KSK HEIST - KAS EUPEN 1-1

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - KAS EUPEN 1-1

Bericht door klenne »

De neven rood gehad op antwerp :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - KAS EUPEN 1-1

Bericht door Dabo »

“Dit voelt aan als een overwinning”

Heist behaalt punt na knap staaltje karaktervoetbal

Heist haalde onverwacht een duur bevochten punt tegen titelkandidaat Eupen. Maar weinigen die Heist tot dit exploot in staat achten, tenzij Bart Webers. "We zijn erin blijven geloven." "Karakter en inzet heeft ons dit punt opgeleverd", sprak Bart Webers. "En we zijn een volwassen groep, want we hebben in heel de match nooit de armen laten zakken. Je mag niet vergeten dat we tegen Eupen hebben gespeeld, hé. Eén van de toppers en dat na de 5-0 pandoering in Moeskroen." Heist gaf zich niet en het groeide ook naarmate de wedstrijd vorderde. "Al was de 0-1 direct na de rust wel een klap. Maar het was niet aan ons spelte zien. Nee, we bleven erin geloven en we toonden steeds meer durf en lef. Dat is knap
en het is natuurlijk nog veel mooier dat die inzet dat wordt beloond met een mooie gelijkmaker." Iedereen weet het, iedereen ziet het maar toch blijft Heist het doen met lange ballen en vrijschoppen. "Elke club weet hoe we spelen, ze stellen zich daar op in maar toch doen we het telkens opnieuw. Want Eupen had toch maar mooitwee lange verdedigers centraal gezet om die lange ballen weg te koppen. En toch scoor ik met het hoofd.

Ook dat is voetbal en dat is plezant. Je kan zoveel schema's uittekenen, alleen dat wat op het veld gebeurt is wat telt." In het clubblad konden we lezen dat Webers nu al meer dan 200 wedstrijden voor Heist heeft gespeeld. En dat hij tegen Eupen zijn 75ste doelpunt scoorde. "Dat zijn statistieken van een clubmedewerker en leuk om te horen. Het is wat, maar als men het niet zou hebben bijgehouden zou ik het ook niet geweten hebben Ik hou dat allemaal niet bij." Eupen was niet bijster geïnspireerd? "Ze hebben ons misschien wat onderschat, maar zou dat ook niet onze verdienste kunnen zijn? Er is toch weer het bewijs geleverd dat in tweede klasse elke match moet gespeeld worden. Eupen en Westerlo verliezen dit weekend punten tegen ploegen waar ze het absoluut niet tegen verwacht hadden. De competitie met twee snelheden, akkoord. Maar als wij als amateurs deze sterke profploeg een voetje kunnen lichten, voelt dit gelijkspel aan als een overwinning. Echt een resultaat waar je je kan aan optillen. We zijn beter gestart dan vorig jaar, met rondom
ons een pak gelijkwaardige ploegen." "Elke club weet hoe we spelen, en toch lukt ons plannetje opnieuw"


De match

De thuisploeg begon niet onaardig. Mngadi kopte een voorzet in de handen van Thys, Eupen imponeerde niet in de openingsfase.
Thys sloeg ternauwernood een bal van Schouterden uit zijn doelvlak. De bezoekers kwamen nu meer opzetten, een knal van Asamoah vloog naast. Op slag van rust kon Criel op doel afstormen, hij besloot op de keeper. In de eerste minuut van de tweede helft klom Eupen na een kopbal van Bassey op voorsprong, op voorzet van Diedhiou. Dachelet verplichtte doelman Deumeland tot een ultieme reflex op een hoge bal. Op een vrijschop van Rijmenants kopte Webers de gelijkmaker binnen.

Hulde aan Wolfgang Frank

Vorige week overleed de 62-jarige Wolfgang Frank. De man die in het seizoen 2011-2012 trainer was bij Eupen. "Ik wil hulde brengen aan deze man", begon bij Heist trainer Cis Bosschaerts zijn perspraatje. "Hij was een fijne collega en dan besef je pas hoe relatief het allemaal is. Frank lag mee aan de basis van het voetbal wat Eupen de laatste jaren brengt. Het is één van de best voetballende ploegen in tweede klasse. Zij zijn één van de grote titelkandidaten en dat is terecht." Of de huidige trainer Marquez Lopez - die zijn persbabbel in het Spaans deed- er veel van begreep, is maar de vraag. GF


Cis Bosschaerts: “Op dit onverhoopt punt had niemand gerekend”


Cis Bosschaerts had zijn spelers vooraf op scherp gezet, want de lamentabele prestatie vorige woensdag tegen Moeskroen zinde hem niet. "Ik wilde echt niet dat mijn spelers zich weer als lammetjes zouden gedragen. Ik maakte hen duidelijk dat als we het op die manier zouden aanpakken, we bij voorbaat geen kans maakten." Bosschaerts had in zijn betoog de bijna 42-jarige winnaar van de Vuelta, Chris Horner, en de Belgische volleyvrouwen aangehaald. "Als je op die leeftijd nog een grote ronde kan winnen getuigt dat van zeer veel mentale sterkte. Dat is net wat onze volleybalvrouwen
in de halve finale op het EK tekort kwamen. Een fantastische prestatie, maar in het zicht van de meet
bezweken ze onder de druk. Ze pakken toch brons, schitterend."
Dit is een overhoopt punt? "Natuurlijk, wie had er echt op gerekend? Maar je ziet dat het kan en dat is heel belangrijk om weten." Stilstaande fases, Heist leeft er
haast van. "We wisten dat we niet veel kansen zouden krijgen en dat de stilstaande fases opnieuw heel belangrijk zouden zijn. En kansen krijg je toch, de gelijkmaker van Webers na een prachtige vrije trap van Yannick Rijmenants was een mooi doelpunt." Carvalho werd naar de kant gehaald. "Nee, dat was helemaal geen tactische wissel. Hij was ook niet geblesseerd. Hij liet goeie dingen zien, maar ik vond dat hij niet echt
goed in de match zat." GF


TOESCHOUWERS: 750
SCHEIDSRECHTER: Saadouni
DOELPUNTEN: 46’ Bassey 0-1, 81’ Webers 1-1.
HEIST: Thys, Van den Bogaert, Grant, Dachelet, Rymenants, Carvalho (64’ Van den Broeck), Rijmenams, Webers, Vanderputte, Vandermaeliere, Criel .
EUPEN: Deumeland, Kabasele, Ochoa, Rabebe (24’ Didiou), Mngadi, Diagne, Mata, Asamoah (88’ George), Bassey, Schouterden, Lallemand.
GELE KAARTEN: Carvalho, Didou, Kabasele, Schouterden
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - KAS EUPEN 1-1

Bericht door DAVILA »

KAS holt einen Punkt in Heist

Nach der Spielabsage in letzter Minute vom vergangenen Mittwoch reisten die Schwarz-Weißen an diesem Samstag in die Provinz Antwerpen, zum KSK Heist. Nach einer ausgeglichenen ersten Halbzeit drehte die KAS Eupen im zweiten Durchgang gleich auf, nach wenigen Sekunden im zweiten Durchgang gingen die Schwarz-Weißen durch ein Tor von Anthony Bassey in Führung. Die AS kontrollierte die Partie und ließ keine Chancen zu, doch zehn Minuten vor Schluss erzielten die Gastgeber, nach einem Freistoß, den Ausgleich. Am Spielstand änderte sich bis zum Schlusspfiff nichts mehr.

Eupen Coach Bartolomé Marquez Lopez musste Wechsel in seiner Startelf vornehmen, da Stürmer Florian Taulemesse seine zweiwöchige Rotsperre absitzen muss; Anthony Bassey und Clinton rückten in die Startelf. Anlässlich dieses Spieles liefen die Eupener mit gelben Auswärtsrikots auf.

Pünktlich um 20:00 Uhr gab der Schiedsrichter den Anpfiff zur Partie. Eupen von Beginn an sehr offensiv; nach drei Minuten verbuchte die AS schon zwei Freistöße in Strafraumnähe. Heist keineswegs abwartend; auch die Antwerpener versuchten, sich Möglichkeiten zu erspielen.

Nach 25 Minuten musste Coach Bartolomé Marquez Lopez bereits den ersten Wechsel vornehmen; Ntuthuko Radebe musste verletzungsbedingt das Spielfeld verlassen und wurde durch Ibrahima Diedhiou ersetzt.

Nach einer halben Stunde spielten beide Mannschaften auf Augenhöhe. Auf beiden Seiten ergaben sich einige gute Möglichkeiten, der gewünschte Torerfolg blieb jedoch aus.

Bis zur Halbzeit änderte sich am Spielstand michts mehr, obwohl die Gastgeber wenige Sekunden vor dem Halbzeitpfiff die beste Möglichkeit der ersten Halbzeit hatten. Durch einen langen Pass wurde ein heister Stürmer frei gespielt und machte sich auf und davon; Jonas Deumeland war bereits geschlagen, doch Christian Kabasele rettete den Ball auf der Linie.

Die AS kehrte unverändert auf das Spielfeld zurück und nur wenige Augenblicke nach Wiederanpfiff gingen die Schwarz-Weißen durch ein Tor von Anthony Bassey in Führung.

Auch in dieser zweiten Hälfte erspielten sich beide Mannschaften immer wieder gute Möglichkeiten, doch keines der beiden Teams konnte den Unterschied machen.

Zehn Minuten vor dem Abpfiff glichen die Gastgeber nach einem Freistoß aus. Bart Webers stieg höher als die Eupener Abwehr und beförderte den Ball per Kopf ins Eupener Gehäuse. Das 1 zu 1 war auch gleichzeitig der Endstand.

Deumeland – Diagne – Clinton – Asamoah (George) – Bassey – Radebe (25′ Diedhiou) – Mngadi (Diallo) – Schouterden – Lallemand – Kabasele – Ochoa

Tore: Bassey (46′), Webers (80′)

Gelbe Karten: Kabasele, Schouterden, Diedhiou, Exposito

Rote Karten:

Schiedsrichter: Saadouni

Bron: site KAS Eupen
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - KAS EUPEN 1-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-------------------------------------

BART VAN DEN BROECK ZIET TEGEN EUPEN STERKE INVALBEURT BEKROOND MET GELIJKSPEL

‘Dit is een zege waard’

Met een duur bevochten gelijkspel tegen titelkandidaat Eupen nam Heist revanche voor de zware nederlaag in Moeskroen. De heroptredende Bart Van den Broeck droeg met een sterke invalbeurt bij tot de 1-1, die als een overwinning werd onthaald.
SK Heist plaatste na de beschamende nederlaag in de midweekwedstrijd op het veld van Moeskroen voor eigen volk tegen Eupen de puntjes op de ‘i’. Het team van trainer Cis Bosschaerts zette in de slotfase een scheve situatie recht.

Het gelijkspel werd gevierd als was het een overwinning.

‘Een gelijkspel dat een zege waard is’, vindt Bart Van den Broeck, die na een afwezigheid van een viertal weken zijn heroptreden vierde met een invalbeurt van een halfuur.

Van den Broeck viel in de openingswedstrijd in Dessel uit met een liesletsel.

‘Een vervelende blessure, die moeilijk genas’, aldus de onfortuinlijke rechtsback. ‘Ik ben nog altijd niet pijnvrij en behandelde het letsel zondag de hele dag met ijs om elke reactie op de geleverde inspanningen te onderdrukken.’

En inspanningen leverde de Balenaar de voorbije dagen.

‘Ik speelde vrijdag nog negentig minuten met de beloften’, vertelt hij. ‘Het verbaasde me dan ook dat de trainer me liet invallen. Ik had dat niet verwacht.’

De gretigheid waarmee hij de plaats van een bleke Bruno Carvalho innam, verraadde zijn voetbalhonger.

‘Zo lang aan de kant staan en werkloos moeten toekijken, is redelijk frustrerend’, blikt hij op die sombere periode terug. ‘Het was een opluchting er eindelijk weer bij te horen. Ik voelde me onmiddellijk goed en heb zo mijn steentje bijgedragen tot het mooie resultaat tegen een sterke ploeg als Eupen.’

Concurrentie

‘De trainer was tevreden over mijn inbreng, want ik kreeg na het eindsignaal felicitaties. Dat deed me enorm veel deugd.’

Of hij na zijn sterke invalbeurt nu ook weer in de basis mag worden verwacht, blijft evenwel de vraag. Zeker met de toegenomen concurrentie.

‘Er zijn jongens bijgekomen. Mijn rechtsbackpositie werd tijdens mijn afwezigheid door liefst vier verschillende spelers ingenomen. Dat betekent dat ik zal moeten knokken voor mijn plaats. Maar daar heb ik geen moeite mee’, besluit Van den Broeck. ‘De trainer weet dat hij op mij kan rekenen. Het is aan hem om te kiezen.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie