K.SK Heist - Racing Mechelen 2-0

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK Heist - Racing Mechelen 2-0

Bericht door Dabo »

Afbeelding
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door eSKaa »

Grappig... Ik heb deze affiche een jaar of 4 geleden gemaakt, en doorgestuurd aan iemand van nr10. be.. En nu komt ze (in uiteraard licht gewijzigde vorm) terug boven :)
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door eSKaa »

Alvorens we tegen ' De Racing ' spelen, is er een voetballoos weekend in 2e. Of toch niet helemaal, er staan enkele inhaalwedstrijden op het programma. Belangrijkste voor Heist is die van Patro Eisden tegen Tubize.
Als Patro deze wint staan ze toch al 6 punten los, en zal het een harde dobber worden om de eindronde alsnog te ontwijken. Als wij tegen Racing spelen, neemt Patro het op tegen Dessel.. Belangrijke weken in aantocht, sportief gezien dan...

Iemand die het racing forum volgt toevallig? Is daar al sprake van het eventueel spelen van de wedstrijd of niet? Ik hoor dat ze geld aan het inzamelen zijn om de spelerslonen te betalen...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef:Iemand die het racing forum volgt toevallig? Is daar al sprake van het eventueel spelen van de wedstrijd of niet? Ik hoor dat ze geld aan het inzamelen zijn om de spelerslonen te betalen...
De laatste jaren al meerdere malen op dat forum geregistreerd. Activatie is nooit gevolgd. Juist zoals die club een dode zaak volgens mij. A propos, geld voor de spelers inzamelen met ne spaghetti avond. Dat gaat wat geven. :D :D :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door Dabo »

1910

De plotse groei eiste zijn tol. Racing speelde wel op het hoogste niveau maar er waren ernstige financiële moeilijkheden, in zoverre dat er verificateurs werden aangesteld om de toestand uit te klaren. De "vreemde" spelers begonnen meer en meer geld te eisen. Er ontstond tweedracht, en er werd een speciale mega-vergadering voorberieid. Deze zou doorgaan op 26 november 1910 in lokaal "Chevalier Marin". Op de vergadering lazen de verificateurs hun verslag voor en prompt nam het bestuur ontslag. Op hetzelfde ogenblik trad Van Kesbeeck, die een jaar eerder ontslag had genomen, in de zaal binnen. Er viel hem een echte triomf te beurt. Het bestuur werd herschikt en Van Kesbeeck verkreeg tevens onbeperkte macht op financieel gebied. Racing kon zich tijdens het seizoen 1910-1911, dat tevens gekenmerkt werd door toenemende zware incidenten op en rond het veld, op het hoogste niveau handhaven.

Al in 1910. Het zit daar in de genen. :lol: :D
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door eSKaa »

Patro verliest zijn inhaalwedstrijd tegen Tubeke na een doelpuntenkermis. In de toegevoegde tijd pas, werd de eindstand op het bord gezet.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door hesteneer »

Dabo schreef:
eSKaa schreef:Iemand die het racing forum volgt toevallig? Is daar al sprake van het eventueel spelen van de wedstrijd of niet? Ik hoor dat ze geld aan het inzamelen zijn om de spelerslonen te betalen...
De laatste jaren al meerdere malen op dat forum geregistreerd. Activatie is nooit gevolgd. Juist zoals die club een dode zaak volgens mij. A propos, geld voor de spelers inzamelen met ne spaghetti avond. Dat gaat wat geven. :D :D :D

ze zouden daar beter ne kebab avond organiseren....ongetwijfeld uit de nood geholpen dan :)
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door klenne »

eSKaa schreef:Patro verliest zijn inhaalwedstrijd tegen Tubeke na een doelpuntenkermis. In de toegevoegde tijd pas, werd de eindstand op het bord gezet.
3-4 da was daar spannend :D maar goei resultaat voor ons !!
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door DAVILA »

Bij een 2-3 stand op een kwartier voor het einde pakt Tubize rood. 90ste minuut maakt Patro gelijk en in blessuretijd 3-4 !

Het is een scenario dat typisch is voor Heist dit seizoen :D
Blij dat het een ander ook eens overkomt :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door Dabo »

Ghys: “Met sterkst mogelijke ploeg naar Heist o/d Berg

Volgende week zaterdagavond op en tegen KSK Heist zal Racing sowieso aantreden met de sterkst mogelijke ploeg, dat zegt Marc Ghys in een gesprek met het webteam...

Iedereen die RC Mechelen een warm hart toedraagt, werkt hard aan een oplossing voor de financiële problemen die de club teisteren, maar dat wil niet zeggen dat er momenteel niet meer gevoetbald wordt in het Oscar Vankesbeeckstadion. De spelers en technische staf van de A-kern hebben vorige week na de thuiswedstrijd tegen Patro Eisden dan wel aangekondigd dat ze staken tot ze al hun geld gekregen hebben, RC Mechelen zal zaterdagavond sowieso de competitiewedstrijd tegen Heist-op-den-Berg afwerken. Het webteam sprak daarover met Marc Ghys.

Het is allemaal nog wat afwachten, echt veel kan ik op dit moment niet zeggen. De supporter die ons vorige week heeft toegesproken, zal dat dinsdag opnieuw doen met een stand van zaken. Ik kan daar dus niet op vooruitlopen. Wat ik wel kan zeggen, is dat er gewerkt wordt aan een elftal om zaterdag tegen Heist-op-den-Berg te spelen. Ik heb donderdagavond op het veld gestaan met de jongens van de B-kern en dat zal ik maandagavond opnieuw doen", zegt Ghys.

"We gaan met een zo sterk mogelijke ploeg naar Heist. Wie weet met spelers van de A-kern, afhankelijk van wat dinsdag gezegd wordt. En als er geen spelers van de A-kern bij zijn, dan met de jongeren. De jongens van de B-kern zijn natuurlijk super-gemotiveerd, al probeer ik hen niet te gek te maken en wil ik hun programmatie niet op zijn kop zetten. Want dit is voor niemand een cadeau: niet voor de club, niet voor de spelers en niet voor mij."

"Laat me duidelijk zijn: ik begrijp en steun de spelers van de A-kern tot op zeer grote hoogte. Echt. Maar als de supporters aankondigen dat zij voor geld proberen te zorgen, kan ik niet op mijn stoel blijven zitten. Bij die supporters zitten te veel vrienden van mij die iets proberen terug te doen voor ons. Ik ben te veel Racinger om het te laten schieten."

Intussen steken de fans, onder de koepel van "For24", de handen uit de mouwen en daar heeft Marc dus het grootste respect voor. "Ik zou de supporters willen oproepen om de ploeg te komen steunen in Heist, want het is niet de verste verplaatsing van het seizoen. Maar ik begrijp uiteraard wel dat het voor iedereen een heel moeilijke situatie is, ook voor de supporters."
Nick
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015, 15:56

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door Nick »

Hallo allemaal,

Heeft er iemand verse informatie over de situatie bij Racing Mechelen ? Naar 't schijnt gaan ze met de beloften naar Heist komen, is dat waar of gaan enkele spelers van de A-kern toch hun staking stopzetten ? Hun supportersacties zullen toch geen miljoenen opbrengen in een paar dagen tijd :mrgreen:

Voor mij mogen ze zeker met de beloften afkomen, 't zal een stuk gemakkelijker worden :twisted:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door Dabo »

Nick schreef:Hallo allemaal,

Heeft er iemand verse informatie over de situatie bij Racing Mechelen ? Naar 't schijnt gaan ze met de beloften naar Heist komen, is dat waar of gaan enkele spelers van de A-kern toch hun staking stopzetten ? Hun supportersacties zullen toch geen miljoenen opbrengen in een paar dagen tijd :mrgreen:

Voor mij mogen ze zeker met de beloften afkomen, 't zal een stuk gemakkelijker worden :twisted:

RACING MECHELEN TREKT MET BELOFTEN NAAR HEIST – SPORTIEVE STAF REAGEERT VERRAST

Racing Mechelen zal aanstaande zaterdag 28 februari met een beloftenteam aantreden op het veld van KSK Heist.

De spelers uit de A-kern hebben een stand van zaken gekregen over de vergaarde gelden via ‘For 24’. Ondanks de uiteenzetting blijven de spelers bij hun eerder standpunt om niet aan te treden alvorens alle achterstanden zijn weggewerkt. De beloften mogen zich opmaken om aan te treden in de derby tegen Heist onder het trainerschap van T2 Marc Ghys.

Ondertussen is de sportieve staf verrast door het aangekondigde nieuws. “We vernemen via jullie website dat we met met beloften zouden spelen en dat we toelichting hebben gekregen. Deze informatie is voobarig, de situatie wisselt haast elk uur”, zegt technisch directeur Erwin Dekempeneer.

Bron: http://www.radioreflex.be
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door eSKaa »

Beloften of niet, da's ons probleem niet. Match is match, en we moeten (MOETEN) 3 ptn pakken. Ik verwacht trouwens veel Racing-fans, om hun 'jonge garde' te steunen.
Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door Neutral »

Heist speelt elke week met een beloftenploeg :mrgreen: want de toppers zitten bij de professionele teams in 2de klasse. Dat is toch wat men elke week zegt na verlies.
Spelen tegen die gemotiveerde jongens is zeker niet min. Goed oppassen om niet de boot in te gaan.

En de 3 punten ? Zijn die echt nodig want de Bond wil alle ploegen toch uit 2de klasse weg. Er komt op Heist geen nieuwe tribune en geen nieuwe verlichting volgens mij. Wie kan dat betalen en verantwoorden ?
Dus zonder licentie of zonder punten ? Zakken gebeurt toch.
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 28/02/2015 20h: K.SK Heist - Racing Mechelen

Bericht door DAVILA »

Sterkhouder Bart Webers (KSK Heist): 'RAEC Bergen failliet? Liever sportief behoud afdwingen'

De strijd tegen degradatie is volop losgebarsten in de Proximus League. Met Racing Mechelen en KVW Zaventem die verzaken aan hun licentie voor volgend seizoen zijn de twee rechtstreekse degradanten bekend. Het kan echter nog een strijd op leven en dood worden om de barrageplaatsen te vermijden. Sterkhouder Bart Webers vertrouwt op de goede afloop voor KSK Heist.

Jullie staan op een barrageplaats en het is vijf voor twaalf om het behoud te realiseren. Hoe kijk je terug op het seizoen tot dusver?
BART WEBERS: Ik kan niet zeggen dat de voorbije maanden bevredigend zijn geweest voor KSK Heist. We hadden voor het seizoen de ambitie om in de veilige middenmoot te spelen of misschien zelfs kampioen te worden van de rechterkolom. We pakten echter te weinig punten, scoorden te weinig doelpunten en slikten te gemakkelijk een tegendoelpunt. Daardoor lopen we al twee maanden achter de feiten aan en moeten we morgenavond absoluut winnen tegen Racing Mechelen.

Een wedstrijd die nog niet 100% zeker zal kunnen doorgaan… De spelers en trainers van Racing Mechelen staken immers omdat ze al verschillende maanden niet meer betaald zijn. Mogelijk verschijnen enkele jeugdspelers aan de aftrap… Hoe bereiden jullie je voor op zo’n confrontatie?
WEBERS: Ik denk dat het in dit geval belangrijk is om niet naar de tegenstander te kijken, maar naar onszelf. We moeten met alle respect aan de aftrap verschijnen dit weekend tegen Racing Mechelen en sowieso het beste van onszelf geven om de drie punten te pakken. Ik zou trouwens de supporters van de club een hart onder de riem willen steken. Ik vind het erg jammer dat hun hart bloedt door de problemen en hoop dat er snel beterschap op komst is.

Ben je tevreden met je eigen prestaties dit seizoen?
WEBERS: (aarzelt) Goh… Ik heb al betere seizoenen gehad. Mede door fysieke problemen was ik niet altijd helemaal fit. Dat geldt trouwens voor heel de ploeg… Trainer Cis Bosschaerts moest vaak puzzelen door de grote blessurelast en dat zorgde ervoor dat we nooit echt in ons ritme geraakten. Ook het aantal doelpunten dat ik dit seizoen al op m’n teller schreef moet omhoog.

Duidelijk nogal veel negativiteit de laatste tijd bij de Zwanen. Welke positieve zaken neem je mee uit de voorbije maanden?
WEBERS: Ondanks de vele nederlagen denk ik dat we er verschillende keren heel dicht bij zijn geweest dit seizoen. We konden vaak aanspraak maken op een punt, maar op het einde liep het telkens net mis. Het kwam vaak op de details aan en die wegen op in de eindbalans. We moeten echter beseffen dat we absoluut niet onder liggen en dat we zeker onze plaats hebben in deze reeks. We kunnen mee met de tegenstanders en moeten niet beschaamd zijn.

Er zijn nog precies acht wedstrijden te gaan en de kloof met een veilige plaats in het klassement bedraagt drie punten. Gaan jullie het behoud realiseren?
WEBERS: Daar ben ik rotsvast van overtuigd, ja. We hebben de voorbije vier jaar al steeds tegen de degradatie moeten vechten en iedere keer zijn we erin gebleven. We hebben een prima ploeg die zelfs nog een tikkeltje beter is dan de voorbije jaren en het behoud afdwingen moet dus absoluut mogelijk zijn. Nu komen de wedstrijden van de waarheid tegen enkele rechtstreekse concurrenten en het zal er op aan komen steeds zo sterk mogelijk aan de aftrap te verschijnen en vanaf de eerste minuut er vol voor te gaan.

De laatste weken viel je zelf echter uit de ploeg en moest je toekijken vanop de bank. Wat is er aan de hand?
WEBERS: In de thuiswedstrijd tegen Seraing United vorige maand verdraaide ik m’n voet en zat m’n knie plots geblesseerd. Ik dacht aanvankelijk dat de pijn wel zou overgaan, maar de blessure bleek erger dan gedacht. Daardoor bleef ik de voorbije drie wedstrijden op de bank zitten. Vorige week hervatte ik de trainingen met een individueel loopprogramma en deze week sloot ik terug aan bij de groep.

Een laatste redmiddel is voor jullie mogelijk het faillissement van RAEC Bergen. De curator van de club zoekt tegen eind maart nieuwe investeerders, zo niet dan zakt de club naar derde klasse. Houden jullie dat scenario in het achterhoofd als laatste redmiddel?
WEBERS: We zouden liever gewoon sportief het behoud afdwingen, ik denk dat dit logisch is. Het is veel mooier om op zo’n manier het behoud af te dwingen dan te moeten rekenen op het extra-sportief falen van concurrenten. Bovendien zouden we in dat geval weer een tijdlang geen duidelijkheid krijgen. Een club die haar licentie niet krijgt, kan dan nog naar het BAS en dan duurt het tot half mei vooraleer er duidelijkheid is. En dat terwijl de competitie eindigt op het laatste weekend van april.

En als we even uitgaan van het ‘worst case scenario’ en KSK Heist degradeert op het einde van het seizoen… Je ligt nog twee seizoenen onder contract bij de Zwanen… Mogen andere tweedeklassers dan op je deur kloppen?
WEBERS: (lacht) Dit is een moeilijke vraag. Ik lig nog twee seizoenen onder contract bij KSK Heist en ben speler, maar daarnaast ook trouwe supporter van de club. Als de club degradeert, dan kunnen ze nog steeds beroep doen op mijn diensten.

Bron: nr10
Plaats reactie