KSK HEIST - VIRTON 2-1

malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door malinwa fc »

Bravo bravo!!
40 min.met 10 man gespeeld en het resultaat mag er zijn!
Proficiat jongens.
9de plaats.
Me happy! :D
Binnen 13 dagen ikke present tegen RWDM Brussels.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

Heeft iemand die fase gezien waarop de rode kaart viel ?
De bal zat op dat moment elders zodat iedereen die ik het vroeg (oa mensen achter het doel) er niks van gezien hadden.
Die grensrechter had blijkbaar zijn bril voor 'ver zien' op: een handsfout twee meter voor hem (die gans het stadion gezien had) zag hij niet (bril voor 'dichtbij zien' vergeten ? :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door klenne »

Van den bogaert zelf zij da hij nix gedaan had !! Echt klote da justd en dieje een rode kaart kregt hopelek valt het mee maar as dieje arbitter elleboog opschrijft...

Voor die rode kaart match volledeg onder controle , eerste helft weeral heel goe , tweede minder .

Maar hoop toch datd e beelden er rap gaanz zijn , eerste goal gene offside ??? Dan die rode kaart .. Tweede goal voleges mij was den bal volledeg achter de lijn aan de zijkant :D

3 punten en ne kater , twas in orde :D 5 matche nemeje verlore , stvv kan al beginne bibbere :twisted:
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

12/10 HEIST-OP-DEN-BERG Heist behaalde een belangrijke thuiszege, maar het had niet de minste overschot. De Heistenaren viel na tien minuten in de tweede helft met een man minder, na rood voor Van Den Bogaert. Het eerste gevaar leverde voor de thuisploeg al meteen een doelpunt op.
Een mooie aanval opgezet door Vandermarliere werd door Criel voor doel gebracht, waar Rijmenams trapte en Rijmenants aan de tweede paal scoorde. Virton was het eerst gevaarlijk op een voorzet van Kehli, maar aan de verste paal dook niemand op om te besluiten. Een flankvoorzet werd wat later door Focki overgetrapt. Rijmenants was in zijn dagje, want hij knalde een prachtige goal in de verste hoek binnen. Wat een weelde, en zeker voor Rijmenants die nooit eerder voor Heist twee keer scoorde in één wedstrijd.

Cornet trof de buitenkant van de paal voor Virton, maar hij werd wel afgevlagd voor buitenspel. Yeye kopte voor de bezoekers een gevaarlijke bal maar nipt naast. De efficiëntie lag in de eerste helft duidelijk bij Heist. Cornet kopte op slag een niet onverdiende aansluitingstreffer over.

De eerste echte doelkans na de rust was voor Vandermarliere, die schoot hard op de uitkomende Hurbain. Heist viel met tien na een rode kaart voor Van Den Bogaert, die werd op aangeven van de assistent scheidsrechter uitgesloten. De bezoekers zochten de 2-1, met een knal van Cornet in de handen van Michiels. Een vrije trap van Rijmenams was het Heistse antwoord. Cornet kopte de aansluitingstreffer binnnen, het beloofde nog een spannend laatste kwartier te worden. Michiels ging plat op een lage knal van Kheli. Het was nu pompen of verzuipen voor de thuisploeg, Webers kopte nog een vrije trap van Rijmenams over, maar de drie punten bleven in Heist.

GF

Bron: GVA online
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

Virton sans réaction
LOMMEL VINCENT Publié le dimanche 13 octobre 2013 à 05h32 - Mis à jour le dimanche 13 octobre 2013 à 05h32

heist 2 1 virton Une semaine après la déroute face à Alost, on s’attendait à autre chose
Après dix minutes sans réel danger, la première attaque locale fit mouche. La défense gaumaise regarda littéralement Rymenants reprendre victorieusement un centre-tir venu de la gauche (1-0). Les visiteurs prirent alors le jeu à leur compte. Alors que le premier centre de Kehli ne trouvait personne, le deuxième était repris au second poteau par Focki qui plaçait sa frappe au dessus (19e).

Réalistes, les joueurs locaux profitèrent d’un nouveau flottement de la défense visiteuse pour doubler la mise. La perte de balle de Menessou permettait aux joueurs locaux de renverser le jeu. Rymenants, une nouvelle fois, fixait Grevisse et enroulait sa frappe qui trompa Hurbain, impuissant (24e). Virton monopolisait toujours la balle, sans parvenir à inquiéter le portier anversois. À la 42e, Cornet, parti en profondeur, tenta de dribbler Michiels, sorti à sa rencontre, sans succès. Trois minutes plus tard, sa reprise de la tête passa juste au dessus de l’objectif.

Après la pause, Criel eut l’occasion de tuer le match. Sur un centre venu de la droite, il reprit le ballon de volée mais Hurbain s’interposa. Sur le contre, Van Den Bogaert assena un coup de coude à Cornet et se vit brandir le carton rouge. À la 73e, les Gaumois reprirent espoir. Cornet parvenait à reprendre, de la tête, un centre millimétré de Yeye. Mais ils ne se procurèrent ensuite plus aucune possibilité. Même si le partage aurait été logique, la prestation fut insuffisante.

P. B.

Heist : Michiels; Webers, Grant, Vanderputte, Criel (76e Pittoors), Rijmenams, Vandermarliere, Van Den Broeck, Dachelet, Van Den Bogaert, Rymenants (87e Remans).

Virton : Hurbain, Yeye, Delaby, Kehli, Blaise, Menessou, Focki (46e Molnar), Grevisse (65e De Almeida), Cornet, Grosperrin, Raboteur (82e Dufour).

arbitre : M. Mesotten.

avertissements : Blaise, Dachelet, Webers, Kehli, Menessou, Delaby.

exclusion : 55e Van Den Bogaert.

les buts : 10e et 24e Rymenants (2-0), 73e Cornet (2-1).

Bron: LDH en ligne

Het waalse commentaar spreekt van 'een elleboog'...
Die journalist heeft nooit zelf gevoetbald denk ik want daar leert men 'altijd naar de bal kijken', de bal was daar niet in de buurt, deze man kijkt duidelijk enkel naar de ellebogen :D
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door eSKaa »

We weten intussen hoe Bryan zijn man afhoudt. Hij maakt zich steeds breed, en ik kan mij voorstellen dat als een speler dan theatraal neergaat, men daar nog een elleboog in kan zien. Ik hoop dat de beelden Bryan vrijpleiten, maar ik vrees ervoor, aangezien ze bij de bond al wat nog maar lijkt op een elleboog zwaar bestraffen.
De 1-0 was gescoord uit buitenspel zei iedereen direct. Ik weet niet dat dat effectief zo was. Het leek idd zo, maar stond yannick achter alle andere spelers? Hij stond gewoon al op de doellijn :-). Ook dat zien we mss wel beter op de beelden. Zijn 2e was een beauty, waar de doelman precies een 'Vandendriesscheke' deed. (Anticiperen op de voorzet die gaat komen en dan een gat laten op U tegen te zeggen). Althans zo leek het mij toch.

Mooie en nodige overwinning die ons voor het eerst sinds lang nog eens in de linkerkolom zet. 4 keer niet verloren dateerde 'slechts' van vorig seizoen (winst tegen aalst, gelijk tegen dessel, winst tegen lommel en op st. niklaas), 5 keer op rij niet verliezen is geleden van einde seizoen 2011-2012. Toen was er winst tegen antwerp, gelijk tegen tubeke, winst op dender, en gelijk tegen tienen en roeselare.

Met een gerust hart kunnen we nu naar STVV, Boussu en Westerlo uitkijken.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

In de marge van de match mag ook gezegd worden dat doelman Michiels bevestigde. Iedereen heeft ondertussen gezien over wat een geweldige uittrap hij beschikt, zowel over de grond als uit de hand. Misschien moet daar aanvallend iets alerter op gereageerd worden ?
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door foxy »

prachtige eerste helft van onze jongens met twee mooie doelpunten en goed voetbal aan hoog tempo . De rode kaart
bracht natuurlijk een omwenteling in het spelbeeld maar dat hebben wij goed opgevangen met een sterke
verdedigende organisatie zodat drie heel belangrijke punten zijn binnengehaald. We kunnen nu enigszins
ontspannen maar met ambitie naar St Truiden. Proficiat voor ons bestuur en technische staf want de aanwervingen
en het inpassen van doelman Michiels , Dachelet en VdMarliere blijken serieuze versterkingen en ook Yannick heeft
zijn draai gevonden . De accentverschuiving van Webers als 2e spits (terugzakkend in steun middenveld bijbalverlies
en direct in steun van Criel bij balbezit ) rendeert door meer druk op centrum bij tegenstander en zo kreeg Yannick
de ruimte om 2x te scoren.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door klenne »

foxy schreef:prachtige eerste helft van onze jongens met twee mooie doelpunten en goed voetbal aan hoog tempo . De rode kaart
bracht natuurlijk een omwenteling in het spelbeeld maar dat hebben wij goed opgevangen met een sterke
verdedigende organisatie zodat drie heel belangrijke punten zijn binnengehaald. We kunnen nu enigszins
ontspannen maar met ambitie naar St Truiden. Proficiat voor ons bestuur en technische staf want de aanwervingen
en het inpassen van doelman Michiels , Dachelet en VdMarliere blijken serieuze versterkingen en ook Yannick heeft
zijn draai gevonden . De accentverschuiving van Webers als 2e spits (terugzakkend in steun middenveld bijbalverlies
en direct in steun van Criel bij balbezit ) rendeert door meer druk op centrum bij tegenstander en zo kreeg Yannick
de ruimte om 2x te scoren.
Van den bogaert mag daar ook bij ;)
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

Waar zat Simon Vermeiren ? Hervallen in zijn blessure of ziek nadat eerder Grant en Remans de dinsdagtraining misten wegens ziekte ?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door hesteneer »

met het laatste zinneke van de klenne bennek het volledig eens! 3 ptn en ne kater van hier tot in tokio, das een teken dat goe was :)

wedstrijd eigenlijk hetzelfde verhaal als tegen Lommel. Zeer goede eerste helft en een "mindere" tweede. Nu proberen ne 4 op 9 te halen en we zijn bijna safe.

komaan jonges!
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door klenne »

Beelde staan op de site !! Die eerste goal , live leek het zowiezo buitenspel , as ge de beelde bezie ist een serieus twijfelgeval :D wel jammer da de fase mee de rode kaart er just ni opsta :evil:
Naas
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door Naas »

Beelden bewijzen idd dat, ondanks eerste gedacht bij de meesten, eerste goal geen buitenspel was. Als je beeld stilzet op moment dat jorn bal afspeelt staat nr 11 ( en zelfs nr 14 volgens mij) achter yannick.
Beelden geven jammer genoeg geen uitsluitsel omtrent rode kaart van bryan...! :?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

“Ik was even van de kaart na mijn werelddoelpunt”

Rijmenants mijmert na na weergaloos doelpunt

Heist had zijn handen vol aan Virton. Maar eind goed al goed, en zo bleven drie kostbare punten in Heist-op-den- Berg. Yannick Rijmenants had een belangrijk aandeel in de zege, met zijn twee eerste doelpunten voor Heist. "Wat een ongekende weelde." "Hier droom je een dag voor de wedstrijd van", sprak een uitgelaten Rijmenants. "Nochtans was ik niet echt goed aan de wedstrijd begonnen. Mijn eerste balcontacten waren niet super en dan denk je toch dat het persoonlijk een mindere match zou kunnen worden." Maar het tij keerde heel snel voor de man uit Berlaar. "Ik stond bij die eerste goal gewoon op de goede plaats.Een strak schot van Rijmenams en ik moest er mijn schoen maar tegen zetten." Of dat mijn eerste goal voor Heist was? "Ja, want sinds ik hier ben, heb ik voor Heist nog nooit gescoord. Ik ben meer de man van de assists, en zelfs dat tweede doelpunt kon er ook nog bij (lacht). Wat een goal, ja. Een streep, een klein wereldgoaltje. God, ik was even van de kaart. Ik vierde "Nochtans ben ik meer de man van de assists" Yannick Rijmenants vierde de goal dan ook intens met mijn familie aan de zijlijn. Weet je, ik begon ooit te voetballen bij provincialer Hal-laar. Ik ben echt wel een jongen van de streek." Rijmenants werd na de rode kaart van Van Den Bogaert even weer als verdediger uitgespeeld. "Het was alle hens aan dek, ja. We wilden absoluut die drie punten thuis houden. En goed, als de trainer me dat oplegt dan speel ik weer even achteraan. Het zijn trouwens ook de twee posities die ik hier al altijd gespeeld heb. Al speelde ik vorig seizoen bijna altijd als verdediger." Volgende week wacht de zware verplaatsing naar STVV. "Dat is mijn ex-club,toch altijd iets speciaals. Maar het is een ploeg die in goeie vorm steekt dus het wordt een zware klus. En niet alleen STVV, want er volgen voor ons nu drie zware opdrachten. Na STVV komen er nog RWDM Brussels en Westerlo aan. Daarom is het ook goed dat we nu wonnen. Zo kunnen we meer ontspannen aan dat drieluik beginnen." Nog een keer over de emoties na zijn prachtdoelpunt."Het geeft je een boost, man. Het is alsof je vleugels krijgt. Mijn tweede goal was daar het beste bewijs van. Ik mikte naar doel, en de bal vloog nog binnen ook. In een mindere periode vliegt het leer gegarandeerd buiten het stadion (lacht). Ik ga dat zondag vieren. Hoe? Een hele dag voetbal kijken, of wat had je gedacht?"


SCHEIDSRECHTER: Ben Mesotten.
TOESCHOUWERS: 750.
HEIST: Michiels - Van Den Broeck, Grant, Dachelet, Van Den Bogaert - Vanderputte, Vandermarliere, Webers, Rijmenams, Rijmenants - Criel.
VIRTON: Hurbain - Grosperrin, Grevisse, Menessou, Blaise -Delaby, Kehli, Focki, Yeye, Raboteur - Cornet.
VERVANGINGEN: 46' Focki door Molnar, 65' Grevisse door De Almeida, 76' Criel door Pittoors, 82' Raboteur door Dufour, 86' Rijmenants door Remans.
DOELPUNTEN: 9' Rijmenants 1-0, 23' Rijmenants 2-0, 73' Cornet 2-1.
GELE KAARTEN: Blaise. Dachelet, Webers, Kehli, Menessou, Delaby
RODE KAART: 55' Van Den Bogaert (fout).

De match

Het eerste gevaar leverde voor de thuisploeg al meteen een doelpunt op. Een mooie aanval opgezet door Vandermarliere werd door Criel voor doel gebracht, waar Rijmenams trapte en Rijmenants aan de tweede paal scoorde. Rijmenants was in zijn dagje, want hij knalde ook nog eens een prachtige goal in de verste hoek binnen. Heist viel met tien na een rode kaart voor Van Den Bogaert, die werd op aangeven van de assistent scheidsrechter uitgesloten. Cornet kopte de aansluitingstreffer binnen. Het was nu pompen of verzuipen, maar de thuisploeg bleef overeind.

“Bloed, zweet en tranen leveren ons gouden punten op”

"Mijn spelers hebben echt alles moeten geven om dit resultaat te bereiken", sprak trainer Cis Bosschaerts, die morgen zijn 57ste verjaardag viert en als cadeau dan samen met de groep naar de Rode Duivels zal kijken. "Virton presenteerde zich vooral na de rust als een meer dan degelijke ploeg. Het is een technisch sterke ploeg en het is niet toevallig de trots van de provincie Luxemburg." Toch was zijn team al vroeg op een dubbele voorsprong geklommen. "We begonnen goed aan de match en als Yannick Rijmenants, die anders nooit scoort, nu ook al gaat scoren is dat heel goed nieuws. Die voorsprong was niet onverdiend." Virton kwam beter in de match. "Dat zeker en dat was naar het einde van de eerste helft al goed te merken." In de tweede helft moest Heist lange tijd met tien man spelen. "Over de rode kaart van Van Den Bogaert wil ik niet veel kwijt. Als de adrenaline is gezakt en ik het allemaal nog eens rustig heb kunnen bekijken zal ik daar pas echt uitspraken over kunnen doen. Ik paste mijn veldbezetting aan door Criel naar de flank te trekken en Webers dieper uit te spelen. Maar mijn spelers werden moe, heel moe want Rijmenants bijvoorbeeld speelde én linksachter en nadien weer als aanvallende flank. Maar we bleven overeind, al hadden we niet de minste overschot. Drie gouden punten noem je zoiets, voor ons van ontzettend groot belang."

Heist zet sterke reeks neer van vijf wedstrijden zonder nederlaag

De overwinning tegen Virton is voor Heist de vijfde wedstrijd op rij zonder nederlaag. En dat is opmerkelijk, want sinds het aantreden van de Heistenaren in tweede klasse gebeurde dat nog maar éénkeer eerder. Twee jaar geleden zette Heist een serie van zeven matchen zonder verlies neer. Met dat verschil dat die reeks toen naar het einde van de competitie werd neergezet. Maar deze start kan tellen en is in elk geval veel beter dan die van vorig seizoen. Toen duurde het tot begin februari vooraleer de kaap van de dertien punten werden bereikt. Nu is het midden oktober en zijn we al zover.

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

Naas schreef:Beelden geven jammer genoeg geen uitsluitsel omtrent rode kaart van bryan...! :?
Kunnen we niet ergens groene truien lenen en die fase naspelen ? We zien dan dat die Virton speler zelf een elleboog uitdeelt aan Bryan :D :D :D
Vooruit Leon pak uw camera al maar...
Plaats reactie