Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

Bericht door klenne »

Afbeelding

Zaterdag 19 oktober , aftrap om 20 uur
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door DAVILA »

Vninof schreef:
Ik hou wel mijn hart al vast als we de campagne moeten verder zetten met Ghijssens in het doel....


Deed het om het op zijn zachtst te zeggen idd niet echt geweldig.

Bron: post op STVV forum

Ze hebben bij STVV blijkbaar een keepersprobleem, eens met Ruttens gaan praten ? :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door DAVILA »

Bij STVV is Laurent Henkinet fit voor de komst van KSK Heist. Sascha Kotysch ligt als enige in de lappenmand

Bron: site nr10
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door DAVILA »

18/10
Heist als slachtoffer? Ferrera rekent op 'ruimere' zege
Na twee opeenvolgende draws zit er voor STVV niets anders op dan de drie punten te pakken tegen KSK Heist.

De voorbije weken vonden de spitsen van de Kanaries maar moeilijk de weg naar doel. "We trainen zeker genoeg op afwerken", reageert trainer Yannick Ferrera in Het Belang Van Limburg. "Het is meer een vertrouwenskwestie."

Door het gebrek aan afwerkers, slaagt STVV er moeilijk in om wedstrijden met groot verschil naar zich toe te trekken. "De ploeg heeft nood aan een overwinning met wat meer doelpunten. Zo'n ruimere zegen konden we nog niet boeken. Maar zo simpel is het ook allemaal niet", besluit Ferrera die tegen Heist wellicht Edmilson Junior en Rob Schoofs recupereert.

Bron: site nr10
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door hesteneer »

uitslag van vandaag: 1-1 (doelpunt webers)

We trekken onze lijn verder en zorgen voor een klein stuntje op staaien. Ja...kheb daarjuist de gazet van maandag al gekocht..
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
-----------------------------------

MATHIAS PITTOORS VERVANGT GESCHORSTE VAN DEN BOGAERT

‘Liever gras dan kunstmat’

De ene zijn dood is de andere zijn brood. Dat geldt vooral in een ploegsport. Mathias Pittoors wachtte na blessure weken op een nieuwe speelkans. Nu Bryan Van Den Bogaert geschorst is krijgt de Antwerpenaar tegen Sint-Truiden opnieuw zijn kans.
Mathias Pittoors heeft dit jaar al zijn deel van de pech gehad. Einde vorig seizoen viel hij uit met een zware knieblessure. Een operatie en lange revalidatie volgde. Terug fit en opnieuw in de ploeg liep hij een liesblessure op. De Antwerpenaar stond andermaal weken aan de kant. Ook daar kwam een einde aan, maar in de basis geraakte hij niet meteen. ‘Op dat moment draaide de ploeg goed en werden ook resultaten behaald. Alle begrip dan voor de trainer dat hij niet aan zijn opstelling wijzigt’, blikt de flankverdediger op die periode terug. ‘Maar allemaal goed en wel, dat bankzitten begon me op de duur wel tegen te zitten. Dan is het wachten tot iemand uitvalt, hoe cynisch het ook mag klinken.’

En dat gebeurde. Nog wel met een rechtstreekse concurrent voor zijn positie, nieuwkomer Bryan Van Den Bogaert, tevens gezel tijdens de verplaatsingen naar en van de club.

‘Zoals bekend werd Bryan tegen Virton uitgesloten voor een vermeende elleboogstoot. Dat had blijkbaar alleen de lijnrechter gezien’, vertelt Mathias Pittoors. ‘Bryan zelf was zich van geen kwaad bewust en zwaar aangeslagen. Hij hoopte zijn onschuld aan te tonen met tv-beelden maar bij nader inzien bleek bewuste fase aan het oog van de camera ontsnapt te zijn.’

De begin dit seizoen van FC Cappellen overgekomen verdediger kreeg op basis van het scheidsrechtersrapport twee speeldagen schorsing voorgesteld.

‘Bryan had daar weinig verhaal tegen en aanvaardde zijn straf’, aldus nog Pittoors, die zo de weg naar een lang verhoopte selectie open zag.

‘Pech voor Bryan maar zelf ben ik bijzonder blij dat ik na die korte invalbeurt vorige zaterdag nu opnieuw aan de aftrap kan komen. Ik hoop dat dit na al die ellende voor mij een nieuwe start mag zijn’, aldus het vinnig baasje.

Met Sint-Truiden treft Mathias Pittoors verre familie.

‘Speler Dimitri Dhaeseleire is een achterneef van mij’, weet hij. ‘Hij is rechtsback. Ik linksback. We zullen mekaar zeker tegenkomen maar van een match in de match moet je niet spreken. Ik ga me niet op hem focussen maar wel op een zo goed mogelijk prestatie.’

Vorig seizoen kwam blauw-wit-groen op Staaien goed weg.

‘We wisten daar toen de nul te houden’, herinnert Mathias zich. ‘Dat hopen we ook nu klaar te spelen.’

De hele week werd in Heist op het kunstgrasveld getraind. ‘Maar logisch’, vindt Pittoors. ‘Ook op Staaien ligt dergelijk terrein. Al voetbal ik liever op gras. Dat voelt natuurlijker aan.’

Bron: http://www.sportwereld.be
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door DAVILA »

Dit stukje uit een interview met Hasselbaink vandaag in GVA wil ik jullie niet onthouden...

GVA 'In tweede klasse zijn ze alleszins blij met een coach met jouw allure. Cis Bosschaerts, de trainer van Heist, merkte na afloop van jullie onderlinge wedstrijd zelfs op dat hij vereerd was zijn perspraatje te mogen doen aan de zijde van de grote Jimmy Floyd Hasselbaink.'

FH 'Ik hoorde het ook. En eerlijk, op zo'n momenten weet ik mij geen houding te geven. Enerzijds voel ik mij vereerd, anderzijds schaam ik mij een beetje. Ik voel mij dan ongemakkelijk. Dat hoeft hij echt niet te zeggen. Die man is ook trainer in tweede klasse, net als ik. Wellicht heeft hij ook een parcours doorlopen om trots op te zijn.'

GVA ' Wat je zegt: Cis Bosschaerts is vijftien jaar trainer van Heist en bracht de club haast op zijn eentje van provinciale naar tweede klasse.'

FH ' Echt ? Prachtig. Dat wist ik niet. Maar dat is precies wat ik bedoel: die man verdient zelf alle respect.'

Bron: GVA interview door Wim Vos
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door malinwa fc »

Eervol onderuit afgaand op de 2-1 eindstand.
Staan na vanavond toch nog altijd op plaats 9 samen met Eendracht Maffia.
Mooi toch?
Op naar de volgende!!
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Sint-Truiden - KSK Heist

Bericht door DAVILA »

19 oktober om 21:57
Sint-Truiden won op Stayen van Heist met 2-1. De Kanaries kwamen 2-0 op voorsprong, op slag van rust maakte Heist gelijk vanop de stip.

Sint-Truiden nam het initiatief en ging op zoek naar doelpunten. Dequevy opende de score met een kopbal, 1-0. Even later verdubbelde Aoulad de voorsprong met een knap doelpunt. Het leek een rustige avond te worden voor de Kanaries, totdat ref Dierick naar de stip wees na betwistbaar handspel van Erichot. Webers maakte er vanop de stip 2-1 van. Meteen ook de ruststand.

In de tweede helft ging STVV op zoek naar de 3-1. De Kanaries kregen ook enkele kansen maar een derde doelpunt kwam er niet uit. Het spel werd bitsiger en we kregen veel overtredingen te zien. Erichot kreeg een rode kaart gepresenteerd na een te drieste tackle. Door die uitsluiting kwam Heist beter in de wedstrijd maar het bleef 2-1, een al bij al moeizame overwinning.

Bron: site STVV

moeizame overwinning... een compliment voor ons !!!
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

Bericht door DAVILA »

21:49 Criel krijgt de bal recht voor de voeten maar laat de kans op de 2-2 liggen.

Bron: uit het live verslag

Blijkbaar de kans op 2-2 laten liggen enkele minuten voor affluiten....
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

Bericht door DAVILA »

STVV zwoegt en wint van Heist


19/10 STVV STVV 2 - Heist 1
STVV deed een prima zaak door thuis Heist te kloppen. Na iets meer dan een half uur stond het al 2-0. Een afstraffing leek even in de maak, toch werd het nog allesbehalve een makkelijke avond voor de Kanaries.

Op slag van rust kreeg verdediger Erichot een bal tegen de hand, Heist werkte zich terug in de match vanop de stip. Na de rust miste Dalla Valle onbegrijpelijk, doelman Michiels stopte Aoulad twee keer fraai af.

Erichot kreeg rood na een wilde ingreep, op die manier werd het nog warm voor de kooi van Schollen. Criel liet de gelijkmaker liggen. STVV stijgt in de klassering naar een vierde stek, zondag staat de topper Westerlo-Antwerp nog op het programma.



STVV: Schollen - Daeseleire, Erichot, Dessoleil, Deferm - Rossen - Dalla Valle (61' Busto), Dufer (79' Schils), Dufour (46' Aarab), Dequévy - Aoulad.
HEIST: Michiels - Van Den Broeck, Grant (78' Vermeiren), Dachelet (36' Put), Pittoors - Vandermarliere, Vanderputte, Rijmenams (46' Carvalho), Rijmenants - Criel, Webers.
Doelpunten: 15' Dequévy 1-0, 36' Aoulad 2-0, 45' Webers (strafschop) 2-1.
Gele kaarten: Van Den Broeck, Busto, Rossen, Vanderputte.
Rode kaart: 77' Erichot (tackle).
Scheidsrechter: Dierick.
Toeschouwers: 4.743.

Bron: HBVL
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

Bericht door eSKaa »

...betwistbaar handspel... Ik weet niet wat ge moet doen om wel handspel te maken anders. 10 seconden eerder was het ook al van dat, zij het minder duidelijk. De penalty was terecht, punt uit. SYVV had na 5 minuten al met 10 kunnen staan, na een duw van een speler tegen Vanderputte... Werd zelfs amper iets van gezegd door de ref. De rode kaart is in mijn ogen wel overdreven. Hij kwam fel in, maar kom, ik zou ze precies niet gegeven hebben...

Ik ben wel tevreden met wat ik gezien heb. Bijwijlen zeer goed voetbal, vechtersmentaliteit, al wat ge wilt. Zo spelen tegen Brussels vrijdag, en we winnen! Hopelijk vallen de blessures van Dachelet en Michiels een beetje mee...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

Bericht door klenne »

eSKaa schreef:...betwistbaar handspel... Ik weet niet wat ge moet doen om wel handspel te maken anders. 10 seconden eerder was het ook al van dat, zij het minder duidelijk. De penalty was terecht, punt uit. SYVV had na 5 minuten al met 10 kunnen staan, na een duw van een speler tegen Vanderputte... Werd zelfs amper iets van gezegd door de ref. De rode kaart is in mijn ogen wel overdreven. Hij kwam fel in, maar kom, ik zou ze precies niet gegeven hebben...

Ik ben wel tevreden met wat ik gezien heb. Bijwijlen zeer goed voetbal, vechtersmentaliteit, al wat ge wilt. Zo spelen tegen Brussels vrijdag, en we winnen! Hopelijk vallen de blessures van Dachelet en Michiels een beetje mee...
Ik hoop het ook maar bram put is wel serieus sterk ingevallen
fredjetrek
Beheerder
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:01

Re: Sint-Truiden - KSK Heist 2-1

Bericht door fredjetrek »

mijn bevindingen over gisteren:

* Er zat veel meer in
* We durven voetballen en brengen ook met momenten goed voetbal
* na het uitvallen van Dachelet kwamen we in hetzelfde probleem als begin competitie... de flankverdedigers werden keer op keer in de rug gepakt, reden?
* We hebben een schitterende keeper
* Criel werkt hard maar is alles behalve een centrumspits... we moeten daar dringend een scorende optie vinden.
* Dachelet bij blessure direct wisselen, nu valt er een 2de goal die mss had voorkomen geweest
* Cis die een offensieve wissel deed, spits erbij in voor Grant, zelden meegemaakt.
* Beste scheidsrechter in jaren... hij heeft ons echt alle kansen gegeven, rode kaart was vederlicht en als zijn vrouw niet had gezaagd waren we nu nog aant overspelen
Plaats reactie