HEIST-LOMMEL 1-1

DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

HEIST-LOMMEL 1-1

Bericht door DAVILA »

Lommel United zit in de hoek waar de klappen vallen. De Noord-Limburgers wonnen nog geen enkele wedstrijd en zakten intussen weg naar de voorlaatste plaats.

Tot overmaat van ramp wacht Glenn Neven een schorsing van twee wedstrijden naar aanleiding van zijn rode kaart tegen Antwerp. Hierdoor mist de schokbreker op het Lommelse middenveld in principe de thuiswedstrijd tegen Eendracht Aalst en de bekerpartij tegen Lierse. Enkele dagen zal de middenvelder er dus wel bijlopen tegen zijn ex-club Heist.

Bron: site nr10
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: HEIST-LOMMEL

Bericht door eSKaa »

Het slechte karma van het duo Neven - Degeling slaat nu voor het 3e jaar op rij toe :-)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: HEIST-LOMMEL

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
will
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:35

Re: HEIST-LOMMEL

Bericht door will »

Ja.... als je met buikPIEREN zit, kan het wel eens lang duren..die beestjes zijn moeilijk kapot te krijgen...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: HEIST-LOMMEL

Bericht door klenne »

2-0 :twisted: c'mon SK !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: HEIST-LOMMEL

Bericht door Dabo »

“Ik krijg hier veel respect”

Cis Bosschaerts houdt 5 vrienden voor het leven over aan 15 seizoenen Heist

Cis Bosschaerts, de trainer van Heist, is bezig aan zijn vijftiende opeenvolgende seizoen bij de club. Hij loodste KSK Heist van eerste provinciale naar tweede klasse. Een periode vol prachtige momenten en opvallende mensen. Met vijf van hen heeft de Nijlense kinesist een speciale band.


Patrick Wijns zijn voorzitter

"Patrick is al die jaren mijn voorzitter geweest", vertelt Cis Bosschaerts. "Hij gaf me steeds het vertrouwen en heeft me altijd gerespecteerd, dat betekent veel voor mij.Hij is ook een man van zijn woord, wat zeer belangrijk is in het voetbal. Onze voorzitter is iemand die zich niet laat meeslepen door blinde kritiek en de waan van dag.Hij kan perfect de oefening maken tussen de financiële middelen en de sportieve ambities. Voor deze club is Patrick de juiste man op de juiste plaats."

jurgen Laenen zijn beste sPeLer in eerste ProvinciaLe en bevordering

"Jurgen is een voorbeeld voor alle voetballers en nog steeds een trouwe supporter", weet de Heistse coach. "Ik heb hier veel schitterende voetballers gekend: Dave Van Den Schoor, Ken Thys, Steven Olieslagers, Jan Hendrickx, Benny Wuyts, noem maar op. Maar qua inzet, mentaliteit en karakter staat Jurgen ongetwijfeld op nummer één. Een speler die desnoods door een muur loopt. Destijds werd hij in eerste provinciale topschutter met twintig goals."

hugo van doninck zijn assistent-coach

"Hugo is al vijftien jaar mijn assistent, maar hij is zoveel meer dan mijn rechterhand. Zonder hem waren al die mooie jaren onmogelijk geweest. Ik heb dagelijks contact met hem en heb oor naar wat
hij zegt. Trainingen, wedstrijden, de manier van aanpakken, alles bepalen we samen. Onze meningen durven wel eens verschillen, maar niet onze visie. Hij maakt van mij een betere trainer."
roeL grant zijn aanvoerder "In 2001 bracht ik Roel als jeugdspeler in de eerste ploeg", herinnert Bosschaerts zich. "Toen speelde Heist nog in eerste provinciale, maar twaalf jaar later staat
hij nog steeds in de eerste ploeg. Hij weet als geen ander te voetballen naar zijn kwaliteiten en gebreken. Hij haalt het absolute maximum uit zichzelf door zijn inzicht, intelligentie en soberheid. Als kapitein is hijtop. Zijn engagement is de basis voor onze prima groepssfeer. De zaak voor het BAS tegen Oudenaarde, waardoor hij in zijn eentje de club in tweede hield en een topadvocaat als Maesschalck vloerde, schetst hem helemaal. Hij gaat de dingen niet uit de weg."

bart Webers zijn stersPeLer

"Bart Webers? Een fenomeen", luidt het. "We schoven hem positie per positie meer naar voor en hij werd zo het protoype van de moderne box-to-boxspeler: de infiltrerende middenvelder die scoort met grote regelmaat. Bart is een speler met uitzonderlijke kwaliteiten, maar hij moet zich goed voelen.
En die sfeer proberen we voor hem te creëren. Een crème van een vent, waar ik de handleiding van ken (lacht). Hij speelt al zeven jaar bij ons, en nog steeds maakt hij levensbelangrijke doelpunten."


De 4 topmomenten van Cis Bosschaerts

1 (2 mei 2010) rc mechelen - ksk heist 2-3

Die dag werd Bosschaerts met Heist kampioen in derde klasse. "En dan de manier waarop", vertelt hij."In de negentigste minuut maakte Racing nog gelijk, maar diep in blessuretijd beukte David Wijns de poort naartweede klasse open. Onze voorzitter spurtte van blijdschap tot aan de cornervlag. We waren even niet meer op deze wereld."

2 (23 oktober 2010) antWerP - ksk heist 1-2

In zijn eerste jaar in tweede klasse kon Heist stunten op het veld van Antwerp."Onze eerste match op de Bosuil", weet Bosschaerts nog goed. "Ook hier een sensationale slotfase.
Antwerp maakte in de 89ste minuut gelijk, maar Webers scoorde de 1-2 in blessuretijd.Het bezoekersvak ontplofte. Een jaar later wonnen we zelfs met 0-3 op Antwerp."

3 (25 augustus 2010) ksk heist - oh Leuven 3-2

"Onze eerste thuismatch ooit in tweede nationale, op een woensdagavond. We hadden wat geluk en leken dat seizoen wel een patent te hebben op 3-2 overwinningen. We wonnen tegen een sterk OHLeuven, dat op het einde van de rit kampioen zou worden. De Leuvense coach Ronny Van Geneugden keek verbijsterd toe.

13 december 2008) hasseLt - ksk heist 0-1

Vijf jaar geleden werd Heist kampioen in bevordering."Ik herinner me de zeer belangrijke overwinning bij Hasselt, de uitgesproken titelkandidaat", vertelt Bosschaerts.
"We pakten het tactisch aan door Bart Webers aan de boomlange spits Jeroen Mellemans te koppelen. Onze middenvelver scoorde dat seizoen 18 doelpunten."

Afbeelding

Bron: GVA

-----------------------------------

Jeroen Vanderputte gaat met Heist op zoek naar tweede thuiszege

SK Heist zit duidelijk in een opwaartse stroom en hoopt daarvan te profiteren om vanavond thuis tegen Lommel de volle buit binnen te halen. Ook Jeroen Vanderputte rekent op een tweede seizoenzege. ‘Te beginnen met vorige week Tubeke, waar we gelijk speelden, krijgen we in deze periode ploegen te bekampen die zeker punten moeten opleveren’, vindt speler Jeroen Vanderputte. Of Lommel een hapklare brok wordt na hun bekerduel van woensdag tegen Lierse, is volgens Jeroen lang niet zeker.

‘Daar kan je moeilijk een touw aan vastknopen’, meent de Heistse middenvelder. ‘Putten ze uit die prestatie vertrouwen of hebben ze er hun beste krachten bij ingeschoten? Het maakt eigenlijk niet veel uit. We moeten gewoon uitgaan van onze eigen kracht.’

‘Dankzij die last minute transfers komen we veel sterker voor de dag dan in de eerste competitiematchen’, zag ook Vanderputte de toestand gunstig evolueren. ‘Met Dachelet en Van den Bogaert in de ploeg gingen onze prestaties in stijgende lijn. De 5-0 op Moeskroen als eenmalige misstap uitgezonderd.’

‘Los van de punten die we recent behaalden is ook ons voetbal verbeterd. Vooral onze eerste helft op Tubeke was zeer sterk. Een volgende stap is dit niveau nu negentig minuten aan te houden.’

Zelf voelt Jeroen Vanderputte zich nu ook beter in zijn vel dan een groot deel van vorig seizoen, toen hij meer dan hem lief was naast de ploeg viel.

‘De trainer heeft er voor gekozen om dit seizoen verder te bouwen met de jongens die een sterke derde periode speelden. En daar was ik toen bij. Zelf heb ik dat niveau kunnen aanhouden. Al kan het uiteraard nog altijd wel iets beter.’

Een garantie op een basisplaats is dat niet. ‘Nu stilaan alle geblesseerden gerecupereerd worden neemt de concurrentie toe. Dat houdt iedereen scherp’, vindt de naar Leuven verhuisde Limburger.

Het duel met Lommel wordt ook een confrontatie met de ex-spelers Glen Neven en Siegerd Degeling. Vooral eerstgenoemde, die tijdens de transferperiode Heist de rug toekeerde, mag zich aan een warm onthaal verwachten. Al geldt dat niet voor Vanderputte. ‘Ik vond zijn vertrek jammer, maar respecteer zijn keuze.’

Bron: http://www.sportwereld.be
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: HEIST-LOMMEL

Bericht door hesteneer »

schoon artikel over de cis..vooral zijn "mooiste momenten".

De 1-2 op den antwerp...man man alsek er aan terug denk krijgek nog kiekevlees. Wedstrijden die we niet snel meer gaan terug krijgen!

Prono voor straks: 2-1 (webers, criel en een own goal van roel :) ) Neven krijgt rood
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: HEIST-LOMMEL

Bericht door eSKaa »

Neven krijgt rood
Awel, ik heb da ook gezien in een droom/visioen of zoiets... Dus daarbij sluit ik me wel aan :-)
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: HEIST-LOMMEL 1-1

Bericht door DAVILA »

Degelijke match van ons team. De discussie over de keeper kan stopgezet worden: alle drie kregen ze hun kans, Michiels maakte een nagenoeg foutloos debuut, meer nog hij pakte waarschijnlijk een punt voor ons. Hij moet natuurlijk nog bevestigen maar het ziet er veelbelovend uit. Met hem er bij hebben we een competitieve ploeg, alles onder de top zes moeten we aankunnen.
De arbiter had gele koorts, alleen was hij niet consequent: een tweede (evidente) gele kaart voor de nummers 8, 13 en 7 trok hij niet. Over die zeven, Gano: neem die weg bij Lommel en die ploeg speelt degradatie voetbal, goeie voetballer maar ook een domme voetballer: na geel wegens het nog wegtrappen van de bal na een fluitsignaal maakt hij één minuut later een opzettelijke hands fout, normaal diende hier opnieuw geel en rood te volgen...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: HEIST-LOMMEL 1-1

Bericht door Dabo »

Heist en Lommel delen de punten

Na een best genietbare partij deelden Heist en Lommel de punten. Heist begon fel met al in de eerste minuut een kans voor Criel, die Thoelen tot een redding dwong. Debauve vuurde een laag schot af, doelman Michiels die de voorkeur kreeg op Thys ging goed plat. Een schot van Criel werd afgeblokt in corner. De bezoekers lagen niet onder en Gaethofs kopte op doel. Een dieptepass van Rijmenams werd door Vandermarliere in doel getrapt. Een voorzet van Verbist werd door Gano aan de tweede paal naast geschoten. Op een center van Verbist kopte Gano de gelijkmaker binnen. Heist stootte direct tegen met een schot dat Vanderputte naast mikte. Brogno trok voor en Michiels haalde een gemaakte kopbal van Gano uit zijn doel. Een bom van Rijmenants vloog over. Een billijke ruststand.

Na de rust opnieuw een gedreven Heist . Lommel haalde Neven van de bank. De man die eind juni in Heist onverwacht de deur nog achter zich toe trok. Een dot van kans was er voor Delande, die de bal aan de verste paal op een zucht miste. Vandermarliere drong binnen in de grote rechthoek, maar zijn schot belandde in het zijnet. Een tweede mirakelsave van Michiels , nu op een kopbal van Verbist.

HEIST: Michiels - Van Den Broeck, Grant, Dachelet, Van Den Bogaert - Vanderputte, Vandermarliere, Webers, Rijmenams, Rijmenants - Criel.

LOMMEL: Thoelen - Goossens, Delande, Ryckx, Vanaken - Gaethofs, Scheelen, Debauve, Verbist - Brogno - Gano.

VERVANGINGEN: 46' Gaethofs door Neven, 70' Van Den Broeck door Pittoors, 85' Criel door Carvalho, 88' Scheelen door Degeling.

DOELPUNTEN: 16' Vandermarliere 1-0, 39' Gano 1-1.

GELE KAARTEN: Brogno, Gaethofs, Dachelet, Gano, Vandermarliere, Delande, Van Den Broeck, Van den Bogaert.

SCHEIDSRECHTER: Nathan Verboomen.

TOESCHOUWERS: 900.

-------------------------------

Zieke Van Den Broeck vraagt zelf om vervanging

Bart Van Den Broeck werd in de tweede helft vervangen door Matthias Pittoors. Van Den Broeck was ziek en vroeg zelf om zijn vervanging. Voor Pittoors, was het na zijn liesblessure, het eerste aantreden sinds de match tegen Antwerp van half augustus. Roel Grant speelde vorige week in Tubeke zijn 300ste wedstrijd in het eerste elftal van KSK Heist.

Bron: GVA
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: HEIST-LOMMEL 1-1

Bericht door foxy »

aangename wedstrijd met vooral de 1e helft een hoog tempo. De nieuwe keeper liet een zeer goede indruk en
verhinderde 2e maal een bijna gemaakt doelpunt; probleem hiermee hopelijk opgelost. De 0 niet kunnen houden
maakt het moeilijk om een wedstrijd te winnen en we hebben wel regelmatig 3 punten nodig ipv één.
conclusie : het spelpeil is gestegen en is nu OK ; de efficientie nog niet ; Criel bvb werkt heel hard en beweegt goed
maar scoort moeilijk. Zou Vermeiren dat beter doen ? Carvalho hoogstwaarschijnlijk niet want die laat een heel
zwakke indruk en weet niet wat aanvangen met de bal. Moet Webers in de spits blijven of opnieuw van lager ,
naast Vdputte komen ? Toch enkele vraagtekens om te proberen die belangrijke efficientie ook te verhogen.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: HEIST-LOMMEL 1-1

Bericht door DAVILA »

In de gegeven omstandigheden doet niemand het beter dan Criel, alleen diep in de spits. Bram werkt zich te pletter maar het is merkwaardig dat niemand opmerkt dat we terug in het straatje zitten van vorig jaar: we missen een targetspits (bv Gano ;) ) Fisher is weg, Remans blijkbaar niet op tweedeklasse niveau... Zaak is voor Cis met het bestaande materiaal een zo efficiënt mogelijk team op de been te brengen maar zoals gezegd het ziet er een pak beter uit dan bij de competitiestart.
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: HEIST-LOMMEL 1-1

Bericht door eSKaa »

aangenaam kijkstuk, en dat al enkele weken op rij! Doe zo verder zou ik zeggen. Met 1 punt schiet je weliswaar amper op, maar 't is beter dan niks, en kan mss nog van pas komen bij de eindafrekening. Michiels maakt een topdebuut, deed me een beetje aan Ruttens denken. Een pluim op de hoed van iedereen, al zag je na de match toch wel wat bedrukte gezichten. Jammer dat Carvalho daar invalt. In zijn 10 minuten op het veld heeft hij niets bijgebracht aan het spel. Verkeerde plaats waarschijnlijk.

Voor wie van cijfertjes houdt: 3 weken ongeslagen he mannekes ;-)
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: HEIST-LOMMEL 1-1

Bericht door DAVILA »

Het is natuurlijk zo dat Michiels hier als 22-jarige DE kans krijgt om zich op te hijsen naar het niveau van tweedeklasse keeper met misschien meer in het vooruitzicht. Als hij dit debuut bevestigt hebben wij onze doelman voor de komende tien jaar, tenzij hij zo goed wordt dat hij onhoudbaar is voor ons ;)
En Fredje, content ? :D
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: HEIST-LOMMEL 1-1

Bericht door DAVILA »

"Anderzijds ben ik bijna nooit zenuwachtig en heb ik zeker geen last van negatieve stress. Gewoon mezelf zijn en mijn wedstrijd spelen indien het zover zou zijn, dat is het motto."

Bron: citaat Michiels op ons forum bij zijn komst naar Heist. Zeggen is één, het doen is twee en... hij deed het !

Zenuwen en stress deden onze andere keepers waarschijnlijk de das om...
Plaats reactie