KSK Heist - CS Visé 1-1

DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door DAVILA »

Match zonder Cis op de bank: vandaag val gemaakt met de fiets, schouder en heup blessure.
We beginnen slap aan de match tegen een Visé dat fris van de lever voetbalt, niks meer te verliezen. Gaandeweg komen we in de match en Yagan scoort de bevrijdende 1-0 (denken we), bij de rust moest het eigenlijk 2-0 staan. Na de rust komt Visé opzetten, iedereen denkt 'nog wat strovuur, binnen 15 minuten is hun pijp uit'', niks is minder waar, zij blijven de ganse tweede helft zelfs na een uitsluiting, baas. We ontsnappen enkele keren aan de gelijkmaker, missen zelf enkele kansjes op 2-0 tot in blessuretijd de scheids een penalty fluit tegen ons en Thijs (die een goeie match naar zijn moglijkheden speelde) rood krijgt (kan geen oordeel vellen wegens te ver af).
Tweede helft een doodzieke ploeg gezien, ik melde al eerder dat enkele sterkhouders er fysiek en mentaal helemaal door lijken te zitten. De frisheid van Visé was opvallend, uitleg: zijn profs die aan niks anders moeten denken en voldoende rust hebben fysiek en mentaal...
Onafgezien het resultaat: slechtste man op het veld was de arbiter in een toch niet moeilijke match.
Positief: Dessel en Geel verliezen
Negatief: mits winst hadden we ook WS Woluwe voorbij gestoken en kwamen Roeselare en Virton in het vizier.
Conclusie: alles blijft mogelijk !
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door hesteneer »

voor het eerst sinds lange tijd nog eens gaan kijken en heb een heist met 2 verschillende gezichten gezien.
Een zeer goede eerste (op eerste 10min na) met veel voetballend vermogen en soms mooi combinatie voetbal. Die nieuwe man (Ivan) kan echt een stukske voetballen...technisch goed, snel, werkkracht,...We gebruikten onze technische sterke voorlinie op de manier waarop het moest: in de voet aanspelen. Vraag is dan voor mij waarom hiervan in de tweede helft geen spaander heel bleef tegen laat ons zeggen 10 jonge spelers van derde klasse niveau. Dezelfde fout zoals zo vaak werd gemaakt door ons spel aan te passen aan de tegenstander en lange ballen beginnen trappen en veel te veel onverzorgd voetbal te brengen. Enige speler die voor mij in de tweede helft enigzinds overeind bleef was Jorn.
Dit eindresultaat zochten we dan ook zelf en was voor Visé zeker geen gestolen punt.

Gelukkig verloren al onze concurrenten ook en is er niets verloren, zoals davila reeds vermeld had.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door hesteneer »

na het zien van de beelden...voor mij helemaal geen strafschop, laat staan een rode kaart. Hopelijk krijgt Raf hier geen schorsing voor!
Naas
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door Naas »

hesteneer schreef:na het zien van de beelden...voor mij helemaal geen strafschop, laat staan een rode kaart. Hopelijk krijgt Raf hier geen schorsing voor!
Absoluut 200% mee eens (idem voor de ganse matchanalyse eigl), voor mij ook geen penalty en dus al zeker helemaal geen rode kaart! Aanvechten die handel...Wij hebben inderdaad een barslechte tweede helft gespeeld, waarin we toch uiteindelijk ook nog genoeg kansen puurden voor de belangrijke 2-0 te maken, maar er was er nog ene die slechter was en dat voor de volle 94 minuten aan een stuk. :evil:
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door klenne »

Zuur puntenverlies en da in de laatste seconde :( spijtege da ons niveau de tweede helft een pak minder was ..

Als we gaan rusten met 3-0 had da zeker niet onterrecht geweest .. Bon we pakke maar een puntje tege de laatste dus gefaald , ondanks dieje cadeau van den arbitter !! Wa een strekeventje was da !!!

Dan gaaan we de punten maar pakke op virton :twisted:
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door DAVILA »

Inderdaad als dit strafschop was bekijk dan de fase in de 17de minuut waar Webers vakkundig onderuit geschoffeld werd... Dan was dat ZEKER strafschop !
Niks gezien zeker Lambrechts ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door klenne »

Thys 1 wedstrijd geschorst
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

---------------------------------------

‘Te zware sanctie’

Heist zag tegen Wezet in de slotminuut een verhoopte zege uit handen glippen. De manier waarop dit gebeurde zal vooral doelman Raphaël Thys bijblijven. Hij werd bestraft met rood en een penalty, in de 1-1 omgezet. ‘Een te zware sanctie’, opperde hij.
Het was vreemd hoe de thuisspelers, eens ze met elf tegen tien kwamen te staan, Wezet opnieuw in de match lieten komen. De meest ongelukkige met deze gang van zaken was doelman Raphaël Thys. De man die dankzij enkele reddingen tot held van de avond had kunnen uitgroeien, zag in de slotminuut tot zijn verbazing de scheids een strafschopfout fluiten en rood trekken.

‘In bewuste fase maakte ik mij heel breed om de aanvaller het scoren te beletten. Ik tikte hem aan met mijn voet. Beter gezegd, hij raakte mij en kwam zo ten val.’

‘Dat wettigde in mijn ogen zeker geen strafschop. Nog minder een rode kaart want Miguel Dachelet stond achter mij. Het was hij die trouwens de bal uit het doelvlak trapte.’

De inderhaast van de bank geroepen Dean Michiels kon de penalty niet stoppen en zo zag Heist nog twee belangrijke punten verloren gaan. Daar was Raphaël Thys zeker niet alleen verantwoordelijk voor. ‘We hebben het zelf wat gezocht’, vond de Heistse keeper.

‘We hadden die vroege voorsprong verder moeten uitbouwen. Toen dat niet lukte hadden we zeker niet mogen terug kruipen voor eigen doel. Dat was om problemen vragen’, besluit Thys.

Bron: http://www.sportwereld.be
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK Heist - CS Visé 1-1

Bericht door klenne »

Giovanni la mantia kreeg de rode kaart tege heist en kon daar blijkbaar ni mee lachen en trapte in d spelerstunnel een deur in !!

Het levert hem een boete op van 300 euro en een schorsing van 3 wedstrijden !

Intussen heeft wezet afgesproken dat zij wel de factuur betalen voor de ingetrapte deur. Wij hebben dat na de wedstrijd meteen zo afgesproken met heist luid het .

Den uitleg van de speler : ik ben nog jong , dit is mijn eerste jaar in de eerste ploeg en ik kon mijn woede niet bedwingen :D
Plaats reactie