Heist - Antwerp 2-7

Dabo
Beheerder

Re: Heist - Antwerp 2-7

Bericht door Dabo »

Schandalen
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef:Schandalen
Schandalen inderdaad. Als men 2-7 verliest heeft men doorgaans niks te zeggen. Ik doe het toch: uiteraard verdiende Antwerp de drie punten maar...
Heist speler die een aanval opzet op de bezoekende helft wordt foutief afgestopt: waarschuwing, eerste fout van Heist in de middencircel: geel.
Dedecker die Webers (dacht ik) vasthoudt (vlak voor mijn neus) geen fout.
Webers scoort na drie minuten de 1-0, voorzet van op links mooi binnengekopt. Antwerp stelt gelijk na een door iedereen op de tribune geziene niet gefloten overtreding van Antwerp.
Paniek in de Antwerp verdediging zorgt voor een owngoal, 2-1. Dan vallen al te gemakkelijk goals 2 en 3. Bij een 2-3 stand scoort Fisher, buitenspel en afgekeurd.
Betrachting is met 2-3 te gaan rusten, in blessuretijd fluit Brinckman een eerste strafschop voor Antwerp: klassieke fase: doorgebroken speler, keeper komt uit en raakt bal/speler ?
Uitsluitsel op de beelden (niet te zien vanuit mijn plaats), koude douche 2-4 vlak voor rusten. Vijftien seconden in de tweede helft, al dan niet aangseschoten bal: penalty en 2-5, in de ontreddering valt de 2-6 en Brinckman fluit een derde penalty op een kwartier tijd... 2-7 !
Vanaf dan voetbalt Heist de beste kansen bij mekaar oa een pegel van Webers op de paal, het is duidelijk de bal rolde niet voor ons maar voor rood-wit.
Zo verlies je met zware doch overdreven cijfers.
Voor ons (zelfs als het terechte strafschoppen zouden geweest zijn) fluit de zwarte man die NOOIT alle drie.
Dit Antwerp titelkandidaat ? Daarvoor gaven ze volgens mij teveel kansen weg. Kabouter Guvenç zal niet vaak zo'n engelbewaarder meer krijgen als vandaag, daar mocht je nog niet naar wijzen of er werd gefloten.
Toch genoten van het spektakel en de mentaliteit van onze ploeg.
eSKaa

Bericht door eSKaa »

Genoten is hoe dan ook niet het woord om te gebruiken. Ik zie in dit Antwerp wel een titelkandidaat, maar ben het eens met de medewerking die ze kregen van de ref. Vooral de 2 penalty's voor Hands, waren lachtertjes. Terecht verlies, overdreven cijfers.
ired

Bericht door ired »

Die 2 eerste penalty's waren toch gewoon terecht? Keeper heeft bij de eerste enkel de man en de 2e is gewoon zuiver hands. De 3e was licht.
Ik zie jullie klagen op de ref, maar hoe jullie een vrije trap kregen bij de 1-0 was ook zeer goedkoop vond ik. :)
En als die eerste fout op Güvenç geen geel is weet ik het ook niet meer… en dan mag dat nog die zijn eerste fout zijn, da's altijd geel.
Nadat het spel werd stilgelegd heeft onze coach duidelijk weer beslist om zich wat terug te trekken (was tegen Aalst ook zeer duidelijk) waardoor jullie wat kansjes kregen… Maar dat waren toch wat schoten van buiten de baklijn dacht ik. :)
| Fan of Royal Antwerp Football Club |
Kriek

Bericht door Kriek »

2-7 is zwaar natuurlijk. Maar dit Antwerp zal héél dicht bij de titel zitten. Die ambetante Turk en die Mboyo lookalike kunnen wel shotten, zenne. 2 van de 3 penalties waren belachelijk, in het algemeen vond ik de ref vrij Antwerpgezind fluiten; de simpelste tackle werd al gefloten. Het siert Heist echter dat ze de kopkes niet volledig lieten hangen en bleven proberen om te voetballen. Dat maakte natuurlijk dat er ruimte bleef voor Antwerp. Als men dit vorige week in Dessel ook gedaan had, hadden we daar een punt meegegraaid. de 2de, 3de en 4de goal van Antwerp maakte duidelijk dat onze verdediging te zwak is: 3 x te simpel doorgestoken. Nu ja, kop op en volgende keer beter, prijzen geeft men pas aan de meet :-)
hesteneer

Bericht door hesteneer »

deze wedstrijd is geen referentie. Tegen deze ploeg verliezen is geen schandaal en het op de ref steken zou ik niet eerlijk vinden tegenover het spel van antwerp. Ok, 2vd 3 penalty's waren zeer licht, maar bij de eerste fase is het meestal rood als men fluit. Achja, vijgen na pasen :) Kop omhoog en vooruit kijken. Met de spirit en bij momenten goed voetbal van vandaag zullen er ploegen sneuvelen bij ons!

Meer schandalen vond ik hetgeen naast het veld gebeurd is. Die 700 kaarten voor zogezegde neutrale supporters...jeah right...precies of men zag dat afgelopen donderdag niet! Niemand binnen laten met sjaal was er gezegd...OEPS blijkbaar een iemand uit het oog verloren...toch wel net diegene die iemand op zijn oog slaagt zeker? ook bij de 2-5 breekt hij bijna de reclamepanelen af (zie beelden rtv). waar dienen die camera's en stewards nu ook weer voor?!?!
Na de match nen antwerpsupporter ons een beetje uitdagen, kei cool! laat iedereen maar toekijken!
Ik zeg altijd: het moest eens andersom geweest zijn...werken met 2 maten en 2 gewichten, ik krijg er het schijt van.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Ok, het stof even gaan laten liggen.
Natuurlijk is dit Antwerp één van de titelkandidaten (in tegenstelling met mijn eerdere post waar ik bedoelde niet DE titelkandidaat) De ongelijkheid op alle vlakken in tweede klasse is een gegeven waar we moeten mee leven. Naam, mediahype, toeschouwersaantallen betekenen onmiskenbaar een voordeel voor een ploeg als Antwerp.
Voor een goed begrip: dit 'succes' is gegrondvest op een schuld van 21 miljoen euro... waar zijn we mee bezig...
Dit is uiteraard niet de zaak van de grotendeels schitterende Antwerp aanhang.
Elke kritiek op onze spelers of team vind ik ongepast !
ired

Bericht door ired »

Nu vraag ik mij toch af wat er licht is aan die 2e penalty? Het kan toch niet duidelijker? :?

En 21 miljoen, kom kom, dat was met ***** Wauters. Met het nieuwe bestuur zijn die schulden al verminderd naar minder dan 10 miljoen. Ze werken er hard aan om van Antwerp terug een winstgevende club te maken (zoals het moet!).

Ik hoop ook dat die klootzakken die daar achter het doel waren aan 't vechten er uit worden gepakt en een levenslang stadionverbod krijgen. Die zijn het niet waard om zich Antwerpsupporter te noemen.

En ze wisten inderdaad goed genoeg dat er veel Antwerpvolk tussen het thuispubliek ging zitten… en die waren allemaal, op die 3 man na, voorbeeldig! Zoals het moet. Samen met den tegenstander een pint drinken in de kantine, kan het nog mooier?
En trouwens, denk je dat er veel nieuwssites zijn die een melding maken over het feit dat we 2-7 wonnen? De kop zal altijd gaan over dat gevecht, die overwinning is dan bijzaak. Dus denk maar niet dat wij altijd 'positief' in het nieuws komen. Integendeel…

Soit, tot binnen een paar maanden op den Bosuil. Hopelijk zijn wij tegen dan al zeker van een periodetitel en zijn jullie een rustig seizoen aan 't spelen in de middenmoot met hier en daar een stuntje tegen een topploeg. Succes.
| Fan of Royal Antwerp Football Club |
Doef

Bericht door Doef »

Het was dus WEER van dat! Met Lier meer dan eens meegemaakt dat er Antwerp supporters in de thuisvakken zitten en dat ze beginnen te vechten... Miserie en nog is miserie! Allemaal heel schoon dat alles boemvol zit en dat thuis- en uitsupporters onder mekaar kunnen staan en samen een matchke kijken. Het zou zo moeten kunnen! Helaas zijn er altijd marginalen die zich laten verleiden tot een potje knokken.

Hoe dan ook, Antwerp veel te sterk voor ons, mss iets te zware cijfers :) knappe sfeer in het uitvak! Ik stond vlak op de fase waar ze de penalty krijgen in het begin van de 2e helft: geen beweging naar de bal maar wel duidelijk tegen de arm... 3e penalty heb ik niet goed kunnen zien.
Respect voor de spelers dat ze na die 7e goal nog zijn blijven knokken. Iemand persoonlijk of de ploeg in z'n geheel afkraken (of volgende week op de bank zetten) voor deze match zal hopelijk niet gebeuren!
eSKaa

Bericht door eSKaa »

DAVILA schreef: Elke kritiek op onze spelers of team vind ik ongepast !
Daar zal ni veel volk iets van zeggen. Zelfs niet op de trainer. Hij zei het zelf al voor het seizoen: hopelijk komt er nog iemand bij achteraan. En vandaag werd bewezen dat dat echt nodig is, een extra optie in de verdediging. De scout van Aalst weet nu ook al dat ge met een strakke diepe bal centraal het meest kans op doelpunten hebt. Als het bestuur zegt dat ze de spelers willen volgen, als ze in 2e willen blijven, dan is't NU tijd om iets te doen. Ze hebben nog dik 2 weken.
klenne

Bericht door klenne »

Mee de inkomsten van gistere moet da te doen zijn he :D
hesteneer

Bericht door hesteneer »

nee davila, spelers en staf valt helemaal niets te verwijten. ZIj hebben gisteren geknokt voor wat ze waard zijn, maar iets te licht bevonden voor de doorwinterde profs van Antwerp. We hebben 2x voorgestaan, dus we hebben toch efkes kunnen dromen :)

We verleggen ons doel dan maar hé: "the road to brussel" zondag begint deze road :)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

http://youtu.be/PNMfcZjK3gA

Schitterende beelden van RAFC TV - commentaar overbodig - los van alles noem ik dit genieten en wij hebben zeker meegespeeld !!!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Onze derde (afgekeurde) goal: heeeeel nipt buitenspel... We hadden daar goed op 3-3 kunnen staan, alles zat wel mee voor een sterk Antwerp.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Jimmy Floyd Hasselbaink zag zijn troepen dan wel domineren, de coach van Antwerp sprak met veel respect over zijn tegenstander en diens trainer.

'We wisten al een tijdje dat de wedstrijd tegen KSK Heist een moeilijke partij zou zijn. De jongens van Heist hebben ons het heel erg moeilijk gemaakt. Webers kopt de 1-0 wel heel mooi tegen de netten. En dan weet je dat het wel eens een hele moeilijke namiddag kan worden als je de organisatie niet houdt. Maar dan creëren we kansen en vallen de goals, op de juiste momenten.'

Sterktes én zwaktes

'Het is een opluchting voor sommige spelers, want het is niet makkelijk om naar hier te komen én je eigen voetbal te spelen. Ze waren bij Heist enorm goed georganiseerd en wisten heel goed waar onze sterktes en onze zwaktes lagen. Hier in Heist gaan nog heel wat ploegen punten laten laggen', blikte Hasselbaink vooruit.

Bron: site nr10
Plaats reactie