KSK HEIST - VIRTON 2-1

DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

Schorsingsvoorstel voor Bryan = 2 speeldagen. Hij kan nog in beroep gaan maar zonder beelden.... Hij mist dus STVV en RWDM tenzij de Roel nog met een spitsvondig juridisch idee op de proppen komt...
Of het moet zijn dat de naam Grant het bondsparket al bleek doet uitslaan ;)
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door eSKaa »

Ik zou precies akkoord gaan met die 2 speeldagen... Zonder beelden, en dan nen 'elleboog', da's goe om alleen maar bij te krijgen in beroep...
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

Mjaa... 2 speeldagen voor een 'elleboog' die enkel de lijnrechter heeft gezien en waar geen beelden van bestaan. Heeft iemand van de 800 toeschouwers dit effectief ook gezien ? Hier melden aub ! En als het een bewuste elleboog was zijn twee dagen correct maar er is elleboog en elleboog...
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door eSKaa »

redeneer zoals de bond dat doet. Die denken: 'verslag zegt elleboog. Dan is't elleboog.' En je blijft schuldig tot je het tegendeel kan bewijzen. Geen beelden = geen bewijzen...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door klenne »

Idd ik had er zelfs 3 verwacht dus stillekes zo late...
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door Danneman »

Weet er iemand waar Vermeiren was?
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

Yanick Rymenants (KSK Heist)
Met twee doelpunten trapte Yannick Rymenants zijn ploeg naar de linkerkolom. Kon nog eens tonen waarom hij eerder voor gereputeerde clubs als PSV en STVV uitkwam.

Bron: site nr10 'De vijf blikvangers van de speeldag'

Ere wie ere toekomt... Yannick speelt steeds beter en beter !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door Dabo »

Bryan Van Den Bogaert: ”Ik liet de ploeg in de steek”

Voor het eerst sinds heel lang staat Heist in de linkerkolom van tweede klasse. Iedereen vierde dat zaterdagavond op zijn manier, want er viel wat te feesten. Vijf matchen op rij zonder verlies, een negende stek, maar toch stond Bryan Van Den Bogaert er na de match maar heel beteuterd bij. "Die rode kaart had ik nooit verwacht." Jij kreeg rood, de eerste in je loopbaan? Bryan Van Den Bogaert: "Ja en nee. Het is de eerste keer dat ik rechtstreeks rood heb gekregen. Bij mijn vorige club Cappellen ben ik ook al eens van het veld gevlogen, met twee gele kaarten. Dat is nog wel een verschil." Je was er blijkbaar niet goed van? "Nee, want ik had me helemaal niet aan een rode kaart verwacht. Ik schrok enorm toen de scheidsrechter de kaart liet zien. Eigenlijk kon ik het niet echt geloven." Wat was er dan gebeurd? "We gingen met twee naar de bal en ik sneed de weg af van de speler van Virton. Die speler trapte zelfs achteraan op mijn enkel. Meer is er niet gebeurd." Daarvoor kan je toch geen rood krijgen? "De scheidsrechter beweerde dat ik een elleboog zou gebruikt hebben, maar dat was echt niet het geval. Eigenlijk was het de grensrechter die me eraf stuurde, want het is op zijn aangeven dat de ref de beslissing nam." Je hebt het er moeilijk mee. "Ja, om twee redenen. Ik gebruikte geen elleboog of geweld, want ik ben een faire speler. Je mag toch wel je lichaam zetten? En de speler van Virton stond daarna ook weer gewoon recht. Er was eigenlijk niks te zien. Geen bloedvlekje, helemaal niks. Dat ze de beelden er maar bijnemen, ik sta recht in mijn schoenen. Ik vrees niks, ik heb gewoon de waarheid gesproken." Op de beelden is helaas niets te zien. Het verslag van de scheidsrechter zal de strafmaat dus bepalen. "Dan hoop ik echt dat de uitsluiting volstaat. Ik ben zoal genoeg gestraft. Geen enkele ploegmaat sprak mij erop aan, maar toch had ik het gevoel dat ik de ploeg in de steek had gelaten. Maar we zijn gewonnen en dat verlicht de pijn. Heel veel zelfs, want wat als Virton toch nog was teruggekomen? Ik mag er niet aan denken. Dan zou ik heel diep in de put hebben gezeten, want we hebben langer dan een half uur met tien tegen elf gespeeld."

Afbeelding

Bron: GVA

-----------------------------

YANNICK RYMENANTS BEZORGT HEIST MET ZIJN EERSTE TWEE GOALS DRIE GOUDEN PUNTEN

‘Knap werk van iedereen’

Heist deed met zijn winst tegen Virton een gouden zaak. De overwinning kostte wél bloed, zweet en tranen, want de vroege, met twee goals van Yannick Rymenants verworven voorsprong kwam na de uitsluiting van Bryan Van Den Bogaert nog in gevaar.
Yannick Rymenants is dit seizoen bij Heist de koning van de assists. Tegen Virton kroop de man uit Berlaar verrassend in de huid van afwerker. Hij bezorgde zijn team met twee doelpunten al vroeg een uitstekende uitgangspositie.

Ondanks een gehavende kuit doet hij breedlachend zijn verhaal.

‘Die eerste goal was vrij simpel. Een voorzet van Jorn Rijmenams belandde voor mijn voet en ik had de bal maar binnen te duwen’, draait hij met plezier de film van zijn eerste doelpunten van het seizoen nog eens af.

‘Het deed wat met mij. Ik was niet zo goed gestart met twee foute voorzetten. Plots kreeg ik een boost. Ik won aan vertrouwen. Mijn tweede goal was daar een illustratie van. Bram Criel won een duel op rechts. Bart Webers behield het overzicht en verlegde de bal naar mij, die ik dan strak in de verste hoek schoot. Een pareltje.’

Juichend snelde Yannick Rijmenants naar de zijlijn.

‘Daar stonden mijn ouders, mijn zus en tal van vrienden. Ze stonden er met hun neus vlak op. Uiteraard dat ik dat tweede doelpunt onmiddellijk met hen wilde vieren’, klinkt het enthousiast uit Rijmenants’ mond.

Heist zat op rozen, maar was nog niet klaar met een technisch vaardig Virton, met liefst zeven Fransen in de basis. Gelukkig stond het vizier van de Waalse aanvallers niet goed afgesteld, zodat doelman Dean Michiels niet meteen moest tussenkomen. Dat veranderde na de uitsluiting van Bryan Van Den Bogaert.

‘Toen kregen we het moeilijk. Op het laatst, na de aansluitingstreffer, was het zelfs pompen of verzuipen. Maar onze verdedigers leverden knap werk, zodat we toch konden standhouden. Iedereen deed het prima en droeg er toe bij dat ik hier nu sta als matchwinnaar. Al was dit uiteraard een zege van de hele ploeg.’

Applausvervanging

Zelf haalde Yannick Rijmenants het einde niet. Hij kreeg een applausvervanging.

‘Eigenlijk was het meer bedoeld als tijdwinst’, wuift hij alle lof weg. ‘Ik was ook licht geblesseerd. Ik kreeg een trap op mijn achillespees en gaf daarom aan dat mijn beste pijlen waren verschoten.’

Bleek achteraf dat Rijmenats samen met Bart Webers ook nog de pronostiek had gewonnen en dat er een kwartier na de wedstrijd al zeven sms’ jes met felicitaties waren binnengekomen. ‘Dit is genieten’, sluit Rijmenants af.

------------

Cis Bosschaerts: ‘Een schitterende mentaliteit’

Het duurde een tijdje voor Cis Bosschaerts na een adembenemend maar succesvol afgerond slot van de wedstrijd tegen Virton de adrenaline had verwerkt.
‘Met tien tegen elf kregen we het moeilijk’, vertelt Bosschaerts. ‘Zeker na de aansluitingstreffer was dat zo. Maar mijn spelers, en dan zeker doelman Michiels en de centrale verdedigers Roel Grant en Miguel Dachelet, legden een schitterende mentaliteit aan de dag.’

‘Het kostte ons bloed, zweet en tranen, maar dit zijn wél gouden punten nu ons met verplaatsingen naar Sint-Truiden en Westerlo en een thuismatch tegen Brussels een loodzwaar drieluik te wachten staat.’

Woorden van lof ook voor Yannick Rymenants.

‘Normaal is hij de man van de assists, maar tegen Virton maakte hij voor ons twee belangrijke goals.’

Bron: www.sportwereld.be
sane
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2013, 14:41

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door sane »

Danneman schreef:Weet er iemand waar Vermeiren was?
Had een verreking aan de hamstrings en heeft voor de zekerheid niet meegedaan.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door DAVILA »

Simon was vlugger dan verwacht terug fit. Toch maar voorzichtig zijn en rustig revalideren en langzaamaan conditie opdoen, we gaan Simon nog goed kunnen gebruiken als er schorsingen/kwetsuren opduiken. Simon moet indien blessure vrij altijd in de wedstrijdkern zitten.
Doef
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 jul 2012, 23:56

Re: KSK HEIST - VIRTON 2-1

Bericht door Doef »

Danneman schreef:Weet er iemand waar Vermeiren was?
In de kantine!
Plaats reactie