KUNSTGRAS ?

Plaats reactie
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

KUNSTGRAS ?

Bericht door foxy »

Ons veld ligt er alweer slecht en vooral hobbelig bij ; gevolg , slechte balcontroles, verkeerde passes en
mislukte schoten ; mooi voetbal langs de grond is zeer moeilijk . Wat denken jullie meedenkende supporters
van een kunstgrasveld zoals bij STVV ? In de eerste divisie van Nederland (onze 2e klasse) spelen al 8 clubs
op kunstgras wegens de slechte velden. Wij hebben al zo'n oefenveld , onze spelers zijn dus snel aangepast.
Ik zie dit toch ook als een oplossing voor dit blijvend probleem en stel voor aan ons bestuur om een aanvraag
in te dienen bij de gemeente. Graag jullie reacties.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door eSKaa »

Ik vrees dat voor het gemeentebestuur, dat nu al geen geld heeft, een kunstgrasveld niet echt een prioriteit is...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door hesteneer »

wete gij wa da da kost?
+
Spelers zijn niet echt happig om op kunstgras te spelen...ziede de webers of vandenbogaert al tackelen?
+
Zeer ongezond voor het beendergestel als ge het mij vraagt (zie naar het aantal kwetsures/overbelastingen van onze jeugdspelers)

Maar spelen over de grond is inderdaad makkelijker ;)
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door DAVILA »

Als ge naar de zelfs in de winter perfecte grasvelden ziet bij sommige clubs in bv Engeland en Nederland dan kiest ge resoluut voor echt gras. Maar... dat heeft ook zijn prijskaartje: dagelijks onderhoud, bemesting, kunstlicht (om dat gras te laten denken dat het zomer is :D ), sommige 'grreenkeepers' spreken zelfs tegen die grassprieten... de meest fanatieke slapen er 's nachts op ! Allé, dat laatste heb ik maar van horen zeggen ;) Verder minimum belasting van het veld: enkel de hoofdmacht speelt er op.
Als men daar noch het geld noch het personeel voor heeft is kunstgras een heel goed alternatief imo. Er is op dat vlak heel veel vooruitgang gemaakt. Een paar weken terug was ik op een match van SC Mechelen (derde provinciale), ik stond als toeschouwer haast zelf op dat kunstgrasveld en kon constateren dat er heel vlot kon op gespeeld worden, ik heb geen enkele fase gezien waarvan men kon zeggen 'dat is de schuld van het kunstgras'.
Wat den Bart Webers betreft: die klaagde zelf over de staat van onze mat (zie hier ergens op het forum). Met die overwegingen in het achterhoofd kies ik resoluut voor kunstgras.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door DAVILA »

‘Voetballen werd ons onmogelijk gemaakt. Al zat daar ook de slechte staat van het terrein voor iets tussen. Het is moeilijk om daarop een bal goed in te spelen.’

Bart Webers kon het beamen. ‘Dat veld is tweede klasse onwaardig. Dat de gemeente daar niets aan doet, begrijp ik niet.’
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door foxy »

Davila maakt een belangrijke opmerking; een voetbalveld in goede staat houden vraagt constant aandacht en
werk waar de gemeente en de club de juiste mensen met kennis blijkbaar niet voor hebben ( te hoge onderhouds-
kosten ?) Zoals bij meer en meer clubs is volgens mij de steeds verbeterende kwaliteit van kunstgras het enige
goede alternatief. Als het nog wat regent of sneeuwt zal het geploeter op ons terrein nog tot veel meer frustratie
leiden bij spelers en supporters. Ik ben in elk geval voorstander van mooie combinaties ipv gevechtsvoetbal.
In ADO DenHaag sprak men schande van het slechte veld en sedert 2 weken ligt er nu ook kunstgras De voordelen
zullen dan toch groter zijn dan de nadelen . Wat de investering betreft ; misschien kan de club een speciale
sponsoractie organiseren met een voordeel of plaats in de nieuwe kantine/en tribune die binnenkort beschikbaar
wordt.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door eSKaa »

Nieuw veld nodig, nieuwe tribunes nodig (want die ene nieuwe staat als een tang op een varken), noem maar op... Een voetbalclub kost geld, zeker als ze in de hogere nationale reeksen aantreedt. Ik weet niet of ik er blij moet om zijn of niet, dat de velden van de gemeente zijn. Als de club deze zou kunnen overkopen (ja, kweetet, da's een utopie) of een privé-persoon, zou er mss meer mee gedaan kunnen worden.
De investeringen die men nu doet, zijn nodig, en zelfs niet voldoende. Deze hadden al jaren geleden kunnen/moeten uitgevoerd worden. Ik wil hier niet met slijk smijten naar mensen he, verre van. Dit is gewoon een vaststelling. De jeugd moest al hoeveel jaar in barakken zich omkleden? En een tribune staat er niet op een 'hik en ne flik', dat verstaat iedereen ook wel.

Optie 1:Jammer dat Heist als gemeente geen commercieel centrum kan integreren naast het sportgebeuren, anders had je met een privépartner een leuk, degelijk stadionnetje kunnen zetten, 2e klasse waardig. Ik kijk naar bv. Visé (simpel, proper en groot genoeg); VW Hamme; Dessel (zelfs al aan de grote kant naar Heistse Normen).
Met de toekomstige aanleg van het 'Park Van Riemen', kan men misschien eens nadenken om toch een zekere commerciële activiteit te integreren, en deze te laten samenvloeien met de toekomstig te bouwen tribunes van het nieuwe stadion...

Optie 2: We bouwen een stevig nieuw stadion aan de overkant van't straat (tussen P. Van Roosbroecklaan en Vogelroedestraat) en vragen of Van Kerckhoven mee wil investeren. :-)

Optie 3: We zetten een nieuw stadion met 60.000 plaatsen op Bruggeneinde, Europees gekeurd, omdat de opmars van onze club jaarlijks zal verbeteren. We kunnen beter voorbereid zijn op de ontvangst van Europese topploegen :-)

Optie 4: WAKKER WORDEN (en terug on topic gaan, want het ging over kunstgras...)
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door klenne »

Da veld van tubeke en virton al is bezien :D da is nog 3 keer ereger :D
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door foxy »

Eskaa geeft hier interessante , creatieve ideeen en daarop inpikkend stel ik mij het volgende voor : een aantal
privéinvesteerders kopen het huidige stadion van de gemeente en verbouwen , met een kunstgrasveld en
commerciele ruimtes voor hun activiteiten en worden ook medebestuurders van de club die gratis over het
vernieuwde stadion mag beschikken; een soort partnership tussen commercie en voetbal. Ik zie een
brasserie met bowling, snooker,indoorspeelruimte kinderen, restauratie ,winkels (sport-en kleding) enz...
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KUNSTGRAS ?

Bericht door eSKaa »

Iedereen zijne Lotto/Euromillions invullen he! ;-)

Nee, alle gekheid op een stokje: Wat Gent doet met de Ghelamco Arena, moet op kleinere schaal ook toch lukken. Natuurlijk is enkel de afzetmarkt niet zo groot, en dat is uiteraard een groot probleem want wie zoiets doet, wil daar uiteraard op verdienen. Verder zou ik er wel mee akkoord gaan denk ik, moest er nu zich zo een kans voordoen.

Of kijk naar bouwbedrijf Cordeel: zij zetten de Sporthal, en hebben daar ook op een bepaalde manier een aandeel in dacht ik. Hoe de vork exact in de steel zit, weet ik niet, maar wat met een sporthal lukt, moet met een voetbalstadion ook gaan.
Plaats reactie