Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 12/04 20u30 Moeskroen Peruwelz - KSK Heist

Bericht door eSKaa »

De thuisblijvers kunnen de wedstrijd ook volgen via Belgacom TV uiteraard.
stranger
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2012, 17:33

Re: 12/04 20u30 Moeskroen Peruwelz - KSK Heist

Bericht door stranger »

waar is de tijd dat we probleemloos een bus volkregen. Als speelden ze op een maandag

Enfin, ik kijk ook op tv
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 12/04 20u30 Moeskroen Peruwelz - KSK Heist

Bericht door hesteneer »

op maandag hebben we nooit gesjot ;) ;)
en kwil nu nix zeggen, maar ons bussen hebben toch altijd mooi vol gezeten dit jaar? vorige week, antwerp, dessel,...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 12/04 20u30 Moeskroen Peruwelz - KSK Heist

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-------------------------------------

ZORGT SK HEIST MET INVALLERSDOELMAN RAPHAËL THYS ONDER DE LAT VOOR DE EERSTE STUNT VAN HET SEIZOEN?

‘Ik voel minder druk'

Het behoud en af en toe een stuntzege waren de dit seizoen door Heist vooropgestelde doelen. Het eerste is in de maak, voor het tweede rest vanavond een laatste kans in Moeskroen. Invallersdoelman Raphaël Thys hoopt er zijn steentje toe bij te dragen.
SK Heist is vanavond om 20.30 uur te gast in Le Canonnier in Moeskroen voor een duel dat te volgen is op Belgacom TV. Leuke omstandigheden om er een mooie avond van te maken en, wie weet, voor 't eerst dit seizoen te stunten.

Het zou blauw-wit-groen in de strijd om het behoud, die in de eindfase is getreden, goed uitkomen. Wél is er voorbehoud, omdat centraal in de verdediging routinier Kurt Van Dooren wegens schorsing werkloos moet toekijken.

De jonge Bram Put neemt zijn plaats in. De Limburger liet al eerder een sterke indruk aan de zijde van aanvoerder Roel Grant.

Verder geeft trainer Cis Bosschaerts als doelman de voorkeur aan de evenmin met tweede klasse vertrouwde Raphaël Thys. De invallersdoelman keepte vorige week in Sint-Niklaas een feilloze partij en haalde toen zijn eerste punten met Heist.

‘Rond de jaarwisseling stond ik al twee keren tussen de palen, maar toen werd zowel tegen Brussels als op Tubeke verloren', zegt Thys, een 26-jarige leraar Engels-Nederlands. ‘Toen ik twee weken geleden tegen Roeselare net voor de rust moest invallen, diende ik me ook één keer gewonnen geven, wat op een nieuwe nederlaag uitdraaide.'

‘In Sint-Niklaas mocht ik voor het eerst mee juichen. Ik hield toen ook de nul.'

Uitgeleend

Raphaël Thys put er het nodige vertrouwen uit om vanavond even goed te doen.

‘Ik ervaar nu minder druk dan toen ik tegen Roeselare moest invallen. Ik had dat gevoel ook al tegen Tubeke, de week na mijn debuutmatch tegen Brussels', vertelt hij.

Heeft de Heistenaar nauwelijks ervaring op dit niveau, dan heeft hij die des te meer op lager vlak.

‘Ik werd de vorige twee seizoenen uitgeleend aan FC Heikant. Daar kreeg ik wekelijks de kans om me te onderscheiden. Het maakte me als doelman beter. Het is toch anders, elke week spelen in een eerste elftal met de druk om te presteren, dan met een tweede ploeg, waarvoor maar weinig belangstelling is.'

Raphaël Thys weet zich voorts ook enorm gesteund door keeperstrainer Benny Wuyts.

‘Ik was nog tweede doelman, toen hij zelf nog onder de lat stond. Ik kon toen al veel van hem opsteken', aldus Thys, wiens vriendin Lisa een trouw supporter is. ‘Spijtig moet ze vrijdag werken en kan ze niet mee naar Moeskroen.'

---------------

Cis Bosschaerts: ‘Iedereen moet vakantie nemen'

Dat in tweede klasse een ongelijke strijd wordt geleverd tussen profs en amateurs, mag SK Heist vandaag nogmaals ervaren. Terwijl tegenstander Moeskroen zich in ideale omstandigheden kan voorbereiden op de wedstrijd van vanavond, moeten de Heistenaren, met een verre verplaatsing voor de boeg, een dag vakantie opofferen.
‘Voor ons is de verschuiving naar vrijdagavond omwille van de uitzending op Belgacom TV geen geschenk', aldus een geïrriteerde trainer Cis Bosschaerts. ‘We kregen die kalenderwijziging pas drie weken geleden doorgespeeld.'

‘Omdat Moeskroen niet bij de deur is, moest iedereen bij ons inderhaast vakantie nemen. Wij zijn nu eenmaal amateurs, met een dagtaak of schoolverplichtingen.'

De Heistse delegatie reist vanmiddag om halfdrie af naar de grensstreek met Frankrijk om na een lange busreis nog de kans te krijgen de spieren los te gooien.

Ook kregen de spelers deze week het nieuws van de licentieweigering te slikken.

‘Dat is het minste', vindt Cis Bosschaerts. ‘We hebben alle vertrouwen in ons bestuur dat we die in beroep krijgen. Wij laten ons hier niet door afleiden. Wij concentreren ons op het sportieve en weten wat ons te wachten staat: ons verzekeren van het behoud. Daar gaan we voor.'

Bron: http://www.sportwereld.be
stranger
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2012, 17:33

Re: 12/04 20u30 Moeskroen Peruwelz - KSK Heist

Bericht door stranger »

doeme he
nul 1 net voor de rust . En ze waren goed bezig
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

Bericht door klenne »

Idd de eerste helft was goe , tweede een pak minder tegen een ni eens zo,sterk moeskroen... Maar veel kansen zijn er ni geweest he...

Weeral een match om,snel te vergeten :D

Wel een prachtig stadion daar in moeskroen jawade , schoonste van tweede klasse voor mij !!!

Bon , De volgende 2 matchen zijn veel belangrijker !!! Nu gaan we voor ne 6/6 :twisted:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

Bericht door hesteneer »

onder de camera zaten wel een paar lawaai makers ;) vond de eerste helft, of toch zeker de laatste 20 minuten er van, niet slecht. de tweede heb ik niet meer gezien.
In de eerste helft 1x onterecht afgevlagd toen Simon? alleen voor doel ging komen...maarja, het is niet daar waar we de punten moeten pakken! Volgende week is belangrijker! Komaan jongens nog 2 wedstrijden (misschien) en jullie zijn verlost van een slopend seizoen!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

----------------------------

‘Minste foutje werd genadeloos afgestraft'

Heist had stiekem op een punt gehoopt op het veld van Moeskroen Peruwelz, gaf veertig minuten lang ook de indruk in dat opzet te slagen maar moest dan in de talentrijkere Walen zijn meerdere erkennen. Doelman Raphaël Thijs, die voor de tweede week op rij Jonathan Ruttens verving, moest zich net voor de rust, op een slecht moment, een eerste keer gewonnen geven. Na de pauze gaf de vaardige Ruiz hem nog twee keren het nakijken. Het team van trainer Cis Bosschaerts, dat achteraan zijn sterkhouder Kurt Van Dooren wegens schorsing moest missen en die opdoffer net voor de pauze niet te boven kwam, had daar weinig tegen in te brengen.
‘In de eerste helft stonden we behoorlijk ons mannetje. We gaven geen enkele kans weg. Tot net voor de rust een inworp werd onderschept, iedereen achteraan uit positie was en Moeskroen daar dankbaar gebruik kon van maken', aldus assistent-trainer Hugo Van Doninck. ‘Ook na de pauze lieten we ons enkele keren op slordigheden betrappen. Tegen een team van dit kaliber is zoiets dodelijk. Een slechte controle of verkeerd inspelen wordt meteen genadeloos afgestraft. Op die manier vielen nog eens twee tegengoals.'

Bij 2-0 werd met de inbreng van Jorn Rijmenams en Siegerd Degeling nog een dubbele wissel doorgevoerd, maar zonder resultaat. ‘Die vervangingen waren er vooral ook uit voorzorg. Thomas Stevens had geel gekregen en met Glenn Neven wilden we geen risico op een tiende kaart lopen', aldus Van Doninck.

Bron: http://www.sportwereld.be
fredjetrek
Beheerder
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:01

Re: Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

Bericht door fredjetrek »

de andere matchen zijn nog geen 10 minuten bezig en oudenaarde en st-niklaas sttan al achter. het ziet er goe uit
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

Bericht door malinwa fc »

fredjetrek schreef:de andere matchen zijn nog geen 10 minuten bezig en oudenaarde en st-niklaas sttan al achter. het ziet er goe uit
Westel-Sint-Niklaas 4-4,Westel met 11 tegen 10...
Eupen-Oudenaarde 4-1
Brussels-Dessel 3-1.

Brussels gered in mijn ogen.
Alhoewel,Heist 6 op 6 en het kan nog allemaal die 15de plaats.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

Bericht door klenne »

Hoe is da nu mogelek dia die 4 goals make op westel ??!!!
stranger
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2012, 17:33

Re: Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

Bericht door stranger »

gelukkig brengt hen dat maar 1 punt op
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Moeskroen Peruwelz - KSK Heist 3-0

Bericht door eSKaa »

Er mag uiteraard ook gestemd worden voor de man van de match!
Plaats reactie