CS VISE - KSK HEIST 0-1

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door klenne »

Zondag 6 oktober om 15 uur
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CS VISE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Alleen Ozcan ontbreekt nog op training. Criel ondervond wat hinder aan de rug.

Bron: GVA
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CS VISE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

Dabo schreef:Alleen Ozcan ontbreekt nog op training. Criel ondervond wat hinder aan de rug.

Bron: GVA
Hopelek ni te erg wnt dieje kunne we nu echt wel ni misse :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CS VISE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

“Af en toe kan ik een schop onder mijn kont gebruiken”

Bram Criel is bij Heist aan zijn vierde seizoen bezig, al die jaren in tweede klasse. Toch is de aanvaller bij het brede publiek vooral bekend als de scholier die destijds bij KV Mechelen zijn opwachting maakte in eerste klasse. "Was ik maar wat langer bij Genk gebleven."

Zestien was hij, toen hij mocht debuteren Achter de Kazerne. KV Mechelen was net in vereffening gegaan en moest het seizoen (2002-2003) in eerste klasse uitdoen met huurlingen en jonge snaken, onder wie Bram Criel. "Als 16-jarige voor 12.000 toeschouwers mogen spelen, dat was gewoon machtig. Ik kwam toen toch even in een an- dere wereld terecht", vertelt de spits uit Bonheiden. "Ik was de enige van onze jeugdploeg die er werd uitgepikt om met de eerste ploeg mee te doen. Daar ben ik Zivica Kanacki eeuwig dankbaar voor. Ik mocht invallen tegen Antwerp en stond pas dertig seconden op het veld toen ik alleen voor doel verscheen. Ik miste, maar wat zou er gebeurd zijn indien ik toen had gescoord? Zou dat mijn leven hebben veranderd?"

bewonderd door luc nilis

Zou de jonge Bram Criel destijds beseft hebben dat KV Mechelen op dat moment de moeilijkste periode uit zijn bestaan beleefde? In het begin zeker niet", geeft hij toe. "Het was een rollercoaster van emoties voor mij. Al die aandacht, dat was ik niet gewoon. Ik stond veel in de belangstelling, alsof ik al iemand was die iets te betekenen had, hoewel ik nog zo jong was. Kort daarna stonden de managers al aan mijn deur. Ik begreep dat eigenlijk niet zo goed (lacht). De problemen van KV gingen zo eigenlijk wat aan mij voorbij." Malinwa degradeerde en het was Racing Genk dat de beloftevolle spits in Mechelen kwam weghalen. "Luc Nilis zag toen wel iets in mij. Je kan niet geloven welke ploegen allemaal interesse toonden. Voor een gast van zestien, hé. Ik kwam in Genk bij de beloften terecht. Een heel sterke lichting, met onder andere Steven Defour. Ik heb er heel veel geleerd en ik ben er zeker een betere voetballer geworden, maar het ging allemaal een beetje te snel. Niet vergeten: twee jaar daarvoor speelde ik nog bij Rijmenam. Nee, die twaalf matchen bij KV Mechelen waren de eerste en de laatse wedstrijden die ik in eerste klasse heb gespeeld."

acHtste jaar in tweede Klasse

In 2006 keerde Criel nog even terug naar Mechelen, dat toen in tweede klasse speelde. "Dat had ik nooit mogen doen", klinkt het verrassend. "Ik kwam in de loop van het seizoen bij KV terecht, omdat Heusden- Zolder (de club waarmee hij na zijn Genkse periode twee jaar in tweede klasse had gespeeld, red.) failliet was gegaan. Wat ik ook niet had mogen doen, was zo snel van Genk naar Heus den-Zolder overstappen. Daar heb ik echt spijt van. Want wat zou er van mij geworden zijn mocht ik langer in Genk zijn gebleven?" Criel is bezig aan zijn achtste seizoen in tweede klasse: twee jaar met Heusden- Zolder, eentje met KV en later op het seizoen Verbroedering Geel, één seizoen bij KVSK United en al de rest bij KSK Heist, zijn huidige club. Het is al zijn vierde seizoen op rij in Heist-op-den-Berg. "Ik heb verschillende keren de kans gekregen om te vertrekken. Waasland Beveren, Aalst, Oostende ... Met al die clubs is er een akkoord geweest, maar telkens sprong een transfer in laatste instantie af. Een en ander had te maken met een langdurige blessure en met ... mijn moeder. Weet je, mijn vader is gestorven toen ik veertien was. Mijn moeder wilde absoluut dat ik een diploma haalde, dat ik niet alles op het voetbal zette. En ze had gelijk. In Lommel ben ik meer dan een half jaar out geweest. Dat heeft me doen nadenken. Ik werk nu als administratief bediende en wil dat graag combineren met het voetbal." te beperKt voor eerste, topspeler voor derde Op zijn 27ste is Bram Criel een speler geworden die goed weet wat hij kan en wat hij niét kan. "Je moet je grenzen kennen. Voor eerste klasse ben ik te beperkt. Dan heb ik het vooral over de snelheid van uitvoering. Maar het niveau van Heist, dat ben ik zeker waard. Zo voel ik me ook: een goede speler voor tweede klasse en een heel goede speler voor derde klasse." Ten bewijze: zijn superseizoen bij Dessel (2009-2010), toen hij onder Michel Kenis liefst achttien keer scoorde in derde nationale. "Kenis stond voor duidelijkheid. Hij vertelde me: 'Ofwel vertrek je nu, ofwel ga je uit je pijp komen'. Ik schrok daar wel van. Maar ik heb dat wel nodig, iemand die me af en toe een schop onder mijn kont geeft. Bij Heist doen Webers en Dachelet dat (lacht). Ik mag een prima actie maken, maar als ik daarna een fout maak, mogen zij best hun mond opentrekken. Ik kan daar wel tegen. De ene speler krimpt dan in mekaar, de andere wordt er beter van. Ook Michel Kenis zette mij zo op scherp." Bram Criel geniet met volle teugen van het succesverhaal dat dezer dagen in Heist op- den-Berg wordt geschreven. "Voor een club als Heist is het niet zo evident om op dit ni- veau wedstrijden te winnen. Vroeger kon je al eens spreken over een makkelijke wedstrijd, maar tweede klasse is absoluut niet meer te vergelijken met pakweg tien jaar geleden. De buitenlandse investeerders, het geld, het heeft er allemaal mee te maken. Nu heb je veel goede ploegen en veel goede spelers. Geloof me: telkens als we winnen, is het hier groot feest."

Afbeelding

Bron: GVA

---------------------------------------

Roel Grant aast met Heist op revanche

Heist trekt zondag voor de tweede keer dit seizoen naar Wezet. Eerder werd blauw-wit-groen door de Waalse tegenstander uit de beker gewipt. Een nederlaag die om sportieve revanche vraagt. Kapitein Roel Grant heeft er alvast een goed gevoel bij.
De confrontatie met Wezet van morgennamiddag doorstaat in geen enkel opzicht de vergelijking met de bekerwedstrijd van ruim twee maanden geleden. Toen verloor Heist met 4-1. Wat geen reden mag zijn om nu met knikkende knieën naar het Luikse af te reizen.

‘Zeker niet’, stelt aanvoerder Roel Grant met klem. ‘Dit wordt een totaal andere wedstrijd. Ik herinner me dat we destijds in tegenstelling tot de ruime verliescijfers een vrij goede prestatie leverden. Maar we lieten ons op tal van kleine foutjes betrappen, die toen eigen waren aan ons spel. Wat het Wezet vrij gemakkelijk maakte om vier keren te scoren.’

Roel Grant vreest niet voor een herhaling van dit scenario. ‘We staan ten opzichte van toen achteraan wel wat sterker’, merkt hij terecht op. ‘Wel halen dankzij de inmiddels aangetrokken spelers een veel beter niveau dan toen. We trekken dan ook met een heel ander gevoel naar ginds.’

Prominent aanwezig

‘Het gaat nu veel beter met ons. Dat is aan alles te zien. Alleen de resultaten op zich kunnen nog wat beter.’

Zelf voetbalt Roel Grant met de komst van de verdedigers Miguel Dachelet en Dean Van den Bogaert centraal achteraan in een comfortabelere situatie. ‘Vooral Dachelet zorgt voor meer rust in de tent. Het is aan hem duidelijk te merken dat hij hoger voetbalde. Met zijn ervaring in eerste klasse steekt hij er bovenuit. Wat dat betreft kan hij de vergelijking met zijn voorganger Kurt Van Dooren doorstaan. Hij stuurt ook constant bij. Van het eerste uur dat hij hier was liet hij zich gelden. Hij is prominent in de groep aanwezig. Hij heeft een visie en babbelt ook veel. Al is zijn Frans niet altijd goed verstaanbaar.’

De sfeer in de ploeg is er nog beter op geworden. ‘Ondanks de zwakke resultaten van de eerste weken was die nooit weg’, wijst de Heistse aanvoerder op de steeds heersende eensgezindheid in de groep. ‘Maar nu we punten pakken is het uiteraard wel des te plezanter.’

Bron: http://www.sportwereld.be
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CS VISE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

Hopelek onze eerste uitoverwinning !!! Tot sebiet :twisted:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door Dabo »

0-1 Webers
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door malinwa fc »

Super!
Dank u wel om mijn weekend toch nog goe te maken!! ;) ;) ;)
Dikke punten en een mooie sprong int klassement.
Goe bezig.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door DAVILA »

Plaats 7 in bereik !!!
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door hesteneer »

proficiat met de overwinning!!! volgende week winnen en we gaan een rustig seizoen tegemoed
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door eSKaa »

Verdiende 3 punten, na een mindere eerste helft, waarbij er geen ploeg echt bovenuit stak, maakten we in de 2e periode wel het verschil. De voorsprong kwam er wel net voor rust, maar qua spel was Heist vooral in de 2e helft beter dan Visé, dat amper een kans bijeen kon spelen.
Leocannaerts
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 apr 2013, 20:58

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door Leocannaerts »

hesteneer schreef:proficiat met de overwinning!!! volgende week winnen en we gaan een rustig seizoen tegemoed
waarom horen we onze supporters altijd zo goed op verplaatsing (zelfs al zijn ze niet sterk in getal) en waarom blijft het in de Lostraat altijd muisstil onder de match ?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door hesteneer »

mss omdat we op verplaatsing meestal een deftige staanplaats hebben Leo? :)
Je kan geen "lawaai" maken als je geen dak boven uw hoofd hebt...da klinkt nu eenmaal ni.
Geef ons het tribunneke waar de bezoekers mogen in staan en dat zou de zaak helemaal veranderen, verder moet je het niet gaan zoeken...
fredjetrek
Beheerder
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:01

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door fredjetrek »

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door klenne »

hesteneer schreef:mss omdat we op verplaatsing meestal een deftige staanplaats hebben Leo? :)
Je kan geen "lawaai" maken als je geen dak boven uw hoofd hebt...da klinkt nu eenmaal ni.
Geef ons het tribunneke waar de bezoekers mogen in staan en dat zou de zaak helemaal veranderen, verder moet je het niet gaan zoeken...
En als ik dan al is probeer sta ikd aar meestal nog alleen of mee 2 te zinge :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CS VISE - KSK HEIST 0-1

Bericht door klenne »

En daar is onze eerste uitoverwinning en zelfs de 0 gehoude 8-)

Alles behalve een spektakelmatch , wij ene bal tss de palen en binne en wezet ene bal tss de pale , een opraperke voor onze keeper !!

Voetballend ware we beter dus verdiende overwinning :)

En zo staan we plots op plaats 12 !! Zaterdag tege virton er nog is 3 bijdoen en dan ziet het er heel goe uit !
Plaats reactie