KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

Bericht door DAVILA »

Heist en Boussu Dour komen niet tot scoren


09/11 HEIST-OP-DEN-BERG KSK Heist heeft vanavond in eigen huis met 0-0 gelijkgespeeld tegen Boussu Dour.
Michiels moest voor het eerst plat op een schot van Tainmont. De bedrijvige Koffi loste een volgende schot, de keeper kwam niet in gevaar. Eerste dreiging van Heist op een voorzet van Rijmenants. Er viel in het eerste half uur bijzonder weinig te beleven.

Een vrijschop van Koffi werd in hoekschop geduwd , die corner werd door Nibombe naast gekopt. De thuisploeg ontsnapte net voor de rust aan een achterstand toen Pittoors een bal van Koffi van de lijn veegde. Hopen op beterschap in de tweede helft.

Had het zware en drassige terrein er wat mee te maken, maar ook na de pauze sloeg de motor niet aan. Toch vlamde Criel op doel en was er dan toch sprake van enige opwinding. De bezoekers kwamen meer oprukken.

Onwaarschijnlijk was de kans voor Criel. Op weg naar een doelpunt trof hij opnieuw de paal vanuit een scherpe hoek en de bal ging voorlangs. Mourabit schoot naast. De match leefde toch wat op. Boussu leek op weg naar de 0-1 op een uitbraak van Lauriente, maar die besloot in het zijnet. Een makke partij eindigde in een terechte puntendeling. In blessuretijd liep Vanderputte tegen een gele kaart aan. Zijn vijfde, hij mist de match volgende week tegen Roeselare.

GF

Bron: GVA on line
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

Bericht door DAVILA »

La victoire morale pour le RBDB !
MICKAËL DELFOSSE Publié le samedi 09 novembre 2013 à 05h42 - Mis à jour le samedi 09 novembre 2013 à 23h11
BOUSSU DOUR BORINAGE Les hommes d'Arnauld Mercier reviennent de Heist avec un point.
Le RBDB continue sa belle série grâce à ce bon point pris sur le terrain de Heist. Solides à domicile, les Flamands ne s'y étaient inclinés qu'à une seule reprise en début de saison contre l'Antwerp. Les visiteurs pressaient directement leur adversaire du jour et se créaient les plus belles opportunités. Les intentions d'Heist étaient plus offensives en deuxième période. Fabian Cremers était même battu sur un tir de Criel mais le poteau venait sauver les Hennuyers. Ce résultat est remarquable vu la piètre qualité du terrain et des mauvaises conditions climatiques. Le RBDB peut maintenant se concentrer sur son prochain match face à Geel et continuer à rêver, pourquoi pas, de la deuxième tranche !



Fiche technique:

KSK HEIST : Michiels; Pittoors (85e Van den Broeck), Dachelet, Grant, Van den Bogaert; Vanderputte, Rijmenams (80e Carvalho), Webers; Rymenants, Criel, Vandermarlière.

R BOUSSU DOUR BORINAGE : Cremers; Elaraichi, Nibombe, Preseaux, Berthomier; Stevance (84e Bochet), Fournier (77e Niankou), Mourabit (69e Lauriente), Christophe; Koffi, Tainmont.

ARBITRE : M. Snoeck.

AVERTISSEMENTS : Vanderputte.

Bron: LDH en ligne
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

Bericht door foxy »

moeilijke maar verdienstelijke wedstrijd van onze jongens; Boussu Dour heeft een sterke verdediging en een
felle pressing op middenveld waardoor wij amper een vrije man vonden om door te combineren in de diepte.
Ook het zware en hobbelige veld maakten vlotte balcirculaties bijna onmogelijk. Positief is zeker dat we eens
geen tegendoelpunt slikten ; dit was een unieke gelegenheid om met 1-0 te winnen maar opnieuw miste Criel een
open kans ... waar zouden we nu staan met een scorende spits ? ik begin ervan te dromen maar die zijn geen
werkelijkheid ... volhouden Bram , het zal weleens lukken.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

Bericht door DAVILA »

Bram IS een scorende spits, zie zijn eerste jaar in Heist ! Enkel is er nu pech mee gemoeid, ook nu deed hij alles perfect, enkel die paal werkte niet mee... Ik dacht nog even dat de bal via de staak zou binnengaan maar helaas...
Overigens, de ploeg in vorm, leider in de periode, de topschutter van de reeks: bedwongen ! Knap !!! En nog over Bram: zich weer uit de naad gewerkt en de beste kans van de match afgedwongen... En dat tegen een ijzeren vedediging, vraag maar aan oa Bart Webers...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

Bericht door klenne »

Idd dit boussu dour is echt geen slechte ploeg !!

1 van onze mindere matchen van de laatste weken maar dit veld kunt ge ook gene voetbal spelen en kozen we weer voor de lange bal.. Op een goe veld hadde we wrrs een heel ander heist gezien

En toch ferm content mee da punt , hadde eve goe kunne wi ne mee 1-0 dan kunne verlieze mee 0-1 , michiels foutloos in zen goal , vooral dieje vrije trap zag ik los binne gaan :D

Op westel super goe gespeeld en 0 punten , tege boussu dour wa miner en 1 punt , ik weet wel wa kieze :D

17 punten , nog ene keer winne en zitte aan 20 8-) da moet lukke voor de winterstop !!
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

Bericht door malinwa fc »

Toch weeral een puntje gesprokkeld!!
We komen er wel dees seizoen.
Goe bezig jongens.
Op naar de volgende...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

Bericht door klenne »

Die kans van de criel leek int echt veel makeleker dan op de beelden :D

Was echt wel scherp en dan nog ne verdediger voor de goal ! Was ni simpel vo dieje te scoren
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - ROYAL BOUSSU DOUR BORINAGE 0-0

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

------------------------------

DOELMAN DEAN MICHIELS HELPT HEIST AAN GELIJKSPEL

‘Een punt is een punt’

Op een moeilijk bespeelbaar terrein en geplaagd door regenbuien bleven Heist en Boussu Dour steken op een 0-0-gelijkspel. Daar was de thuisploeg meer tevreden mee dan de bezoekers, die enkele keren doelman Dean Michiels op hun weg troffen.
Het in het begin van het seizoen nog als kneusje beschouwd SK Heist dwingt na een reeks sterke resultaten respect af tot aan de landsgrenzen. De behouden manier van voetballen van Boussu Dour sprak wat dat betreft boekdelen. De Henegouwers startten met veel volk achter de bal zeer voorzichtig en rekenden bij de omschakeling vooral op hun spits Jean Koffi. De bezoekende topscorer zat evenwel stevig in de tang van het centraal duo Grant-Dachelet. Een keer ontsnapte hij aan hun waakzaamheid, maar stuitte hij op een sublieme beenveeg van doelman Dean Michiels. Die had eerder ook al met een duik naar de hoek een vrijschop van de kleurling onschadelijk gemaakt.

‘Daar hield Dean ons net voor de rust twee keren overeind’, prees trainer Cis Bosschaerts achteraf zijn doelman. ‘Daar sta ik nu eenmaal voor tussen de palen’, wuifde die zelf alle lof weg. Toch genoot hij zichtbaar van een nieuwe sterke prestatie. ‘Ik ben tevreden met dit gelijkspel. Een punt is nog altijd een punt. En we hebben dat zeker niet gestolen. Ik ben blij dat ik daar mijn steentje kon toe bijdragen. Dat tegen een ploeg die al weken ongeslagen is, het periodekampioenschap aanvoert en boven ons staat gerangschikt.’

Even zat er zelfs meer in. ‘Kent Bram Criel wat geluk bij die mooie actie dan scoren we en winnen we allicht.’

De Heistse spits trof na het omspelen van de bezoekende doelman uit een zeer scherpe hoek de staak. ‘Al de derde wedstrijd op rij dat ik een poging op het doelijzer zie stranden’, schuddebolde die. ‘Het lijkt wel of de duivel ermee is gemoeid.’ Toch kon ook Criel zich vinden in een puntendeling. ‘Het was op het zware veld heel moeilijk voetballen. In de eerste helft zat er te weinig beweging in de ploeg. Ik kijk in de eerste plaats naar mezelf. Maar gemakkelijk was het niet tegen die twee boomlange verdedigers.’

‘Ik vond ons in de eerste helft niet echt goed spelen’, klonk de visie van trainer Bosschaerts. ‘We hadden wel veel balbezit, in ons spel ingeslopen sinds Miguel Dachelet daar bij herhaling op hamerde, maar waren veel te traag bij de opbouw. De automatismen waren er niet en we wiegden mekaar als het ware in slaap. Wat uiteraard het spektakel niet ten goede kwam. Al had de toestand van het veld daar uiteraard ook veel mee te maken.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie