Ksk Heist redt zich in 2de klasse.

DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Ksk Heist redt zich in 2de klasse.

Bericht door DAVILA »

Tav Franco (van het Oudenaarde forum veronderstel ik)

Aangezien ik op jullie forum blijkbaar niet welkom ben (account aangemaakt op 7 mei wacht ik nog altijd op activering door een beheerder) reageer ik hier.

Iedereen schijnt er van uit te gaan dat in zaken als Woluwe vs Oudenaarde de tegenstrever altijd drie punten bij krijgt. Dit is niet het gaval. Uit eigen ervaring weten we bij Heist dat bv in het seizoen 2009-10 in derde klasse (ons kampioenenjaar) de wedstrijd Willebroek-Boom (onze titelconcurrent) eindigde op 4-2. Willebroek had een niet speelgerechtigde speler op het wedstrijdblad staan (die zelfs 10 minuten meespeelde), in eerste instantie kreeg Boom drie punten bij, na klacht van Heist besloot de KBVB de drie punten niet toe te kennen omdat zij oordeelde dat die speler geen invloed had op het resultaat (en niet omdat wij invloed bij de Bond zouden hebben). Nu het geval KV Kortrijk-Bergen en dus nu Woluwe-Oudenaarde. Het is niet de bedoeling in discussie te gaan maar sla er het Bondsreglement op na: Titel 10 'De kwalificatie van spelers' (p171) en titel 19 'De sancties tegen clubs en aangesloten (p351) en citeer mij het artikel dat stelt ten allen tijde de drie punten naar de tegenstrever gaan. U mag deze post overnemen op jullie forum. Artikel 1917 zegt met niet zo veel woorden dat als de tegenstrever niet benadeeld werd door de overtreding, de punten niet worden toegekend. Of is het logisch dat Heist (of een andere ploeg) benadeeld wordt door een fout van een ander ?
Tot hier het reglement, wat de advocaten er van maken is iets anders.

Waar ik jullie volledig in volg: de bondsjuristen hadden in eerste instantie juist moeten handelen (geen drie punten) zodat jullie eventueel maatregelen hadden kunnen treffen om in optimale omstandigheden in de eindronde aan te treden, door dit imo eerste onterechte vonnis worden jullie nu de facto benadeeld en kan men jullie onmogelijk naar derde sturen (de bondsjuristen kennen blijkbaar hun eigen reglementen niet...)
Waar ik nog in volg: gerechtigheid is inderdaad niet geschied: Woluwe had bij de winterstop uit competitie moeten genomen worden. Boussu Dour krijgt nu een maand de tijd om een boekhouding tevoorschijn te toveren...Ook zij dienen naar derde verwezen te worden.

Oudenaarde en Heist zijn in deze geen opponenten maar zouden eerder medestanders moeten zijn...
Franco
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2013, 13:21

Re: Ksk Heist redt zich in 2de klasse.

Bericht door Franco »

Dank aan de mannen van "Hest" voor de sportieve reacties.

Dat je nog niet op ons forum bent geraakt, moet je niet persoonlijk nemen, Davila. Weet ik uit ervaring, is inderdaad iets minder toegankelijk dan dat van jullie, in die zin dat je registratie eerst via een "site admin" moet passeren en die zal de brug maken zeker, of zoiets ;)

Maar ik zal je citeren. En hopelijk komt er de komende week goed nieuws voor KSVO én KSKH.
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Ksk Heist redt zich in 2de klasse.

Bericht door DAVILA »

Ok Franco, 'no hard feelings' bij ons tov Oudenaarde, geloof ons vrij, we hebben jullie er volgend jaar graag terug bij: tenminste nog een ploeg waar we met dezelfde wapens kunnen tegen strijden. Eens wat anders dan al die 'opgefokte brommers' die in tweede rondrijden ;)
Hopelijk verleent het BAS dinsdag geen licentie aan Boussu Dour, Sint Niklaas krijgt dan ook nog een kans om zich te handhaven (al zullen daar ook wel problemen zijn om een 100 % fitte en gemotiveerde ploeg aan de aftrap te krijgen van een eventuele eindronde)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Ksk Heist redt zich in 2de klasse.

Bericht door Dabo »

KSVO stelt bond in gebreke: 'KBVB handelt laks en tam'

KSV Oudenaarde stelde dinsdag de KBVB in gebreke. Op deze manier hoopt de Oost-Vlaamse club volgend seizoen alsnog in tweede klasse te voetballen.

KSVO degradeerde immers naar derde, nadat het de punten voor zijn forfaitzege tegen White Star Woluwe niet kreeg toegekend. Nadien weigerde het vervolgens om barragewedstrijden te spelen. "Wat er de voorbije zes weken gebeurd is, kunnen we niet blauw blauw laten", geeft manager Luc Vander Schelden aan in Het Laatste Nieuws.

PROCEDUREFOUTEN

"Maandagavond kwamen we met de mensen van de raad van beheer samen. We hebben lang vergaderd, maar we kwamen tot het besluit dat we de Belgische Voetbalbond in gebreke moeten stellen voor wat er de voorbije weken allemaal is gebeurd. De federatie krijgt een week tijd om op onze vraag om in tweede klasse te spelen te reageren. Is de reactie negatief, dan stappen we naar de burgerrechtbank om een schadevergoeding te eisen. We spelen het nu niet langer op sportieve zaken, maar op procedurefouten."

KSVO laat hoe dan ook niets aan het toeval over. "Vandaag hebben we een deurwaarder laten vaststellen dat we in het eindklassement op de website van de Belgische Voetbalbond nog altijd 33 punten hebben. Wat alleen maar aantoont hoe laks en tam ze bij de Voetbalbond handelen. Zelfs met een bijzonder heikel dossier als het onze."

Bron: http://www.nr10.be
Franco
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2013, 13:21

Re: Ksk Heist redt zich in 2de klasse.

Bericht door Franco »

"Chaos bij Woluwe: verkoop stamnummer enige uitweg?": http://www.nr10.be/tweedeklasse/item/ch ... gory_id=17

Zu weinen (als het niet zo triestig was, ik zou er om lachen).

Goed bezig, KBVB en BAS, laat jullie maar stierlijk belachelijk maken! Geloofwaardigheid 0 (nul). Echte voetbalclubs zoals KSVO, maar ook andere, wordt het leven zuur gemaakt. Ondertussen wordt er gemarchandeerd met stamnummers dat het een lieve lust is.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Ksk Heist redt zich in 2de klasse.

Bericht door klenne »

Chans da we nog in tweede zitte , as ge zie in wa reeks da oosterzone zit...
Plaats reactie