KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door KSKH »

Penalty is belachelijk, kweet ni wie de fout maakte. Maar ... loop gewoon mee met dieje aanvaller en dan zijn er 2 opties of dieje loopt met den bal
buiten of ge kunt de voorzet afblokken.

En natuurlijk is het niet alleen Ruiz zen schuld, maar ... hij probeert altijd te dribbelen en hij doet da soms schitterend maar als ge al 2 man
voorbij bent, speelt dieje bal dan af. En zorgt dan da ge in de 16 bent. En probeert dan ni nog is 2-3 man te dribbelen.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door foxy »

over aanvallend of verdedigend voetbal hoor en lees ik veel onzin. Er zijn 2 situaties ; balbezit en balverlies .
De verdedigende kwaliteiten van de vier of vijf middenvelders (dit is zo bij elk systeem) bepaalt waar je de bal kan
heroveren; gebeurt dat rond de middenlijn dan moet de verdediging niet tot in eigen rechthoek inzakken en speel je
zogezegd niet verdedigend maar dat is geen tactische keuze. Aangezien wij bijna nooit de bal kunnen afpakken op
middenveld (handelingsnelheidsverschil) worden wij direct tot in eigen 16meter geduwd met regelmatig fatale
gevolgen ( 3 doelpunten Antwerp) Druk zetten en balrecuperatie op middenveld bepaalt waar je de bal hebt om aan te
vallen en hoe langer het veld hoe moeilijker om zonder balverlies in de 16meter van tegenstander te geraken.
Onze trainer speelt al jaren met diep opkomende backs en infiltrerende" middenvelders(Webers-Vdmarliere-Hairemans
Wijns-Crabeels-Ozcan-VVlasselaer...) en dat is aanvallend voetbal. ook bij Mourinho is dat zo: Ivanovic is ook een
rechtsbuiten die scoort en assist levert ; zeven spelers gaan voluit in de aanval maar bij balverlies zie je de zwakte
bij Fabregas,Oscar,Willian,Hazard waardoor Chelsea te vaak te ver terug moet en van laag opnieuw moet opbouwen;
veel analisten oordelen en veroordelen in cliché's zonder inzicht in het echte probleem. Aanvallend of verdedigend
(zonder naief te zijn) is geen systeem maar afhankelijk van de complementariteit en evenwicht tussen de spelers.
Uiteindelijk telt alleen de efficientie van scoren en niet laten scoren en die is bij Heist zwak momenteel.
Het 1e seizoen in 2e hadden wij vijf regelmatig scorende spelers (Hendrickx-VVlasselaer-Criel-Webers-Ozcan)
waardoor we 10e werden maar ook toen was de verdediging zwak. Kurt VanDooren maakte ons daarin sterker
waardoor we konden stunten en 8e eindigden. Daarna nog weinig scorend vermogen en opnieuw zwak verdedigen.
Wij hebben nog goede spelers maar blijkbaar niet voldoende kwaliteitsmix; aanvallers moeten scoren/middenvelders ook sterk verdedigen/ verdedigers moeten hun duels winnen en alert zijn. Voetbal is
eigenlijk simpel , wat doe je in balbezit ? wat doe je in balverlies ? en hoe goed doe je dat ?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door hesteneer »

het ligt allemaal aan Nkuman ;)
Laatst gewijzigd door hesteneer op 16 mar 2015, 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door Neutral »

Als je 99% van je wedstrijden verliest, mag je als supporter nog proberen te verdedigen wat je wil maar moet je gewoon beseffen dat de ploeg TE ZWAK is.
En ik wil er zelfs mee akkoord gaan dat er talent aanwezig is, maar dan is het aan de trainer om die te laten spelen en zich te laten bewijzen en niet om ze week na week op de bank te laten verkommeren.
Sorry, heb het al dikwijls gezegd: talent kan er wel zijn maar je moet ze de kans geven. Ik zie enkel een ploeg die week na week minder in zichzelf gelooft en bij wijlen blij zou zijn om te 'mogen' zakken.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3004
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
prutske26
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015, 13:28

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door prutske26 »

Ik lees hier alsmaar fout van die en fout van die. i k zie maar één schuldige. Ga gewoon eens kijken naar de trainingen van de eerste ploeg, bijna een kinderspeeltuin. De trainingen van sommige jeugdploegen zijn efficienter, fysieker en fasegerichter. Ik zie dit niet bij de eerste ploeg, ja fritten na de wedsstrijd of pizza enz........ Sorry mensen doe gewoon de moeite is om te gaan kijken en je weet genoeg. Er is talent bij KSK Heist ,maar het moet gebruikt worden en bijgeschroefd worden.........Soms zitten de betere op de bank heb ik de indruk.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door foxy »

de samenvatting nog eens bekeken ; het viel mij op dat wij verschillende keren met vijf spelers in de 16 m van
Antwerp kwamen (dat is toch aanvallen nietwaar ) maar we scoren niet . De 3 doelpunten van Antwerp waren
éénmansacties-infiltraties die wij niet tijdig of verkeerd afstoppen; verschil in talent zeker.
Dat bankzitters niet tevreden zijn is normaal ; als iemand vervangen wordt is die ook niet tevreden , eentrainer
moet keuzes maken en daar zijn overal meningsverschillen over wat ook normaal is want wij kijken allemaal door
een eigen gekleurde bril. Ik vind wel dat wij ongeveer 16 gelijkwaardige spelers hebben en het weinig verschil
maakt , op enkele uitzonderingen na, wie op de bank belandt. In elke sector ,laatste lijn, middenveld-aanval heeft
onze trainer al diverse samenstellingen geprobeerd en het resulteert niet in blijvende meerwaarde. Wij missen
gewoon een drietal spelers met echte meerwaarde: één sterke centrale verdediger (genre V.Dooren) , een sterke
balafpakkende en infiltratiesopvangende middenvelder , een spits die 15x scoort ; dan zouden wij met deze kern
zeker 10 punten meer hebben en ons handhaven op dit niveau. Inzicht en geluk bij transfers is tegenwoordig
cruciaal (zie bij AAGent sinds de komst van die Moses) ; nu is V.Haezebroeck een toptrainer maar zonder Moses
haalden ze waarschijnlijk de Playoff 1 niet en was hij zogezegd mislukt zoals Mc Leisch bij Genk maar die kan ook
zelf de doelpunten niet maken. Beoordelingen van trainers gebeurt teveel op basis van de resultaten alleen maar hun
werk is veel complexer en van buitenaf moeilijk in te schatten .
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door foxy »

Dat de spelers blijkbaar plezier hebben op training vind ik goed ; na een werkdag met voor sommigen stress en
ongemak zal ontspanning welkom zijn en een gezonde geest in een gezond lichaam is voor amateurs belangrijker
denk ik dan oververmoeidheid installeren. De conditieopbouw gebeurt voor het seizoen begint en onze trainer heeft
20 jaar ervaring met daarin cursussen en eigen beroep is kinesist waar extra opleiding en kennis van het lichaams-
functioneren centraal staat. Vele seizoenen had onze ploeg een sterke eindsprint; de titels in 1e prov., 4e en 3e
klasse werd op het einde behaald tegen betere ploegen zoals Rupel-Boom 2x en Kermt-Hasselt (met topsorer Ruytinckx)
Conditie en mentaliteit en onderlinge sfeer waren altijd optimaal ; nu zou hij het op eens niet meer weten ? Sorry ,
maar dat lijkt mij ongeloofwaardig maar wie een stok zoekt om te slaan zal die altijd wel vinden ; zo slim en sluw
is ons menselijk brein.
eSKaa
Berichten: 1395
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door eSKaa »

Ieder heeft er zijn gedacht over, zijn inzicht en mening. Gevormd door 3 jaar degradatievoetbal. Snakken naar meer overwinningen. Dat er nu zo geklaagd wordt over de resultaten, is een teken dat er toch nog voldoende mensen zijn die zich het lot van de ploeg aantrekken. Reken mij daar ook maar bij, al vloek ik tegenwoordig in stilte :-).
Toch sta ik zaterdag in Eupen. Ik hoop dat er nog enkelen dat ook zullen doen. Hoe we ook liggen zagen en klagen, we moeten het seizoen uitdoen met de middelen die we hebben. En da's dus nog even tanden bijten. Daarna, tijd voor reflectie binnen de club, in alle rust en sereniteit.
Kriek
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door Kriek »

zeg mannekes, hoe staat het eigenlijk met Bergen ?
Als die werkelijk failliet gaan, blijven we er toch in nu we onze licentie hebben ?
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door DAVILA »

Kriek schreef:zeg mannekes, hoe staat het eigenlijk met Bergen ?
Als die werkelijk failliet gaan, blijven we er toch in nu we onze licentie hebben ?
Dat is heel simpel: die hebben tot 31 maart de tijd om een overnemer te vinden, versta onder 'overnemer' een 'geldschieter'.
Vinden ze die niet dan zakken ze minstens één reeks en mogelijk meer (aanzuivering bondsschulden en andere).
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door hesteneer »

volgens mij is het best da we daar niet op hopen...walen en geld vinden...tis en blijft de club van Strikske hé
Absjaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2012, 11:00

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door Absjaar »

prutske26 schreef:Ik lees hier alsmaar fout van die en fout van die. i k zie maar één schuldige. Ga gewoon eens kijken naar de trainingen van de eerste ploeg, bijna een kinderspeeltuin. De trainingen van sommige jeugdploegen zijn efficienter, fysieker en fasegerichter. Ik zie dit niet bij de eerste ploeg, ja fritten na de wedsstrijd of pizza enz........ Sorry mensen doe gewoon de moeite is om te gaan kijken en je weet genoeg. Er is talent bij KSK Heist ,maar het moet gebruikt worden en bijgeschroefd worden.........Soms zitten de betere op de bank heb ik de indruk.
Beste Prutske,

Ik ben eens gaan kijken maar niet naar wat onze jongens eten of niet wat de kwaliteit van onze trainer zijn trainingen betreft want dat weet ik al jaren, op deze methode zijn onze jongens gekomen waar ze nu staan en DANKZIJ die methode speelt onze jeugd nu op het niveau waar ze nu spelen, jawel nog steeds TWEEDE KLASSE !!!!!
Ik herinner mij nog de wedstrijd op Roeselare 4 jaar geleden waar onze jongens ( met dezelfde trainers en methodes ) zijn gaan winnen nadat ze samen waren komen eten op het mosselfestijn van onze club de vrijdag voordien en onze tegenstanders juist uit eerste klasse kwamen en die week 7x hadden getraind. Ik wil hier zeker niet beweren dat voeding en frequentie van trainingen niets uitmaken, ik wil alleen verduidelijken dat onze jongens het op deze manier al doen sinds mensenheugenis en inderdaad, zij amuseren zich, mag het even??
Maar zoals ik al zei ben ik eens gaan kijken wat efficiëntere, fysiekere en fasegerichtere trainingen van onze jeugdploegen opbrengen. Ik kwam uit op het volgende resultaat :

U19. voorlaatste met 13 pnt uit 21 wedstrijden
U17. tiende plaats met 31 pnt uit 22 wedstrijden
U16. vierdelaatste met 16 pnt uit 22 wedstrijden
U15. laatste met 4 pnt uit 22 wedstrijden
U14. vierdelaatste met 19 pnt uit 22 wedstrijden
U13. laatste met 3 pnt uit 22 wedstrijden

Met alle respect voor onze jeugdspelers en jeugdtrainers en de vele vrijwilligers die echt wel het beste van zich geven

Beste Prutske, ik zou toch nog eens komen kijken want ik denk dat je je van veld hebt vergist. :shock: :shock:
prutske26
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2015, 13:28

Re: KSK HEIST - ANTWERP 1-3

Bericht door prutske26 »

En de eerste ploeg, 3de laatste. Ik blijf erbij een ploeg zonder beleving, en ik heb het gevoel dat ze gewoon niet willen winnen. Nu ik ga mij onthouden van nog enige opmerking te geven over de ploeg, want de meeste supporters hebben niet liever dat ze zakken naar 3de klasse. Zo lees ik toch tussen de regels in dit forum.
Ik heb mij zeker ook niet van veld vergist, ik ben bijna dagelijks op Heist.
En dat er niet veel rekening wordt gehouden met de jeugd, dat is ook een feit. Nochtans er wordt hard gewerkt om het niveau omhoog te krikken, maar dit gaat niet van vandaag op morgen. Je mag niet vergeten dat de jeugd nog maar zijn 2de jaar in de reeks van 2de klasse zit, wat niet van de eerste ploeg kan gezegd worden, Ik dacht toch dat ze het 5de jaar in 2de staan, waarvan ze de voorbije 2 jaar voorlaatste zijn geëindigd en met geluk in 2de zijn gebleven.
Als het voor te ontspannen is, en de riemen af te leggen, dan is het OK, maar dan moet je idd lager spelen, daar is sport een hobby, maar niet in 2de klasse. Ik versta jullie redenatie niet goed, in 2de klasse willen blijven spelen maar de training moeten ontspannend zijn na een lange werkdag.
Mij goed, ik heb hier niets te winnen of te verliezen, maar vindt het heel spijtig voor een club als KSK Heist, met zo'n mooie accomodatie.
Ook de supporters blijven gewoon weg en dan spreek ik nog niet van de wedstrijden op verplaatsing, waar je al heel fel moeten zoeken om een paar supporters te vinden.
Plaats reactie