K.RC.MECHELEN - KSK HEIST 2-1

eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.RC.MECHELEN - KSK HEIST

Bericht door eSKaa »

Mja, veel geblesseerden is 1 ding, langdurig geblesseerden is nog veel erger. Rik, Pieter en Mario waren elk goeie punten aan het scoren toen ze uitvielen.. Simon uiteraard ook, maar zijn kwaliteiten waren ons natuurlijk al langer bekend. Sterkte jongens, ik hoop dat jullie gelijk krijgen: dat je er sterker uitkomt!
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: K.RC.MECHELEN - KSK HEIST

Bericht door foxy »

Het basisprobleem waarmee onze ploeg wekelijks kampt is de snelheid van uitvoering (denken en handelen) en
gelukkig speelt geen enkel team 90 min. op hun hoogste tempo. Telkens de druk op onze middenvelders en
verdedigers afneemt spelen wij goed mee en creeren ook kansen. Wanneer het tempo stijgt komen wij overal te
laat om duels te winnen en worden dan achteruit gedrukt tot in onze 16 meter met enkele fatale infiltraties als
gevolg (gelukkig niet altijd doelpunt , toch een viertal de 1e helft) Ook onze beste spelers hebben een te lage
handelingsnelheid om dat constant op te vangen. Bijna alle tegendoelpunten zijn een gevolg van individuele tekorten
(positioneel of snelheid) en niet van de organisatie die de trainer neerzet.
Wat sommigen ook beweren; ik vind dat de Cis elk seizoen het maximum uit zijn spelers haalt (14 jaar al) en een
eventuele trainerswissel zou stabiliteit en goede sfeer wegnemen terwijl het basisprobleem dezelfde blijft.
Kijk naar wat gebeurde met clubs die ook eerder toevallig in 2e klasse kwamen maar, zoals wij, niet konden investeren
in een profclub en spelers van hoger niveau dan 3e klaase aan te werven. Wetteren, Rupel-Boom, StNiklaas,
Oudenaarde, Hoogstraten ... Zij hebben het al geprobeerd met diverse trainers en bewezen dat zelfs drie seizoenen
2e klasse bijna onmogelijk is , met welke trainer ook. Toch is de kans er nog met de Cis die met een goede
groepsfeer en creativiteit zal blijven proberen een nieuw mirakel te realiseren. En natuurlijk speelt de factor
geluk hier ook een grote rol in (geen kwetsuren meer, arbitrage , een bal die goed valt ...) Voor ploegen van ons
niveau zal dat zelfs de doorslag moeten geven . Ik steun alvast spelers en trainers voor 100% , want ik zie de
grote moeilijkheidsgraad en ook de aanwezige kwaliteiten.
will
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:35

Re: K.RC.MECHELEN - KSK HEIST

Bericht door will »

Rake opmerkingen Foxy.
Maar die te lage handelingssnelheid, is mijn inziens ook een gevolg van het trainings regime.
Een paar trainingskes per week, krikken het samenspel en automatismen niet echt op.
En daar kunnen we als tweede klasser met beperkte middelen niet veel aan veranderen vrees ik.
koen_87
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 apr 2014, 09:21

Re: K.RC.MECHELEN - KSK HEIST

Bericht door koen_87 »

DAVILA schreef:
Danny schreef:
koen_87 schreef:Hairemans , vandermarliere en Webers (met Webers in de punt van de driehoek naar voor)
Raar idee. Nu iedereen er van overtuigd is dat Webers veel te hoog speelt en terug naar achter moet ga jij hem van voor in een driehoek zetten, waar je een veel meer technische Hairemans voor hebt.
Danny je gaat het niet geloven maar ik volg je hier in, stabiliteit van achter uit, met Ruiz en Michel hebben we voldoende 'Webersen' vooraan, en inderdaad Hairemans... Anderzijds, koen zijn systeem valt ook iets over te zeggen... Ach, voetbal... ge geraakt er nooit over uitgepraat ;)
Hairemans is voetballend inderdaad meer een 10 dan Webers. Maar als je Webers een rij naar achter schuift, neem je de kracht en het nut van en scoorvermogen van Webers weg. En als je van het standpunt uitgaat dat de aanval bij de verdediging begint, heb ik op de lagere posities ook liever voetballende spelers, zodat je niet altijd die lange bal moet gebruiken en niet onder de druk onderuit geraakt.

Bij deze gedachte, ben je meer met Jan en Rik dan met Grant. En heb je verdedigend geen verzwakking.
koen_87
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 apr 2014, 09:21

Re: K.RC.MECHELEN - KSK HEIST

Bericht door koen_87 »

DAVILA schreef:
koen_87 schreef:basisopstelling (zonder geblesseerden) zou altijd moeten zijn:

Tom

Rik Cor Jan

Wijns en Jacobs op de flanken

Hairemans , vandermarliere en Webers (met Webers in de punt van de driehoek naar voor)

Ruiz en Michel
Kan ik mij in vinden, enkel Rik en Jan liggen in de lappenmand, hoe los je dat op koen ? Je mag even Cis spelen wat sommigen hier willen doen ;)

Aan het negativisme van enkelen hier ga ik me niet meer moe aan maken, het is hun goed recht en hun mening is evenveel waard als alle andere, enkel, ik geloof meer in het half volle glas dan het half lege ;)

Uiteindelijk gaan er twee ploegen zakken en één barrages spelen: de essentie van een sport competitie !
Door de blessures zit je inderdaad krap achterin. En zou ik als Cis zijnde, durven Vanderputte achterin te zetten (ookal was zijn passing eind vorig seizoen en begin dit seizoen als verdedigend middenvelder niet 100% ). Tambeur is (nog) niet goed genoeg voor de positie.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.RC.MECHELEN - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

Hairemans is voetballend inderdaad meer een 10 dan Webers. Maar als je Webers een rij naar achter schuift, neem je de kracht en het nut van en scoorvermogen van Webers weg. En als je van het standpunt uitgaat dat de aanval bij de verdediging begint, heb ik op de lagere posities ook liever voetballende spelers, zodat je niet altijd die lange bal moet gebruiken en niet onder de druk onderuit geraakt.


Nochtans op die positie een paar jaar op rij topschutter geweest hoor koen...ik ben ook voorstander van webers op de 8 en hairemans op de 10. Die is voetbaltechnisch een pak beter en kan een bal probleemloos versturen tot in de voet. Webers moet het van zijn infiltraties hebben. Indien hij op de 10 wordt uitgespeeld staat hij er meestal al en is het "verrassingseffect" weg...Dat kun je ook zien aan het doelpuntenaantal van Bart dit seizoen en in mindere mate het vorige.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: K.RC.MECHELEN - KSK HEIST

Bericht door foxy »

het huidige voetbal is al en evolueert verder naar "collectief" (met 8 , 10 spelers) aanvallen en verdedigen met veel
positiewissels en BEWEGEN IN LOOPLIJNEN naar alle richtingen (horizontaal,verticaal,diagonaal) omdat beetje ruimte
en verrassing te creeren bij balbezit en om DRUK TE ZETTEN op tegenstander bij balverlies. De functies van n° 10,
6, 8 enz vervagen en wisselen mekaar af in het spel ; flankspelers zijn het gevaarlijkst als ze naar binnen komen
(Ronaldo, Robben,Hazard, Mertens ...) en in de 16 meter opduiken; centrumspitsen bewegen naar de zijkanten en
blijven niet meer in de 16 m., De n° 10 positie (centraal achter spits(en) wordt wisselend ingenomen door drie
voetballende midden velders. Een nieuwe trend (Bayern ...) is ook dat de backs diagonaal in middenveld komen
meevoetballen (flankspeler neemt dan zijn plaats over) Ook, Wilmots ziet blijkbaar nu in dat er meer beweging en
positiewissels moeten komen op zijn middenveld (te statisch was oorzaak van slaapverwekkend, traag breedtespel
tijdens WK - Defour, Naingolan hebben meer wendbaarheid en looplijnen dan Witsel,Dembele)
De discussie waar Hairemans, Webers,Vdmarliere best spelen is eigenlijk bijkomstig in dit opzicht , zij kunnen met
drie wisselende looplijnen vooruit maken ;alleen moet bij balverlies een snelle omschakeling gebeuren naar een
lijn of blokje van vier om tegenaanvallen op te vangen of te bemoeilijken , de positie waar iemand dan staat is van
weinig belang want verdedigen gebeurt collectief in een blok van 8 of 9 spelers en één of twee spitsen iets hoger
maar die ook belangrijk zijn in positioneel verdedigen.
Een mogelijke ploegopstelling met huidige mogelijkheden:

--------Vdbr.-----------<vdputte------------Gillis-----------Jacobs

--------Wijns---------Webers-------Vdmar---------Hairem.-------

----------------------------------------------------Ruiz(yannick)----
-----------------------------Michel------------------------------------
Plaats reactie