar een 5-3-2 met yannick en bart diep terug op de eigen helft...

ge kunt er maar 1 ding op zeggen hé...zuur puntenverlies zeker als je weet dat zowel st niklaas als oudenaarde als brussels verloren zijn...we stonden bijna terug onder de mensen :)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Bericht door Dabo »

Roel Grant : ‘Cash betaald'

Ook aanvoerder Roel Grant kon na de zoveelste nipte nederlaag zijn ontgoocheling maar moeilijk doorslikken. ‘Ik denk dat we gedaan hebben waarvoor we naar Woluwe waren gegaan. We hebben zoals gepland een goede organisatie neergezet met bovenop de bedoeling af en toe een tegenprik uit te delen. Zo gaven we in de eerste helft niets weg en kwamen we er enkele keren goed uit. Ook na de pauze lukten we in dat opzet. Uitgezonderd die ene keer toen we achteraan niet goed opgesteld stonden bij een hoge bal. Dat hebben we cash betaald.'

Even zag het er nochtans naar uit dat Heist toch dat verdiende punt in de wacht zou slepen, maar de halve omhaal van Bart Webers ging, net als zijn kopbal voordien, net naast. ‘Ook in dat opzicht kenden we geen greintje geluk.'

------------------------------

Bart Van den Broeck en Heist lopen zich tegen Woluwe vergeefs uit de naad

‘Het zit ons niet mee'

Heist leed tegen Woluwe een zeventiende nederlaag. Voor de elfde keer werd verloren met één goal verschil. Voor de vierde maal met 1-0. ‘Het zit ons niet mee', zegt Bart Van den Broeck.

Gediend door de blessure van Siegerd Degeling verscheen Bart Van den Broeck in het kille stadion van White Star Woluwe na een onderbreking van twee weken weer aan de aftrap.

‘Veertien dagen geleden, tegen Oostende, was ik geel geschorst. Vorige week startte ik als bankzitter', aldus de jonge Balenaar, die het veld werd opgestuurd met een voor hem ongewone opdracht.

‘De trainer koos voor een 3-5-2-opstelling', vertelt de bij Lierse tot flankverdediger opgeleide voetballer. ‘Ik moest de positie rechts op het middenveld bekleden.'

Van den Broeck wijdde zich met hart en ziel van die taak.

‘Ik heb wat afstand afgelegd. Ik moest de flank voortdurend op- en afrennen. Het vergde een serieuze inspanning. Maar ik denk toch mijn deel van het werk te hebben gedaan.'

Veel baat leverde het niet op. Tien minuten voor affluiten moest Heist, met een gelijkspel binnen handbereik, het beslissend doelpunt toestaan na een dekkingsfout achterin.

‘Ik moet de beelden nog eens bekijken om over die fase een oordeel te vellen', reageert Van den Broeck, gevraagd naar de oorzaak van het falen. ‘Wél denk ik niet dat iemand een verwijt kan worden gemaakt. We deden ons uiterste best, maar we werden niet beloond.'

Capituleren

Dat Heist al voor de elfde keer met één goaltje verschil onderuitging, kan nochtans geen toeval meer zijn.

‘Toch is het zo. En dat is een spijtige zaak. Het is frustrerend', vindt Bart Van den Broeck nog. ‘Ze zeggen wel eens dat je geluk moet afdwingen, maar het zit ons niet mee. Dikwijls is er ook pech mee gemoeid. Wat een verschil met vorig seizoen, toen we af en toe wél meeval kenden.'

Na deze nieuwe nederlaag worden de vooruitzichten er alleen somberder op. Dat beseft ook Van den Broeck. Maar aan capituleren wil hij niet denken. ‘Woluwe is een ploeg uit de to -vijf, vergeet dat niet. Nu komen er tegenstanders die op papier gemakkelijker zijn.'

Wat ook het eindresultaat zal zijn, de voetbaltoekomst van Van den Broeck ligt voorlopig nog bij Heist.

‘Ik ben einde contract, maar had al een positief gesprek met sportief verantwoordelijke Michel Wijns. Ik voel me goed bij Heist en wil hier ook volgend seizoen nog voetballen.'

Bron: http://www.sportwereld.be
Jitse
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:53

Re: WS Woluwe - KSK Heist 1-0

Bericht door Jitse »

Hoe zit het met Siegerd Degeling? Is hij al terug op training ?
Plaats reactie