voorbereiding 2014-2015

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

--------------------------

OEFENDUEL TEGEN KV MECHELEN ROEPT BIJ COR GILLIS VAN SK HEIST MINDER GOEDE HERINNERINGEN OP

‘De juiste keuzes maken’

SK Heist hervat vandaag (19.30 uur) in eigen stadion de oefencampagne met een wedstrijd tegen KV Mechelen. Bij de nieuwe verdediger Cor Gillis roept dat duel geen goede herinneringen op. Hij kreeg in Mechelen nooit een kans.

Niet alleen de voormalige topschutter van eerste klasse Jaime Ruiz is voor SK Heist een toptransfer. Dat kan ook gezegd worden van Cor Gillis, een centrale verdediger van 25 uit Asse. Hij was jeugdinternational van de U15 tot de U20.

‘Ik was zelfs aanvoerder’, vertelt hij. ‘Met Axel Witsel en Toby Alderweireld vormde ik er een vaste driehoek. Vooral met Axel heb ik nog geregeld contact’, vertelt de bij Anderlecht gevormde voetballer. Zelf werd Gillis ook profvoetballer, maar hij scheerde minder hoge toppen dan zijn toenmalige teamgenoten.

‘Bij de uitbouw van een voetballoopbaan komt veel kijken’, realiseert hij zich. ‘Eerlijk gezegd, ik had er zelf ook veel meer van verwacht. Maar je moet geluk kennen en de goeie keuzes maken. En je moet vooral ook kansen krijgen.’

Daar liep het bij de Brusselaar, die in 2007 bij Anderlecht tot de A-kern doordrong en toen zelfs onder Ariël Jacobs in een Europees duel met Bayern München mocht opdraven, fout. Te beginnen bij KV Mechelen, de tegenstander van vanavond.

‘Ik werd in januari 2009 door Fi Vanhoof aangezocht om naar Mechelen te komen, waar toen Ivens en Van Hoevelen geblesseerd geraakten. Peter Maes had echter een andere oplossing voor ogen en ik werd uitgeleend aan Tubize.’

Cis Bosschaerts

Cor Gillis bleef er twee seizoenen, stapte dan over naar Dender en vertrok vervolgens met steile ambities naar MVV Maastricht.

‘Een knieblessure strooide er aanvankelijk roet in het eten, maar toch speelde ik er meer dan twintig matchen. Even genoot ik de interesse van Cercle Brugge, maar toen die overgang niet doorging, belandde ik weer bij Dender.’

Wie al die tijd de kwaliteiten van Cor Gillis niet waren ontgaan, was de Heistse trainer Cis Bosschaerts.

‘Hij wilde mij absoluut. Dat speelde mee in mijn beslissing. Ik krijg in Heist de kans weer een stapje hoger te voetballen. Die kans wil ik grijpen om me zo weer in de gunst te spelen van een eersteklasser. Ik geef mijn ambities niet op.’

Ook bij Heist behoudt Gillis zijn profstatuut. ‘Toch ga ik iets zoeken om mijn dagen te vullen nu ik alleen 's avonds moet trainen’, klinkt het tot slot.

Bron: http://www.sportwereld.be
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door klenne »

Ik zal er ook zijn ;)
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door DAVILA »

klenne schreef:Ik zal er ook zijn ;)
Ik ook en mijne paraplu komt ook kijken :D
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door malinwa fc »

Heist heeft dat goed gedaan met een 1-1 gelijkspel tegen Malinwa.
Moet er wel bijzeggen dat dit Malinwa c was!!
Maar dat doet niks af aan de ploegprestatie van Heist!!
Ik vind het wel een schande van Malinwa-zijde dat men tegen janneke en mieke met de A-ploeg speelt en tegen een 2de!! klasser met een ploeg waarin spelers staan die men kwijtwil en dan denk ik aan Van Hoevelen,Vandamme,Michalski...
Neen,echt zwaar teleurgesteld!!
Niet met de 1-1,maar de manier waarop...
Dikke shame on you Malinwa!! :!: :!: :!:
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door DAVILA »

Malinwa speelde vanavond 1-1 gelijk tegen KSK Heist.

In een povere eerste helft hield de thuisploeg vrij eenvoudig stand. Het was Rits dat iets voor het kwartier de neus aan het venster stak, maar zijn schot werd geblokt door de thuisgoalie.

Even later trok Nshole zich op gang, maar zijn teruglegger strandde in niemandsland. Vlak voor de pauze klom de thuisploeg op voorsprong: Ihssen bleek kansloos op een mooie plaatsbal in de kruising: 1-0.

Na de pauze was het wachten op enkele frisse krachten om de match te laten kantelen. Zo was een kopbal van Paulussen en een lage knal van tester Nduli lang het beste wat geelrood liet optekenen. Tien minuten voor het einde was het dan toch raak voor de bezoekers: Van Damme kon een corner aan de tweede paal in doel werken: 1-1.

Wie dacht dat geelrood er even vlot over zou gaan, kwam bedrogen uit. Het was echter de thuisploeg die nog het meeste aanspraak kon maken op de overwinning met een knaller op de lat.

Zo bleef geelrood steken op een 1-1 gelijkspel.



Wedstrijddigest:

KV Mechelen: Ihssen (46' Minnaard), De Maeyer (59' Paulussen), Michalski, Van Hoevelen, Ghomsi, Rits (59' Iddi), Vanlerberghe (59' Van Tricht), Van Damme, Nshole (59' Claes), Destorme (46' Nduli), Okitokandjo (59' Adesanya)

Bron: site KVM
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door DAVILA »

C kern Malinwa ?

A-Kern spelers als Van Damme, Rits, Destorme, Ghomsi
De teruggehaalde Paulussen van kampioen Westerlo
Aanwinsten als Adesanya
Jongeren als Van Lerberghe, Van Tricht en Claes
zullen dit graag lezen !!!

Hiermee betoont u geen enkel respect voor uw favoriete ploeg en btw: KVM (zoals vele eersteklassers) speelt liever niet met zijn basis team tegen een (iets) lager spelende ploeg om een psychologische schok te vermijden bij een eventuele nederlaag...
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door DAVILA »

Palm van de match gaat voor mij naar Koeman (Nkuman): misschien geen wereldvoetballer maar wegend, ondanks enkele manifeste gebreken (gebrek aan springkracht ondanks zijn lengte, ogenschijnlijk gebrek aan snelheid en explosiviteit ondanks zijn fysiek) toch een lastige, nooit opgevende spits die een verdediging aan de praat kan houden. Opmerkelijk hoe hij het op het einde van de match, kapot zittend en om vervanging vragend (niet mogelijk wegens opgebruikt) heel intelligent inschatte dat hij niet snel genoeg is tegen de KVM verdedigers en afhakend in het spurtduel ze voor schut zet en mooi op de lat besluit. Contract geven zou ik zeggen tenzij er voor hetzelfde geld beter is op de markt !
Btw: heel mooie goal van Jeroen, keepers ok ook al kreeg Weyen meer kans om zicht te tonen, met Jacobs en VdBerghe verdedigende opties, Beckers kan ik nog niet inschatten, jongeren vooral Van Praet toonden zich.

Jullie mening komaan mannen Foxy en Peter (de meest kritische maar daarom interessantste) en alle anderen
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door klenne »

Malinwa fc was is wel ni den enigste dat da zegt want ik heb gistere veel kakkers het woord C ploeg hore zegge...

Maar we gaan het nu ni hebbe over de tegestander , ruiz mist duidelek nog matchritme , weinig bal geraakt , komt wel goe ;) cor gillis lijkt mij wel een zekerheid achteraan ! De michel weegt idd op een verdediging en durft ne bal kome vrage , alleen aan zen conditie moet serieus gewerkt worden als we dieje een contract geve :D

Keeper van de eerste helft kunde idd weineg van zegge heeft ni veel werk gehad , dieje van de tweede helft was top !!

Maar onze beste aankoop da voor mij op het veld stond gistere was jacobs

En wa een goal weeral van vanderputte :o hopelek houd hem er nog wa over voor in de competitie :P
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door Peter »

DAVILA schreef:Jullie mening komaan mannen Foxy en Peter (de meest kritische maar daarom interessantste) en alle anderen
De goesting om te komen kijken is absoluut nog niet aanwezig bij mij. Misschien komt ze nog terug als de zon ook eens terug te voorschijn zou willen komen. Want een nat pak halen op onze fantastische staanplaatsen waar na 4 jaar 2e klasse nog niets aan gebeurd is bedank ik voorlopig voor...
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door foxy »

een zeer goede verdedigende prestatie van Heist . Aanvallend iets te weinig , maar het is nog vroeg . Op eerste
zicht zijn Nkuman en Ruiz niet complementair ; ook de middenveldcombinaties moeten beter. De meevallers waren
Gillis, Jacobs (concurrent voor Pittoors) , VanPraet ; Webers-Vdputte. Twijfel voor Beckers,Pruna,Vdberg. Die Tambeur
vond ik ook niet slecht. Zoals ik al zei ; het is nog vroeg , maar toch bemoedigend als eerste indruk.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door Dabo »

In de oefenpartij tegen KV Mechelen van gisteravondverschenen bij Heist Webers, Grant, tester Nkuman Michel en Jaime Ruiz aan de aftrap. Vermeiren (knie) en Rymenants (enkel) behoorden niet tot de selectie. Al vroeg in de wedstrijd werd Bart Van Den Broeck gewisseld na een botsing met ploegmaat Cor Gillis.

Leo Van Den Bosch, die al vele jaren de jeugddoelmannen onder zijn hoede heeft, is de nieuwe keeperstrainer. Hij volgt Eric De Weerdt op. Die haakte af om beroepsredenen.
In het tussenseizoen trouwden drie spelers: SimonVermeiren, Jonas Vandermarliere en Bart Webers. Aanvoerder Roel Grant werd vader van dochter Stella.

Deze week traint Heist nog twee keer, zaterdag om 19.30u speelt Heist thuis tegen Westerlo.

Bron: GVA

-----------------------

Bij de thuisploeg maakte aanwinst Jaime Ruiz zijn debuut en waren Bart Webers en aanvoerder Roel Grant een eerste keer van de partij. Ex-Deinzeaanvaller Nkuman Michel draaide andermaal proef.

Roel Grant was na de 1-1 tevreden, ook al bleef hij bij de rust in de kleedkamer. ‘Ik miste door de geboorte van een tweede dochtertje en gezondheidsproblemen een deel van de voorbereiding, maar toch vielen mijn eerste wedstrijdminuten mee. Dat KV Mechelen met veel reservespelers aantrad, maakte ons niets uit. Het waren jongens waar je een degelijke tweedeklasser mee op de been kunt brengen. Als waardemeter kon deze wedstrijd dus zeker wel tellen. We hebben aangetoond dat er vroeg in de voorbereiding al een blok staat.’

Bron: http://www.sportwereld.be
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door eSKaa »

Ik vond Van Den Bergh ook nog wel meevallen, verdedigend dan. Uitvoetballend was het iets minder. Gilis staat als een huis. De doelmannen, zoals gezegd, Van den Bossche (? eerste helft) kan je moeilijk beoordelen, maar wat hij deed was goed. Weyen (? tweede helft) redde enkele keren puik (vooral die bal naar de bovenhoek, dat hij daar nog bij kon...) Jonas was ook weer in zijn element, al zie ik hem liever centraal spelen dan op de flank. Ach, ik hou van die gast zijn inzet. Ook ik vond Nkuman (Koeman, wat een bangelijke roepnaam trouwens :) ) nog wel ok. Als hij tegen Westel nog zo'n match speelt (als hij nog verder getest wordt) mag hij van mij echt blijven.

C-ploeg, B-ploeg of niet, wat maakt het uit. Heist is ook nog maar net terug aan het trainen, en er stond verre van een typeploeg op het veld, dus de prestatie tegen Mechelen is wel een waardemeter voor een doorsnee 2e klasseteam. Ik heb het eerder al gezegd tegen mensen: ik heb er een goed gevoel bij dit seizoen... Laat maar komen :-)
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door malinwa fc »

DAVILA schreef:C kern Malinwa ?

A-Kern spelers als Van Damme, Rits, Destorme, Ghomsi
De teruggehaalde Paulussen van kampioen Westerlo
Aanwinsten als Adesanya
Jongeren als Van Lerberghe, Van Tricht en Claes
zullen dit graag lezen !!!

Hiermee betoont u geen enkel respect voor uw favoriete ploeg en btw: KVM (zoals vele eersteklassers) speelt liever niet met zijn basis team tegen een (iets) lager spelende ploeg om een psychologische schok te vermijden bij een eventuele nederlaag...
Geen respect?
Das goe gelachen!!
Bij mij gaat het over de ploeg die begon aan de match!!
Er stonden er 3!! in die nog moeten vertrekken.
Van Hoevelen,Van damme en Michalski.
En voor de rest was het b kern,nu beter??
Ghomsi en Destorme zijn de enige 2 die in aanmerking komen voor het eerste elftal!!
Toen er 6 vervangingen gedaan werden liep het wel vlotter.
En dit zal het type-elftal worden,ongeveer hé!

Pacovski-Biebauw

Vandam/Paulussen Bateau Kosanovic Obradovic/Ghomsi


Cissé/ De Witte/De Petter Hanni

Cordaro Mokulu Matthys

Destorme

Veselinovic


Allez en nu gij terug!!
Wie heeft er gespeeld gisteren?
Dit zijn er natuurlijk meer dan 11,maar ik geef je maar een voorbeeld-elftal,met de spelers op de juiste posities.
Neen,ik kon ni leven met de ploeg die gisteren gespeeld heeft,bij Malinwa wel te verstaan hé!!
Ik keek vooral uit naar de nieuwe namen,ook bij Heist natuurlijk omdat ik voor beide supporter.
Of is dit ook een tekort aan respect?? :lol: :lol: :lol:
Oh ja,hem nog bonnekes over van gisteren!!
Tegen Lommel de derde match aanwezig!! ;)
Naas
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door Naas »

Ik deel de meeste meningen van de meesten hierboven. Eerste match dat ik zag van onze nieuwe ploeg en was zeer bevredigend, zeer zeker als blok zijnde op verdedigend vlak. Aanvallend vond ik het ook iets te weinig. Ruiz was zwak (maar weet uit verleden wel dat hij 'kan' sjotten) en Pruna zal nog veel bokes moeten eten op die positie. De Michel had zijn beperkingen, zeer zeker, snelheid en sprongkracht en verfijning, maar weegt wel op een verdediging en toonde veel inzet. Dat is iemand die we zeker nog zouden kunnen gebruiken...
Verder positief int oog springend, in mijn ogen dan, zijn keeper Weyen (al heeft vdbossche) zich niet kunnen laten zien. Ook Gillis is iemand die er dtaat...wie is Dachelet? :D
Verder Vdbergh...goed verdedigend, iets minder in de opbouw, maar is nog jong en heeft het potentieel. Vandermarliere zie ik, net als eskaa, veel liever en beter renderen centraal.
Man van heist was voor mijn Jacobs...zowel op de flank als op de back...wat een strijd, wat een inzet!.
Middenveldvoetbal moet idd beter. Jongeren Tambeur en Boeckx hebben me ook bekoord, maar DE klepper onder de jongeren in Van Praet...geef die jongen aub zijn kans dit seizoen voor er weer een talent verloren gaat?,

Tot zaterdag!. :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: voorbereiding 2014-2015

Bericht door klenne »

Ik vraag mij eigelek ook is af wie de ticketprijzen bepaalt in heist..

20 € voor een zitplaats in een oefenmatch ?????? Als dees de manier is om meer supporters te lokken naar heist dan spele we binnekort voor 200 man !! Een echte schande noem ik da en da mag gezegd worde :!:
Plaats reactie