KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Danny
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:14

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door Danny »

Sportieve degradatie is een feit. Extrasportieve ...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door hesteneer »

Wat wilt ge dan? Dat we ons financieel de das omdoen met een figuur als Huysegems? Als hij echt wou komen, deed hij dat wel. Liever KSK in 3e, 4e of lager, dan helemaal geen KSK meer. Of wil je gewoon zo hoog mogelijk naar voetbal kijken? Wel, be my guest, ga naar Lierse in 1e Klas.. Dolle pret daar.[/quote]

sorry hé ackx, maar da zou een klein beetje te makkelijk zijn. Als je staat waar wij staan (2de) moet ge er alles aan doen om daar te blijven WANT het draait niet alleen om het eerste elftal. Een club is meer dan dat hoor...

Het gaat niet over lierse of over racing...dat zij me een half ploeg kamelen spelen moeten zij weten...het gaat over het feit dat wij meer moeten doen dan gisteren weer het geval was. Er is een rede waarom er geen volk meer komt zien thuis en op verplaatsing hé! er is geen belevenis op het veld en er naast, en dat zal in 3de of in 4de niet anders zijn
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door eSKaa »

Ja, een club is meer dan dat, dat weet ik wel. Maar is het nodig dat een club zich financieel veel pijn doet, om toch per se zo hoog mogelijk te blijven spelen? In mijn ogen is het dat niet waard.

Over gisteren: Ik vond dat er gevochten is voor wat we waard waren. Seraing was niet veel beter dan ons, en jammer genoeg doet een lucky goal ons weer de das om, anders gaan we met 0-0 rusten. Die hadden navenant nog niet in de baklijn geweest. Als ge dan op zoek gaat naar de gelijkmaker, en dan volgt die domper (0-2), WEER met pech, dan weet ge dat het over en out is. Als mensen mij gek verklaren omdat ik dit spelniveau best ok vond, dan is dat maar zo. Ik was vorige week ook in Bergen, en dit was pakken beter!
Het enige wat er nu misschien nog anders kon, was een wissel... Maar kom..
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door DAVILA »

Zucht... Wat moet ik hier over zeggen ?
Lees allemaal eens de rubriek 'financiële toestanden' op dit forum. Het gaat hier niet meer over voetbal in hoofdzaak hé.
Laat de club over aan een (buitenlandse) investeringsgroep, we blijven dan in tweede, dromen waarschijnlijk van eerste en over een paar jaar waarom niet, Europees voetbal...
En het gaat inderdaad niet over de eerste ploeg alleen, dat is enkel het visitekaartje van de vele jeugdploegen, damesploegen, G-voetbal.
Wel die buitenlanders geven daar geen FLUIT om, dat zijn enkel nutteloze kosten.
Gevolg: geen kat die nog komt kijken, jeugd die het opgeeft, maw: het voetbal is dood en begraven in Heist.
Ik vind dat ons bestuur de laatste jaren schitterend werk heeft geleverd (en neen, ik ken die mensen niet persoonlijk en moet niet bij hen in het gevlei komen).
Het was voorspelbaar, met de voorbeelden uit het verleden in gedachte, dat een ploeg als Heist in een pechjaar zoals nu, in degradatiegevaar zou komen.
En dat ze zich bij Geel, Dessel en consoorten geen begoochelingen maken, in de huidige context staat hen dit vroeg of laat ook te wachten.
Wij hebben nu eenmaal niet het hinterland qua supporters, sponsors om onrealistische dromen te hebben.
Ik ben al meer dan zestig jaar supporter en tot vijf jaar geleden had ik NOOIT gedacht dat mijn club ooit in tweede klasse zou spelen.
Denk aan die schitterende gasten als Grant, Webers enz. die zonder de minste vedette allures elke week het beste van zichzelf geven en nu het minder gaat onze steun kunnen gebruiken.
De rangen sluiten nu zou ik zeggen en afwachten wat er te gebeuren staat met de huidige tweede klasse.
Laatst gewijzigd door DAVILA op 25 jan 2015, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door DAVILA »

Heist-op-den-Berg

Heist in eigen huis 1-3 onderuit tegen Seraing
Gisteren om 23:23 door GF

Heist in eigen huis 1-3 onderuit tegen Seraing

HEIST-OP-DEN-BERG - Bij Heist startte kapitein Grant op de bank. De match trok zich bijzonder moeizaam op gang. In het eerste half uur viel niks te beleven. De oprukkende Vanderputte loste een eerste schot op doel. Een gekraakt schot van Stevance was het eerste bezoekende gevaar.
En bijna 1-0, maar Ruiz knalde over. Tot Tirpant een voorzet-schot in doel zag belanden. Stevance ei zo na 0-2 maar doelman Vandenbossche redde knap. Een voorzet van Pittoors werd door Wijns op de lat geknald. De levensgevaarlijke Stevance miste kort voor de rust dé kans op een tweede bezoekende treffer.

Hairemans zorgde al meteen voor gevaar in de tweede helft. Heist bleef op zoek gaan naar de gelijkmaker met kansen voor Ruiz en Rymenants. Tirpant dreigde met een knal over doel. Vandemarliere schoot stevig op doel, de keeper had er behoorlijk moeite mee. En de goal viel via de voet van Vanderputte aan de andere kant. 0-2 en de zaak beklonken. Op assist van Ruiz mikte Wijns de aansluitingstreffer binnen. Kehli nette de eindstand.

SCHEIDSRECHTER: Jurgen Brinckman. HEIST: Vandenbossche, Wijns, Vanderputte, Jacobs, Van Den Bergh, Pittoors, Vandermarliere, Webers, Rymenants, Ruiz, Hairemans. SERAING: Fillieux, Preseaux, Dufer, Saliu (87’ Ferron), Stevance (79’ Boumediene), Kehli, Kompany, Dikaba, Bojovic, Bochet, Tirpan. DOELPUNTEN: 29’ Tirpant 0-1, 72’ Vanderputte 0-2 (own-goal), 82’ Wijns 1-2, 90’ Kehli 1-3.. GELE KAARTEN: geen. RODE KAART: geen. TOESCHOUWERS: 787

Bron: GVA online
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door hesteneer »

eSKaa schreef:Ja, een club is meer dan dat, dat weet ik wel. Maar is het nodig dat een club zich financieel veel pijn doet, om toch per se zo hoog mogelijk te blijven spelen? In mijn ogen is het dat niet waard.

Over gisteren: Ik vond dat er gevochten is voor wat we waard waren. Seraing was niet veel beter dan ons, en jammer genoeg doet een lucky goal ons weer de das om, anders gaan we met 0-0 rusten. Die hadden navenant nog niet in de baklijn geweest. Als ge dan op zoek gaat naar de gelijkmaker, en dan volgt die domper (0-2), WEER met pech, dan weet ge dat het over en out is. Als mensen mij gek verklaren omdat ik dit spelniveau best ok vond, dan is dat maar zo. Ik was vorige week ook in Bergen, en dit was pakken beter!
Het enige wat er nu misschien nog anders kon, was een wissel... Maar kom..
Natuurlijk moet je uzelf financieel geen pijn doen. Dat doet heist ook niet, denk ik :) En inderdaad, zoals ik gisteren ook zei spelen we een verdienstelijke partij waarbij we pech hadden id afwerking (david eerste helft) en die keeper die 2 / 3 afstandsschoten pakt. Jeroen speelt een goeie wedstrijd en heeft dan pech met die afgeweken bal...het hoort er bij maar is pijnlijk voor ons!
Ik had graag Luckermans en/of Dahman zien spelen, zeker als je 0-1 achter staat...veel slechter dan die andere kan het toch niet hé...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door klenne »

En zo staan we plots op 5 punten van geel en Dessel :evil: zo rap kan het gaan ..

Volgende week MOET er punten gepakt worden op Tubeke of het ziet er echt ni goe uit..


Gistere idd zeker ni slecht gespeeld maar alles blijft Gwn tegenzitten !! Ne voorzet da binne ga , een owngoal ( waar de jerre zeker ni aan kon doen ) en zelf moete wij Knokke voor ons kansen en dan gaan ze op de lat :(

Bon zaterdag er terug vollenbak tegenaan !! Tis nog lang en die kanse moete er toch ooit is ingaan he :twisted:
prutske26
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015, 13:28

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED

Bericht door prutske26 »

eSKaa schreef:
Neutral schreef:nee, alleen ééntje die al een aantal sezoenen ziet dat het niet betert.
Heist 1-3 verlies. Geel en Dessel pakken pakken punten. Trek zelf uw conclusie.
En wie scoort voor Dessel ? Huyzegems natuurlijk !
Wat wilt ge dan? Dat we ons financieel de das omdoen met een figuur als Huysegems? Als hij echt wou komen, deed hij dat wel. Liever KSK in 3e, 4e of lager, dan helemaal geen KSK meer. Of wil je gewoon zo hoog mogelijk naar voetbal kijken? Wel, be my guest, ga naar Lierse in 1e Klas.. Dolle pret daar.
Als ik dit allemaal lees en volg, heb ik de indruk dat iedereen wil dat Heist terug naar 3de wil ?
Zowel supporters, sommige spelers en trainer.
Ik ben al verschillende keren komen kijken (nu 2 jaar) en vind inderdaad geen beleving naast het veld, noch op het veld (buiten enkele uitzonderingen) en ook de bank is dood. Uitspattingen naast het veld, zie ik helemaal niet bij de trainer. Nodige wissels gebeuren er ook niet .
Als ik de reactie lees op dit forum is het altijd hetzelfde, ze spelen goed, pech enz...... Wat ik zie is dat er meer verdedigend gespeeld wordt als aanvallend, de wedstrijd tegen WS Brussels was hier het mooiste voorbeeld van, eerste helft schitterend, 2de helft afgrijselijk en zeker die bepaalde hoekschop voor Heist, die de aanleiding gaf voor de aansluitingstreffer. 2de helft volledig verdedigend ingesteld ? Ik vond deze wedstrijd nu eens typisch het probleem van KSK. Er zitten nochtans heel goei spelers tussen, die zeker 2de klasse waard zijn.
Ik vraag mij dan af waarom al die investeringen gedaan werden aan het sportcomplex van KSK
Waarom al die moeite doen om de jeugd op te waarderen.
De jeugd begint stillaan te renderen en wat gebeurt er mss volgend jaar terug interprovinciaal.

Niemand die stilstaat bij de eigen jeugd ! De jeugd is het grootste slachtoffer van dit alles
Ik vind het een hele spijtige zaak en zeker voor de mensen die hun volledig inzetten om de jeugd op te bouwen.

Komaan KSK vecht ervoor ! Laat zien dat jullie wel 2de klasse waard zijn !
Danny
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:14

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED

Bericht door Danny »

prutske26 schreef:
eSKaa schreef:
Neutral schreef:nee, alleen ééntje die al een aantal sezoenen ziet dat het niet betert.
Heist 1-3 verlies. Geel en Dessel pakken pakken punten. Trek zelf uw conclusie.
En wie scoort voor Dessel ? Huyzegems natuurlijk !
Wat wilt ge dan? Dat we ons financieel de das omdoen met een figuur als Huysegems? Als hij echt wou komen, deed hij dat wel. Liever KSK in 3e, 4e of lager, dan helemaal geen KSK meer. Of wil je gewoon zo hoog mogelijk naar voetbal kijken? Wel, be my guest, ga naar Lierse in 1e Klas.. Dolle pret daar.
Als ik dit allemaal lees en volg, heb ik de indruk dat iedereen wil dat Heist terug naar 3de wil ?
Zowel supporters, sommige spelers en trainer.
Ik ben al verschillende keren komen kijken (nu 2 jaar) en vind inderdaad geen beleving naast het veld, noch op het veld (buiten enkele uitzonderingen) en ook de bank is dood. Uitspattingen naast het veld, zie ik helemaal niet bij de trainer. Nodige wissels gebeuren er ook niet .
Als ik de reactie lees op dit forum is het altijd hetzelfde, ze spelen goed, pech enz...... Wat ik zie is dat er meer verdedigend gespeeld wordt als aanvallend, de wedstrijd tegen WS Brussels was hier het mooiste voorbeeld van, eerste helft schitterend, 2de helft afgrijselijk en zeker die bepaalde hoekschop voor Heist, die de aanleiding gaf voor de aansluitingstreffer. 2de helft volledig verdedigend ingesteld ? Ik vond deze wedstrijd nu eens typisch het probleem van KSK. Er zitten nochtans heel goei spelers tussen, die zeker 2de klasse waard zijn.
Ik vraag mij dan af waarom al die investeringen gedaan werden aan het sportcomplex van KSK
Waarom al die moeite doen om de jeugd op te waarderen.
De jeugd begint stillaan te renderen en wat gebeurt er mss volgend jaar terug interprovinciaal.

Niemand die stilstaat bij de eigen jeugd ! De jeugd is het grootste slachtoffer van dit alles
Ik vind het een hele spijtige zaak en zeker voor de mensen die hun volledig inzetten om de jeugd op te bouwen.

Komaan KSK vecht ervoor ! Laat zien dat jullie wel 2de klasse waard zijn !
Is het dan aan dat jeugdbestuur niet om druk te zetten op het hoofdbestuur en een nieuwe wind te eisen doorheen het eerste elftal?

De beleving is inderdaad na 3 jaar kwakkelvoetbal helemaal weg op Heist. Wie gaat nog kijken met het gedacht,’vandaag gaan we winnen’. Niemand meer denk ik niet?

Anderzijds, is het nu zo erg dat je na degradatie met je jeugd tegen andere en niet betere of slechtere tegenstanders moet spelen? De resultaten van de meeste jeugdploegen zijn nu ook niet om blij van te worden in 2de .

Wil Heist terug aantrekkelijk worden lijkt het me sowieso het beste met een nieuwe technische staf vanuit 3de klasse terug iets op te bouwen.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door eSKaa »

Ik veronderstel dat het niet over de tegenstanders gaat bij de jeugd, maar ik heb horen zeggen dat er dan ploegen teveel zouden zijn (wegvallen nationale reeksen), en er dus spelertjes elders naartoe zouden moeten???
T-ke
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2012, 16:33

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door T-ke »

tis allemaal begonnen me de verandering vant bier naar afwaswater:-) winnen is feestje na de match om daarna 3 dagen buikpijn te hebben :lol: :lol:
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door DAVILA »

Opvallende bezoekers overigens in het Gemeentelijk Sportstadion in Heist-op-den-Berg. Anderlecht-trainer Besnik Hasi en Gouden Schoen Dennis Praet kwamen oude bekende Andreas Luckermans aanmoedigen, die negentig minuten op de bank bleef. Vader Kompany kwam François Kompany aanmoedigen (broer van) die bij de bezoekers de volledige partij speelde. Althans dat meldt Gazet van Antwerpen.

Bron: nr10
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door klenne »

Ik hem hasi toch ni gezien ze :?:
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door Peter »

klenne schreef:Ik hem hasi toch ni gezien ze :?:
Dieje was op de bank van Heist gaan zitten. Daarmee dat er geen plaats meer was voor de Cis en hij moest rechtstaan. Helaas bracht het rechtstaan hem niet tot het lumineuze idee om te wisselen. En nee, ik hoef geen uitleg te krijgen of wissels nu al dan niet nuttig kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - SERAING UNITED 1-3

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
Plaats reactie